Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Nahkakukka
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Uuden Arris digiboxin hdmi-äänentaso

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sonera Viihteen uudessa Arris digiboxissa on hdmi-äänen taso huomattavan alhainen.

Digiboxin volume on tapissa, samoin television hdmi-tulon äänen tasonsäätö.

Entisessä Motorolan digiboxissa ei tällaista ongelmaa ollut. Voiko boxin äänentasoa/voimakkuutta millään nostaa?

8 vastausta
LiAntti
Telialainen
Telialainen
  • 144 custom-general.kudos
  • 349 custom-general.replies
  • 20 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ainakaan itsellä ei ole tiedossa mitään muuta keinoa nostaa äänenvoimakkuutta kuin tuo kaukosäätimen volume+.

Mikä televisio sinulla on käytössä (merkki ja malli)? Kiertääkö HDMI-signaali jonkun kotivahvistimen tai jonkun HDMI jakajan kautta telkkarille?

Nahkakukka
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Televisio Sony KDL40NX700. Hdmi kytketty suoraan boxista telkkariin.

Mitään muuta ei ole muuttunut kuin tuo Sonera Viihteen digiboxi.

Tosiaan Motorolalla äänenvoimakkuuden taso oli sama kuin tv:n ant.digivirittimen kautta.

Pitääkö vain tyytyä nostamaan television äänenvoimakkuutta ja muistaa pienentää jos vaihtaa tv:n puolelle?

 

Nahkakukka
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ovatko muut Arris boxiin siirtyneet huomannneet vastaavaa?

Onkohan vika vai ominaisuus?

 

Pekka_Koo
Telialainen
Telialainen
  • 127 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Voisit kokeilla vaihtaa asetuksista ääniformaattia "Analoginen ääni (Stereo)" ja "Digitaalinen ääni (Dolby Digital)" välillä, onko näissä äänenvoimakkuuseroja.

Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. 🙂 Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7

Nahkakukka
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ei ollut vaikutusta analoginen-digitaalinen vaihdolla.

Osaako Soneralta joku tekniikan tunteva kertoa, pitäisikö Arris hdmi-äänen taso olla vastaava kuin Motorolan boxissa?

SuviNy
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 2 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Bokseissa on lähtökohtaisesti sama hdmi-äänentaso. Mikäli haluat että tuota katsotaan tarkemmin, niin suosittelen laittamaan vikailmoitusta osoitteesta http://bit.ly/1OCeDSJ.

IstoPorvoo
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Aivan sama ongelma äänen kanssa kuin tässä viestiketjussa. Eli taitaa olla ko boxin ominaisuus ?

Nahkakukka
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Päivitetään tilannetta...

Nykyisellään, jonkin päivityksen myötä, äänen taso on noussut ajoittain normaaliksi. Välillä taso on taas entisellään huomattavan alhainen, mutta saattaa korjautua kun painaa volume +, vaikka palkit ovat valmiiksi tapissa.

Vikaa en ole löytänyt, jotain hämärää tässä on...

Toisaalta pitää tehdä boxista vikailmoitus koska kaukosäätimen käskyt jäävät välillä muutamaksi sekunniksi päälle ilman että näppäintä painaa. Todella kiusallinen vaiva kun esim. ohjelmaoppaassa tai tallennuksissa mennään vikahetkellä hyvin reipasta tahtia ja kauas halutusta... 

Myös HD-kanavilla on ongelmia, yleensä kerran tai useammin vuorokaudessa. Jos kuva ja ääni jumii paikoilleen, pitää käyttää toisella kanavalla, jotta hd-kanavan toimivuus palautuu. Mutta jos hd-kanavan kuva ja ääni pikselöityy, ei kanavan vaihto auta, vaan pitää siirtyä ei-hd-kanavalle ja toivoa että seuraavalla kerralla hd-kanavat toimivat.

Tämmöstä täällä...