Verkkotallennusmaksu


Talouselämä uutisoi että Viihteen tallennus muuttuu maksulliseksi lisäominaisuudeksi:


 


Sonera Viihteen verkkotallennus muuttuu marraskuun alussa valinnaiseksi palveluksi. Käyttöön otetaan samalla verkkotallennusmaksu.


"Tallennuspalvelulle asetetaan 2,48 euron suuruinen verkkotallennusmaksu"


 


http://www.talouselama.fi/uutiset/sonera+lanseeraa+asiakkailleen+uuden+maksun/a2325483


 


Saisiko tästä lisätietoa?


Vanhat sopimukset pysynee ennallaan?


 


Edit: Muokattu otsikkoa// MiaSL


 


117 kommenttia

Kunniamerkki +14

@MMALINEN kirjoitti:

edelleen  operaattorit saa päättää  tuodaanko toi   tallennusmaksu hintoihin  ei tekijäoikeusfirmat sitä  päätä ainoastaan   operaattoreiden on tilitettävä  maksut     noille firmoille




 


Ja meinaat että Sonera jättäisi nostamatta Viihteen 10 eur kk-maksua jos tilittävät siitä melkein 25% tekijänoikeusmafialle? Mahtais bisnes muuttua harrastukseksi siinä vaiheessa, ja kaikkihan me tiedämme etteivät pörssiyhtiöt tee asioita harrastamisen vuoksi.


@kjns kirjoitti:

@MMALINEN kirjoitti:

edelleen  operaattorit saa päättää  tuodaanko toi   tallennusmaksu hintoihin  ei tekijäoikeusfirmat sitä  päätä ainoastaan   operaattoreiden on tilitettävä  maksut     noille firmoille


 

Ja meinaat että Sonera jättäisi nostamatta Viihteen 10 eur kk-maksua jos tilittävät siitä melkein 25% tekijänoikeusmafialle? Mahtais bisnes muuttua harrastukseksi siinä vaiheessa, ja kaikkihan me tiedämme etteivät pörssiyhtiöt tee asioita harrastamisen vuoksi.


Eivät tee harrastamisen vuoksi, mutta mitenhän pörssiyhtiön suuri suu pannaan siinä vaiheessa, jos tarpeeksi moni tilaaja tekee kuten minä, eli irtisanoo tämän muutoksen vuoksi koko p***an? Jossain vaiheessa alkaisi varmaan tuottojen menetys kolkutella kipurajoja...

 

Nostaisin tässä esiin myös sen, että yksikään Soneran kilpailijoista ei ole ainakaan vielä ilmoittanut nostavansa hintojaan tai lisäävänsä niiden päälle ylimääräistä tallennusmaksua tämän tekijänoikeussopimuksen vuoksi. Miksi vain Sonera näyttäytyy tässä ahneimpana?

 

No, ei ole jatkossa minun huolenaiheeni. Ei kun irtisanomaan...

Kunniamerkki +1

Onhan tää vähän taunuksesta, mutta ei tohon talous kaadu. Mutta pistäkäähän pomoillenne pyyntöä, että tuo mobiilipuoli tulisi sitten kokonaan ilmaiseksi kytkettynä tohon perus viihdepaketin käyttöön. Tuskin tuolla mobiilipuolella kuitenkaan niin paljoa käyttäjiä on. Ehkä joku voisi näin vielä miettiä uudelleen palvelun irtisanomista.

Kunniamerkki +1

Samaa tässä taivastelen (24 Mbs/39,95 €). Olisiko viestissä näppäilyvirhe?


@TeroRe kirjoitti:

Tässä kootusti muutama kysymys ja niihin vastaus:

 

Mainokset, miten ja missä, saako kelattua yli? Saa kuten tähänkin asti, tähän ei tule nyt muutosta.

Kaupallisten televisioyhtiöiden toiminta rahoitetaan televisiomainonnalla. Jos tv-yhtiöt eivät saa tuloja mainonnasta, ne eivät voi esittää ohjelmia mainosrahoitteisilla kanavillaan. Mainonnan toteutuksen yksityiskohdista sovitaan televisioyhtiöiden kanssa. Uskomme, että kaikki osapuolet haluavat mahdollisimman käyttäjäystävällisen tavan mainonnalle. 


Tänään tuli Soneralta kirje, jossa tästä teoston tuplarahastusmaksusta ilmoitettiin. Sen kohdassa "Sinun ei tarvitse tehdä mitään...:" kerrotaan, että "Lakimuutos tuo tallenteille mukaan myös mainoksia, joiden yli ei voi kelata."

 

Kuten varmaan huomaatte, kirjeessä mainittu poikkeaa tässä ketjussa mainitusta  olennaisesti. Mikä on oikea vastauksen kysymykseen, voiko mainoksia kelata yli niin kuin tähän asti vai poistuuko viimeinenkin syy pysyä Teidän asiakkaananne?

 

Toivon pikaista vastausta, koska jos teidän irtisanomisaika toistaiseksi voimassa olevalle internetyhteydelle (ei siis Viihde-palvelulle) on 1kk, niin irtisanomisaika on käsillä nyt, jotta se astuu voimaan seuraavan kuukauden alussa..

Onhan tämä nyt käsitämätöntä! Ensin piti niellä se, että hinta nousee 39,90e/kk nykyisen 29,90e/kk sijaan, nyt sitten tulee tieto "mafia" maksusta 2,48e päälle. Eikä Sonera suostu pudottamaan toisen vuoden määräaikaisen hintaa 35e/kk vaan sitkeesti tarjoaa 2 vuotista määräaikasta 35e/kk. kun saisin maksaa 29,90e/kk viellä 3.5.2016 asti! Herätys siellä nyt!!! Lisäksi toikin on hauska että, 3kk sais Mtv Total Sportin ilmaseksi ja sen jälkeen hinta 24,90e/kk nyt, kun se on vanhalle asiakkaalle 20e/kk xD, eli minulle ei tosta 2 vuoden 35e/kk määräaikasesti olisi mitään säästöä käytönnössä..... 3 vuotta ollut, nyt Viihde täällä ja kohta se on menossa pois tätä tahtia jos tilanne ei tule muuttumaan. Veikkaan, että aika moni Viihteen määräaikaisasiakas lähtee Soneralta nyt, kun se on mahdolista vielä, kun Sonera ei suostu yhtään tulemaan tässä asiassa vastaan asiakkaitaan. Olisin kyllä halukas jatkaan nykyisellään, jos vain suostusitte tohon toisen vuoden 35e/kk ilman mitään mtv total sport tarjouksia.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Tällaisia mainoksia ei ole vielä tulossa palveluun, joita ei voisi kelata. Systeemi siis toimii aivan samaan tapaan kuin tähänkin asti. Tämä tehty lakimuutos mahdollistaa kuitenkin myöhemmin tällaisten mainosten tarjoamisen, joita ei pysty kelaamaan. Tällä hetkellä ei siis ole mitään päätöstä, että ominaisuutta otettaisiin käyttöön. Mikäli tällaisia mainoksia palveluun lisätään, niin tästä tiedotetaan kyllä asiakkaita.

Elisan foorumilta poimittua

Elisa maksaa jatkossa tekijänoikeuskorvausta tekijöille (näyttelijät, ohjaajat, musiikin tekijät) ja tuotantoyhtiöille. Nykyasiakkaiden Elisa Viihde -palvelun hinta ei tässä yhteydessä muutu. Toistaiseksi päätöksiä hinnanmuutoksiin ei ole tehty edes uusmyynnin osalta.

 

Lakiuudistuksen määrittelemä tallenteiden säilytysajan maksimikesto tulee näkymään Elisa Viihde -käyttäjille kesällä 2017, jolloin yli kaksi vuotta vanhemmat tallenteet alkavat automaattisesti poistua tallennekansioista. Mainoskanavien tallenteisiin on loppuvuodesta tulossa ohjelman alkuun liitetty kanavan määrittelemä lyhyt mainos, jonka jälkeen tallennettu ohjelma alkaa saman tien.

Eli Elisalla parempi palvelu mitä Soneralla!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

, tarkoittanet tätä keskustelua --> linkki ? Emme kommentoi muiden tekemisiä mutta sen verran kuitenkin että kyseessä on kesäkuinen tilanne, aika näyttää miten tämän kanssa oikeasti käy.

Tossa on viikon vanha viesti. Edelleenkin Elisa ainoa joka ei ole mainunut siirtävänsä "mafia" maksua asiakkaileensa. DNA sen ilmeisesti on jo aijemmin tehnyt, kuin myös Sonerakin.

http://yhteiso.elisa.fi/t5/Muu-keskustelu-ja-kysymykset/Soneran-tallennushinnat-tuleeko-Elisa-per%C3%A4ss%C3%A4/m-p/469758#U469758

 

Tähän vielä tästä ketjusta yksi kommentti


http://fin.afterdawn.com/uutiset/artikkeli.cfm/2015/09/23/sonera-viihde-hinta-nousee-verkkotallennusmaksu

 

26.9.2015 9:20
jap3e
Vahvistamaton

 

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jollajolla:
Elisalta tiedustelin asiasta niin sieltä vastattiin, että kyseinen muutos koskee kaikkia operaattoreita mutta elisa ei tee muutosta palvelun hintoihin asiakkaan suuntaan 🙂 jatkossakin tyytyväinen elisan asiakas.
Tää on ihan totta, itse kyselin myymälässä samaa ja kertoivat ettei asiakkaalle tule tästä mitään lisäkuluja toisin kuin DNA:lla ja Soneralla! Vaihtui kyllä Sonera Viihde Elisan vastaavaan niin että heilahti. Tuo hinnannostohan on samalla irtisanomisperuste.

Uuden boksin sain käyttöön saman tien kun myymälästä hain ja nettikin vaihtuu Elisalle parin viikon sisällä, siihen asti Soneran kuitu toimii normaalisti.

tosin elisaviihde maksaa  enemmän kuin  soneraviihde   että tässä syy varmaan siihen  osittain ainakin  miksi elisa ei laita hintoihin  elisaviihde saattaa olla monipuolisempikin kyllä mistä en ole varma

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Ok, noiden perusteella asia vaikuttaisi olevan noin.


 


Yleisesti ottaen myös esim. Anvia on lisännyt verkkopalvelumaksun muiden hintojen päälle --> linkki

Mihin irtisanomisen voi lähettää? Se olisi heti valmiina sähköpostissa luonnoksena niin olisiko mieluiten antaa jokin sähköpostiosoite?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@Haati kirjoitti:

Mihin irtisanomisen voi lähettää? Se olisi heti valmiina sähköpostissa luonnoksena niin olisiko mieluiten antaa jokin sähköpostiosoite?




Irtisanominen onnistuu soittamalla asiakaspalveluun. 

Meikäläiselle tämä tämänpäiväinen kirje oli ilouutinen. Pääsen etuajassa eroon määräaikaisista viihde- ja MixM -sopimuksista. Sonera pääsi pettämään Discovery/Eurosport -pimennyksessä viime huhtikuussa ja aiemmin,(kertomalla vain osatotuuden) tekemään määräaikaisen, mutta lopulta 5€/kk kalliimman MixM -sopimuksen. Soneraviihtutus lentää pellolle heti, kunhan vaan ehdin katsoa tallenteet. Tämäpä olikin hyvä päivä.

"saumaton käyttö eri päätelaitteilla on toivottu ominaisuus jonka toteutus on työn alla."
Saisiko tähän jotain aikataulutietoa?
Tänä vai ensi vuonna? Vai joskus tulevaisuudessa. Ehdottomasti ehkä tulossa?
Tämä ominaisuus veisi edes osan pahasta mausta pois jos tulee maksun päälle skippaamattomia mainoksia.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

, tiedän ainakin sen verran sanoa että AirPlaysta on tullut tänään ulos betaversio 🙂 Tästä lisäinfoa toivottavasti jo huomenna.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +8

Ymmärrän kaupallisten toimijoiden tarpeen saada tallenteisiin kahden vuoden ajan päivitettyä uudet mainoksensa, koska teknologia sen mahdollistaa. Vanhasta mainoksesta ei hyödy kukaan. Toinen seikka sitten on se, että harvaa miestä esimerkiksi kiinnostaa kun garnier, loreal, lancome tuo markkinoille uudet ihanat syyspastellivärit tai brändin uudessa purnukassa. Kohdennettujen mainosten aikakautena on muitakin vaihtoehtoja. Pakotetut, ohittamattomat mainokset tallenteiden keskellä näivettävät valitettavasti liiketoimintanne ja ovat /seestä.

En käytä verkkotallennusta. Miksi ainoa vaihtoehto on soittaa asiakaspalveluun, miksi tallennusominaisuutta ei voi poistaa käytöstä omilla sivuilla? :smileyfrustrated:

Kunniamerkki +1

Eilen (30.0.15) notkuin linjoilla noin tunnin verran irtisanoakseni tallennusominaisuuden - en päässyt läpi. Voisi näin maallikkona/asiakkaana kuvitella, ettei olisi vaikeaa lisätä koodin pätkää Omille sivuille, joissa voisi irtisanoa tallennusominaisuuden.

Tämä aamu alkoi taas "lupaavasti": "Valitettavasti asiakaspalvelussamme on ruuhkaa. Voit hoitaa asiasi kätevästi myös verkossa." Paitsi ettei voi. Kuinkahan monta päivää, tuntia ja puhelua tähän pikku asiaan pitää haaskata?


@puolituttu kirjoitti:

Meikäläiselle tämä tämänpäiväinen kirje oli ilouutinen. Pääsen etuajassa eroon määräaikaisista viihde- ja MixM -sopimuksista. Sonera pääsi pettämään Discovery/Eurosport -pimennyksessä viime huhtikuussa ja aiemmin,(kertomalla vain osatotuuden) tekemään määräaikaisen, mutta lopulta 5€/kk kalliimman MixM -sopimuksen. Soneraviihtutus lentää pellolle heti, kunhan vaan ehdin katsoa tallenteet. Tämäpä olikin hyvä päivä.


Onko sinulla varmaa tietoa tuosta että määräaikaiset kanavapaketit saa irtisanottua, jos irtisanot Sonera Viihde -palvelun?

 

 

Tällä hetkellä tallennusominaisuuden irtisanominen onnistuu ainoastaan asiakaspalvelusta, samoin kuin koko viihteenkin irtisanominen.


 


Tässä tapauksessa Viihteen voi irtisanoa kokonaan, joka taasen mahdollistaa myös Viihteen kanavapakettien irtisanomisen, kun teknisesti näitähän ei voi siis ilman Viihdettä katsoa.


 


Ja vielä kertauksena, mikäli noita pakotettuja mainoksia tulee, tiedotamme niistä kyllä. Tässä vaiheessa siis päätöksiä tuon suhteen ei ole tehty, eli nyt mennään vanhalla tutulla kelausmahdollisuudella. :)

Voisikohan joku Soneran Klaanipäällikkö tai Neuvonantaja neuvoa miten Soneran asiakaspalveluun saa ihan oikeasti yhteyden? Soittamalla antamaanne asiakaspalvelunumeroon ei yhteyttä synny joten teen varmasti jotain väärin? Joku puppugeneraattorin tuottama "meillä on nyt ruuhkaa asiakaspalvelussa" ei oikein enää ole kestävä selitys. Maksullisen huonolaatuisen odotusmusiikin kuuntelu tuntitolkulla on alkanut aiheuttaa vihareaktioita Soneraa kohtaan ja voi ääritilanteissa purkautua irtisanoutumisena koko palvelusta.

 

Halutessaan Sonera olisi helposti saanut talletuksista irtisanoutumisen Omille Sivuille, sitä vaan ei haluta tehdä. Joku pennonen noista mpm/pvm -maksuista tipahtaa kuitenkin Sonerankin laariin jaettavaksi johtajille omaan pikku bonuskahvirahastoon.

lähetä  vaikka   kirje postia  soneralle    johon laitat tarvittavat tiedot  voithan  eka soitella  kuluttajaneuvontaan   et  mitä mieltä he ovat   et   miten voi irtisanoa   sopimuksen jos puheluissa  on ruuhkaa

Vastaa