Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 61119
Kirjoituksia 167553

Telia TV Windows sovellus



Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎09-09-2018
Kirjoituksia: 7
11/22

Vs: Telia TV Windows sovellus


@KaPetri  kirjoitti:

@ahpelOletko kerennyt testata toistuuko ongelma myös toisella selaimella? Esimerkiksi Firefoxilla, Chromella tai Operalla.



Kyllä eilen kokeilin ja sen vuoksi jouduin ottamaan tänään yhteyttä tekniseen aspaan kun tuli 5 laitetta ylitettyä ja jumitui myös teliatv boxikin.

Laski luultavammin jokaisen selaimen uudeksi laitteeksi jonka vuoksi ei ole enää yrityksiä jäljellä kun nyt on jo 5 laitetta käytössä.

 

0 tykkäystä
Highlighted
Telialainen
Rekisteröitynyt: ‎22-01-2019
Kirjoituksia: 270
12/22

Vs: Telia TV Windows sovellus

Näin se menee tällä hetkellä, jokainen selain lasketaan "omaksi laitteeksi" vaikka palvelua samalla koneella käytettäisiin. Toistuiko Edgellä havaittu ongelma myös muiden selainten kautta?

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎09-09-2018
Kirjoituksia: 7
13/22

Vs: Telia TV Windows sovellus


@KaPetri  kirjoitti:

Näin se menee tällä hetkellä, jokainen selain lasketaan "omaksi laitteeksi" vaikka palvelua samalla koneella käytettäisiin. Toistuiko Edgellä havaittu ongelma myös muiden selainten kautta?


Ei päässyt sisään teliatv, kun yritin kirjatua chromella herjasi että viisi laitetta ylitetty ja samalla olohuoneen boxi pimeni ja siihen tuli myös sama herja viisi laitetta.....

 

Eli en tohdi enää kokeilla muilla selaimilla.

 

Onneksi teliatv soppari loppuu ensi vuonna ja voin sanoa sen irti.

0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎04-02-2015
Kirjoituksia: 139
14/22

Vs: Telia TV Windows sovellus

Tuo kyllä on aivan Telian oma piirre, että yhden koneen jokainen selain lasketaan eri laitteeksi. Itse käytän vain kiinteäyhteyksistä PC:tä ilman muita älylaitteita, ja Telian sovelluksen testaus voi hyvinkin saattaa samalla koneella viisi eri "laitetta" täyteen. Millään muulla yhtiöllä (esim. Netflix) en moista rajoitusta ole tavannut. Omituista, että Telia lopettaa helppokäyttöisen ja hyvin toimivan Windows appin (vastaava on edelleen käytössä esim. Netflixillä ja musiikin osalta Spotifylla); selainkäyttö on mm. aina raskaampaa koneelle. 

Highlighted
Telialainen
Rekisteröitynyt: ‎22-01-2019
Kirjoituksia: 270
15/22

Vs: Telia TV Windows sovellus

En ole itse muidenkaan palveluiden kanssa vastaavaa rajoitusta tavannut. Muissa palveluissa olen huomannut että tunnuksella yhtäaikaisia katseluita rajoitetaan ostetun sopimuksen mukaisesti + maa rajoitukset.

 

Tällä hetkellä meillä laitekohtainen raja on toistaiseksi edelleen olemassa. Se on viisi "laitetta" 24h aikana. Tuon ylittyessä tulee edellä mainuttu herja. Tämä laiteiden määrän rajoitus ja 24h kesto on meillä tarkistelussa. Muutosta en vielä uskalla luvata, mutta olemme tietoisia sen aiheuttamasta turhasta vaivasta. Varsinkin näin HTML5 siirtymisen vaiheessa.

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎09-09-2018
Kirjoituksia: 7
16/22

Vs: Telia TV Windows sovellus

*selainkäyttö on mm. aina raskaampaa*

 

Tuon olen myös huomannut, useasti kun teliatv pysähtyy Edgessä, tulee ilmoituksia milloin virusturvasta milloin mistäkin windowsin omasta toiminnasta.

 

Tuosta w10 appista myös samaa mieltä, että miksi vaihtaa toimiva tuote ei toimivaan, asiakkaat sillä kyllä saa lähtemään toisille palveluiden tuottajille.

Cmore, Dplay, Ruutu+ yms. 

0 tykkäystä
Highlighted
Herrasmies
Herrasmies
Rekisteröitynyt: ‎26-05-2016
Kirjoituksia: 2 021
17/22

Vs: Telia TV Windows sovellus


@ahpel  kirjoitti:

*selainkäyttö on mm. aina raskaampaa*

 

Tuon olen myös huomannut, useasti kun teliatv pysähtyy Edgessä, tulee ilmoituksia milloin virusturvasta milloin mistäkin windowsin omasta toiminnasta.

 

Tuosta w10 appista myös samaa mieltä, että miksi vaihtaa toimiva tuote ei toimivaan, asiakkaat sillä kyllä saa lähtemään toisille palveluiden tuottajille.

Cmore, Dplay, Ruutu+ yms. 


Ei pidä paikkaansa, koska olen käyttänyt Telia TV -palvelua Edge-selaimella. Hidastelu johtuu usein laitteen teknisistä ominaisuuksista tai verkon nopeuden alentumisesta. Suosittelen palauttamaan Edge-selaimen oletusasetuksiin ja yrittämään uudelleen:

https://support.microsoft.com/fi-fi/help/4023560/windows-10-what-to-do-if-microsoft-edge-not-working (Asetukset > Sovellukset > Sovellukset ja ominaisuudet > Microsoft Edge > Lisäasetukset)

 

Ilmoitukset yleensä voi hiljentää tai poistaa käytöstä, joten oletko tarkistanut milloin viimeksi asetukset mistä nuo ilmoitukset tulevat? Suosin ainakin Google Chrome -selainta, koska se on vakaampi ja nopeampi jopa vanhemmissa koneissa. Ensi vuonna voi olla tilanne tasoissa Edge-selaimen suhteen:

https://www.microsoftedgeinsider.com/fi-fi/download/

0 tykkäystä
Highlighted
Herrasmies
Herrasmies
Rekisteröitynyt: ‎26-05-2016
Kirjoituksia: 2 021
18/22

Vs: Telia TV Windows sovellus


@klontti  kirjoitti:

Kokeilin Edge selaimella kolmeen kertaan suorilla ja tallenteilla. Toimii muuten hyvin, mutta kun aikoo katsoa ohjelmia niin tulee ilmoitus  (Virhekoodi: Da12:90032).


Renne Telian asiakaspalvelusta ohjeisti seuraavanlaisesti sähköpostiviestissä @klontti:

"Edge -selaimen DRM -suojan voi ottaa käyttöön seuraavilla ohjeilla: https://www.tenforums.com/tutorials/46249-turn-off-microsoft-edge-save-protected-media-licenses.html"

 

Edge - Tietosuoja ja suojaus.JPGEdge - Tietosuoja ja suojaus

 

Asetus on oletuksena päällä, mutta otin sen uudelleen käyttöön niin alkoi luonnollisesti toimimaan. Bugi oli siis tuossa Edge-selaimen mediakäyttöoikeuksissa, jota ei ole aiemmin ollut. Sain näin ollen DRM-suojaan liittyvän virheilmoituksen kaikkoamaan ja mediatoiston automaattiseksi. Varmaan johtui päivityksestä Hymiö Erittäin onnellinen

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎09-09-2018
Kirjoituksia: 7
19/22

Vs: Telia TV Windows sovellus


@Sekunti  kirjoitti:

@ahpel  kirjoitti:

*selainkäyttö on mm. aina raskaampaa*

 

Tuon olen myös huomannut, useasti kun teliatv pysähtyy Edgessä, tulee ilmoituksia milloin virusturvasta milloin mistäkin windowsin omasta toiminnasta.

 

Tuosta w10 appista myös samaa mieltä, että miksi vaihtaa toimiva tuote ei toimivaan, asiakkaat sillä kyllä saa lähtemään toisille palveluiden tuottajille.

Cmore, Dplay, Ruutu+ yms. 


Ei pidä paikkaansa, koska olen käyttänyt Telia TV -palvelua Edge-selaimella. Hidastelu johtuu usein laitteen teknisistä ominaisuuksista tai verkon nopeuden alentumisesta. Suosittelen palauttamaan Edge-selaimen oletusasetuksiin ja yrittämään uudelleen:

https://support.microsoft.com/fi-fi/help/4023560/windows-10-what-to-do-if-microsoft-edge-not-working (Asetukset > Sovellukset > Sovellukset ja ominaisuudet > Microsoft Edge > Lisäasetukset)

 

Ilmoitukset yleensä voi hiljentää tai poistaa käytöstä, joten oletko tarkistanut milloin viimeksi asetukset mistä nuo ilmoitukset tulevat? Suosin ainakin Google Chrome -selainta, koska se on vakaampi ja nopeampi jopa vanhemmissa koneissa. Ensi vuonna voi olla tilanne tasoissa Edge-selaimen suhteen:

https://www.microsoftedgeinsider.com/fi-fi/download/


tai verkon nopeuden alentumisesta.

 

Tämä kyllä välissä pätkii ja hidastelee, mutta palvelun ja laitteet on toimittanut Telia.

 

Mutta sitä ihmettelen miksi Edgessä se tallenne alkaa aina alusta verkon palautumisen jälkeen, ja kun kelaa samaan mihin jäi, viipyy siinä lähes sama aika kun aloittaisi alusta katsomaan tallenteen, Telia Tv-app jatkuu siitä mihin jäi, niin myös Dplay, Cmore,Areena yms.

0 tykkäystä
Highlighted
Telialainen
Rekisteröitynyt: ‎13-10-2017
Kirjoituksia: 300
20/22

Vs: Telia TV Windows sovellus

Testailin tuota Edge-ongelmaa ja sain toistettua sen sekä myös poistumaan. Eli Edgen Asetukset -> lukon kuva (tietosuoja ja suojaus) -> Otsikon 'tyhjennä selaustiedot' alla on painike 'valitse tyhjennettävät kohteet' -> aukeaa 'Tyhjennä selaustiedot' ->  Mikäli kohta 'evästeet' on raksittuna ja valinta "Tyhjennä tämä aina kun suljen selaimen" on päällä -> käy kuten kuvailit. Ilman tuota asetusta TeliaTV muistaa mihin kohtaan katselussa jäit.