Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 88 custom-general.kudos
  • 206 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Telia TV digiboksin uusi rauta – kysy ja kommentoi täällä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Uusi Android TV pohjainen digiboxi.jpg

Telia TV digiboksi uudistui. Nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu, mutta uusinta uutta on nyt boksi, joka kulkee lempinimellä DV8919.

DV8919 on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi. Android-alusta mahdollistaa uudenlaisia ominaisuuksia ja aiempaa yhtenäisemmän käyttökokemuksen digiboksin, sovelluksen ja tv.telia.fi:n välillä.

 

Mitä uutta DV8919 tarjoaa käytännössä?

 

  • Sovelluksia! Digiboksille on esiasennettu useita suosikkisovelluksia, kuten Yle Areena, C More, MTV, Netflix, Youtube… Lisäksi digiboksille voi ladata Google Play Kaupasta lisää haluamiaan sovelluksia Google-tilin avulla.
  • Laaja kattaus katsottavaa: Kanavapaketeista löytyy samat vaihtoehdot kuin Telia TV digiboksi -palvelusta, esimerkiksi C Moren suositut kanavapaketit. Näet kaikki saatavilla olevat kanavapaketit kanavakartasta.
  • Uusi käyttöliittymä
  • Uusi pienempi kaukosäädin. Kaukosäätimessä on painike myös Google Assistant -ääniohjaukselle. Google Assistant ei tue Suomea, mutta sitä voi hyödyntää englanniksi. Äänikomentojen ystäville toiminnallisuus on varmasti hyödyllinen.

Uusi Android TV pohjainen digiboxi ja kaukosäädin.jpg

  • Digiboksi on todella pieni, vain 12 cm x 12 cm x 2,5 cm. Koska kaukosäädin toimii bluetoothilla niin voit halutessasi laittaa boxin kaappiin piiloon. Tai pitää sen esillä, mielestämme se on kyllä makeen näköinen boxi!
  • Vanhat Arris-maailmasta tutut ominaisuudet ovat tietenkin myös mukana, esimerkkeinä mainittakoon elokuvien vuokraus ja tallennuspalvelu.
  • Olette toivoneet, että tallenteita voisi selailla listanäkymässä ja tässä boxissa se on mahdollista 😉

 

Lisää uuden boxin ominaisuuksista

 

Rauta, käyttöjärjestelmä, sovellukset ja päivitykset

Lue lisää
  • Prosessori, muisti ja Flash: Quad-core Cortex-A55 24000+ DMIPS, 3G RAM, 16G Flash 
  • Voit yhdistää digiboksin nettiin joko verkkokaapelilla tai wlanin avulla langattomasti. Boksi on Wi-Fi 6 sertifioitu.
  • Digiboksi tukee Dolby Soundia ja se ei tue Dolby Atmosta. Jos katseltavan ohjelman oletusääni kuitenkin on Dolby Atmos -ääni, ohjelman pitäisi automaattisesti kuulua vaihtoehtoisella ääniraidalla. Ohjelmasta/sovelluksesta riippuen tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan aina ole tarjolla.  
  • Digiboksi tukee HDMI-CEC-ominaisuutta ja digiboksin asetuksista saat sen halutessasi pois/päälle.
  • Digiboksin käyttöjärjestelmänä toimii Androidin versio 10 ja päivitämme sen uusiin versioihin tulevaisuudessa aina tarpeen mukaan 
    • Androidin turvapäivitykset tulevat boksille laiteohjelmistopäivityksien yhteydessä ja muut turvapäivitykset Telia TV:n päivitysten yhteydessä.
    • Android-käyttöjärjestelmän, Telia TV:n ja esiasennettujen sovellusten päivittäminen tapahtuu automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla kirjautunut digiboksille Google-tilillä päivitysten saamiseksi.
    • Jos ohjelmisto- tai sovelluspäivitykset eivät jostain syystä toimisi, voit etsiä päivityksiä Asetukset-valikon kautta.
  •  Google-tili:
    • Voit käyttää Telia TV:tä sekä boksin esiasennettuja sovelluksia ilman, että kirjaudut digiboksille Google-tiliäsi käyttäen. 
    • Jos haluat ladata boksille myös muita sovelluksia Google Play -kaupasta, sinun pitää kirjautua Google-tiliäsi käyttäen tai rekisteröityä Google-käyttäjäksi. Google Play -kaupasta ladatut sovellukset päivittyvät asetustesi mukaisesti, joten suosittelen, että laitat sovellusten automaattiset päivitykset päälle. Näin sinun ei tarvitse erikseen hakea päivityksiä, vaan boksissa on aina automaattisesti sovellusten uusimmat versiot.

Kuvanlaatu

Lue lisää
  • Muistathan, että kuvalaatu riippuu digiboksin lisäksi televisiosi ominaisuuksista sekä käyttämäsi netistä ja sen nopeudesta.
    • Telkkarin pitää olla HD/UHD-yhteensopiva.
    • Tarvitset noin 7mbit/s-nopeudella toimivan netin HD-kanavien toistoa varten. Paras saatavilla oleva kuvanlaatu edellyttää noin 15mbit/s tai suurempaa nopeutta. 
    • UHD-kanavien toistoon tarvitset noin 18mbit/s-nopeuden, mutta nopeutta olisi hyvä olla 25mbit/s tai enemmän.
    • Jos netin nopeus vaihtelee, myös ohjelman kuvanlaatu vaihtelee. Tämä koskee erityisesti mobiilitekniikalla (4G, 5G) toteutettuja yhteyksiä, joissa nopeuden vaihtelut ovat tyypillisiä. 
  • Sovelluksissa, esimerkiksi suoratoistopalveluissa kuten Netflix ja C More, kuvanlaatu riippuu boksin, netin ja telkkarin ominaisuuksien lisäksi myös sovelluksen itsensä tarjoamasta kuvanlaadusta.

  • Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Kanavakartoissamme ei ole HD-merkintää peruskanavien kohdalla. 

  • Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:  
    • Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia  
    • Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, Venäjän kanavat, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia 
  • Liiga UHD on tällä hetkellä ainoa tarjolla oleva UHD-kanavamme.
  • Antennitelkkariin verrattuna uuden digiboksin peruskanavien kuvanlaatu on suunnilleen samaa kuin antenniverkon HD-laatu, ja parempaa kuin antenniverkon SD-laatu.  
  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  
  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

 

Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?

625 vastausta
Yaria
Vakiokalustoa ☆
  • 99 custom-general.kudos
  • 170 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Traveller  kirjoitti:

Tällaiset tukifoorumit ovat aina pinen sisäpiirin juttutupia. Eivät he joilla eniten ongelmia tekniikan kannsa, kirjoittele saati lue näitä foorumeita. Ei täällä palstalla minkään neuvon/opin jakaminen auta.

 

Kun vika ja puute on laitteessa, ei se korjaannu jos ei laitteen vikaa ja puutetta korjata niin että se on automaattisesti kaikkien saatavissa ilman teknologiakikkailuja. 


Ei ihan välttämättä ole pienen sisäpiirin juttuja. Myös hakukoneet löytävät täältä ratkaisut, eli "googlettamalla" jotain ongelmaa, voi ratkaisu löytyä täältäkin olematta itse foorumin jäsen.

 

Tämä tietysti vain kunnes tulevat ne viralliset korjaukset. 

Lanttilo
Kommentaattori
  • 16 custom-general.kudos
  • 70 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Traveller  kirjoitti:

Tällaiset tukifoorumit ovat aina pinen sisäpiirin juttutupia. Eivät he joilla eniten ongelmia tekniikan kannsa, kirjoittele saati lue näitä foorumeita. Ei täällä palstalla minkään neuvon/opin jakaminen auta.

 

Kun vika ja puute on laitteessa, ei se korjaannu jos ei laitteen vikaa ja puutetta korjata niin että se on automaattisesti kaikkien saatavissa ilman teknologiakikkailuja. 


Tästä olen kanssasi aivan samaa mieltä. Valitettavasti käyttäjällä on hyvin rajalliset mahdollisuudet vaikuttaa laitteen toimintaan jne.

Siksi ehdotin kännykän käyttöä, kun siinä saa ainakin minun kokemukseni mukaan esimerkiksi numeronäppäimet kanavien valintaan ja jopa mahdollisuuden kirjoittaa tekstiä esim. salasanan käyttämättä sitä kammottavaa kuvaruutunäppäimistöä.

Lanttilo
Kommentaattori
  • 16 custom-general.kudos
  • 70 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Yaria  kirjoitti:


Kyllä ilman muuta kuuluu Telialle ohjeistusten tekeminen, mutta ovathan tukifoorumit usein myös käyttäjien välisiä "vertaistukiryhmiä". Ainakin kun se toteutuu hyvässä hengessä. Onhan se myös "ilmaistyötä", mutta juuri tuo miten itse suhtautuu asiaan... 😊

 

Olen useallakin teknisesti orientoituneella foorumilla mukana, ja juuri tuo voi olla suurikin ero... Autetaanko oma-aloitteisesti muita, vai keskitytäänkö tuotteen tarjoajan puutteisiin. 


Itse näkisin, että ensin tuodaan esille ongelma ja sitten mietitään, miten sitä voisi ratkaista/pienentää/kiertää yms.

Olen itsekin ollut monenlaisilla foorumeilla, mutta nykyään arvostaa ehkä vapaa-aikaa eri tavalla, eikä välttämättä halua käyttää sitä työn kaltaiseen tekemiseen. Jossain vaiheessa vaan alkaa 'ATK' pursuamaan korvista ja mielummin katselee vaikka maanrakennus- ja viemärinavausvideoita.

Yaria
Vakiokalustoa ☆
  • 99 custom-general.kudos
  • 170 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Lanttilo  kirjoitti:

@Yaria  kirjoitti:


Kyllä ilman muuta kuuluu Telialle ohjeistusten tekeminen, mutta ovathan tukifoorumit usein myös käyttäjien välisiä "vertaistukiryhmiä". Ainakin kun se toteutuu hyvässä hengessä. Onhan se myös "ilmaistyötä", mutta juuri tuo miten itse suhtautuu asiaan... 😊

 

Olen useallakin teknisesti orientoituneella foorumilla mukana, ja juuri tuo voi olla suurikin ero... Autetaanko oma-aloitteisesti muita, vai keskitytäänkö tuotteen tarjoajan puutteisiin. 


Itse näkisin, että ensin tuodaan esille ongelma ja sitten mietitään, miten sitä voisi ratkaista/pienentää/kiertää yms.

Olen itsekin ollut monenlaisilla foorumeilla, mutta nykyään arvostaa ehkä vapaa-aikaa eri tavalla, eikä välttämättä halua käyttää sitä työn kaltaiseen tekemiseen. Jossain vaiheessa vaan alkaa 'ATK' pursuamaan korvista ja mielummin katselee vaikka maanrakennus- ja viemärinavausvideoita.


Kyllä. Olen usein samaa mieltä. 😊 Toisaalta välillä, miksi ei... 

Yaria
Vakiokalustoa ☆
  • 99 custom-general.kudos
  • 170 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Eikö tästä voisi joku Telialainen ottaa kopin ja täydentää "Usein kysytyt kysymykset: Telia TV" -osiota tuolla puhelimen käyttämisenä kaukosäätimenä? @Se_Jesse

 

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 179 custom-general.kudos
  • 938 custom-general.replies
  • 77 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Yaria  kirjoitti:

Eikö tästä voisi joku Telialainen ottaa kopin ja täydentää "Usein kysytyt kysymykset: Telia TV" -osiota tuolla puhelimen käyttämisenä kaukosäätimenä? @Se_Jesse

 


Koppia otetaan ehdottomasti! Jokainen palaute ja ehdotus niin laitteen ominaisuuksiin, rautaan, käyttöliittymiin tai ohjeisiin on tärkeää nostaa esille! Minä otan kopin ja vien tämän ohjeen lisäyksen pyynnön eteenpäin! 👋

Täällä Yhteisössä toivomme aina, että käyttäjät myös tukevat toisiaan ja jakavat vinkkejä, ohjeita ja havaintoja. Tämä onkin Yhteisön yksi syvimmistä tarkoituksista: autetaan toinen toista parhaamme mukaan (käyttäjä tai me Telian väki). Tietystikkään käyttäjät eivät ole meillä palkkalistalla emmekä voi vaatia sisältöä/ohjeita, mutta arvostamme suuresti jokaista kysyjää, vastaajaa, arvostelijaa (kun puhutaan tuotteistamme, ei henkilöistä 🙂), kun he tuovat lisäarvoa ketjuihin.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.

Traveller
Kommentaattori
  • 8 custom-general.kudos
  • 24 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HenriLie

Telia on ruåtsalainen lafka, päätökset tehdään Solnassa. Tämä on niin nähty vuosien saatossa - aivan sama mitä täällä Suomessa kitistään. 

Jooppa
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sain boxin tänään, onko normaalia, että kanavan vaihdossa menee 20 sekuntia tai välillä jopa yli minuutin?

Hannele2022
Vakiokalustoa
  • 70 custom-general.kudos
  • 133 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Jooppa  kirjoitti:

Sain boxin tänään, onko normaalia, että kanavan vaihdossa menee 20 sekuntia tai välillä jopa yli minuutin?


Ei ole normaalia. Kyllä minullakin siinä aikaa menee, mutta ei varmaan yli 20 sekuntia kuin aika harvoin.

Tomppa_1
Vakiokalustoa ☆
  • 44 custom-general.kudos
  • 207 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Jooppa  kirjoitti:

Sain boxin tänään, onko normaalia, että kanavan vaihdossa menee 20 sekuntia tai välillä jopa yli minuutin?


Onko sinulla digiboksi kytkettynä reitittimeen verkkokaapelilla ? Tämä ei toimi tällä hetkellä. Kytke digiboksi reitittimeen wifi:llä.