Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 82 custom-general.kudos
  • 191 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Telia TV digiboksin uusi rauta – kysy ja kommentoi täällä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Uusi Android TV pohjainen digiboxi.jpg

Telia TV digiboksi uudistui. Nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu, mutta uusinta uutta on nyt boksi, joka kulkee lempinimellä DV8919.

DV8919 on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi. Android-alusta mahdollistaa uudenlaisia ominaisuuksia ja aiempaa yhtenäisemmän käyttökokemuksen digiboksin, sovelluksen ja tv.telia.fi:n välillä.

 

Mitä uutta DV8919 tarjoaa käytännössä?

 

  • Sovelluksia! Digiboksille on esiasennettu useita suosikkisovelluksia, kuten Yle Areena, C More, MTV, Netflix, Youtube… Lisäksi digiboksille voi ladata Google Play Kaupasta lisää haluamiaan sovelluksia Google-tilin avulla.
  • Laaja kattaus katsottavaa: Kanavapaketeista löytyy samat vaihtoehdot kuin Telia TV digiboksi -palvelusta, esimerkiksi C Moren suositut kanavapaketit. Näet kaikki saatavilla olevat kanavapaketit kanavakartasta.
  • Uusi käyttöliittymä
  • Uusi pienempi kaukosäädin. Kaukosäätimessä on painike myös Google Assistant -ääniohjaukselle. Google Assistant ei tue Suomea, mutta sitä voi hyödyntää englanniksi. Äänikomentojen ystäville toiminnallisuus on varmasti hyödyllinen.

Uusi Android TV pohjainen digiboxi ja kaukosäädin.jpg

  • Digiboksi on todella pieni, vain 12 cm x 12 cm x 2,5 cm. Koska kaukosäädin toimii bluetoothilla niin voit halutessasi laittaa boxin kaappiin piiloon. Tai pitää sen esillä, mielestämme se on kyllä makeen näköinen boxi!
  • Vanhat Arris-maailmasta tutut ominaisuudet ovat tietenkin myös mukana, esimerkkeinä mainittakoon elokuvien vuokraus ja tallennuspalvelu.
  • Olette toivoneet, että tallenteita voisi selailla listanäkymässä ja tässä boxissa se on mahdollista 😉

 

Lisää uuden boxin ominaisuuksista

 

Rauta, käyttöjärjestelmä, sovellukset ja päivitykset

Lue lisää
  • Prosessori, muisti ja Flash: Quad-core Cortex-A55 24000+ DMIPS, 3G RAM, 16G Flash 
  • Voit yhdistää digiboksin nettiin joko verkkokaapelilla tai wlanin avulla langattomasti. Boksi on Wi-Fi 6 sertifioitu.
  • Digiboksi tukee Dolby Soundia ja se ei tue Dolby Atmosta. Jos katseltavan ohjelman oletusääni kuitenkin on Dolby Atmos -ääni, ohjelman pitäisi automaattisesti kuulua vaihtoehtoisella ääniraidalla. Ohjelmasta/sovelluksesta riippuen tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan aina ole tarjolla.  
  • Digiboksi tukee HDMI-CEC-ominaisuutta ja digiboksin asetuksista saat sen halutessasi pois/päälle.
  • Digiboksin käyttöjärjestelmänä toimii Androidin versio 10 ja päivitämme sen uusiin versioihin tulevaisuudessa aina tarpeen mukaan 
    • Androidin turvapäivitykset tulevat boksille laiteohjelmistopäivityksien yhteydessä ja muut turvapäivitykset Telia TV:n päivitysten yhteydessä.
    • Android-käyttöjärjestelmän, Telia TV:n ja esiasennettujen sovellusten päivittäminen tapahtuu automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla kirjautunut digiboksille Google-tilillä päivitysten saamiseksi.
    • Jos ohjelmisto- tai sovelluspäivitykset eivät jostain syystä toimisi, voit etsiä päivityksiä Asetukset-valikon kautta.
  •  Google-tili:
    • Voit käyttää Telia TV:tä sekä boksin esiasennettuja sovelluksia ilman, että kirjaudut digiboksille Google-tiliäsi käyttäen. 
    • Jos haluat ladata boksille myös muita sovelluksia Google Play -kaupasta, sinun pitää kirjautua Google-tiliäsi käyttäen tai rekisteröityä Google-käyttäjäksi. Google Play -kaupasta ladatut sovellukset päivittyvät asetustesi mukaisesti, joten suosittelen, että laitat sovellusten automaattiset päivitykset päälle. Näin sinun ei tarvitse erikseen hakea päivityksiä, vaan boksissa on aina automaattisesti sovellusten uusimmat versiot.

Kuvanlaatu

Lue lisää
  • Muistathan, että kuvalaatu riippuu digiboksin lisäksi televisiosi ominaisuuksista sekä käyttämäsi netistä ja sen nopeudesta.
    • Telkkarin pitää olla HD/UHD-yhteensopiva.
    • Tarvitset noin 7mbit/s-nopeudella toimivan netin HD-kanavien toistoa varten. Paras saatavilla oleva kuvanlaatu edellyttää noin 15mbit/s tai suurempaa nopeutta. 
    • UHD-kanavien toistoon tarvitset noin 18mbit/s-nopeuden, mutta nopeutta olisi hyvä olla 25mbit/s tai enemmän.
    • Jos netin nopeus vaihtelee, myös ohjelman kuvanlaatu vaihtelee. Tämä koskee erityisesti mobiilitekniikalla (4G, 5G) toteutettuja yhteyksiä, joissa nopeuden vaihtelut ovat tyypillisiä. 
  • Sovelluksissa, esimerkiksi suoratoistopalveluissa kuten Netflix ja C More, kuvanlaatu riippuu boksin, netin ja telkkarin ominaisuuksien lisäksi myös sovelluksen itsensä tarjoamasta kuvanlaadusta.

  • Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Kanavakartoissamme ei ole HD-merkintää peruskanavien kohdalla. 

  • Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:  
    • Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia  
    • Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, Venäjän kanavat, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia 
  • Liiga UHD on tällä hetkellä ainoa tarjolla oleva UHD-kanavamme.
  • Antennitelkkariin verrattuna uuden digiboksin peruskanavien kuvanlaatu on suunnilleen samaa kuin antenniverkon HD-laatu, ja parempaa kuin antenniverkon SD-laatu.  
  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  
  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

 

Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?

384 vastausta
aikuishuvitus
Vakiokalustoa
  • 39 custom-general.kudos
  • 147 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@SonjaNii  kirjoitti:


Jos haluat estää leffojen vuokrauksen, niin voit sovelluksen kautta pistää PIN-koodikyselyn päälle Telia Tv sovelluksessa, jolloin vuokraaminen ei onnistu lainkaan Telia tv:n kautta. Eli suoraan digiboksin kautta ei pysty tällä hetkellä laittamaan PIN-koodikyselyä päälle, mutta tämä onnistuu toisella laitteella esimerkiksi puhelimella. 


 

mulle sanottiin ettei android-boxille saa pin-kyselyä, mutta jos se on tehty mahdolliseksi, pysyn telialla. antakeehan tarkemmat

ohojeet kuin se pin-kysely pannahan piälle.

Meikä ossoo jo kaikki murtehet

 

---

 

Muokkaus SannaMKoo: Lisätty lainaus

SannaMKoo
Moderaattori
Moderaattori
  • 462 custom-general.kudos
  • 866 custom-general.replies
  • 87 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@aikuishuvitus  kirjoitti:

mulle sanottiin ettei android-boxille saa pin-kyselyä, mutta jos se on tehty mahdolliseksi, pysyn telialla. antakeehan tarkemmat

ohojeet kuin se pin-kysely pannahan piälle.

Meikä ossoo jo kaikki murtehet

 


Pääset laittamaan PIN-koodikyselyn päälle osoitteessa tv.telia.fi. Eli kirjaudu kyseisessä osoitteeseen käyttäen Telia TV -tunnuksillasi. Tämän jälkeen klikkaa itsesi vasemmasta yläkulmasta löytyvän kolmen viivan kautta asetuksiin ja sieltä löytyy kohta "PIN-koodit". Sieltä saat muokattua kyselyn päälle, ja määriteltyä haluamasi PIN-koodin.

 

Saitko tehtyä tuon näillä ohjeilla? 😊

Telia Yhteisö moderaattori | Samsung Galaxy S21 | Garmin Venu 2S | Lukutoukka | TV-sarjat

aikuishuvitus
Vakiokalustoa
  • 39 custom-general.kudos
  • 147 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

en uskalla kokeilla painaa kolmannen kerran ok-ta koska siinä lukee: vahvista 5e. Pin-kysely on päällä mutta androiti ei sitä kysy,

vai kysyykö kolmannen ok-painalluksen jälkeen

Yaria
Vakiokalustoa
  • 33 custom-general.kudos
  • 79 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@aikuishuvitus  kirjoitti:

en uskalla kokeilla painaa kolmannen kerran ok-ta koska siinä lukee: vahvista 5e. Pin-kysely on päällä mutta androiti ei sitä kysy,

vai kysyykö kolmannen ok-painalluksen jälkeen


Kyllä, hieman epäloogisen petollisesti vasta lopuksi (itselläni selaimessa): 1. "Vuokraa" 2. "Vahvista (summa)" ja vasta 3. klikkaus, niin kysyy PIN-koodin.

 

Maksussa/vuokraamisessa "Vahvista" - termiä pitäisi käyttää vasta aivan lopuksi, eli PIN-koodin syöttämisen jälkeen. Toiminnot ovat loogisesti väärässä järjestyksessä. 

Mitään vahvistustahan ei nimittäin vielä tapahdu ennen koodin syöttämistä ja hyväksymistä.

Paitsi, jos PIN-koodin kysely ei jostain syystä (vahingossa) olisikaan päällä, niin tuossa on periaatteessa mahdollisuus vahinkomaksulle. 

Tomppa_1
Vakiokalustoa ☆
  • 42 custom-general.kudos
  • 196 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

24.6. yöllä päivittyi ZTE MC801A-reitittimen ohjelmisto. Tänään aamulla kun avasin digiboksin, niin vasemman valikon TV-kohta ei avannut kanavavalikkoa, vaan tuli violetti ruutu, ja vähän ajan päästä ilmoitus "Tietoja ei voitu noutaa - Yritä myöhemmin uudelleen". Sama tapahtui myös Urheilu-kohdalla. Resetoin reitittimen ja tein myös uudelleenkäynnistyksen, mutta se ei auttanut. Testattu sekä 5G- että 4G-yhteydellä. Myös tietokoneen nettiyhteys toimii. Sitten otin virtajohdon irti digiboksista 20 sekunniksi, niin sain digiboksin toimimaan jotenkin. Edelleenkin TV-kohdan avaaminen kanavavalikkoon kestää kauan, ja myös kanavien vaihtaminen on hidasta. Edit: Äsken toistui tuo yllämainittu virheilmoitus. Mikähän on ongelmana ?

 

Toimiiko muilla digiboksi ?

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 230 custom-general.kudos
  • 1005 custom-general.replies
  • 74 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Tomppa_1  kirjoitti:

24.6. yöllä päivittyi ZTE MC801A-reitittimen ohjelmisto. Tänään aamulla kun avasin digiboksin, niin vasemman valikon TV-kohta ei avannut kanavavalikkoa, vaan tuli violetti ruutu, ja vähän ajan päästä ilmoitus "Tietoja ei voitu noutaa - Yritä myöhemmin uudelleen". Sama tapahtui myös Urheilu-kohdalla. Resetoin reitittimen ja tein myös uudelleenkäynnistyksen, mutta se ei auttanut. Testattu sekä 5G- että 4G-yhteydellä. Myös tietokoneen nettiyhteys toimii. Sitten otin virtajohdon irti digiboksista 20 sekunniksi, niin sain digiboksin toimimaan jotenkin. Edelleenkin TV-kohdan avaaminen kanavavalikkoon kestää kauan, ja myös kanavien vaihtaminen on hidasta. Edit: Äsken toistui tuo yllämainittu virheilmoitus. Mikähän on ongelmana ?

 

Toimiiko muilla digiboksi ?


Meille ainakaan ei ole tullut tietoomme vastaavanlaista tilannetta. Ensi yönä tulee jokatapauksessa DV8919-digiboksiin päivitys 

Tämän jälkeen voi olla, että kannattaa ottaa vielä reitittimen kanssa johto irti seinästä ja seurata auttaako se viimeistään asiaan. Kannattaa tuossa kokeilla vielä nettikaapelin kanssa laitteiden yhdistämistä, jollet sitä ole jo kokeillut. 

aikuishuvitus
Vakiokalustoa
  • 39 custom-general.kudos
  • 147 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

jos löytyy vielä hytti nro 6 niin voisin kokeilla koska sen haluaisin nähdä

Lilamarja
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Miten (onnettomalla) DV8919 kaukosäätimellä pikakelataan tallennettuja tai CMore ohjelmia?? Kapulasta löytyy vain eteenpäin/stop -näppäin!?

Tomppa_1
Vakiokalustoa ☆
  • 42 custom-general.kudos
  • 196 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Lilamarja  kirjoitti:

Miten (onnettomalla) DV8919 kaukosäätimellä pikakelataan tallennettuja tai CMore ohjelmia?? Kapulasta löytyy vain eteenpäin/stop -näppäin!?


Pistä tallenteen toisto päälle, ja paina sitten OK-näppäintä, ja tämän jälkeen kelaa nuolinäppäimillä.

jarkko35
Konkari
  • 357 custom-general.kudos
  • 627 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tekstitys V Film-kirjaston elokuvissa toimii kuten pitääkin kun katsoo sisältöjä tietokoneen kautta nettiselaimella sivulla tv.telia.fi. Olisiko mahdollista tuoda sama "soitin"(player) millä sisältöjä toistetaan selaimella myös digiboksille sekä puhelimen sovellukselle? Näin tekstitykset toimisivat kaikilla laitteilla.