Skip to main content

Kuulumisia Telia TV:n kehityksestä


Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä aihe on suljettu kommenteilta.

Käytä hakua löytääksesi muita kirjoituksia tästä aiheesta, tai aloita uusi aihe.

Forum|alt.badge.img+1
  • Faxaaja
  • 20. toukokuuta 2023
mickem kirjoitti:


Onko kyse siis Telia TV -sovelluksen sisällön peilaamisesta Chromecastille televisioosi? Onko sinulla toimittaa muutamia esimerkkejä sisällöistä, joissa tätä on tapahtunut? Käyttämäsi laitteen sekä Chromecastisi tarkemmat laitetiedot ovat myös meille hyödyllisiä tämän tutkinnassa! Kiitokset etukäteen!

Chromecast nappula kait se on, kun sitä painaa niin yhdistää kännykän TeliaTv sovellus systeemin televisioon. Nyt se nappula on vaikea saada esiin, kun sitä painaa niin tulee läpyskä jossa lukee “yhdistä”, se ei toimi, sitten kun räveltää saa tämän oikean läpyskän, jossa lukee “yhdistä Android tv”.

Nyt ei tallenteet merkkaa katseltua ohjelmaa sillä sinisellä viivalla

 

--

Muokkaus SonjaNii: Lainauksia siistitty


VeraEk
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 22. toukokuuta 2023
klontti kirjoitti:

Chromecast nappula kait se on, kun sitä painaa niin yhdistää kännykän TeliaTv sovellus systeemin televisioon. Nyt se nappula on vaikea saada esiin, kun sitä painaa niin tulee läpyskä jossa lukee “yhdistä”, se ei toimi, sitten kun räveltää saa tämän oikean läpyskän, jossa lukee “yhdistä Android tv”.

Nyt ei tallenteet merkkaa katseltua ohjelmaa sillä sinisellä viivalla

 

Ajoittain voi kestää hetken että sovellus löytää yhteyden digiboksiin ja saa yhdistettyä televisioosi. Suosittelen, että uudelleenkäynnistät laitteesi aika-ajoin, ja jos havaitset tällaista häikkää sovellusta käyttäessäsi voi olla hyvä idea poistaa ja ladata sovellus uudelleen! 

 

--

Muokkaus SonjaNii: Lainauksia siistitty


Forum|alt.badge.img+2
  • Ex-telialainen
  • 24. toukokuuta 2023
petrli kirjoitti:

Eli Telia ei välttis hoida jaksoa näkyviin? Kuitenkin Telialta olen kanavapaketin ostanut, ja nyt minun pitäisi itse ottaa Discoveryyn yhteyttä?

Haluamme tottakai että ohjelmat näkyvät niinkuin niiden pitäisi. Ohjelmien tallennuksessa käytetään ohjelman nimikettä, joten tallennukseen voi tulla virheitä jos kaksi eri jaksoa on samalla nimikkeellä.

Välitämme palautteen tästä ohjelmayhtiölle.


Forum|alt.badge.img+2
  • Ex-telialainen
  • 24. toukokuuta 2023
TeemuTur kirjoitti:

Haluamme tottakai että ohjelmat näkyvät niinkuin niiden pitäisi. Ohjelmien tallennuksessa käytetään ohjelman nimikettä, joten tallennukseen voi tulla virheitä jos kaksi eri jaksoa on samalla nimikkeellä.

Välitämme palautteen tästä ohjelmayhtiölle.

Tulikin nopea vastaus. Virhe löydettiin ja korjattiin. Nyt kauden ensimmäinen jakso pitäisi löytyä omalla nimellään ja esittelyjaksoa ei.


Forum|alt.badge.img+1
  • Faxaaja
  • 25. toukokuuta 2023

Tein ohjeen mukaan, poistin televisiosta Telian sovelluksen ja latasin sen uudestaan. Tallennuksista ei pysty katsomaan kuin kahta, Burgeri miehiä ja Sambian seeproja. Muissa lukee, tallennettu 1 tammikuuta ja poistettu 1 tammikuuta. Tyhjensin välimuistin, muuta ei tapahtunut kuin, että ohjelman avaus kuvake katosi.

Kännykällä toimii televisioon ihan hyvin tallennuksia myöten, paitsi katsottuihin ohjelmiin ei tule sitä sitä sinistä viivaa katsotun merkiksi.

 


mickem
Telialainen
Forum|alt.badge.img
  • Telialainen
  • 25. toukokuuta 2023
klontti kirjoitti:

Tein ohjeen mukaan, poistin televisiosta Telian sovelluksen ja latasin sen uudestaan. Tallennuksista ei pysty katsomaan kuin kahta, Burgeri miehiä ja Sambian seeproja. Muissa lukee, tallennettu 1 tammikuuta ja poistettu 1 tammikuuta. Tyhjensin välimuistin, muuta ei tapahtunut kuin, että ohjelman avaus kuvake katosi.

Kännykällä toimii televisioon ihan hyvin tallennuksia myöten, paitsi katsottuihin ohjelmiin ei tule sitä sitä sinistä viivaa katsotun merkiksi.

 

Varmistan vielä, että puhumme samasta asiasta. Onko sinulla Android-älytelevisio, johon olet ladannut Telia Play -sovelluksen? Siihen löytyy ohjeet tästä.

Jos tallennuspalvelun sisällöt toimivat toisella älylaitteella käytettynä, eli esim. puhelimellasi, normaalisti, mutta television sovelluksella samat sisällöt eivät aukea tai niitä ei löydy, voit ilmoittaa esimerkit näistä sisällöistä meille yhteydenottolomakkeella tai suoraan asiakaspalveluumme niin saamme asian tutkittua. Jos löydät vielä näiden lisäksi televisiosi mallin sekä ohjelmistoversion, tästä on myös apua meille ongelman tutkinnassa.


  • Savumerkittäjä
  • 26. toukokuuta 2023
TeemuTur kirjoitti:

Tulikin nopea vastaus. Virhe löydettiin ja korjattiin. Nyt kauden ensimmäinen jakso pitäisi löytyä omalla nimellään ja esittelyjaksoa ei.

Virhe löytyi ja se korjattiin , hyvä niin :) , mutta ongelmaa ei ole näköjään ratkaistu. Sama toistui eilen 25.5.2023.

Klo 21:00-22:00 K19 J2  ja klo 22:00-23:00 alkoi K19 J102  , ja ohjelmaoppaaseen ne on nimetty samalla nimellä , ja kirjastossakaan ei ole näkyvissä kuin tuo klo21:00 alkanut jakso.

Jos ohjelmaoppaasta menen eiliseen päivään ja painan play:ta klo 22 alkavassa jaksossa  niin ruutuun tulee klo 21:00 alkanut jakso.

 

--

Muokkaus SonjaNii: lainauksia siistitty


Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 27. toukokuuta 2023
petrli kirjoitti:

Virhe löytyi ja se korjattiin , hyvä niin :) , mutta ongelmaa ei ole näköjään ratkaistu. Sama toistui eilen 25.5.2023.

Klo 21:00-22:00 K19 J2  ja klo 22:00-23:00 alkoi K19 J102  , ja ohjelmaoppaaseen ne on nimetty samalla nimellä , ja kirjastossakaan ei ole näkyvissä kuin tuo klo21:00 alkanut jakso.

Jos ohjelmaoppaasta menen eiliseen päivään ja painan play:ta klo 22 alkavassa jaksossa  niin ruutuun tulee klo 21:00 alkanut jakso.

Kerrotko tarkemmin mistä sarjasta ja kaudesta sekä jaksosta on kyse? Saisimme laitettua kyselyä tästä, että miksi se on niin. 

 

--

Muokkaus SonjaNii: Lainauksia siistitty


  • Savumerkittäjä
  • 27. toukokuuta 2023

Deadlist catch , kausi 19.  Nyt Telian kirjastossa on episode 2 näkyvissä. Torstaina tuli kuitenkin tämän  jakson klo21 lähetyksen jälkeen klo22 alkava erikoisjakso , ja se ei ole missään kirjastossa ,eikä teillä tallenteena. Discoveryplussalta nämä löytyy.

Sama ongelma on kaikkien discoveryn ohjelmien kohdalla silloin kun johonkin jaksoon liittyy joku erikoisjakso. Järjestelmänne ei kai tunnista ohjelman tiedoston nimedtä että kyseessä on eri sisältö ja tarjoaa kirjastosta vain yhtä tallennetta , joko itse jaksoa , tai erikoisjaksoa, riippuen kumpi on tullut tv lähetyksenä teliatv.stä ensimmäisenä ulos.


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 29. toukokuuta 2023
petrli kirjoitti:

Deadlist catch , kausi 19.  Nyt Telian kirjastossa on episode 2 näkyvissä. Torstaina tuli kuitenkin tämän  jakson klo21 lähetyksen jälkeen klo22 alkava erikoisjakso , ja se ei ole missään kirjastossa ,eikä teillä tallenteena. Discoveryplussalta nämä löytyy.

Sama ongelma on kaikkien discoveryn ohjelmien kohdalla silloin kun johonkin jaksoon liittyy joku erikoisjakso. Järjestelmänne ei kai tunnista ohjelman tiedoston nimedtä että kyseessä on eri sisältö ja tarjoaa kirjastosta vain yhtä tallennetta , joko itse jaksoa , tai erikoisjaksoa, riippuen kumpi on tullut tv lähetyksenä teliatv.stä ensimmäisenä ulos.

Ohjelmatiedoista/metadataan liittyvästä ongelmasta vaikuttaisi olevan kyse. Meillä ei palvelu ymmärrä tallentaa jaksoa kirjastoon jos ohjelmatiedot eivät poikkea perusjakosta. Laitoin tästä tilanteesta nyt viestiä eteenpäin. Katsotaan jos saataisiin jakso näkyville kirjastoon ja jokin lääke kehitettyä näiden erikoisjaksojen tallennukseen. 


  • Savumerkittäjä
  • 6. kesäkuuta 2023

Android digiboksi äänet ovat mitä sattuu, esimerkiksi MTV3 ja Ylen kanavat. Ennen oli vähän kovempi MTV3, mutta nyt toisinpäin ja paljon, Ylen kanavat huomattavasti kovemmat, kuin Ylen kanavat. 

Onkohan tähän lääkettä?


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 6. kesäkuuta 2023
Hnuuu kirjoitti:

Android digiboksi äänet ovat mitä sattuu, esimerkiksi MTV3 ja Ylen kanavat. Ennen oli vähän kovempi MTV3, mutta nyt toisinpäin ja paljon, Ylen kanavat huomattavasti kovemmat, kuin Ylen kanavat. 

Onkohan tähän lääkettä?

Eri kanavat, tai sisällöt ovat yleisesti eri äänenvoimakkuuksilla vaikka volyymisäätö olisikin sama. Jos sinulla on vaikeuksia säädellä äänenvoimakkuutta itse boksilla, niin siihen voisit kokeilla seuraavia toimenpiteitä: 

Jos digiboksin kaukosäätimen valo vilkkuu punaisena, tulee Bluetooth-paritus korjata ensin toimenpiteellä:

  1. Paina kaukosäätimestä Koti + Mute -painikkeet pohjaan yhtäaikaa noin 10 sek ajaksi. Tällä tapahtuu kaukosäätimen resetointi
  2. Paina DV8919-boksin reset -painiketta kunnes boksin IR-valo välähtää sinisenä.
  3. Aseta digiboksin äänitasot täysille ennen kaukosäätimen yhteensovitusta.
  4. LG ja Samsung telkkareiden asetuksista kannattaa käydä varmistamassa, että automaattinen äänenvoimakkuus on päällä:
    • LG: Asetukset-> Ääni -> Lisäasetukset -> Äänenvoimakkuustila
    • Samsung: Asetukset -> Ääni-> Asiantuntijan asetukset -> Automaattinen voimakkuus -> Normaali

  • Savumerkittäjä
  • 7. kesäkuuta 2023

Kiitos, sain kanavat paremmalle äänelle. 

Aikaisempi digiboksi oli Arrisin ja siinä sai eri kanavien ohjelmiin herätyksen ja pause ilman tallennusta,, joka ei ole mahdollista Android digiboksissa. Onkohan tämä mahdollista Android digiboksissa, tai tuleeko tähän päivitys? Herätys mahdollisuus oli erittäin hyvä, ihmettelen, miksi tästä on luovuttu, digiboksi saa silloin aivan uuden ulottuvuuden.


mickem
Telialainen
Forum|alt.badge.img
  • Telialainen
  • 8. kesäkuuta 2023
Hnuuu kirjoitti:

Kiitos, sain kanavat paremmalle äänelle. 

Hieno juttu!

 

Hnuuu kirjoitti:

Aikaisempi digiboksi oli Arrisin ja siinä sai eri kanavien ohjelmiin herätyksen ja pause ilman tallennusta,, joka ei ole mahdollista Android digiboksissa. Onkohan tämä mahdollista Android digiboksissa, tai tuleeko tähän päivitys?

Muistutustoiminto myös DV8919 -digiboksille on mahdollisesti tulossa, mutta tälle ei ole toistaiseksi antaa mitään tarkempaa aikataulua. Olemme kuitenkin tiedostaneet, että tämä toiminne on kaivattu! 

 


  • Savumerkittäjä
  • 9. kesäkuuta 2023

Ehdottomasti on saatava muistus ja pause toiminto Android televisio ohjelmiin.


  • Savumerkittäjä
  • 23. heinäkuuta 2023

Telian android digiboksi toimii välillä miten sattuu. Esimerkiksi kun haluaa katsoa myöhemmin tv1 talletuksia, niin aloittaa ohjelman lopusta. Sitten, miksi aina pitää tallentaa ohjelmia, että voi laittaa paussille! Arrowissa ei tarvinnut ! 

Paljon olisi parannettavaa.


mickem
Telialainen
Forum|alt.badge.img
  • Telialainen
  • 23. heinäkuuta 2023
Hnuuu kirjoitti:

Telian android digiboksi toimii välillä miten sattuu. Esimerkiksi kun haluaa katsoa myöhemmin tv1 talletuksia, niin aloittaa ohjelman lopusta.

Tallennukset -osiossa Jatka katsomista -kansion ohjelmat alkavat aina siitä kohtaa, johon katsominen on lopetettu. Kaikki-kansiosta löytyy kaikki tallentamasi ohjelmat sekä ne, jotka ovat kesken. Sininen palkki ohjelman alla kertoo mistä kohtaa kyseinen tallenne avatessa aloitetaan. Jos palkkia ei ole, tallenne alkaa alusta. Nuolinäppäimillä voi kelata haluamaansa kohtaan kummassakin tapauksessa.

 

Hnuuu kirjoitti:

Sitten, miksi aina pitää tallentaa ohjelmia, että voi laittaa paussille! Arrowissa ei tarvinnut ! 

Livenä katsottavaa ohjelmaa ei voi laittaa tauolle, kuten ei normaalissa kaapelitelevisiossakaan. Jos kuitenkin tallentaa samanaikaisesti livenä käynnissä olevaa ohjelmaa, on tauotus mahdollinen. Arris-digiboksissa tämä on myös mahdollista, kun tallenna ja katso -ominaisuus oli käytössä.


kustaa1967
Irkkaaja

Kyllä se riippuu ihan laitteesta osaako se taukotallennusta. Aika moni osaa , ilmeisesti nuo Telian purkit eivät , kun niissä pitää itse käynnistellä tallennuksia , että voi pausettaa liveä.

Minulla on ihan perinteinen tallentava digiboksi ja ei siinä tarvitse tehdä muuta kuin painaa pausea livelähetyksessä ja voi käydä välillä vaikkapa kahvilla ja kun palaa , niin painaa samaa nappia uudestaan ja live jatkuu siitä mihin sen pysäytin eikä tarvitse erikseen tallennella mitään.

Siis digiboksi hoitaa ihan itse taustalla sen tallennuksen.


  • Savumerkittäjä
  • 23. heinäkuuta 2023

Ei ole vielä ohjelma jatka katsomista kategoriossa, koska ensimmäise kerran katson. Ohjelmaoppaasta suoraan kun alan katsomaan tallennusta, alkaa monta kertaa lopusta ja pitää itse sinisestä palkista siirtää ohjelma alkuun. Live ohjelman paussitus onnistuu muilla operaattoreilla ja Arrowsilla, mutta ei Android Telialla. Työtä olisi, en tiedä halutaanko tehdä?


Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Irkkaaja
  • 23. heinäkuuta 2023
Hnuuu kirjoitti:

Telian android digiboksi toimii välillä miten sattuu. Esimerkiksi kun haluaa katsoa myöhemmin tv1 talletuksia, niin aloittaa ohjelman lopusta. Sitten, miksi aina pitää tallentaa ohjelmia, että voi laittaa paussille! Arrowissa ei tarvinnut ! 

Paljon olisi parannettavaa.

Jos ohjelman tallennus on vielä kesken ja haluat katsoa kyseisen ohjelman, se alkaa siitä kohti, missä tallennos on menossa. Silloin pitää vain kelata tallennos alkuun. Tässä on vain se huono puoli, että näet ohjelmaa sieltä lopusta kelauksen ajan.


  • Savumerkittäjä
  • 15. tammikuuta 2024

Kyllä tuo käynnistymisestä suora meno joko TV-valikkoon tai viimeksi katsotulle kanavalle olisi mitä paras. Päävalikkoon kun sitten pääsee muutenkin. Tai ainakin valittavaksi käyttäjälle. 


Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3
Luuripulu kirjoitti:

Kyllä tuo käynnistymisestä suora meno joko TV-valikkoon tai viimeksi katsotulle kanavalle olisi mitä paras. Päävalikkoon kun sitten pääsee muutenkin. Tai ainakin valittavaksi käyttäjälle. 

 

No sehän onnistuu. Kuvassa näet sormeni vieressä olevan namiskan. Se vie sinut viimeksi katsomallesi kanavalle.  Kun olet kanavalla, niin klikkaa ylä- tai alanuolta niin pääset vasemmasta reunasta valitsemaan minkä kanavan haluat.