Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 45 custom-general.kudos
  • 112 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia TV - kerro mikä toimii ja mikä ei

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

 

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

 

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

 

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omasta ketjustaan täältä Yhteisöstä. Ketju on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

 

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 22.9.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 


@LuMaria  kirjoitti 21.8.2021:
Tallennuspalvelussa on parhaillaan häiriötilanne, jonka vuoksi tallenteita häviää Telia TV -palvelusta. Kaipaisimme tähän ketjuun havaintojanne kadonneista tallenteista. 


@LuMaria  kirjoitti 12.8.2021:

Päivitämme tallenteiden listanäkymää lähiaikoina niin, että sarjatallenteet eivät enää näy yksittäisten tallenteiden joukossa. 

 

Toiseksi: Telia TV sovellus on tulossa Android TV:lle loppuvuoden aikana! 
Olette toivoneet tätä paljon ja olemme työstäneet sovellusta kulisseissa. 

Tarkkaa aikataulua en ikävä kyllä pysty kertomaan, sillä työ jatkuu vielä. Palaan heti asiaan, kun aikataulut tarkentuvat. Tämä kuitenkin tiedoksi tässä vaiheessa, että toiveenne on kuultu ja siihen ollaan myös vastaamassa. 🙂


@LuMaria  kirjoitti 27.5.2021:

Tavoitteenamme on, että Telia TV digiboksista muodostuu tulevan kehityksen myötä kodin viihdekeskus, joka Telia TV sovelluksen myötä kulkee mukana myös taskussa.

Tämän vuoden aikana olemme tuomassa digiboksille uusia sovelluksia, ja valmistelemme samalla isompaa Telia TV palvelun uudistusta, joka mahdollistaa laajemman sovelluskattauksen tulevaisuudessa. Kerromme myöhemmin mitä sovelluksia digibokseille on luvassa. 🙂

Olemme varsin pitkällä suunnitelmissa, joiden toteutuessa nykyinen Telia TV palvelun kokonaisuus yhtenäistyy ja käyttökokemus yhdenmukaistuu.

 

Tallennuspalvelun listanäkymän kehitys on edennyt hyvin, ja saamme uuden näkymän ensimmäisen version tuotantoon tämän hetken tiedon mukaan lähiviikkoina.

Lisäksi HD-laatuinen tarjontamme on laajentunut tämän kevään aikana. Telia TV sovelluksessa ja Telia TV digibokseilla kanavat, jotka ovat saatavilla HD-laatuisina, näkyvät HD:na. Vuokraamon puolella loputkin leffat muuttuvat HD-laatuisiksi kesäkuun aikana.


330 vastausta
LordKhaos
Uusi keskustelija
  • 10 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Antakaa potkut koko kehitystiimille johtajineen. Ei luulis olevan kauheen vaikeeta kehittää ominaisuudet ja palvelut kilpailijoiden tasolle.

 

jarkko35
Konkari
  • 336 custom-general.kudos
  • 558 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ehkä olisi oikeasti aiheellista vaihtaa työntekijöitä, kun Telian tv- palvelu on jo vuosien ajan laahannut kilpailijoiden jäljessä. Kunnianhimo ja tehokkuus loistaa poissaolollaan. Vieläkään ei onnistu saumaton tallenteiden katselu digiboksin, selaimen ja sovelluksen välillä - eli ei voi jatkaa saman tallenteen katselemista kesken jääneestä kohdasta toisella laitteella! Tämä on ollut kilpailijoiden palveluissa arkipäivää jo ikuisuuden! Kilpailijoilla onnistuu myös Nelosen kanavien HD- verkkotallennus, Telialla ei vieläkään! Lisäksi Telialla on markkinoiden lyhin tallenteiden säilymisaika, 90 päivää, eli ei edes ihan 3 kuukautta! Miksi ihmeessä?! Eikö tosiaan ole rahkeita enempään? Lisäksi kilpailijoiden digiboksit ovat kodin viihdekeskuksia, joiden kautta katsellaan kymmeniä suoratoistopalveluita. Telian boksilta löytyy kaksi sovellusta! Miksi tämä on näin? Mitä te työntekijät teette päivät pitkät?

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5513 custom-general.kudos
  • 5123 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@LordKhaos  kirjoitti:

Antakaa potkut koko kehitystiimille johtajineen. Ei luulis olevan kauheen vaikeeta kehittää ominaisuudet ja palvelut kilpailijoiden tasolle.


Kiitos. @LuMaria tuossa ylempänä kertoi mitä seuraavana on tulossa, ei toki auta enää tässä vaiheessa mutta tiedoksi, että uutta on tulossa.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5513 custom-general.kudos
  • 5123 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@jarkko35  kirjoitti:

Miksi tämä on näin? Mitä te työntekijät teette päivät pitkät?


Se on ihan totta, että tekemistä meillä riittää. Töitä kuitenkin tehdään koko ajan ja kuten @LuMaria eilen kertoi niin seuraavana on tulossa sovellus Android TV:lle ja selainversio uudistuu myös. Uunissa muhii toki muutakin mutta tässä on mitä voidaan tässä vaiheessa kertoa.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

Poksuvau
Vakiokalustoa
  • 76 custom-general.kudos
  • 80 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@TeroRe  kirjoitti:

@jarkko35  kirjoitti:

Miksi tämä on näin? Mitä te työntekijät teette päivät pitkät?


Se on ihan totta, että tekemistä meillä riittää. Töitä kuitenkin tehdään koko ajan ja kuten @LuMaria eilen kertoi niin seuraavana on tulossa sovellus Android TV:lle ja selainversio uudistuu myös. Uunissa muhii toki muutakin mutta tässä on mitä voidaan tässä vaiheessa kertoa.


Mielestäni on edistystä, että myönnetään tekemisen määrä. Aika monta vuotta annettiin ymmärtää toisin kaiken maailman korulausein ja konepelti-viittauksin höystettynä sekä vastaamalla kysymyksiin kuitenkaan vastaamatta mitään.

 

Seuraan mielenkiinnolla tätä sivusta, itse hyppäsin kilpailijan kelkkaan yli vuosi sitten ja sittemmin Apple TV -laitteen hankittuani olen päättänyt luopua myös kilpailijan boksista määräaikaisen sopimuksen päättyessä, tallennussopimuksen kuitenkin pidän. Näkyy näppärästi tallennukset Apple TV:lläkin (mainitaan reiluuden nimissä, että niin taitaa Teliallakin olla ATV:lle sovellus)

 

Jos tuosta viihdeboksista nyt tosiaan saadaan monipuolinen ja yhtenäinen laite sovelluksineen ja kaistasta riippumatta niin voin ehkä joskus tulevaisuudessa varauksella suositella sitä jollekin, nykyisin olen lähinnä kehottanut välttämään jos joku on tuota harkinnut. Itselleni tuskin hankin enää.

Japeaa
Vakiokalustoa
  • 36 custom-general.kudos
  • 98 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Keväällä lupailtiin tällaista :

  • Myös tallentamiseen liittyvät hakutoiminnot tulevat paranemaan alkuvuoden aikana

Miten tallennuksiin liittyvä hakutoiminto on parantunut? Onko sellaista?
Tätähän on toivottu jo vuosia.

Onko Telian digiboksi-toteutuksessa edes teknisesti mahdollista toteuttaa hakua käyttäjän pilveen tekemistä tallennuksista?
Jotenkin tuntuu, että toteutusta ei ole edes mahdollista tehdä, kun sitä ei vuosiin ole tehty toiveista huolimatta.
Tätä ei ehkä vain ole haluttu käyttäjille kertoa.

Eeros
Vakiokalustoa
  • 38 custom-general.kudos
  • 93 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sellainen toive olisi että saisi nuo paikallisuutiset näkymään digiboxin kautta, kun yhteys on tuo 5G yhteys kotiin XL.

jarkko35
Konkari
  • 336 custom-general.kudos
  • 558 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Joo, eihän Haku- toiminto hae tälläkään hetkellä ollenkaan tallenteista, ainoastaan vuokraamosta sekä ohjelmakirjastoista. Telia lupaa paljon, mutta toteuttaa vähän. Elisa Viihde- palvelussa on jo vuosien ajan pystynyt hakemaan myös tallenteista, eli kun Haku- kenttään kirjoittaa vaikka elokuvan tai näyttelijän nimen - tai vain yhden sanan, niin haku kohdistuu vuokraamon sekä kirjastojen lisäksi myös Tallenteisiin. Joten, jos kerran tuo on mahdollista toteuttaa, niin miksi Telia ei sitä toteuta, kun on sellaista lupailtukin?

 

Glasier
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

IMG_20210819_134145.jpg

Tallennetut elokuvat kyllä hakee, mutta tallennettuja tv-ohjelmia ei. Ja piilota vuokraamo "nappi" toimii päinvastoin.

LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 45 custom-general.kudos
  • 112 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@jarkko35  kirjoitti:

Ehkä olisi oikeasti aiheellista vaihtaa työntekijöitä, kun Telian tv- palvelu on jo vuosien ajan laahannut kilpailijoiden jäljessä. Kunnianhimo ja tehokkuus loistaa poissaolollaan. Vieläkään ei onnistu saumaton tallenteiden katselu digiboksin, selaimen ja sovelluksen välillä - eli ei voi jatkaa saman tallenteen katselemista kesken jääneestä kohdasta toisella laitteella! Tämä on ollut kilpailijoiden palveluissa arkipäivää jo ikuisuuden! Kilpailijoilla onnistuu myös Nelosen kanavien HD- verkkotallennus, Telialla ei vieläkään! Lisäksi Telialla on markkinoiden lyhin tallenteiden säilymisaika, 90 päivää, eli ei edes ihan 3 kuukautta! Miksi ihmeessä?! Eikö tosiaan ole rahkeita enempään? Lisäksi kilpailijoiden digiboksit ovat kodin viihdekeskuksia, joiden kautta katsellaan kymmeniä suoratoistopalveluita. Telian boksilta löytyy kaksi sovellusta! Miksi tämä on näin? Mitä te työntekijät teette päivät pitkät?


Loppuvuoden aikana julkaistava Telia TV:n uusi selainversio tulee parantamaan tallenteiden saumattomuutta Telia TV digiboksin käyttäjille, joilla on Telian laajakaista. Kerron tästä tarkemmin lähempänä ajankohtaa, kun julkaisupäivä on tiedossa. 
 
Tallenteiden säilytysajan pidentämisestä tulee meille ajoittain toiveita, ja olemme tottakai keskustelleet aiheesta kehitystiimissäkin. Tallennusajan pidentäminen olisi runsaasti resursseja vaativa prosessi, joka vaatisi tarkkaa harkintaa. Ainakaan toistaiseksi emme ikävä kyllä ole pidentämässä tallenteiden säilytysaikaa.