Skip to main content
Kysymys

Merkillinen ilmoitus tänään Arriksessa

  • October 27, 2025
  • 8 kommenttia
  • 229 katselukertaa

Traveller
Meilaaja
Forum|alt.badge.img


Kertokaahan mitä tämä tarkoittaa.. Kyseessä siis Arriksen 4K boksi, paras digiboksi ikinä mitä ollut...
 


Jatkuuko muu muka ennallaan, vai tuleeko uusi sopimus? Vai onko niin että uusi boksi lähetetään vaikka mitään sopimusta ei vanhastakaan boksista enää ole voimassa? Onko tässä nyt jokin takaraja mihin mennessä pitää asia hoitaa? Mitä käytännössä tarkoittaa “poistuu käytöstä”?? Onko niin että mitään sisältöä ei voi enää katsoa vai tarkoittaako sitä että ei enää uusia päivityksiä laitteeseen tule?

Ylipäänsä “alkuvuodesta 2026” on hieman epämääräinen, sanoisinko häilyvä…
Alkuvuottahan on vielä vaikkapa kesäkuun 17. päivä🤣 

8 kommenttia

SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • October 27, 2025

Jatkuuko muu muka ennallaan, vai tuleeko uusi sopimus? Vai onko niin että uusi boksi lähetetään vaikka mitään sopimusta ei vanhastakaan boksista enää ole voimassa?

Digiboksin voi päivittää nykyiselle sopimukselle tai vaihtoehtoisesti on mahdollista tehdä uusi sopimus. Tästä on viestitty tuossa lue lisää -osion sivustolla. Sinulla pitäisi olla toistaiseksi voimassa oleva sopimus olemassa nykyisestä digiboksistasi.

Onko tässä nyt jokin takaraja mihin mennessä pitää asia hoitaa? Mitä käytännössä tarkoittaa “poistuu käytöstä”?? Onko niin että mitään sisältöä ei voi enää katsoa vai tarkoittaako sitä että ei enää uusia päivityksiä laitteeseen tule?

Ylipäänsä “alkuvuodesta 2026” on hieman epämääräinen, sanoisinko häilyvä…
Alkuvuottahan on vielä vaikkapa kesäkuun 17. päivä🤣 

Tarkempia aikatauluja ei ole vielä ilmoitettu, milloin viimeistään digiboksi täytyisi vaihtaa, taikka milloin tuki loppuu. Uskon, että tästä tullaan informoimaan vielä hyvissä ajoin Arriksen omistajia. Tiedustelin asiantuntijoilta tuosta, että voiko tuen päättymisen jälkeen Arriksen jättää käyttöönsä, mutta tätä emme voi vielä täydellä varmuudella sanoa. Uusia päivityksiä laitteelle ei tule tuen päättymisen jälkeen.


siilineito
Meilaaja
  • Meilaaja
  • October 27, 2025

Jatkuuko muu muka ennallaan, vai tuleeko uusi sopimus? Vai onko niin että uusi boksi lähetetään vaikka mitään sopimusta ei vanhastakaan boksista enää ole voimassa?

Digiboksin voi päivittää nykyiselle sopimukselle tai vaihtoehtoisesti on mahdollista tehdä uusi sopimus. Tästä on viestitty tuossa lue lisää -osion sivustolla. - -

^ Tuolla sivustolla kiinnitti huomioni se, että “soittakaa minulle” -lomakkeella vaaditaan nykyisellään antamaan lupa myös puhelinliittymätarjouksen tekemiseen, vaikka tuo nimenomainen asiahan koskee ihan eri aihepiiriä. Eikö asiakkailla pitäisi tuollaisissa konteksteissa olla mahdollisuus valita myös niin, että puhelussa tullaan käsittelemään ainoastaan sitä haluttua pääasiaa?


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • October 27, 2025

^ Tuolla sivustolla kiinnitti huomioni se, että “soittakaa minulle” -lomakkeella vaaditaan nykyisellään antamaan lupa myös puhelinliittymätarjouksen tekemiseen, vaikka tuo nimenomainen asiahan koskee ihan eri aihepiiriä. Eikö asiakkailla pitäisi tuollaisissa konteksteissa olla mahdollisuus valita myös niin, että puhelussa tullaan käsittelemään ainoastaan sitä haluttua pääasiaa?

Hyvä huomio, en itse asiassa itse edes huomannut tuota mainintaa aiemmin sivulla käydessäni. Olen samaa mieltä, että tuo pitäisi olla omana vaihtoehtonaan eikä edelletyksenä, jotta soiton voi saada. Vien palautteen tästä eteenpäin. 😊


Forum|alt.badge.img
  • October 31, 2025

Jaa... että mun hyvin toimiva ARRIKSEN boksi poistumassa ja tilalle pitäis ottaa tämä teidän "entistä parempi boksi"🤭

Mulla oli tämä kyseinen aparaatti käytössä vajaan viikon helmikuussa 2022 ja enkä todellakaan ole sitä uudestaan ottamassa, kun vielä 4 vuoden jälkeenkin se on foorumin postauksista päätellen aivan susi.


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • October 31, 2025

Jaa... että mun hyvin toimiva ARRIKSEN boksi poistumassa ja tilalle pitäis ottaa tämä teidän "entistä parempi boksi"🤭

Mulla oli tämä kyseinen aparaatti käytössä vajaan viikon helmikuussa 2022 ja enkä todellakaan ole sitä uudestaan ottamassa, kun vielä 4 vuoden jälkeenkin se on foorumin postauksista päätellen aivan susi.

Arriksen boksien aika alkaa tosiaan hiljalleen olla lopussa. Uudempi SDMC DV8919 -digiboksi on myös jo kiitettävään ikään päässyt ja sen toimintaa on parannettu tässä vuosien aikana. Haluatko ​@Glasier kertoa tarkemmin mikä sinua arvelluttaa DV8919 -boksiin vaihtamisessa? 


Forum|alt.badge.img
  • Faxaaja
  • October 31, 2025

Jaa... että mun hyvin toimiva ARRIKSEN boksi poistumassa ja tilalle pitäis ottaa tämä teidän "entistä parempi boksi"🤭

Mulla oli tämä kyseinen aparaatti käytössä vajaan viikon helmikuussa 2022 ja enkä todellakaan ole sitä uudestaan ottamassa, kun vielä 4 vuoden jälkeenkin se on foorumin postauksista päätellen aivan susi.

Arriksen boksien aika alkaa tosiaan hiljalleen olla lopussa. Uudempi SDMC DV8919 -digiboksi on myös jo kiitettävään ikään päässyt ja sen toimintaa on parannettu tässä vuosien aikana. Haluatko ​@Glasier kertoa tarkemmin mikä sinua arvelluttaa DV8919 -boksiin vaihtamisessa? 

Oma kokemus on, että visuaalisista muutoksista huolimatta laitteen käyttäminen on edelleen yhtä ärsyttävää, kuin alussa. Joku laittoi joskus listan muutos toiveita. Onkohan yhtään toteutettu?


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • November 1, 2025

Oma kokemus on, että visuaalisista muutoksista huolimatta laitteen käyttäminen on edelleen yhtä ärsyttävää, kuin alussa. Joku laittoi joskus listan muutos toiveita. Onkohan yhtään toteutettu?

Täältä Yhteisöstä löytyy useampi keskustelu DV8919 -boksiin liittyen. Toiveita, palautteita sekä niiden perusteella suunniteltuja kehitystoimenpiteitä on käyty läpi esimerkisi tässä kysy ja keskustele -ketjussa. Telia Play -osiosta voit myös hakusanalla etsiä tiettyyn aiheeseen liittyviä keskusteluita. 


Traveller
Meilaaja
Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Meilaaja
  • November 3, 2025

Aivan järkyttävää painostusta Android-TV -maailmaan. Tarjolla oleva laitos on ala-arvoinen.

Arriksen 4K-boksi ylivertaisesti teknisesti paras digiboksi mitä minulla ollut. Valitettavasti Telian oma sovellus siinä kyllä se ongelmalähde. Edelleenkin noihin Arriksen bokseihin tulee päivityksiä, ​@TeroRe, missään ei vain ole vuoteen kerrottu päivityksistä mitään.