@Poletin kirjoitti:
Onko muilla ollut ongelmia Telia tv:n arris 5305w boksin kanssa hdmi-cec toiminnassa?
Telkkari kyllä tunnistaa boksin, mutta mitkään komennot eivät tunnu toimivan. Samassa telkkarissa (Sony bravia) apple tv ja play stationi toimivat ihan ok telkkarin omalla kaukosäätimellä hdmi-cec läpi.
Mietin tässä että tukeeko koko boksi oikeasti cec toimintoa. Itselleni tämä on tärkeä juttu, koska haluan että koko setti toimii yhdellä kaukosäätimellä, telkkarin omalla.
Olen havainnut puutteellisen toiminnan myös Sonyn Bravian vuosimallia 2014(?) kanssa.
CEC toimii vain seuraavassa tilanteessa: Televisio on päällä ja valittuna väärä input ja kun Telian boksin laittaa päälle niin TV vaihtaa oikealle inputille
Muutoin, ei. Teliaboxi omii kyllä television kaukosäätimen ja esim "Options" painike ei toimi ennen kuin on Sync Menusta valinnut "Palauta TV:n ohjaus TV:n kaukosäätimelle". Mitkään toimintopainikkeet (Play/Pause/Stop) ei toimi boksille päin. Boxi ei myöskään osaa herättää TV:tä valmiustilasta. TV ei myöskään pysty lähettämään sammutuskomentoa boxille siinä yhteydessä kun television sammuttaa.
Sitä en tiedä mikä on tämän toiminnallisuuden toimivuuden tavoiteltu määrä, siihen osannee Telian väki kommentoida paremmin, itse olen vain laskenut sen piikkiin että minulla on liian vanha TV 😄
Olisi kyllä mielestäni kätevää, jos hommat toimisi yhdellä kakella niin pitkälle kuin mahdollista.