Copyright Telia Company 2020
16-01-2018 18:54
Hei,
Millä aikataululla sopii odotella Telia TV -sovellusta Android TV -laitteille? On nimittäin sen verran yleinen alusta nykyään tuo Android TV, että mieluiten mahdollisimman pian.
20-10-2019 11:09
Alkuviikosta kun @NikoNo tai joku muu Telialta ehkä vaivautuu vastaamaan viesteihin, niin alla olevan linkin takaa kannattaa käydä edes johdanto lukemassa ensin.
https://developer.android.com/training/tv/start
Sen jälkeen ajautunee jo miettimään, millaisia vastauksia kannattaa nykyisille, entisille tai potentiaalisille asiakkaille jaella. Olen kyllästymiseen asti odottanut selkeitä vastauksia Android TV sovelluksen suhteen. Mitään muuta en ole saanut, kuin käytännössä valehtelua. Android sovelluksen muokkaaminen TV käyttöön on todellakin hyvin yksinkertaista. Ja kuten olen moneen kertaan todennut, on ihan ok kertoa, että emme ole tekemässä. Se mainittu asiakkaiden aliarviointi vaan harmittaa suuresti. Miksi lähteä selkeää vastausta höystämään jollain täysin käsittämättömillä selittelyillä miten jokaisen valmistajan Android TV laitteelle pitää kehittää sovellusta, miten käytännössä koko sovellus pitäisi tehdä uusiksi jne jne. Kuvitellaanko siellä tosiaan että asiakaskunnasta ei löydy yhtään henkilöä, jolla olisi tuntemusta/kokemusta Android käyttöjärjestelmistä?
Olen nyt moneen otteeseen nätisti vihjaillut tästä asiasta. Voisiko Telialta viimein joku avoimesti kertoa mikä tilanne on?
21-10-2019 09:47
@mikkooks kirjoitti:
Ja kuten olen moneen kertaan todennut, on ihan ok kertoa, että emme ole tekemässä.
Tällä hetkellä keskitymme nykyisten alustojen kehittämiseen uusien alustojen lisäämisen sijaan. Tämä tarkoittaa yksinkertaisuudessaan sitä, että lähitulevaisuudessa Android TV -sovellusta ei ole tulossa. Edelleenkään Android TV -sovellus ei ole kokonaan poissuljettu, mutta lähitulevaisuuden suunnitelmiin se ei kuulu.
21-10-2019 09:50
@SaJoonas kirjoitti:
@mikkooks kirjoitti:Ja kuten olen moneen kertaan todennut, on ihan ok kertoa, että emme ole tekemässä.
Tällä hetkellä keskitymme nykyisten alustojen kehittämiseen uusien alustojen lisäämisen sijaan. Tämä tarkoittaa yksinkertaisuudessaan sitä, että lähitulevaisuudessa Android TV -sovellusta ei ole tulossa. Edelleenkään Android TV -sovellus ei ole kokonaan poissuljettu, mutta lähitulevaisuuden suunnitelmiin se ei kuulu.
No niin, tämä ok. Saisiko vielä jotain vastausta siihen, miksi viestintä asian suhteen on ollut Telian taholta täysin asiatonta? Tarkoitan siis näitä jokaisen valmistajan Android TV:lle kehittämistä, suurta työtä Android TV sovelluksen osalta jne.
21-10-2019 10:49
Pyytäisin ystävällisesti pitämään keskustelun asiallisena ja rakentavasti vaikka muiden mielipiteet ja näkemykset asioista olisivatkin kenties erilaisia kuin omamme. Kiitos! 😊
21-10-2019 12:14
Eihän tuota "asiatonta" viestintää ole vielä peruttu. Tässä ketjussa Telian edustaja meni vaan suoraan lopputulemaan, eli ei kehitetä nyt.
Tyydytäänkö nyt vähän aikaa tähän? Miksi kysymykset aloittavat taas selittelyn, joka ei sua tyydytä.
21-10-2019 12:33
@mikkooks kirjoitti:
No niin, tämä ok. Saisiko vielä jotain vastausta siihen, miksi viestintä asian suhteen on ollut Telian taholta täysin asiatonta? Tarkoitan siis näitä jokaisen valmistajan Android TV:lle kehittämistä, suurta työtä Android TV sovelluksen osalta jne.
Harmillista kuulla, että olet kokenut viestinnän asiattomaksi. Kaikki palaute viestintään ja tuotteisiimme liittyen on tietenkin tervetullutta. Olemme keskustelleet paljon puhuttaneesta Android TV -applikaatiosta tuotepäälliköiden sekä kehittäjien kanssa ja vastanneet tänne Yhteisöön saamiemme tietojen perusteella, koska heillä on enemmän tietämystä ja ammattitaitoa, mitä tulee sovelluksen ja järjestelmiemme takana oleviin teknisiin asioihin. Keskustelujen pohjalta voidaan kuitenkin sanoa, että sormia napsauttamalla sovelluksen lisääminen Android TV:seen ei tapahdu. Emme voi avata syvällisesti täällä Yhteisössä kaikkia järjestelmiimme liittyviä teknisiä asioita.
Pohdimme keinoja, joilla voisimme viestiä täällä Yhteisössä vielä selkeämmin ja parantaa kommunikointia.
21-10-2019 12:36
@Baron kirjoitti:
Eihän tuota "asiatonta" viestintää ole vielä peruttu. Tässä ketjussa Telian edustaja meni vaan suoraan lopputulemaan, eli ei kehitetä nyt.
Tyydytäänkö nyt vähän aikaa tähän? Miksi kysymykset aloittavat taas selittelyn, joka ei sua tyydytä.
Ainakin tyydyn tähän vastaukseen eli ei kehitetä nyt. Johonkin kompromissiin täytyy päätyä lopulta. Palaan tämän asian pariin seuraavan vuoden puolelle tai kun alkaa oikeasti tapahtumaan 🙂
21-10-2019 12:44
@SaJoonas kirjoitti:
@mikkooks kirjoitti:
No niin, tämä ok. Saisiko vielä jotain vastausta siihen, miksi viestintä asian suhteen on ollut Telian taholta täysin asiatonta? Tarkoitan siis näitä jokaisen valmistajan Android TV:lle kehittämistä, suurta työtä Android TV sovelluksen osalta jne.Harmillista kuulla, että olet kokenut viestinnän asiattomaksi. Kaikki palaute viestintään ja tuotteisiimme liittyen on tietenkin tervetullutta. Olemme keskustelleet paljon puhuttaneesta Android TV -applikaatiosta tuotepäälliköiden sekä kehittäjien kanssa ja vastanneet tänne Yhteisöön saamiemme tietojen perusteella, koska heillä on enemmän tietämystä ja ammattitaitoa, mitä tulee sovelluksen ja järjestelmiemme takana oleviin teknisiin asioihin. Keskustelujen pohjalta voidaan kuitenkin sanoa, että sormia napsauttamalla sovelluksen lisääminen Android TV:seen ei tapahdu. Emme voi avata syvällisesti täällä Yhteisössä kaikkia järjestelmiimme liittyviä teknisiä asioita.
Pohdimme keinoja, joilla voisimme viestiä täällä Yhteisössä vielä selkeämmin ja parantaa kommunikointia.
Tietysti olen tyytyväinen selkeään "ei ole tulossa" vastaukseen, joka nyt on viimein saatu.
Sen verran on pakko tuohon lihavoituun vielä kommentoida, että sormia napsauttamalla ei tässä ole oletettukaan mitään tapahtuvan, mutta vaadittavaa työpanosta on vähän väritetty. Lisäksi jos aiemmat ylläpitämiset eri valmistajien Android TV sovelluksille yms. on kysytty ihan tuotepäälliköiltä ja kehittäjiltä, niin organisaation kannalta tilanne on vähintään pelottava. Annetaan nyt kuitenkin olla, kun selkeä vastaus on viimeinkin saatu.
21-10-2019 12:52
Hei! Tuleehan tähän ketjuun Telian edustajalta viestiä, kun saatte varmistettua jos älytelevision sovellus etenee tuotantoon?
21-10-2019
13:20
Muokattu
21-10-2019
13:20
@Sekunti kirjoitti:
Hei! Tuleehan tähän ketjuun Telian edustajalta viestiä, kun saatte varmistettua jos älytelevision sovellus etenee tuotantoon?
Varmasti tiedotamme laajemmin, jos tuomme lisää katseluvaihtoehtoja saataville. Yleensä tällaisista uudistuksista kirjoitellaan myös erillisiä artikkeleitakin tänne Yhteisöön 🙂 Lisäämme tietoa ketjuun myös siinä tapauksessa, jos jokin asia nytkähtää kunnolla liikkeelle.