peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
56474 Jäsentä
158581 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Telia TV Android TV:lle



Vakiokalustoa ☆
Rekisteröitynyt: ‎30-08-2018
Kirjoituksia: 162
141/146

Vs: Telia TV Android TV:lle


@Merja_J  kirjoitti:

@Tompsony  kirjoitti:

Hei,

Vastasitte 10.6., että "Meillä on käynnissä selvitys seuraavasta stepistä uusien tuettujen alustojen osalta, kärkenä äly-TV sovellukset. Toivottavasti pystymme laajentamaan tukea lähitulevaisuudessa".

 

Onko selvitys valmistunut? Onko uutisia Android TV -sovelluksesta luvassa ennen Liiga-kauden alkua?


Uusia uutisia ei tämän osalta ole. Selvitystyö on edelleen käynnissä ja katsotaan tulevaisuudessa kuinka tämä etenee.


Ja sitten taas "suomennos" Telian edustajan vastauksesta: Ei, ei ole tulossa sovellusta Android TV alustalle. Viljelemme selityksiä kuten "tunnettu ympäristö" ja haluamme vain myydä omaa digiboksiamme, jonka kautta saamme tyrkytettyä muutakin sisältöä asiakkaalle. Pelkät Liiga-tilaukset eivät millään riitä kattamaan kuluja.

Vakiokalustoa ☆
Rekisteröitynyt: ‎30-08-2018
Kirjoituksia: 162
142/146

Vs: Telia TV Android TV:lle

Nyt menee osittain offtopicin puolelle ja täydeksi spekulaatioksi, mutta kirjoitetaan tänne muistiin. Katsotaan sitten Telian Liiga-sopimuksen loppupuolella miten ennustus osui oikeaan.

 

Tänään olemme saaneet (ikävä kyllä, aina nämä ikäviä ovat, vaikka yritystä kohtaan ei minkäänlaista sympatiaa olisikaan) lukea Telialla käynnistyvistä yt-neuvotteluista tuote- ja palvelukehityksen osalta. Miten tämä tieto sitten liittyy ketjuun, jossa on kyselty Android TV sovellusta? Telian edustajien aiempiin ulostuloihin peilaten uskon kehityksen Telialle siirtyvän entistä voimakkaammin oman digiboksin puolelle. Eikä resursseja muuhun ole kyllä mainittavasti aiemminkaan allokoitu. Tämä taas tarkoittanee, että edelleen siellä 90-luvun alkumainingeissa elämäänsä onnellisesti elävän head-of-hockeyn visiot kivijalkakauppaan ryntäävistä asiakkaista nähdään Telialla laajemminkin ihan aitona vaihtoehtona strategiaksi, jolla yritetään vielä vaan edetä vaikka läpi harmaan kiven. Harmi vain, että kuluttajat ovat siirtyneet eteenpäin, ja kyse on aivan täysin auringonlaskuun hiipuvasta toimintamallista. Kuluttajat haluavat nykyään vapautta ja palveluiden tulisi tavoittaa asiakkaat käytännössä heidän valitsemallaan, ja heidän suosimillaan, alustoilla. Siihen on yleensä syynsä, miksi asiakkailla on jo valmiit ratkaisut, joilla muut heidän hankkimansa palvelut toimivat.

 

Toivon aidosti olevani väärässä, kun ennustan Telian iskevän jatkossa päätään entistä kovemmin seinään. Samalla valitettavan vahvasti uskon, että Telian strategia oman digiboksin "pakkosyöttöön" uusien palvelujen ja ominaisuuksien - tässä kohtaa esim. Liiga UHD - osalta vain voimistuu. Miten se tulee kantamaan, nähdään tulevaisuudessa, mutta kyllä tästä selvät viitteet on julkisista tiedoista luettavissa.

0 tykkäystä
Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎04-09-2018
Kirjoituksia: 86
143/146

Vs: Telia TV Android TV:lle


@mikkooks  kirjoitti:

Nyt menee osittain offtopicin puolelle ja täydeksi spekulaatioksi, mutta kirjoitetaan tänne muistiin. Katsotaan sitten Telian Liiga-sopimuksen loppupuolella miten ennustus osui oikeaan.

 

Tänään olemme saaneet (ikävä kyllä, aina nämä ikäviä ovat, vaikka yritystä kohtaan ei minkäänlaista sympatiaa olisikaan) lukea Telialla käynnistyvistä yt-neuvotteluista tuote- ja palvelukehityksen osalta. Miten tämä tieto sitten liittyy ketjuun, jossa on kyselty Android TV sovellusta? Telian edustajien aiempiin ulostuloihin peilaten uskon kehityksen Telialle siirtyvän entistä voimakkaammin oman digiboksin puolelle. Eikä resursseja muuhun ole kyllä mainittavasti aiemminkaan allokoitu. Tämä taas tarkoittanee, että edelleen siellä 90-luvun alkumainingeissa elämäänsä onnellisesti elävän head-of-hockeyn visiot kivijalkakauppaan ryntäävistä asiakkaista nähdään Telialla laajemminkin ihan aitona vaihtoehtona strategiaksi, jolla yritetään vielä vaan edetä vaikka läpi harmaan kiven. Harmi vain, että kuluttajat ovat siirtyneet eteenpäin, ja kyse on aivan täysin auringonlaskuun hiipuvasta toimintamallista. Kuluttajat haluavat nykyään vapautta ja palveluiden tulisi tavoittaa asiakkaat käytännössä heidän valitsemallaan, ja heidän suosimillaan, alustoilla. Siihen on yleensä syynsä, miksi asiakkailla on jo valmiit ratkaisut, joilla muut heidän hankkimansa palvelut toimivat.

 

Toivon aidosti olevani väärässä, kun ennustan Telian iskevän jatkossa päätään entistä kovemmin seinään. Samalla valitettavan vahvasti uskon, että Telian strategia oman digiboksin "pakkosyöttöön" uusien palvelujen ja ominaisuuksien - tässä kohtaa esim. Liiga UHD - osalta vain voimistuu. Miten se tulee kantamaan, nähdään tulevaisuudessa, mutta kyllä tästä selvät viitteet on julkisista tiedoista luettavissa.


Olen samaa mieltä digiboksista. Vanhaa teknologiaa jota ei tarvita kuin rahastukseen ja parempia ratkaisuja olisi tarjolla mutta kun ei niin ei. Katsellaan liigaa sitten kun nykyinen sopimus loppuu ja toivon mukaan jokin muu taho (ei Telia, Dna tai Elisa) ostaa oikeudet niin paketeista tulee katsojan (ainakin minun) kannalta järkevää. Liiga-UHD:sta maksaisin Telialle noin 50 kuussa enkä näkisi edes kaikkia pelejä? Ei tule tapahtumaan ikinä Hymiö Onnellinen

0 tykkäystä
Vakiokalustoa ☆
Rekisteröitynyt: ‎30-08-2018
Kirjoituksia: 162
144/146

Vs: Telia TV Android TV:lle


@Amatoori

Olen samaa mieltä digiboksista. Vanhaa teknologiaa jota ei tarvita kuin rahastukseen ja parempia ratkaisuja olisi tarjolla mutta kun ei niin ei. Katsellaan liigaa sitten kun nykyinen sopimus loppuu ja toivon mukaan jokin muu taho (ei Telia, Dna tai Elisa) ostaa oikeudet niin paketeista tulee katsojan (ainakin minun) kannalta järkevää. Liiga-UHD:sta maksaisin Telialle noin 50 kuussa enkä näkisi edes kaikkia pelejä? Ei tule tapahtumaan ikinä Hymiö Onnellinen


Digiboksit itsessään edustavat vielä ihan uutta teknologiaa, mutta kun vastaavia laatikoita useimmilla on jo kotona, tai sitten tarvittavat sovellukset suoraan (esim. Android TV) televisiossa, ei monellakaan ole yksinkertaisesta tarvetta tai pienintäkään halua hankkia nimenomaan Telian digiboksia. Jos asuu toisen operaattorin alueella, sitäkin vähempi. Parin vuoden sopimus laitteesta, joka olisi Liiga-kauden ulkopuolella aivan täysi turhake, mutta lasku juoksee silti. Olen tainnut aiemminkin mainita, että ymmärrän sinällään liiketoiminnan kannalta halun myydä omaa laitetta, joka avaa selkeän kanavan lisämyynnille. Miksi Telia sortuu tässä(kin) niin läpinäkyvään valehteluun, oli se viimeinen korsi, joka katkaisi kamelin selän.

 

Html5 tuodaan vain IE:lle ja Edgelle. Microsoft on siirtymässä Chromium moottoriin selaimessaan, tällä ei tee siis kohta mitään. Muiden selaimien kohdalla on tullut "yllättäviä ongelmia". Android sovelluksen porttaus Android TV:lle "ei ole mikään pieni homma". No onhan. Mutta jos vaikka odotellessanne ottaisitte tuon meidän digiboksimme... Ei hyvän tähden mikä pulju.

0 tykkäystä
Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎04-09-2018
Kirjoituksia: 86
145/146

Vs: Telia TV Android TV:lle


@mikkooks  kirjoitti:

@Amatoori

Olen samaa mieltä digiboksista. Vanhaa teknologiaa jota ei tarvita kuin rahastukseen ja parempia ratkaisuja olisi tarjolla mutta kun ei niin ei. Katsellaan liigaa sitten kun nykyinen sopimus loppuu ja toivon mukaan jokin muu taho (ei Telia, Dna tai Elisa) ostaa oikeudet niin paketeista tulee katsojan (ainakin minun) kannalta järkevää. Liiga-UHD:sta maksaisin Telialle noin 50 kuussa enkä näkisi edes kaikkia pelejä? Ei tule tapahtumaan ikinä Hymiö Onnellinen


Digiboksit itsessään edustavat vielä ihan uutta teknologiaa, mutta kun vastaavia laatikoita useimmilla on jo kotona, tai sitten tarvittavat sovellukset suoraan (esim. Android TV) televisiossa, ei monellakaan ole yksinkertaisesta tarvetta tai pienintäkään halua hankkia nimenomaan Telian digiboksia. Jos asuu toisen operaattorin alueella, sitäkin vähempi. Parin vuoden sopimus laitteesta, joka olisi Liiga-kauden ulkopuolella aivan täysi turhake, mutta lasku juoksee silti. Olen tainnut aiemminkin mainita, että ymmärrän sinällään liiketoiminnan kannalta halun myydä omaa laitetta, joka avaa selkeän kanavan lisämyynnille. Miksi Telia sortuu tässä(kin) niin läpinäkyvään valehteluun, oli se viimeinen korsi, joka katkaisi kamelin selän.


Sen ku näkis että myöntäisivät totuuden, ainakin netissä jossa siitä jää todistetta. Yksi ständimyyjä sanoi suoraan että asia on juuri noin kun asiasta väännettiin.

0 tykkäystä
Vakiokalustoa ☆
Rekisteröitynyt: ‎30-08-2018
Kirjoituksia: 162
146/146

Vs: Telia TV Android TV:lle


@Amatoori  kirjoitti:

@mikkooks  kirjoitti:

@Amatoori

Olen samaa mieltä digiboksista. Vanhaa teknologiaa jota ei tarvita kuin rahastukseen ja parempia ratkaisuja olisi tarjolla mutta kun ei niin ei. Katsellaan liigaa sitten kun nykyinen sopimus loppuu ja toivon mukaan jokin muu taho (ei Telia, Dna tai Elisa) ostaa oikeudet niin paketeista tulee katsojan (ainakin minun) kannalta järkevää. Liiga-UHD:sta maksaisin Telialle noin 50 kuussa enkä näkisi edes kaikkia pelejä? Ei tule tapahtumaan ikinä Hymiö Onnellinen


Digiboksit itsessään edustavat vielä ihan uutta teknologiaa, mutta kun vastaavia laatikoita useimmilla on jo kotona, tai sitten tarvittavat sovellukset suoraan (esim. Android TV) televisiossa, ei monellakaan ole yksinkertaisesta tarvetta tai pienintäkään halua hankkia nimenomaan Telian digiboksia. Jos asuu toisen operaattorin alueella, sitäkin vähempi. Parin vuoden sopimus laitteesta, joka olisi Liiga-kauden ulkopuolella aivan täysi turhake, mutta lasku juoksee silti. Olen tainnut aiemminkin mainita, että ymmärrän sinällään liiketoiminnan kannalta halun myydä omaa laitetta, joka avaa selkeän kanavan lisämyynnille. Miksi Telia sortuu tässä(kin) niin läpinäkyvään valehteluun, oli se viimeinen korsi, joka katkaisi kamelin selän.


Sen ku näkis että myöntäisivät totuuden, ainakin netissä jossa siitä jää todistetta. Yksi ständimyyjä sanoi suoraan että asia on juuri noin kun asiasta väännettiin.


Eiväthän Telian edustajat tosiaan täällä tai missään muuallakaan sen puoleen voi kirjallisesti todeta, että kyllä, strategia on myydä omaa digiboksia niin paljon kuin mahdollista, ja siinä ohessa tulee sitten vähän valehdeltua muista asioista. Tai jos ei ihan suoraan valehdeltua, niin puolitotuuksia ja kiertelyä kuitenkin. On tämä rivien välissä myönnettykin, mutta itseäni jaksaa hämmästyttää miksi esim. head-of-hockey kehtaa antaa julkisuuteen lausuntoja, joissa ollaan tosiaan ihan reippaasti ajasta jäljessä ja toisaalta tuntuu, että itsekritiikkiä ei löydy sitten rahtusen vertaa.

 

Vähän käy sääliksi Telian asiakaspalveluakin siinä mielessä, että ihan selkeä ohjeistus on jättää kokonaan vastaamatta ikävämpiin kysymyksiin. Tämä käy erityisen hyvin ilmi Jatkoajan keskustelupalstalla. Sieltä poimitaan ne mukavat ja helpot kysymykset ja vastaillaan hyvinkin nopeasti, mutta ikävämmät jäävät "vahingossa huomaamatta". Samoin jos joku kehuu Telian tuotetta, se kyllä sattumalta pistää heti silmään. Tämäkin on sellainen asia, joka omalta osaltani on vienyt kuvaa Teliasta todella paljon negatiiviseen suuntaan. Jos jonnekin lähdetään mukaan, niin ei sitä voi oikein rusinat pullasta mallilla tehdä, etenkään ihan noin selvästi.

0 tykkäystä