Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
juhuri
Kommentaattori
  • 6 custom-general.kudos
  • 33 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Verkkotallennusmaksu

Talouselämä uutisoi että Viihteen tallennus muuttuu maksulliseksi lisäominaisuudeksi:

Sonera Viihteen verkkotallennus muuttuu marraskuun alussa valinnaiseksi palveluksi. Käyttöön otetaan samalla verkkotallennusmaksu.

"Tallennuspalvelulle asetetaan 2,48 euron suuruinen verkkotallennusmaksu"

http://www.talouselama.fi/uutiset/sonera+lanseeraa+asiakkailleen+uuden+maksun/a2325483

Saisiko tästä lisätietoa?

Vanhat sopimukset pysynee ennallaan?

Edit: Muokattu otsikkoa// MiaSL

117 vastausta
peekotu
Vakiokalustoa ☆
  • 62 custom-general.kudos
  • 202 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Hyvä tietää ,että irtisanominen onnistuu. Koska itselläni on 2 vuoden määräaikainen sopimus ollut vasta 4 kk niin ei tunnu kivalta heti hintaa nostaa ( vaikka ei ole sonera itse keksinyt maksua) . Jos asiakas haluaisi tehdä määräaikaiseen sopimukseen muutoksia niin ei kyllä palveluntarjoajat tähän kovin helpolla suostu, mutta kyllä nyt toisinpäin onnistuu heti. Itse olisin valmis kunnioittamaan 2 vuoden sopimusta mutta koska sonera ei kunnioita sopimusta (nostaisi hinnan vasta kun sopimus on loppunut )niin olen itse valmis luopumaan palvelusta. Plus ei tuo pakkomainokset maksetusta ohjelmasta kuullosta kyllä mitenkään hyvältä ja eikä tule edes parannusta siihen, että saisi olla 2 vuotta ohjelmat tallella. Joten ei mitään etuja vaan haittoja hinnan nousun lisäksi

juhuri
Kommentaattori
  • 6 custom-general.kudos
  • 33 custom-general.replies

@kjaakona kirjoitti:

@TeroRe kirjoitti:

Tässä kootusti muutama kysymys ja niihin vastaus:

Mainokset, miten ja missä, saako kelattua yli? Saa kuten tähänkin asti, tähän ei tule nyt muutosta.

Kaupallisten televisioyhtiöiden toiminta rahoitetaan televisiomainonnalla. Jos tv-yhtiöt eivät saa tuloja mainonnasta, ne eivät voi esittää ohjelmia mainosrahoitteisilla kanavillaan. Mainonnan toteutuksen yksityiskohdista sovitaan televisioyhtiöiden kanssa. Uskomme, että kaikki osapuolet haluavat mahdollisimman käyttäjäystävällisen tavan mainonnalle. 

Tuo tallennusmaksu 2,48/kk ei minua niinkään haittaa, mutta mainosten ylikelaamisen estäminen kyllä pistää vakavasti harkitsemaan koko Sonera Viihteen käytön mielekkyyttä ja harkitsemaan varsin edullisen (100 Mt liittymä + Sonera viihde yhteensä 19.95 €/kk) kaksivuotisen sopimukseni (alk 4/2015) irtisanomista. Tuossa edellä sanotaan, että mainokset saa kelattua yli, kuten tähänkin asti, mutta Soneran tiedotteessa sanotaan kyllä " Lakimuutos tuo tallenteille mukaan myös mainoksia, joiden yli ei voi kelata." Miten tämä mainosasia siis oikeasti on ???

"Mainokset, miten ja missä, saako kelattua yli? Saa kuten tähänkin asti, tähän ei tule nyt muutosta."

Tuossa se mielestäni kerrotaan. Muutosta ei tule nyt. Mutta voi tulla esimerkiksi marraskuun puolessavälissä tai joulukuussa. 

Ihan hyvin Sonera voisi antaa takauksen että tiettyyn päivään saakka pakkomainokset pysyvät poissa. Eikö? Meillä ainakin irtoaa boksista piuhat ensimmäisen pakkomainoksen myötä.

RaMaria
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 483 custom-general.kudos
  • 1346 custom-general.replies
  • 100 custom-general.solutions

Tuosta mainosten kelauksesta ei vielä ole tehty päätöstä. Näistä siis neuvotellaan televisioyhtiöiden kanssa, tiedotamme kyllä heti, kun tähän saadaan jotain annettavaa. 

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!

jepjep11
Vakiokalustoa
  • 11 custom-general.kudos
  • 79 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hinta yhteensä 19,95/ kk!!!miten pirussa minä maksan 39,95/ kk!!
kjns
Kunniajäsen
  • 712 custom-general.kudos
  • 1280 custom-general.replies
  • 86 custom-general.solutions

@jepjep11 kirjoitti:
Hinta yhteensä 19,95/ kk!!!miten pirussa minä maksan 39,95/ kk!!

Tuo 19,95 € on kiinteistösopimuskohteiden hinta. Siis sellaisten, joissa on soneran kuidut talossa ja joku perusnopeus sisältyy vastikkeeseen. Viihde-paketti tuo mukanaan noissa kiinteistöissä netin maksiminopeuden + Viihteen ja maksaa pari kymppiä kuussa. 

39,95 € on sitten ns. normaali hinta netistä ja Viihteestä muissa kohteissa.

H4rry
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 30 custom-general.replies

Jos tämä tallennusmaksu tuli jäädäkseen, niin sitten suosittelen Soneraa ns. poistamaan verkkotallennus mahdollisuuden ja tallettamaan kaikki ilmestyneet ohjelmat 2 vuodeksi ohjelmakirjastoon. Näin ei tarvi leikkiä tallentamisen kanssa vaan kaikki ilmestyneet ohjelmat ovat katsottavana pari vuotta.

asiakkaanne
Uusi keskustelija
  • 6 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies

"Halutessasi sinulla on muutoksen vuoksi oikeus irtisanoa Sonera Viihde -sopimuksesi päättymään heti"

Mihin päivämäärään asti tätä lausetta sovelletaan? Onko irtisanomismahdollisuus voimassa 1.11.15 asti?

steve123
Uusi keskustelija
  • 6 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies

Moi. Nopeasti katselin et vain verkkotallennus siis muuttumassa maksulliseksi. Mulla on soneran boksi kovalevyllä varustettuna joten sitä tämä maksu ei siis tule koskemaan vai? Johan minä maksoin aikoinaan 100€ kovalevyllisestä boxistakin pelkästään. 

kjns
Kunniajäsen
  • 712 custom-general.kudos
  • 1280 custom-general.replies
  • 86 custom-general.solutions

@steve123 kirjoitti:

Moi. Nopeasti katselin et vain verkkotallennus siis muuttumassa maksulliseksi. Mulla on soneran boksi kovalevyllä varustettuna joten sitä tämä maksu ei siis tule koskemaan vai? Johan minä maksoin aikoinaan 100€ kovalevyllisestä boxistakin pelkästään. 

Muutos koskee nimenomaan verkkotallennusta.

Asiakkaan kotona sijaitsevaan digiboksiin tallentamiseen tämä muutos ei vaikuta.

legion5000
Vakiokalustoa
  • 19 custom-general.kudos
  • 118 custom-general.replies

Koko tämä ajatus tallennusmaksusta on kyllä järjettömyydessään käsittämätön. Esim. YouTubessa saa mainokset pois kk-maksua maksamalla ja muutenkin siinä tulee melko nopeasti se "skip AD" painike, usein jotain 4 sekuntia. Nyt siis maksamme 2,48 €/kk lisää siitä että saamme nähdä pakkosyöttömainoksia, joita ei voi kelata. Jos emme maksa niin näitä mainoksia ei joudu näkemään, toisaalta ei pysty myöskään paljon ohjelmia tallentelemaankaan Sonera Viihteen kautta sillä kovalevy 320 GB tai 500 GB koolla on melko pieni, ilman USB-kopiointimahdollisuutta. Ei tällaista USB-kopiointimahdollisuutta ole boksi-softaanne tulossa? Maksukanavien tallentamiseen tuo 320 GB:n kovo-boksi on meidän taloudessa riittänyt melko hienosti jo 4,5 vuotta, vaikka aina välillä (melko useinkin) joutuu tietenkin sitä siivoamaan, kyllähän sitä paljon enemmän tallettaisi jos vain tilaa olisi mahdollisuus saada lisää, esim. USB-vienti.

Mainittakoon että varmasti Sonera, Elisa, Maxivision jne. olette viimeiseen asti osaltanne viivyttäneet tällaisen lain voimaantuloa, sillä epäilemättä tämä tulee syömään IPTV-palvelujen suosiota ahnaalla suulla...