Telia TV Android TV:lle


  • Anonymous
  • 0 kommenttia

Hei,

Millä aikataululla sopii odotella Telia TV -sovellusta Android TV -laitteille? On nimittäin sen verran yleinen alusta nykyään tuo Android TV, että mieluiten mahdollisimman pian.


212 kommenttia


@IlariJR@  kirjoitti:

Myönnämme nämä ongelmat ja puutteet ilman muuta ja on selvää, että meillä on vielä paljon tekemistä. Pyrimme koko ajan parantamaan ja siellä taustalla tapahtuu paljon asioita, vaikka välillä voi näyttääkin, että homma seisoo paikallaan esimerkiksi koosteiden suhteen.  HTML5 on nyt etusijalla ja toivottavasti se saadaan tuotantoon mahdollisimman pian. Android TV:n suhteen kertoisin mielelläni hyviä uutisia, mutta toistaiseksi tilanne on tämä.


En minä sitä käytännössä epäile, etteikö taustalla "jotain" tapahtuisikin. Ja vaikka nyt mennäänkin jo pahasti ketjun aiheen vierestä, esim. koosteiden pitäisi tulla sillä kuntoon, että seuraavista peleistä ne vaan tehdään toisella tavalla. Ei siihen voi kuukausia mennä, että jotain käytäntöä hieman viilataan. Tai jos menee, on organisaatio tehokkuuden ja monen muunkin asian osalta aivan metsässä. HTML5 varmasti auttaakin asiaa, siitä ei ole epäilystä - kunhan tekniikka taustalla siis on tikissä.

 

Jos palataan ketjun aiheeseen, niin Android TV on jäissä ihan muista, kuin aikataulu- tai resurssisyistä. Tähän olen pyytänyt rehellistä vastausta aiemminkin. Mitä itse tosiaan asiaan tutustuin, niin teidän Android Telia TV sovelluksen porttaus ei edes tällaiselta puolittaiselta amatööriltä olisi suuri ponnistus. Lisäksi se, että sovelluksenne ei sideloadina toimi Android TV alustalla kertoo jotain ihan muuta, kuin että ei vain olisi ehditty kehittää... Tämä on taas sitä ylimielisyyttä, kun ei vaan voida kertoa, että ei HALUTA ko. alustalle sovellusta viedä.

HBO julkaisi juuri Android TV -sovelluksensa. Asensin sen tänään boksiini ja kylläpä on eri mukava käyttää. Dplay kehittelee sovellusta parhaillaan ja julkaisee sen ensi vuoden puolella. Millä mallilla Telian Android TV -sovellus on? Joko on kohta valmista?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@  kirjoitti:

HBO julkaisi juuri Android TV -sovelluksensa. Asensin sen tänään bioksiini ja kylläpä on eri mukava käyttää. Dplay kehittelee sovellusta parhaillaan ja julkaisee sen ensi vuoden puolella. Millä mallilla Telian Android TV -sovellus on? Joko on kohta valmista?




Tällä hetkellä Android TV -sovellus, tai ylipäätään televisio-sovellukset eivät ole suunnittelupöydällä. Mikäli tilanteeseen tulee muutoksia, infoamme tästä varmasti.


@SannaMKoo@  kirjoitti:

@  kirjoitti:

HBO julkaisi juuri Android TV -sovelluksensa. Asensin sen tänään bioksiini ja kylläpä on eri mukava käyttää. Dplay kehittelee sovellusta parhaillaan ja julkaisee sen ensi vuoden puolella. Millä mallilla Telian Android TV -sovellus on? Joko on kohta valmista?


Tällä hetkellä Android TV -sovellus, tai ylipäätään televisio-sovellukset eivät ole suunnittelupöydällä. Mikäli tilanteeseen tulee muutoksia, infoamme tästä varmasti.


Ja sama vielä suomennettuna: Telialla ei ole aikomustakaan tehdä Android TV -sovellusta, vaan sen sijaan yritämme epätoivoisesti myydä omaa tv-boksiamme, jolta Android TV -sovellus tavallaan söisi markkinat. Asiakasta ei tässä kohtaa sovi liikaa ajatella, ainakaan muuten kuin rahastuksen kannalta.

 

Ja sen verran vielä, että tällä ei ole käytännössä mitään tekemistä muiden televisio-valmistajien sovellusten kanssa. Android TV kun on yleisesti käytetty käyttöjärjestelmä ja valmistajien omat ovat taas ihan toinen juttu.

Täältä tulee yksi ääni lisää Android TV sovellukselle. Tehkääpä semmoinen uroteko ja voitatte hieman takaisin luottamustani sekä varmasti monien muitten. Ja jään jatkossakin Telian asiakkaaksi.

Odottelen tässä kuumeisesti Telian Bonnier-kaupan läpimenoa. Sitten olisi Teliallakin pari Android TV -sovellusta: C More ja MTV. Jospa sitten ensi kaudella näkisi Liigan ja CHL:n saman sovelluksen kautta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16
  kirjoitti:

Odottelen tässä kuumeisesti Telian Bonnier-kaupan läpimenoa. Sitten olisi Teliallakin pari Android TV -sovellusta: C More ja MTV. Jospa sitten ensi kaudella näkisi Liigan ja CHL:n saman sovelluksen kautta.




Siihen menee todella kauan aikaa, koska Bonnier-kauppa odottelee vielä kilpailuviranomaisten hyväksyntää ja sen odotetaan tapahtuvan vuoden 2019 loppupuolella ja vielä menee vuosia tämän jälkeen ennen kuin mitään mullistavaa tapahtuu. Telia TV -palveluun pitäisi tulla nyt kevään aikana HTML5-videosoitin, joka tuo parannusta katselukokemukseen myös Linux-käyttäjillä. Aika näyttää mihin suuntaan tuo kehittyy hissukseen ja tuleeko nuo palvelut sulautumaan jollakin tavalla yhteen :smileyhappy:

Elisa julkaissut beta-version Elisa Viihde android tv sovelluksen neljä päivää sitten.

 

He näkevät älytv sovelluksen julkaisemalla jotain mitä telia ei näe tarpeelliseksi?

 

Ovat tuomassa sovelluksen myös muille älytv malleille (ei android) tulevaisuudessa.

 

Onhan tässä ristiriita näkemyksissä kun toinen operaattori satsaa siihen ja toinen ei "korvaansa lotkauta".

 

Suuri pontentiaali olisi myös liigatilauksissa tätä kautta ja ehkä sen huomaavat elisan saatua homman rullaamaan.


@ZerDzo@  kirjoitti:

Elisa julkaissut beta-version Elisa Viihde android tv sovelluksen neljä päivää sitten.

 

He näkevät älytv sovelluksen julkaisemalla jotain mitä telia ei näe tarpeelliseksi?

 

Ovat tuomassa sovelluksen myös muille älytv malleille (ei android) tulevaisuudessa.

 

Onhan tässä ristiriita näkemyksissä kun toinen operaattori satsaa siihen ja toinen ei "korvaansa lotkauta".

 

Suuri pontentiaali olisi myös liigatilauksissa tätä kautta ja ehkä sen huomaavat elisan saatua homman rullaamaan.


Muuten hyvä kirjoitus, mutta mistä tuo tieto että neljä päivää sitten? Olen nimittäin käyttänyt tuota Elisa Viihteen Android TV -sovellusta jo viime vuoden loppupuolelta lähtien. Toimii jopa DNA:n hubissa.


@  kirjoitti:

@ZerDzo@  kirjoitti:

Elisa julkaissut beta-version Elisa Viihde android tv sovelluksen neljä päivää sitten.

 

He näkevät älytv sovelluksen julkaisemalla jotain mitä telia ei näe tarpeelliseksi?

 

Ovat tuomassa sovelluksen myös muille älytv malleille (ei android) tulevaisuudessa.

 

Onhan tässä ristiriita näkemyksissä kun toinen operaattori satsaa siihen ja toinen ei "korvaansa lotkauta".

 

Suuri pontentiaali olisi myös liigatilauksissa tätä kautta ja ehkä sen huomaavat elisan saatua homman rullaamaan.


Muuten hyvä kirjoitus, mutta mistä tuo tieto että neljä päivää sitten? Olen nimittäin käyttänyt tuota Elisa Viihteen Android TV -sovellusta jo viime vuoden loppupuolelta lähtien. Toimii jopa DNA:n hubissa.


On se ollut jo toista vuotta ladattavissa Android-töllöihin.

Lähde: Johtaa elisan yhteisöön

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Nyt kannattaa tulla esittämään Liigaan ja Telia TV:n liittyviä kysymyksiä tähän ketjuun! :smileyhappy:


Saamme maanantaina 10.6. tänne Yhteisöön Liigan ja Telia TV:n kehittäjiä ja tuotepäälliköitä vastailemaan kysymyksiinne näihin liittyen! 


 


Kysymyksiä voi käydä esittämässä jo ennakkoon, ja toki kannattaa mahdollisuuksien mukaan olla itse tapahtumankin aikaan paikalla! 

Hei,

Vastasitte 10.6., että "Meillä on käynnissä selvitys seuraavasta stepistä uusien tuettujen alustojen osalta, kärkenä äly-TV sovellukset. Toivottavasti pystymme laajentamaan tukea lähitulevaisuudessa".

 

Onko selvitys valmistunut? Onko uutisia Android TV -sovelluksesta luvassa ennen Liiga-kauden alkua?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@  kirjoitti:

Hei,


Vastasitte 10.6., että "Meillä on käynnissä selvitys seuraavasta stepistä uusien tuettujen alustojen osalta, kärkenä äly-TV sovellukset. Toivottavasti pystymme laajentamaan tukea lähitulevaisuudessa".


 


Onko selvitys valmistunut? Onko uutisia Android TV -sovelluksesta luvassa ennen Liiga-kauden alkua?




Uusia uutisia ei tämän osalta ole. Selvitystyö on edelleen käynnissä ja katsotaan tulevaisuudessa kuinka tämä etenee.


@Merja_J@  kirjoitti:

@  kirjoitti:

Hei,

Vastasitte 10.6., että "Meillä on käynnissä selvitys seuraavasta stepistä uusien tuettujen alustojen osalta, kärkenä äly-TV sovellukset. Toivottavasti pystymme laajentamaan tukea lähitulevaisuudessa".

 

Onko selvitys valmistunut? Onko uutisia Android TV -sovelluksesta luvassa ennen Liiga-kauden alkua?


Uusia uutisia ei tämän osalta ole. Selvitystyö on edelleen käynnissä ja katsotaan tulevaisuudessa kuinka tämä etenee.


Ja sitten taas "suomennos" Telian edustajan vastauksesta: Ei, ei ole tulossa sovellusta Android TV alustalle. Viljelemme selityksiä kuten "tunnettu ympäristö" ja haluamme vain myydä omaa digiboksiamme, jonka kautta saamme tyrkytettyä muutakin sisältöä asiakkaalle. Pelkät Liiga-tilaukset eivät millään riitä kattamaan kuluja.

Nyt menee osittain offtopicin puolelle ja täydeksi spekulaatioksi, mutta kirjoitetaan tänne muistiin. Katsotaan sitten Telian Liiga-sopimuksen loppupuolella miten ennustus osui oikeaan.

 

Tänään olemme saaneet (ikävä kyllä, aina nämä ikäviä ovat, vaikka yritystä kohtaan ei minkäänlaista sympatiaa olisikaan) lukea Telialla käynnistyvistä yt-neuvotteluista tuote- ja palvelukehityksen osalta. Miten tämä tieto sitten liittyy ketjuun, jossa on kyselty Android TV sovellusta? Telian edustajien aiempiin ulostuloihin peilaten uskon kehityksen Telialle siirtyvän entistä voimakkaammin oman digiboksin puolelle. Eikä resursseja muuhun ole kyllä mainittavasti aiemminkaan allokoitu. Tämä taas tarkoittanee, että edelleen siellä 90-luvun alkumainingeissa elämäänsä onnellisesti elävän head-of-hockeyn visiot kivijalkakauppaan ryntäävistä asiakkaista nähdään Telialla laajemminkin ihan aitona vaihtoehtona strategiaksi, jolla yritetään vielä vaan edetä vaikka läpi harmaan kiven. Harmi vain, että kuluttajat ovat siirtyneet eteenpäin, ja kyse on aivan täysin auringonlaskuun hiipuvasta toimintamallista. Kuluttajat haluavat nykyään vapautta ja palveluiden tulisi tavoittaa asiakkaat käytännössä heidän valitsemallaan, ja heidän suosimillaan, alustoilla. Siihen on yleensä syynsä, miksi asiakkailla on jo valmiit ratkaisut, joilla muut heidän hankkimansa palvelut toimivat.

 

Toivon aidosti olevani väärässä, kun ennustan Telian iskevän jatkossa päätään entistä kovemmin seinään. Samalla valitettavan vahvasti uskon, että Telian strategia oman digiboksin "pakkosyöttöön" uusien palvelujen ja ominaisuuksien - tässä kohtaa esim. Liiga UHD - osalta vain voimistuu. Miten se tulee kantamaan, nähdään tulevaisuudessa, mutta kyllä tästä selvät viitteet on julkisista tiedoista luettavissa.


@mikkooks@  kirjoitti:

Nyt menee osittain offtopicin puolelle ja täydeksi spekulaatioksi, mutta kirjoitetaan tänne muistiin. Katsotaan sitten Telian Liiga-sopimuksen loppupuolella miten ennustus osui oikeaan.

 

Tänään olemme saaneet (ikävä kyllä, aina nämä ikäviä ovat, vaikka yritystä kohtaan ei minkäänlaista sympatiaa olisikaan) lukea Telialla käynnistyvistä yt-neuvotteluista tuote- ja palvelukehityksen osalta. Miten tämä tieto sitten liittyy ketjuun, jossa on kyselty Android TV sovellusta? Telian edustajien aiempiin ulostuloihin peilaten uskon kehityksen Telialle siirtyvän entistä voimakkaammin oman digiboksin puolelle. Eikä resursseja muuhun ole kyllä mainittavasti aiemminkaan allokoitu. Tämä taas tarkoittanee, että edelleen siellä 90-luvun alkumainingeissa elämäänsä onnellisesti elävän head-of-hockeyn visiot kivijalkakauppaan ryntäävistä asiakkaista nähdään Telialla laajemminkin ihan aitona vaihtoehtona strategiaksi, jolla yritetään vielä vaan edetä vaikka läpi harmaan kiven. Harmi vain, että kuluttajat ovat siirtyneet eteenpäin, ja kyse on aivan täysin auringonlaskuun hiipuvasta toimintamallista. Kuluttajat haluavat nykyään vapautta ja palveluiden tulisi tavoittaa asiakkaat käytännössä heidän valitsemallaan, ja heidän suosimillaan, alustoilla. Siihen on yleensä syynsä, miksi asiakkailla on jo valmiit ratkaisut, joilla muut heidän hankkimansa palvelut toimivat.

 

Toivon aidosti olevani väärässä, kun ennustan Telian iskevän jatkossa päätään entistä kovemmin seinään. Samalla valitettavan vahvasti uskon, että Telian strategia oman digiboksin "pakkosyöttöön" uusien palvelujen ja ominaisuuksien - tässä kohtaa esim. Liiga UHD - osalta vain voimistuu. Miten se tulee kantamaan, nähdään tulevaisuudessa, mutta kyllä tästä selvät viitteet on julkisista tiedoista luettavissa.


Olen samaa mieltä digiboksista. Vanhaa teknologiaa jota ei tarvita kuin rahastukseen ja parempia ratkaisuja olisi tarjolla mutta kun ei niin ei. Katsellaan liigaa sitten kun nykyinen sopimus loppuu ja toivon mukaan jokin muu taho (ei Telia, Dna tai Elisa) ostaa oikeudet niin paketeista tulee katsojan (ainakin minun) kannalta järkevää. Liiga-UHD:sta maksaisin Telialle noin 50 kuussa enkä näkisi edes kaikkia pelejä? Ei tule tapahtumaan ikinä :)


@Amatoori

Olen samaa mieltä digiboksista. Vanhaa teknologiaa jota ei tarvita kuin rahastukseen ja parempia ratkaisuja olisi tarjolla mutta kun ei niin ei. Katsellaan liigaa sitten kun nykyinen sopimus loppuu ja toivon mukaan jokin muu taho (ei Telia, Dna tai Elisa) ostaa oikeudet niin paketeista tulee katsojan (ainakin minun) kannalta järkevää. Liiga-UHD:sta maksaisin Telialle noin 50 kuussa enkä näkisi edes kaikkia pelejä? Ei tule tapahtumaan ikinä :)


Digiboksit itsessään edustavat vielä ihan uutta teknologiaa, mutta kun vastaavia laatikoita useimmilla on jo kotona, tai sitten tarvittavat sovellukset suoraan (esim. Android TV) televisiossa, ei monellakaan ole yksinkertaisesta tarvetta tai pienintäkään halua hankkia nimenomaan Telian digiboksia. Jos asuu toisen operaattorin alueella, sitäkin vähempi. Parin vuoden sopimus laitteesta, joka olisi Liiga-kauden ulkopuolella aivan täysi turhake, mutta lasku juoksee silti. Olen tainnut aiemminkin mainita, että ymmärrän sinällään liiketoiminnan kannalta halun myydä omaa laitetta, joka avaa selkeän kanavan lisämyynnille. Miksi Telia sortuu tässä(kin) niin läpinäkyvään valehteluun, oli se viimeinen korsi, joka katkaisi kamelin selän.

 

Html5 tuodaan vain IE:lle ja Edgelle. Microsoft on siirtymässä Chromium moottoriin selaimessaan, tällä ei tee siis kohta mitään. Muiden selaimien kohdalla on tullut "yllättäviä ongelmia". Android sovelluksen porttaus Android TV:lle "ei ole mikään pieni homma". No onhan. Mutta jos vaikka odotellessanne ottaisitte tuon meidän digiboksimme... Ei hyvän tähden mikä pulju.


@mikkooks@  kirjoitti:

@Amatoori

Olen samaa mieltä digiboksista. Vanhaa teknologiaa jota ei tarvita kuin rahastukseen ja parempia ratkaisuja olisi tarjolla mutta kun ei niin ei. Katsellaan liigaa sitten kun nykyinen sopimus loppuu ja toivon mukaan jokin muu taho (ei Telia, Dna tai Elisa) ostaa oikeudet niin paketeista tulee katsojan (ainakin minun) kannalta järkevää. Liiga-UHD:sta maksaisin Telialle noin 50 kuussa enkä näkisi edes kaikkia pelejä? Ei tule tapahtumaan ikinä :)


Digiboksit itsessään edustavat vielä ihan uutta teknologiaa, mutta kun vastaavia laatikoita useimmilla on jo kotona, tai sitten tarvittavat sovellukset suoraan (esim. Android TV) televisiossa, ei monellakaan ole yksinkertaisesta tarvetta tai pienintäkään halua hankkia nimenomaan Telian digiboksia. Jos asuu toisen operaattorin alueella, sitäkin vähempi. Parin vuoden sopimus laitteesta, joka olisi Liiga-kauden ulkopuolella aivan täysi turhake, mutta lasku juoksee silti. Olen tainnut aiemminkin mainita, että ymmärrän sinällään liiketoiminnan kannalta halun myydä omaa laitetta, joka avaa selkeän kanavan lisämyynnille. Miksi Telia sortuu tässä(kin) niin läpinäkyvään valehteluun, oli se viimeinen korsi, joka katkaisi kamelin selän.


Sen ku näkis että myöntäisivät totuuden, ainakin netissä jossa siitä jää todistetta. Yksi ständimyyjä sanoi suoraan että asia on juuri noin kun asiasta väännettiin.


@Amatoori@  kirjoitti:

@mikkooks@  kirjoitti:

@Amatoori

Olen samaa mieltä digiboksista. Vanhaa teknologiaa jota ei tarvita kuin rahastukseen ja parempia ratkaisuja olisi tarjolla mutta kun ei niin ei. Katsellaan liigaa sitten kun nykyinen sopimus loppuu ja toivon mukaan jokin muu taho (ei Telia, Dna tai Elisa) ostaa oikeudet niin paketeista tulee katsojan (ainakin minun) kannalta järkevää. Liiga-UHD:sta maksaisin Telialle noin 50 kuussa enkä näkisi edes kaikkia pelejä? Ei tule tapahtumaan ikinä :)


Digiboksit itsessään edustavat vielä ihan uutta teknologiaa, mutta kun vastaavia laatikoita useimmilla on jo kotona, tai sitten tarvittavat sovellukset suoraan (esim. Android TV) televisiossa, ei monellakaan ole yksinkertaisesta tarvetta tai pienintäkään halua hankkia nimenomaan Telian digiboksia. Jos asuu toisen operaattorin alueella, sitäkin vähempi. Parin vuoden sopimus laitteesta, joka olisi Liiga-kauden ulkopuolella aivan täysi turhake, mutta lasku juoksee silti. Olen tainnut aiemminkin mainita, että ymmärrän sinällään liiketoiminnan kannalta halun myydä omaa laitetta, joka avaa selkeän kanavan lisämyynnille. Miksi Telia sortuu tässä(kin) niin läpinäkyvään valehteluun, oli se viimeinen korsi, joka katkaisi kamelin selän.


Sen ku näkis että myöntäisivät totuuden, ainakin netissä jossa siitä jää todistetta. Yksi ständimyyjä sanoi suoraan että asia on juuri noin kun asiasta väännettiin.


Eiväthän Telian edustajat tosiaan täällä tai missään muuallakaan sen puoleen voi kirjallisesti todeta, että kyllä, strategia on myydä omaa digiboksia niin paljon kuin mahdollista, ja siinä ohessa tulee sitten vähän valehdeltua muista asioista. Tai jos ei ihan suoraan valehdeltua, niin puolitotuuksia ja kiertelyä kuitenkin. On tämä rivien välissä myönnettykin, mutta itseäni jaksaa hämmästyttää miksi esim. head-of-hockey kehtaa antaa julkisuuteen lausuntoja, joissa ollaan tosiaan ihan reippaasti ajasta jäljessä ja toisaalta tuntuu, että itsekritiikkiä ei löydy sitten rahtusen vertaa.

 

Vähän käy sääliksi Telian asiakaspalveluakin siinä mielessä, että ihan selkeä ohjeistus on jättää kokonaan vastaamatta ikävämpiin kysymyksiin. Tämä käy erityisen hyvin ilmi Jatkoajan keskustelupalstalla. Sieltä poimitaan ne mukavat ja helpot kysymykset ja vastaillaan hyvinkin nopeasti, mutta ikävämmät jäävät "vahingossa huomaamatta". Samoin jos joku kehuu Telian tuotetta, se kyllä sattumalta pistää heti silmään. Tämäkin on sellainen asia, joka omalta osaltani on vienyt kuvaa Teliasta todella paljon negatiiviseen suuntaan. Jos jonnekin lähdetään mukaan, niin ei sitä voi oikein rusinat pullasta mallilla tehdä, etenkään ihan noin selvästi.

Siis eihän faktat valehtele. Telialla ei halua AndriodTV - version tekemiselle ole, koska otetaan rahat pois omilla digiboxeilla. Tai pakotetaan käyttämään Chromecastia.

 

Perusteet joita olen joskus lukenut ("vaikea tehdä, ei tekijöitä yms yms) ovat ainakin omalla kohdalla olleet puhdasta peetä; tuo kännykän TeliaTV - softa kun menee sivuasennuksena ilman mitään ongelmaa telkkariinkin (Oma halpa 55' TCL AndroidTV). Ja jopa toimii; Skaalaa / kääntää kuvan oikeinpäin, näyttää pelistriimiä ilman nykimistä, saa kokoruututilaan yms. Haittana tosin että vaatii hiiren käyttöä varten (ei haittaa, langaton näppis/tasohiiri kuitenkin mukavampi kuin kaukkari). Lisäksi toistaiseksi valittaa lähes koko ajan ongelmasta google kaupan/play - palvelujen kanssa, ja siitä syystä satunnaisesti potkii pihalle striimistä. (Nuo tosin oletan olevan korjattavissa pelkästään softan laittamisella Gkauppaan)

 

Eli nykyisessä TeliaTV softassa olisi enemmän kuin riittävästi matskua toimivan telkkariversion rakentamiseen. Periaatteessa luulen että riittäisi jos Telia tunkisi tuon nykyisen AndriodTV:n googlekauppaan, ja laittaisi vaatimuksena käytölle hiiren.  Just my 50cc.

 

Tosin mikäpä minä olen kritisoimaan Teliaa. Kilpailu on kovaa, ja samaa tekee muutkin. Siinä missä Telia estää liigan katsojia saamasta natiivia appia älytelkkuun (ja tavallaan "ylipuhuu koko ajan" ostamaan koko Telia TV - setin digiboxeineen kaikkineen), esim Elisa tekee älyTV-apistaan rampautetun version jolla ei näe kaikkia viihteeseen kuuluvia kanavia (mitkä silti näkee puhelimella, Esim. Eurosport1, mutta ylläri ylläri ei saa chromecastilla katsottua ilman vippaskonsteja ja saat****lista nykimistä), "ylipuhuen" samalla tavalla populaa ostamaan sen koko setin boxeineen.

 

Harmi sinäänsä että kuluttaja joka tahtoisi vain nauttia siitä täsmäannoksesta jota haluaa, joutuu kärsimään isojen tahojen kilpailusta ja maksaa liikaa, tai nähdä he****isti vaivaa riittävän kiertotien etsimisessä.

 

 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@Thothy79@  kirjoitti:

Siis eihän faktat valehtele. Telialla ei halua AndriodTV - version tekemiselle ole, koska otetaan rahat pois omilla digiboxeilla. Tai pakotetaan käyttämään Chromecastia.


 


Perusteet joita olen joskus lukenut ("vaikea tehdä, ei tekijöitä yms yms) ovat ainakin omalla kohdalla olleet puhdasta peetä


 




Tätä on yritetty kertoa tässä keskustelussakin, että Android sovellus ei sellaisenaan taivu television alustalle. Käytännössä siis vaatii lähes kokonaan uuden sovelluksen rakentamisen. Tämä on meillä selvityksessä mukana, kun pohditaan mahdollisia uusia jakelualustoja.


 


Kehitystä tehdään jatkuvasti ja seuraavaksi on tulossa HTML5 tuki eri selaimille, kun tällä hetkellä se on vain IE ja Edge selaimilla.


 


Meidän Telia TV:n kehityksestä vastaava kommentoi tätä äly tv / Android tv -sovellusten tilannetta taannoin Yhteisössä.


@NikoNo@  kirjoitti:

@Thothy79@  kirjoitti:

Siis eihän faktat valehtele. Telialla ei halua AndriodTV - version tekemiselle ole, koska otetaan rahat pois omilla digiboxeilla. Tai pakotetaan käyttämään Chromecastia.

 

Perusteet joita olen joskus lukenut ("vaikea tehdä, ei tekijöitä yms yms) ovat ainakin omalla kohdalla olleet puhdasta peetä

 


Tätä on yritetty kertoa tässä keskustelussakin, että Android sovellus ei sellaisenaan taivu television alustalle. Käytännössä siis vaatii lähes kokonaan uuden sovelluksen rakentamisen. Tämä on meillä selvityksessä mukana, kun pohditaan mahdollisia uusia jakelualustoja.


Tämä ei täysin pidä paikkaansa. Poistakaapa asennuskielto Android tv:lle niin nähdään miten toimii :)


@NikoNo@  kirjoitti:

@Thothy79@  kirjoitti:

Siis eihän faktat valehtele. Telialla ei halua AndriodTV - version tekemiselle ole, koska otetaan rahat pois omilla digiboxeilla. Tai pakotetaan käyttämään Chromecastia.

 

Perusteet joita olen joskus lukenut ("vaikea tehdä, ei tekijöitä yms yms) ovat ainakin omalla kohdalla olleet puhdasta peetä

 


Tätä on yritetty kertoa tässä keskustelussakin, että Android sovellus ei sellaisenaan taivu television alustalle. Käytännössä siis vaatii lähes kokonaan uuden sovelluksen rakentamisen. Tämä on meillä selvityksessä mukana, kun pohditaan mahdollisia uusia jakelualustoja.

 

Kehitystä tehdään jatkuvasti ja seuraavaksi on tulossa HTML5 tuki eri selaimille, kun tällä hetkellä se on vain IE ja Edge selaimilla.

 

Meidän Telia TV:n kehityksestä vastaava kommentoi tätä äly tv / Android tv -sovellusten tilannetta taannoin Yhteisössä.


@NikoNo 

 

Mitä väliä sillä on mitä on yritetty kertoa, jos se ei pidä paikkaansa? Tekisi mieli sanoa, että on jopa tietoista valehtelua. Olen itsekin moneen kertaan kirjoittanut, että ui:n osalta lähinnä vaatii työtä. Eikä tuo olisi Telian kokoiselle organisaatiolle mikään ongelma. Se on sitten toinen asia maksaako tämä itseään takaisin vai ei. Miten hyvin @NikoNo itse tuntee Android käyttöjärjestelmän, kun pystyy asiakkaille tähän sävyyn vastailemaan?

 

Tämä on se mikä itseäni risoo eniten Telian toiminnassa. Ylimielisyys ja hankalien aiheiden suora välttely. Kyllä, kerrotte hienosti miten kaikkiin kysymyksiin pyritään vastaamaan, mutta todellisuushan ei (tässäkään asiassa) olen ihan näin.

 

Voisiko joku sieltä kehitystiimistä tulla ihan kertomaan meille mikä siinä Android TV sovelluksessa on niin hankalaa? Voidaan vaikka antaa apuja. Se on ihan ok jos kerrotaan, että strategia painottuu muualle. Se ei ole ok, että lasketellaan asiakkaita aliarvioivaa *******aa.

Alkuviikosta kun @NikoNo tai joku muu Telialta ehkä vaivautuu vastaamaan viesteihin, niin alla olevan linkin takaa kannattaa käydä edes johdanto lukemassa ensin.

 

https://developer.android.com/training/tv/start

 

Sen jälkeen ajautunee jo miettimään, millaisia vastauksia kannattaa nykyisille, entisille tai potentiaalisille asiakkaille jaella. Olen kyllästymiseen asti odottanut selkeitä vastauksia Android TV sovelluksen suhteen. Mitään muuta en ole saanut, kuin käytännössä valehtelua. Android sovelluksen muokkaaminen TV käyttöön on todellakin hyvin yksinkertaista. Ja kuten olen moneen kertaan todennut, on ihan ok kertoa, että emme ole tekemässä. Se mainittu asiakkaiden aliarviointi vaan harmittaa suuresti. Miksi lähteä selkeää vastausta höystämään jollain täysin käsittämättömillä selittelyillä miten jokaisen valmistajan Android TV laitteelle pitää kehittää sovellusta, miten käytännössä koko sovellus pitäisi tehdä uusiksi jne jne. Kuvitellaanko siellä tosiaan että asiakaskunnasta ei löydy yhtään henkilöä, jolla olisi tuntemusta/kokemusta Android käyttöjärjestelmistä?

 

Olen nyt moneen otteeseen nätisti vihjaillut tästä asiasta. Voisiko Telialta viimein joku avoimesti kertoa mikä tilanne on?

Vastaa