Ohjelmoitu tallennus

  • 26 February 2020
  • 21 kommenttia
  • 11 katselukertaa

Hei miten saan tallennettua esimerkiksi koko sarjan kaikki tulevat jaksot tallentavassa Telia Tv:ssä? Menu valikosta >asetukset>ei löydy tallennus valikkoa lainkaan. Mutta tallennusten alla näkyy valikko ohjelmoidut tallennukset, jota ei kuitenkaan pysty tekemään ? Chatissä kyselin neuvoa mutta ei osattu vastata. Osaisiko joku täällä neuvoa?


21 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @MK25kayttaja ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Jatkuva tallennus onnistuu vain Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelussa, joka sisältää Telia TV:n lisäksi Telian nettiyhteyden. Jatkuva tallennus onnistuu kyseisellä palvelulla osoitteessa telia.fi/ohjelmaopas.


@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @MK25kayttaja ja tervetuloa Telian yhteisöön!

 

Jatkuva tallennus onnistuu vain Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelussa, joka sisältää Telia TV:n lisäksi Telian nettiyhteyden. Jatkuva tallennus onnistuu kyseisellä palvelulla osoitteessa telia.fi/ohjelmaopas.


Hei minulla on Telia TV digiboxi laajakaistalla ja telia nettiyhteys. Ohjelmakirjasto ei huoli kirjautumistietoani vaan ilmoittaa että Hups ei löydy palvelua tällä kirjautumistiedolla??  Pääsen kuitenkin kirjautumaan muihin tietoihin tunnuksillani


@MK25kayttaja@  kirjoitti:


@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @MK25kayttaja ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Jatkuva tallennus onnistuu vain Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelussa, joka sisältää Telia TV:n lisäksi Telian nettiyhteyden. Jatkuva tallennus onnistuu kyseisellä palvelulla osoitteessa telia.fi/ohjelmaopas.




Hei minulla on Telia TV digiboxi laajakaistalla ja telia nettiyhteys. Ohjelmakirjasto ei huoli kirjautumistietoani vaan ilmoittaa että Hups ei löydy palvelua tällä kirjautumistiedolla??  Pääsen kuitenkin kirjautumaan muihin tietoihin tunnuksillani




Kokeilithan kirjautua ohjelmaoppaaseen Telia-tunnuksella, etkä Telia TV -tunnuksella? Eli siis sillä samalla, jolla kirjaudut myös telia.fi:hin.


@IlariJR@  kirjoitti:

@MK25kayttaja@  kirjoitti:

@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @MK25kayttaja ja tervetuloa Telian yhteisöön!

 

Jatkuva tallennus onnistuu vain Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelussa, joka sisältää Telia TV:n lisäksi Telian nettiyhteyden. Jatkuva tallennus onnistuu kyseisellä palvelulla osoitteessa telia.fi/ohjelmaopas.


Hei minulla on Telia TV digiboxi laajakaistalla ja telia nettiyhteys. Ohjelmakirjasto ei huoli kirjautumistietoani vaan ilmoittaa että Hups ei löydy palvelua tällä kirjautumistiedolla??  Pääsen kuitenkin kirjautumaan muihin tietoihin tunnuksillani


Kokeilithan kirjautua ohjelmaoppaaseen Telia-tunnuksella, etkä Telia TV -tunnuksella? Eli siis sillä samalla, jolla kirjaudut myös telia.fi:hin.


Nimeomanna omalla Telia tunnuksella ja kokeilin myös telia tv tunnuksella mutta kumpikaan ei toiminut

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@MK25kayttaja@  kirjoitti:

@IlariJR@  kirjoitti:

@MK25kayttaja@  kirjoitti:

@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @MK25kayttaja ja tervetuloa Telian yhteisöön!

 

Jatkuva tallennus onnistuu vain Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelussa, joka sisältää Telia TV:n lisäksi Telian nettiyhteyden. Jatkuva tallennus onnistuu kyseisellä palvelulla osoitteessa telia.fi/ohjelmaopas.


Hei minulla on Telia TV digiboxi laajakaistalla ja telia nettiyhteys. Ohjelmakirjasto ei huoli kirjautumistietoani vaan ilmoittaa että Hups ei löydy palvelua tällä kirjautumistiedolla??  Pääsen kuitenkin kirjautumaan muihin tietoihin tunnuksillani


Kokeilithan kirjautua ohjelmaoppaaseen Telia-tunnuksella, etkä Telia TV -tunnuksella? Eli siis sillä samalla, jolla kirjaudut myös telia.fi:hin.


Nimeomanna omalla Telia tunnuksella ja kokeilin myös telia tv tunnuksella mutta kumpikaan ei toiminut


Millä selaimella kokelit ja voisitko kokeilla toisella selaimella? Kokeilin kirjautua Chromella ja pääsin telia.fi/palvelut/ohjelmaopas - eli siellä näkyy tallenukset normaalisti ja pääsen sieltä niitä muokkaamaan. 

Otin pitkästä aikaa Maxivisionin rinnalle Telia TV:n. En kuitenkaan löydä, mistä avainsana ja ajastettuja talletuksia tehdään. Katsoin tv.telia.fi:stä ja iPhone appista. Apple TV -appista en ole vielä katsonut. Tuossa ohjeesssa sanotaan, että ohjelmaoppaaseen pitäisi kirjautua eri tunnuksella kuin Telia TV:hen. Minulla kyseiset tunnukset ovat yksi ja sama. Mitä minun pitää tehdä?

 

Teillä olisi sekeästi käyttöä käytettävyyssuunnittelijalle, sellainen sekamelska tämä on. Jos vertaa vaikka Netflixiin tai HBO:hon, niin valovuosien päässä toisistaan. Maxivision ainakin on osannut homman tehdä selvästi ja kaikki kanavat ovat katsottavissa myös livenä. Telia TV:tä kokeilen vain ja ainoastaan, koska Maxivisionille ei ole Apple TV-appia.


@tapanisaarinen@  kirjoitti:

Otin pitkästä aikaa Maxivisionin rinnalle Telia TV:n. En kuitenkaan löydä, mistä avainsana ja ajastettuja talletuksia tehdään. Katsoin tv.telia.fi:stä ja iPhone appista. Apple TV -appista en ole vielä katsonut. Tuossa ohjeesssa sanotaan, että ohjelmaoppaaseen pitäisi kirjautua eri tunnuksella kuin Telia TV:hen. Minulla kyseiset tunnukset ovat yksi ja sama. Mitä minun pitää tehdä?




Mikäli olet luonut sekä Telia tunnuksen sekä tuon Telia TV-sovellustunnuksen niin, että ne ovat täysin samat niin silloin voit käyttää sitä tunnusta. Molempiin kuitenkin luodaan omat tunnukset. Voit tarkistaa käyttämäsi Telia TV-sovellustunnuksen kirjautumalla Telia tunnuksella omille sivuille. Samalla voit tarkistaa että Telia TV-tunnukselta löytyy tallennuspalvelu. Sen voi myös lisätä Telia TV-tunnukselle sieltä omien sivujen kautta mikäli sitä ei sieltä löydy. Tämän jälkeen tallentaminen onnistuu.


 


Viittaatko ohjeistukseen joka löytyy täältä? Tuolta sivulta löydät ohjeen kuinka tallentaa kohdasta Tallentaminen Telia TV -sovelluksella ja selaimen kautta. 


 


Palvelua kehitetään jatkuvasti jotta se palvelisi mahdollisimman hyvin kaikkia käyttäjiä. Siinä voisi vielä tarkistaa että sinulta löytyy puhelimesta uusin päivitys tuosta Telia TV-sovelluksesta, jos et ole sitä vielä tehnyt.

Olettaisin, että minulla on tallennuspalvelu, koska sen kohdalla omilla sivuilla on vain Poista-nappi.

 

Tunnus ja salasana ovat sama molemmissa palveluissa.

 

Edelleen Etätallennus-sivu näyttää tämän virheen. Ylälaidassa tunnukseni vieressä lukee [tv].

 

Palvelua ei voida näyttää

 

Kirjauduit Omille Sivuille tunnuksilla joilla ei tietojemme mukaan ole Telia TV:n etätallennuspalvelua. Jos sinulla on kyseinen palvelu, tarkista että olet kirjautunut palveluun Telia-tunnuksella. Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Yritin vaihtaa Telia-tunnukseni salasanan, mutta sain tällaisen selkeän virheilmoituksen:

 

??i18n.customerinfo.password.form.error.null??

 

Joka ilmeisesti johtui siitä, että salasana oli liian pitkä (hurjat 32 merkkiä).

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Jatkuvien tallennusten tekeminen on mahdollista Telian Omilta Sivuilta mikäli käytössä on TeliaTV digiboksi laajakaistalla-palvelu eli käytössä on Telian kiinteä laajakaista ADSL-, VDSL- tai Ethernet-tekniikalla ja palveluun on tilattu TeliaTV digiboksi laajakaistalla.


Jos käytössä on TeliaTV digiboksi-palvelu kaapelilaajakaistan, mobiililaajakaistan tai toisen operaattorin liittymällä tai käytät TeliaTV sovellusta, ei jatkuvien tallennusten tekeminen ole mahdollista.


 


Millainen laajakaista sinulla on käytössäsi? Lukeeko palvelusi nimenä TeliaTV digiboksi vai TeliaTV digiboksi laajakaistalla? 

Minulla on Telian kuitu, mutta ei erillistä boxia. En ymmärrä, miksi pitäisi olla erillinen laite, että voi ohjelmoida tallennuksia. Miksei samaa voisi tehdä selaimella, Apple TV:llä tai iPhonella? Erillinen boxi jotekin on todella mennyttä aikaa. Kuvitelkaa jos Netflixiä tai HBO:ta varten pitäisi tilata heiltä joku parin sadan kuppainen Motorolan boxi :-D 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@tapanisaarinen@  kirjoitti:

Minulla on Telian kuitu, mutta ei erillistä boxia. En ymmärrä, miksi pitäisi olla erillinen laite, että voi ohjelmoida tallennuksia. Miksei samaa voisi tehdä selaimella, Apple TV:llä tai iPhonella? Erillinen boxi jotekin on todella mennyttä aikaa. Kuvitelkaa jos Netflixiä tai HBO:ta varten pitäisi tilata heiltä joku parin sadan kuppainen Motorolan boxi :-D 




Toistaiseksi tämä ominaisuus ei ole käytettävissä Telia TV-sovelluksella tallennuksia tehdessä. Viedään tästä viestiä eteenpäin meidän päässä Tallennuspalvelun jatkokehityksen kannalta. Samaa mieltä, että hyödyllinen ominaisuus olisi mukava saada myös esimerkiksi selaimelle tai puhelimelle käyttöön.


@JoonasLam@  kirjoitti:

@tapanisaarinen@  kirjoitti:

Minulla on Telian kuitu, mutta ei erillistä boxia. En ymmärrä, miksi pitäisi olla erillinen laite, että voi ohjelmoida tallennuksia. Miksei samaa voisi tehdä selaimella, Apple TV:llä tai iPhonella? Erillinen boxi jotekin on todella mennyttä aikaa. Kuvitelkaa jos Netflixiä tai HBO:ta varten pitäisi tilata heiltä joku parin sadan kuppainen Motorolan boxi :-D 


Toistaiseksi tämä ominaisuus ei ole käytettävissä Telia TV-sovelluksella tallennuksia tehdessä. Viedään tästä viestiä eteenpäin meidän päässä Tallennuspalvelun jatkokehityksen kannalta. Samaa mieltä, että hyödyllinen ominaisuus olisi mukava saada myös esimerkiksi selaimelle tai puhelimelle käyttöön.


Vielä jos huolehdit, että noiden vastaus tulee tähän. Kuinkahan monta kertaa olette "vieneet viestiä eteenpäin" mutta päättäjien vastausta ette jaksa laittaa tähän yhteisöön. Ei kai he mitään tuppisuita ole. 

Vaikkei täällä ilmeisesti mitään järkevää pysty tekemään, niin pitäisi kuitenkin saada toimimaan.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@Baron@  kirjoitti:

Vielä jos huolehdit, että noiden vastaus tulee tähän. Kuinkahan monta kertaa olette "vieneet viestiä eteenpäin" mutta päättäjien vastausta ette jaksa laittaa tähän yhteisöön. Ei kai he mitään tuppisuita ole. 

Myös @tapanisaarinen sinulle tiedoksi, että veimme eilisen keskustelun jälkeen sekä toivetta että kysymystä eteenpäin kehityksen puolelle näistä puhutuista tallennusominaisuuksista. Saimme tietää, että parannuksia on kyllä tulossa, aikataulusta ei toistaiseksi ole tarkkaa tietoa. Toiveet on siis kuultu, ja kehitystyössä ne on otettu huomioon. 


 

Mukava kuulla, että asiat on viety eteenpäin. Kokeilin viimeksi Telia TV:tä pari vuotta sitten, kun saimme Telian kuidun. Nyt kokeilin uudestaan. Näiden kahden vuoden aikana ei ole tapahtunut minkäänlaista kehitystä palvelun käytettävyydessä mobiililaitteilla, selaimella ja Apple TV:llä. Boxia en ole koskaan kokeilut, mutta oletan sen olevan ensisijainen alusta.

 

Se on tietysti ymmärrettävää, jos mobiililaitteilla käyttävien määrä on pienempi ja Apple TV:n käyttäjäkunta melko marginaalinen. Tästä huolimatta avainsana- ja ajastettujen tallennusten toteuttaminen ei näin itsekin koodia kirjoittelevana tuntuisi aivan ylivoimaisen suurelta panostukselta esim. selainversioon. Etenkin kun kilpailijalla tämä toiminto on ollut jo viimeiset 10 vuotta.

 

Lisäksi tuntuu turhalta ja hieman asiakkaiden huijaamiselta tehdä vain näön vuoksi tuki muille laitteille, jos niihin ei sitten kuitenkaan panosteta kunnolla. Ehkä jatkan Maxivisionin parissa toistaiseksi ja palaan taas parin vuoden päästä katsomaan onko Telia TV:ssä mikään muuttunut.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Onhan tämä naurettavaa, että näin iso toimija kuin Telia ei saa aikaiseksi sujuvaa tallenteiden ohjelmointia ja käsittelyä! Kilpailijoilla on jo vuosien ajan pystynyt näppärästi tekemään sarjoista jatkuvan tallennuksen esimerkiksi puhelimella, tietokoneella sekä digiboksilla - eli ei tarvitse erikseen joka viikko laittaa tietyille sarjoille tallennusta. Miten se voikaan olla Telialle niin vaikeaa? Voisiko Telia lainata esimerkiksi Elisalta ammattilaisia hetkeksi töihin, että tämä Tallennuspalvelu saataisiin nykypäivään?

Joko se tallennus toimii Telian kaapelilaahakaistan kanssa?

 

Tätä oli täällä helmikuussa 2020 kysyttty ja Aspa luvannut viedä "asiaa eteenpäin", nyt on 10 kk:ta mennyt että mites on?

 

Mulla on Telian kaapelilaajakaista (400 - 1000 GB) ja siihen ottaisin mieluusti Telian TV-vihteen ja sopivan digiboksin jos/kun siinä toimisi vihdoinkin kaikki toiminnot samoin kuin IP-TV -ratkaisuissa, joissa siis Ethernet-webbi taustalla. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Tänään on julkaistu jatkuvan tallennuksen ominaisuus Telia TV-sovellukselle  ja Telia TV -digiboksille. Jatkuva tallennus on mahdollista myös ohjelmaopas -sivuillamme. Selaimen osoitteessa tv.telia.fi ei voi asettaa jatkuvaa tallennusta vielä.


@HenriLie@  kirjoitti:

Tänään on julkaistu jatkuvan tallennuksen ominaisuus Telia TV-sovellukselle  ja Telia TV -digiboksille. Jatkuva tallennus on mahdollista myös ohjelmaopas -sivuillamme. Selaimen osoitteessa tv.telia.fi ei voi asettaa jatkuvaa tallennusta vielä.


Eli onnistuuko tallentaminen ja kaikki muutkin Telia-vihteen digiboxin toiminnot vaikka alla onkin IP-yhteyden sijaan kaaplireititin ja AIP-verkko?

 

Aiemmin ei nimittäin ole toiminut,!?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@junitex@  kirjoitti:


@HenriLie@  kirjoitti:

Tänään on julkaistu jatkuvan tallennuksen ominaisuus Telia TV-sovellukselle  ja Telia TV -digiboksille. Jatkuva tallennus on mahdollista myös ohjelmaopas -sivuillamme. Selaimen osoitteessa tv.telia.fi ei voi asettaa jatkuvaa tallennusta vielä.




Eli onnistuuko tallentaminen ja kaikki muutkin Telia-vihteen digiboxin toiminnot vaikka alla onkin IP-yhteyden sijaan kaaplireititin ja AIP-verkko?


 


Aiemmin ei nimittäin ole toiminut,!?




Hei @junitex tallentamisen tulisi toimia boksilla nykyään samalla tavalla yhteydestä riippumatta. 

Vastaa