Telia Play digiboksin uusi rauta DV8919 – kysy ja kommentoi täällä **ketju on lukittu kommenteilta**


Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

21184iA28A019B0D7B519F.jpg

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

Telia Play digiboksi uudistui. Nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu, mutta uusinta uutta on nyt boksi, joka kulkee lempinimellä DV8919.

DV8919 on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi. Android-alusta mahdollistaa uudenlaisia ominaisuuksia ja aiempaa yhtenäisemmän käyttökokemuksen digiboksin, sovelluksen ja tv.telia.fi:n välillä.

 

Mitä uutta DV8919 tarjoaa käytännössä?

 

  • Sovelluksia! Digiboksille on esiasennettu useita suosikkisovelluksia, kuten Yle Areena, C More, MTV, Netflix, Youtube… Lisäksi digiboksille voi ladata Google Play Kaupasta lisää haluamiaan sovelluksia Google-tilin avulla.
  • Laaja kattaus katsottavaa: Kanavapaketeista löytyy samat vaihtoehdot kuin Telia Play digiboksi -palvelusta, esimerkiksi C Moren suositut kanavapaketit. Näet kaikki saatavilla olevat kanavapaketit kanavakartasta.
  • Uusi käyttöliittymä
  • Uusi pienempi kaukosäädin. Kaukosäätimessä on painike myös Google Assistant -ääniohjaukselle. Google Assistant ei tue Suomea, mutta sitä voi hyödyntää englanniksi. Äänikomentojen ystäville toiminnallisuus on varmasti hyödyllinen.
  • Digiboksi on todella pieni, vain 12 cm x 12 cm x 2,5 cm. Koska kaukosäädin toimii bluetoothilla niin voit halutessasi laittaa boxin kaappiin piiloon. Tai pitää sen esillä, mielestämme se on kyllä makeen näköinen boxi!
  • Vanhat Arris-maailmasta tutut ominaisuudet ovat tietenkin myös mukana, esimerkkeinä mainittakoon elokuvien vuokraus ja tallennuspalvelu.
  • Olette toivoneet, että tallenteita voisi selailla listanäkymässä ja tässä boxissa se on mahdollista 😉

 

Lisää uuden boxin ominaisuuksista

 

Rauta, käyttöjärjestelmä, sovellukset ja päivitykset

 

  • Prosessori, muisti ja Flash: Quad-core Cortex-A55 24000+ DMIPS, 3G RAM, 16G Flash 
  • Voit yhdistää digiboksin nettiin joko verkkokaapelilla tai wlanin avulla langattomasti. Boksi on Wi-Fi 6 sertifioitu.
  • Digiboksi tukee Dolby Soundia ja se ei tue Dolby Atmosta. Jos katseltavan ohjelman oletusääni kuitenkin on Dolby Atmos -ääni, ohjelman pitäisi automaattisesti kuulua vaihtoehtoisella ääniraidalla. Ohjelmasta/sovelluksesta riippuen tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan aina ole tarjolla.  
  • Digiboksi tukee HDMI-CEC-ominaisuutta ja digiboksin asetuksista saat sen halutessasi pois/päälle.
  • Digiboksin käyttöjärjestelmänä toimii Androidin versio 10 ja päivitämme sen uusiin versioihin tulevaisuudessa aina tarpeen mukaan 
    • Androidin turvapäivitykset tulevat boksille laiteohjelmistopäivityksien yhteydessä ja muut turvapäivitykset Telia TV:n päivitysten yhteydessä.
    • Android-käyttöjärjestelmän, Telia TV:n ja esiasennettujen sovellusten päivittäminen tapahtuu automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla kirjautunut digiboksille Google-tilillä päivitysten saamiseksi.
    • Jos ohjelmisto- tai sovelluspäivitykset eivät jostain syystä toimisi, voit etsiä päivityksiä Asetukset-valikon kautta.
  •  Google-tili:
    • Voit käyttää Telia TV:tä sekä boksin esiasennettuja sovelluksia ilman, että kirjaudut digiboksille Google-tiliäsi käyttäen. 
    • Jos haluat ladata boksille myös muita sovelluksia Google Play -kaupasta, sinun pitää kirjautua Google-tiliäsi käyttäen tai rekisteröityä Google-käyttäjäksi. Google Play -kaupasta ladatut sovellukset päivittyvät asetustesi mukaisesti, joten suosittelen, että laitat sovellusten automaattiset päivitykset päälle. Näin sinun ei tarvitse erikseen hakea päivityksiä, vaan boksissa on aina automaattisesti sovellusten uusimmat versiot.

 

 

Kuvanlaatu

 

  • Muistathan, että kuvalaatu riippuu digiboksin lisäksi televisiosi ominaisuuksista sekä käyttämäsi netistä ja sen nopeudesta.
    • Telkkarin pitää olla HD/UHD-yhteensopiva.
    • Tarvitset noin 7mbit/s-nopeudella toimivan netin HD-kanavien toistoa varten. Paras saatavilla oleva kuvanlaatu edellyttää noin 15mbit/s tai suurempaa nopeutta. 
    • UHD-kanavien toistoon tarvitset noin 18mbit/s-nopeuden, mutta nopeutta olisi hyvä olla 25mbit/s tai enemmän.
    • Jos netin nopeus vaihtelee, myös ohjelman kuvanlaatu vaihtelee. Tämä koskee erityisesti mobiilitekniikalla (4G, 5G) toteutettuja yhteyksiä, joissa nopeuden vaihtelut ovat tyypillisiä. 
  • Sovelluksissa, esimerkiksi suoratoistopalveluissa kuten Netflix ja C More, kuvanlaatu riippuu boksin, netin ja telkkarin ominaisuuksien lisäksi myös sovelluksen itsensä tarjoamasta kuvanlaadusta.

  • Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Kanavakartoissamme ei ole HD-merkintää peruskanavien kohdalla. 

  • Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:  
    • Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia  
    • Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, Venäjän kanavat, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia 
  • Liiga UHD on tällä hetkellä ainoa tarjolla oleva UHD-kanavamme.
  • Antennitelkkariin verrattuna uuden digiboksin peruskanavien kuvanlaatu on suunnilleen samaa kuin antenniverkon HD-laatu, ja parempaa kuin antenniverkon SD-laatu.  
  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  
  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

 

 

Löydät tietoa tämän digiboksin ohjelmistopäivityksistä täältä.

Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?


Aihe on suljettu kommenteilta.

1056 kommenttia

Vanhalla boksilla ohjelman pystyi aloittamaan alusta painamalla ok-painiketta kaukosäätimestä ohjelman ollessa käynnissä. Uudella boksilla tuntuu olevan todella vaivalloista aloittaa ohjelma alusta, sillä ensin täytyy navigoida koti-painikkeen kautta kanaviin, sieltä etsiä oikea kanava, painaa ok-painiketta pohjassa, ja vielä valita haluttu toiminto eri vaihtoehdoista.

 

Samoin yksittäisen ohjelman tallentaminen on nyt paljon mutkikkaampaa, kanavat vaihtuvat hitaammin, ja numeronäppäinten puuttuminen kaukosäätimestä ihmetyttää. Pieniä asioita jotka vaikuttavat käytettävyyteen todella paljon, eivätkä uudet ominaisuudet korvaa näitä puutteita.

Nämä ovat selkeitä downgradeja vanhaan boksiin ja kaiken lisäksi täysin tarpeettomia, ellen sitten ole missannut joitakin uuden kaukosäätimen pikatoimintoja, joilla esim. alusta aloittaminen ja tallentaminen hoituisi vaivattomammin. Toivon mukaan näihin voisi löytyä joitakin mahdollisia ratkaisuja, jotta vanha ja hyvä käyttökokemus ei olisi täysin historiaa.

Kunniamerkki +6

Samaa mieltä tästä "huippu uutuudesta"

 

 

Miten näin huono boksi on mahdollista päästää asiakkaille???

 

Joo... vaikka toi vanha kaukodäädin, olis hyvä saada tälle boksille toimimaan?

 

Puhelinta ja chromecastia joutuu käyttämään, ettei verisuonet poksahda päästä.

 

Tämä on ollut nyt käytössä viikon.
Kaukosäätimestä puuttuu numeronäppäimet. Kanavien valinta tästä johtuen hidasta.
Teksti-TV:stä puuttuu MTV3-sivut ja lisäksi teksti-TV pitää valita työläästi valikon kautta. Kaukosäätimessä ei ole omaa näppäintä tätä varten.  Sivujen etsiminen hidasta, koska em. mainitut numeronäppäimet puuttuvat.

Tallennettujen ohjelmien pysäyttäminen ja eteen- tai taaksepäin kelaaminen tehty hankalaksi, koska mistään ei aikajanalla näe missä kohdassa tallennusta olet.

Kunnollista valikkoa, josta näkisi illan TV-ohjelmat ei ole.

En ymmärrä mitä tämän laitteen tekijät ovat ajatelleet mutta käytän helppous ei ole ollut varmastikaan ensisijainen ajatus.

Kehityksen idea on viedä kehitystä eteen päin, ei taaksepäin. 

Kylläpä onnistui telia "*******tamaan myymällä" tämän uuden digiboksin arriksen tilalle. pari päivää ollut uusi käytössä ja samat ongelmat tulleet vastaan, kuin muiden kirjoituksissa tällä palautepalstalla. vahinko vaan ettei puhelun aikana ole mahdollisuutta tutkia kokemuksia uudesta laitteesta, kun tilaus tehdään. rautapuolta kyllä kehutaan, mutta näitä "digiboksin kaukosäätimen" ominaisuuksia ei huomaa puhelimessa kysellä, ja tietysti sitä olettaa, että eihän ne ominaisuudet varmaankaan uuteen digiboksiin ole huonontuneet.

 

toivottavasti nämä puutteet saadaan pian korjattua uudella päivityksellä, eli arriksen ominaisuudet takaisin tähän laitteeseen. 1. tallenteen kelaaminen; arriksen nuolinäppäimillä kelaus eteenpäin 30 sekuntia ja takaisin 10 sekuntia oli kätevä. 2.  tallenteen katsominen ohjelman alusta kun ohjelma tulee samaan aikaan "suorana" TVstä. tässä pari mulle tärkeintä korjausehdotusta parin päivän käytön jälkeen. suoratoistopalvelut näkyvät kyllä TVn kauttakin. usein on joutunut esim. C-moren vaihtamaan TVn puolelle kun digiboksin (arris) kautta ohjelma on tökkinyt.

 

parin vuoden päästä pitää tarkoin harkita jatkaako yhteistyötä telian kanssa vai siirtyä kilpailijan tiimiin!

Tietääkö täällä kukaan, että pitäisikö Google Play Kaupasta ladattavissa oleva Telia TV Kake -sovellus (jolla siis pitäisi saada kännykkä toimimaan digiboksin kaukosäätimenä) toimia yhdessä DV8919 digiboksin kanssa? Itselläni (Samsung Android) puhelimessa sovellus jää tilaan: "Etsitään Telia TV -bokseja" eikä siis löydä DV8919 boksia...

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

@Anony  kirjoitti:

Tietääkö täällä kukaan, että pitäisikö Google Play Kaupasta ladattavissa oleva Telia TV Kake -sovellus (jolla siis pitäisi saada kännykkä toimimaan digiboksin kaukosäätimenä) toimia yhdessä DV8919 digiboksin kanssa? Itselläni (Samsung Android) puhelimessa sovellus jää tilaan: "Etsitään Telia TV -bokseja" eikä siis löydä DV8919 boksia...




Moi @Anony ! Telia TV Kake-sovellus toimii tosiaan ainoastaan noiden aiempien digiboksien kanssa, ei tuon DV8919 kanssa, ainakaan toistaiseksi. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

Perheessä voi olla henkilöitä jotka eivät hoksaa asioita: lapset, vanhukset, vammaiset,


humalaiset. 


Android-boxin pääikkunaan tulee heti ylimmäksi tyrkylle joku leffa. Ei tarvii kun painaa


ok-ta 3 kertaa peräkkäin, vuokraus tapahtuu. 


Valikossa on estoja paljon, mutta vuokrausta ei voi estää. Koittakaa nyt ymmärtää 


ja tehdä asialle jotain.


 


Edit AaTanja: siirretty ketjuun, jossa tuotekehitys seuraa kommentteja.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Onko tähän digiboksiin tulossa päivitystä pikapuolin ? Voisiko joku Telialta vastata.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Tomppa_1  kirjoitti:

Onko tähän digiboksiin tulossa päivitystä pikapuolin ? Voisiko joku Telialta vastata.




Tähän hetkeen ei ole tiedossa uutta päivitystä  digiboksiin. Onko siellä jotakin miksi päivitystä haluaisit? 


@PiaJo  kirjoitti:

@Tomppa_1  kirjoitti:

Onko tähän digiboksiin tulossa päivitystä pikapuolin ? Voisiko joku Telialta vastata.


Tähän hetkeen ei ole tiedossa uutta päivitystä  digiboksiin. Onko siellä jotakin miksi päivitystä haluaisit? 



Eikös tässä ole aika paljon puutteista kirjoiteltu pitkin kevättä tuon boksin julkaisun jälkeen. Itse ainakin kaipaan (lue vaadin, koska maksan tästä) nopeammat kanavan vaihdot ja dolby digital äänet ylen kanaville ja uuden kaukosäätimen missä numeronäppäimet. Dolby atmos tuki suoratoistopalveluihin ja dolby vision tuki myös (nämä kaksi viimeistä ei ole itsellä ”pakollisia” mutta varmasti suuri yleisö näitä toivoo)

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@seiste  kirjoitti:

Moi,

 

Keskustelua on niin paljon, että en jaksa kahlata kaikkia läpi joten pahoitteluni jos on jo kysytty.

 

Tuotetiedoissa sanottiin, että Sanoman kanavat näkyvät suorana vain Telian laajakaistapalveluilla, mutta näkyvätkö edes Telian mobiililaajakaistapalvelulla? Tässä nykyisessä Arrisin IPTV:ssä näin ei ole vaikka ei sitä mainittu kun mökin yhteydet oli pakko siirtää VDSL:stä 4G:hen.

 

Minkälainen on WIFI vastaanotto verrattuna Arrisiin? Nykyisellä vaikka on LoS boxin ja reitittimen välillä ja tuskin 5 m yhteyttä ei meinaa saada. Juuri tappelin 3 tuntia ja jouduin kiipeilemään katonrajassa eetteripiuhan kanssa, että sain taas pelittämään.

 

Onko kokemusta, vaatiiko enemmän vai vähemmän kaistaa HD-tasoisen ohjelmavirran vastaanottamiseen kuin vanha Arris? Välillä ollut pätkimistä ja ihan huipputarkkuudesta tiputtaminen on auttanut eikä nyt kauheasti ole kuvaa huonontanut mutta olisihan se kiva vetää sillä tarkkuudella jonka laitteet sallii.

 

Kiitos vastauksista jo etukäteen ja pahoittelut tosiaan jos setä jankuttaa... 😉>


Sanoman kanavat näkyvät digiboksilla suorana kaikilla Telian laajakaistaliittymillä.

 

Uusi digiboksi on Wifi 6-sertifioitu. Käytännössä aiempaan Arrikseen verrattuna Wifi on nopeampi. Esteet ja välimatka reitittimen ja digiboksin välillä voivat toki tämänkin boksin kohdalla vaikuttaa yhteyden laatuun.

 

DV8919-digiboksi vaatii saman verran kaistaa kuin Arriksetkin. Telia TV digiboksi laajakaistalla .palvelu vie vähän enemmän kaistaa kuin Telia TV digiboksi -palvelu. 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@DigiHate  kirjoitti:

SUURI HÄMMÄSTYS tämän aamuisen 4302-boksin päivityksen tiimoilta:

Ihmettelin, kun päivitys oli kestävinään hieman normaalia pidempään...

...KAS KUMMAA, sekä YLE AREENA että LASTEN AREENA ilmaantui tähän boxiin

(Areena-ohjelman versio on näköjään varsinaisesti sille 5403-boksille tehty, mutta siis on tuupattu tähän vanhukseenkin).

 

Pikaisella kokeilulla ja (Areenaan) kirjautumisella:

Omat suosikit ja keskeneräiset ohjelmat näkyvät hyvin listoilla ja toimivat - Suomi-tekstityskin pelaa, kun paria talletusta kokeilin.

 

Kiitokset!!!

 

 

Sen sijaan ihmettelen, että noinkin merkittävän asian - siis vuosikausia odotetun - Areenan saapumista 4302-bokseihin ei mitenkään missään asiakkaalle erikseen näköjään tiedoteta - ja tuo päivitysketju...

  "Lukittu: Telia TV digiboxilla -ohjelmistopäivitykset"

...on viimeksi päivitetty tammikuussa

 

"Päivitys 25.1.2022

Päivitys versioon 7.49

 

  • Yle Areena -sovellus Arris 5305 -digibokseille"

 

PS:

Asiakkaille tulisi myös boxikohtaisesti olla jossain helposti näkösällä nuo uusimmat päivitykset - ja kertoa (päivityssisältöjien lisäksi), miten tuo boxista tarkistetaan JA että minkä nimen kohdalla olevaa versionumeroa sieltä monimutkaisen Asetukset/Info/Tekniset tiedot (boxi 4302) -valikkoseikkailun takana olevasta versioluettelo-A4.stä tuijotetaan:  Siellä kun on esim. Arris-4302.n tapauksessa GUI (nyt 8.1.96.97...), PLUGIN (15.8.2...), IMAGE (15.5.5.1...) + kasa muita käsitteitä sisältäen versionumeroita.....  Mikään tuon sivun numeroista ei ole tuota päivityssivun tammikuista 7.xx -sarjaa.... (??)


Erittäin hyvä palaute viestintäämme liittyen. Arristen päivityksistä tulee tieto tuohon mainitsemaasi ketjuun samana päivänä kun digiboksi saa päivityksen, mutta tällä kertaa meillä oli valitettavasti viivettä viestinnässä, pahoitteluni siitä. 

On erinomainen idea, että meillä olisi näkyvillä ohjeet ohjelmistoversion tarkistamiseksi. Tämä on työn alla! 
Pyrimme muutenkin kehittämään viestintää jatkuvasti, eli kerrothan jos mieleesi tulee lisää ideoita tai palautteita siitä, miten haluaisit meidän viestivän jatkossa. 🙂>

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Mapu666  kirjoitti:

Vanhalla boksilla ohjelman pystyi aloittamaan alusta painamalla ok-painiketta kaukosäätimestä ohjelman ollessa käynnissä. Uudella boksilla tuntuu olevan todella vaivalloista aloittaa ohjelma alusta, sillä ensin täytyy navigoida koti-painikkeen kautta kanaviin, sieltä etsiä oikea kanava, painaa ok-painiketta pohjassa, ja vielä valita haluttu toiminto eri vaihtoehdoista.

 

Samoin yksittäisen ohjelman tallentaminen on nyt paljon mutkikkaampaa, kanavat vaihtuvat hitaammin, ja numeronäppäinten puuttuminen kaukosäätimestä ihmetyttää. Pieniä asioita jotka vaikuttavat käytettävyyteen todella paljon, eivätkä uudet ominaisuudet korvaa näitä puutteita.

Nämä ovat selkeitä downgradeja vanhaan boksiin ja kaiken lisäksi täysin tarpeettomia, ellen sitten ole missannut joitakin uuden kaukosäätimen pikatoimintoja, joilla esim. alusta aloittaminen ja tallentaminen hoituisi vaivattomammin. Toivon mukaan näihin voisi löytyä joitakin mahdollisia ratkaisuja, jotta vanha ja hyvä käyttökokemus ei olisi täysin historiaa.


Kiitos palautteesta, olen vienyt nämä eteenpäin tiimille. Valitettavasti en osaa vielä sanoa voimmeko toteuttaa kaikkia näitä toiveita, tai milloin toteuttaminen olisi mahdollista. Tallentamisominaisuudet tulevat paranemaan kun ohjelmaopas päivittyy. Näillä näkymin uusi ohjelmaopas saadaan digiboksille ennen kesää. Kanavanvaihtoviive on tutkinnassa. 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Case4240  kirjoitti:

Tämä on ollut nyt käytössä viikon.
Kaukosäätimestä puuttuu numeronäppäimet. Kanavien valinta tästä johtuen hidasta.
Teksti-TV:stä puuttuu MTV3-sivut ja lisäksi teksti-TV pitää valita työläästi valikon kautta. Kaukosäätimessä ei ole omaa näppäintä tätä varten.  Sivujen etsiminen hidasta, koska em. mainitut numeronäppäimet puuttuvat.

Tallennettujen ohjelmien pysäyttäminen ja eteen- tai taaksepäin kelaaminen tehty hankalaksi, koska mistään ei aikajanalla näe missä kohdassa tallennusta olet.

Kunnollista valikkoa, josta näkisi illan TV-ohjelmat ei ole.

En ymmärrä mitä tämän laitteen tekijät ovat ajatelleet mutta käytän helppous ei ole ollut varmastikaan ensisijainen ajatus.

Kehityksen idea on viedä kehitystä eteen päin, ei taaksepäin. 


Android TV -kaukosäätimissä ei yleensä ole numeroita, ja olemme tämän uuden digiboksin kanssa noudattaneet samaa lähestymistapaa. Numeronäppäimellistä kaukosäädintä on kuitenkin toivottu, ja selvitämme mitä vaihtoehtoja voisimme mahdollisesti tulevaisuudessa tarjota.

 

Kerrotko vielä tarkemmin tuosta kelaamiseen liittyvästä haasteesta. Nyt kun tallennusta kelaa, pystyviiva liikkuu aikajanalla osoittaen missä kohti ohjelmaa on menossa. Olisiko parempi jos pystyviiva olisi selkeämpi, vai voisiko näkymää jotenkin muuten parantaa? 

 

Ohjelmaoppaasta on tulossa uusi versio, samantyyppinen kuin aiemmilla digibokseillamme, toivottavasti kesään mennessä.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@rv26031960  kirjoitti:

Kylläpä onnistui telia "*******tamaan myymällä" tämän uuden digiboksin arriksen tilalle. pari päivää ollut uusi käytössä ja samat ongelmat tulleet vastaan, kuin muiden kirjoituksissa tällä palautepalstalla. vahinko vaan ettei puhelun aikana ole mahdollisuutta tutkia kokemuksia uudesta laitteesta, kun tilaus tehdään. rautapuolta kyllä kehutaan, mutta näitä "digiboksin kaukosäätimen" ominaisuuksia ei huomaa puhelimessa kysellä, ja tietysti sitä olettaa, että eihän ne ominaisuudet varmaankaan uuteen digiboksiin ole huonontuneet.

 

toivottavasti nämä puutteet saadaan pian korjattua uudella päivityksellä, eli arriksen ominaisuudet takaisin tähän laitteeseen. 1. tallenteen kelaaminen; arriksen nuolinäppäimillä kelaus eteenpäin 30 sekuntia ja takaisin 10 sekuntia oli kätevä. 2.  tallenteen katsominen ohjelman alusta kun ohjelma tulee samaan aikaan "suorana" TVstä. tässä pari mulle tärkeintä korjausehdotusta parin päivän käytön jälkeen. suoratoistopalvelut näkyvät kyllä TVn kauttakin. usein on joutunut esim. C-moren vaihtamaan TVn puolelle kun digiboksin (arris) kautta ohjelma on tökkinyt.

 

parin vuoden päästä pitää tarkoin harkita jatkaako yhteistyötä telian kanssa vai siirtyä kilpailijan tiimiin!


Kiitos palautteista, laitoin nämä eteenpäin. 🙂> Harmi kyllä en vielä osaa sanoa voidaanko näitä toteuttaa, ja jos voidaan niin milloin. 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@aikuishuvitus  kirjoitti:

Perheessä voi olla henkilöitä jotka eivät hoksaa asioita: lapset, vanhukset, vammaiset,

humalaiset. 

Android-boxin pääikkunaan tulee heti ylimmäksi tyrkylle joku leffa. Ei tarvii kun painaa

ok-ta 3 kertaa peräkkäin, vuokraus tapahtuu. 

Valikossa on estoja paljon, mutta vuokrausta ei voi estää. Koittakaa nyt ymmärtää 

ja tehdä asialle jotain.

 

Edit AaTanja: siirretty ketjuun, jossa tuotekehitys seuraa kommentteja.


Kiitos palautteesta. Telia TV:n selainversiossa voi asettaa päälle PIN-koodikyselyn elokuvien vuokraamista varten. Eli jos PIN-koodikysely on päällä ja joku koittaa vuokrata elokuvan, vuokraus pitää vahvistaa PIN-koodilla. Valitettavasti PIN-koodikyselyä ei vielä tueta DV8919-digiboksilla, mutta kuulostaisiko tämä mielestäsi toimivalta ratkaisulta? 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@viaaii  kirjoitti:

@PiaJo  kirjoitti:

@Tomppa_1  kirjoitti:

Onko tähän digiboksiin tulossa päivitystä pikapuolin ? Voisiko joku Telialta vastata.


Tähän hetkeen ei ole tiedossa uutta päivitystä  digiboksiin. Onko siellä jotakin miksi päivitystä haluaisit? 



Eikös tässä ole aika paljon puutteista kirjoiteltu pitkin kevättä tuon boksin julkaisun jälkeen. Itse ainakin kaipaan (lue vaadin, koska maksan tästä) nopeammat kanavan vaihdot ja dolby digital äänet ylen kanaville ja uuden kaukosäätimen missä numeronäppäimet. Dolby atmos tuki suoratoistopalveluihin ja dolby vision tuki myös (nämä kaksi viimeistä ei ole itsellä ”pakollisia” mutta varmasti suuri yleisö näitä toivoo)


Kiitos palautteistasi. En osaa sanoa milloin toivomiisi asioihin voisi tulla muutoksia, mutta näillä näkymin muita ominaisuuksia sisältävä ensimmäinen päivitys DV8919-digiboksille on tulossa jo ensi viikolla. Laitamme yhteisöön tarkemmat tiedot päivityksen sisällöstä lähempänä ajankohtaa. 🙂>

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Tosi hyvä, että Telialla ollaan heti hereillä tämän uuden boksin kanssa, ja kunnellaan maksavia asiakkaita. Toivotaan, että boksin ominaisuudet paranevat, kun itsekin tuli nyt päivitettyä tähän uuteen boksiin - maanantaina ollaan sitten viisaampia kun boksi saapuu.

Kunniamerkki +6

Tänään tuli palalautettua uusi boksi Telia kauppaan.

 

n. 2 kuukautta tuli käytettyä ja enkä todellakaan ollut tyytyväinen tuotteeseen. Jos tässä ajassa ei yhtään päivitystä edes saa tehtyä laitteelle, niin en viitsi menettää hermojani pienen "rasian" takia.

  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  
  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

    Minulla on Telian XXL valokuitu liittymä ja tämä Telia TV digiboksi. Onko minulla siis Telia TV digiboksi laajakaistalla palvelu? Eli onko minulla nyt saatavilla/tulee automaattisesti parempi kuvanlaatu? Olen tilannut aikoinaan Telian laajakaistan ja digiboksin samalla kertaa mutta  ei sopimuksessa ole palvelua nimeltä ”Telia TV digiboksi laajakaistalla”. Jos käyttäisin boksi jonkun toisen operaattorin liittymällä niin olisiko silloin heikompi kuvanlaatu?
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Tässä ketjussa on Telialta kirjoitettu seuraavaa:

"Uutta DV8919-boksia ei tule tarjolle Telia TV digiboksi laajakaistalla (IPTV) -palveluun."

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@viaaii  kirjoitti:


  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  

  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

    Minulla on Telian XXL valokuitu liittymä ja tämä Telia TV digiboksi. Onko minulla siis Telia TV digiboksi laajakaistalla palvelu? Eli onko minulla nyt saatavilla/tulee automaattisesti parempi kuvanlaatu? Olen tilannut aikoinaan Telian laajakaistan ja digiboksin samalla kertaa mutta  ei sopimuksessa ole palvelua nimeltä ”Telia TV digiboksi laajakaistalla”. Jos käyttäisin boksi jonkun toisen operaattorin liittymällä niin olisiko silloin heikompi kuvanlaatu?




Liittymäsi tiedot näkyvät Minun Telia-sivustolla Liittymäni ja palvelut -välilehdellä kohdasta Minun TV-tilini. Jos Minun Teliassa ei ole Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelua, silloin Telia TV-palvelu toimii millä tahansa nettiyhteydellä.

Riippuu siis nettiyhteydestä minkälaista on tarjolla ja sitä kautta määräytyy kuvanlaadun tarkkuus. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

Ei tarvitsisi pakotsi olla pin-kyselyä. Riittää kun asetuksissa voisi laittaa vuokrauseston kääntämällä kytkin asentoon off.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Itselleni saapui tänään tämä uusi Telia tv- boksi. Huippua, kun nyt boksilla on kaikkea - sovelluksia mielin määrin ja kaikki toimii hyvin. Ainoa mikä tympii on se, että katselussa olevat tallenteet eivät tallennu Jatka katsomista- listaan! Miksi ei? Tämä on selvä huononnus entiseen! Korjausta tähän kiitos!!

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@jarkko35  kirjoitti:

Itselleni saapui tänään tämä uusi Telia tv- boksi. Huippua, kun nyt boksilla on kaikkea - sovelluksia mielin määrin ja kaikki toimii hyvin. Ainoa mikä tympii on se, että katselussa olevat tallenteet eivät tallennu Jatka katsomista- listaan! Miksi ei? Tämä on selvä huononnus entiseen! Korjausta tähän kiitos!!




Kiitos palautteestasi! Laitetaan eteenpäin kehityspuolelle.