Kysymys

MTV3:n tekstitykset kadoksissa - Näin kävi tänään Poromafia-ohjelmasarjassa!

  • 30 October 2023
  • 12 kommenttia
  • 7647 katselukertaa

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Onko MTV:n kanavilla suurempaakin häiriötä tekstitysten osalta???
Tänään ei ollut tekstejä MTV3:n kanavalla esitetyssä Poromafia-ohjelmasarjassa! Eikä näy tallennuksessakaan. Ohjelmassa suomea, englantia, norjaa ja ruåtsia kielinä...

Onko Telia play-palvelussa joku oletusasetus joka säätää tekstityksen pois jos 90% käytetystä kielestä on suomea tai jos ohjelma tehty suomessa - tekoälyä🙄


12 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Traveller !

Saatko tekstityksen näkymään klikkaamalla FI tekstiä ja laatikkoa jossa viivoja? Valitse sieltä sitten ohjelmatekstitys niin näkyy kaikki tekstit :

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Hei @Traveller !

Saatko tekstityksen näkymään klikkaamalla FI tekstiä ja laatikkoa jossa viivoja? Valitse sieltä sitten ohjelmatekstitys niin näkyy kaikki tekstit :

 

@kiisseli67, taidat katella iPhonella Telia play-palvelua? 
iPhonessa jostakin järjettömästä syystä valikko/valikkotekstit poikkeavat vastaavasta Androidin ja selaimen valinnoista. Aika hämmentävän näköinen valikko iPhonessa. Vaikuttaisi siltä että tuo asetus mikä sulla päällä on kuulovammaisille tarkoitettu jossa on sitten tekstitettynä kaikki ja kerrotaan muutakin ohjelman seuraamisen helpottamiseksi (kuka puhuu, kuka nauraa, taustalla kuuluvat äänet etc.), ei siis ole oikea ohjelmaan kuuluva suomenkielinen tekstitys vaan ns. tekstikuvaus joka korvaa hollannin tekstityskielenä (Sinun kännykässäsi tekstikuvakkeen vieressä näkyy Nl (Netherlands)).

Telia playn Android-versiossa: 

   

 

Selaimella vastaava valikko:


Eli ainoastaan tuo ns. tekstikuvaus on mikä toimii, ei suomenkielinen tekstitys!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Traveller !

Saatko tekstityksen näkymään klikkaamalla FI tekstiä ja laatikkoa jossa viivoja? Valitse sieltä sitten ohjelmatekstitys niin näkyy kaikki tekstit :

 

@kiisseli67, taidat nyt katella iPhonella Telia play-palvelua? 
iPhonessa jostakin järjettömästä syystä valikko/valikkotekstit poikkeavat vastaavasta Androidin ja selaimen valinnoista. Aika hämmentävän näköinen valikko iPhonessa. Vaikuttaisi siltä että tuo asetus mikä sulla päällä on kuulovammaisille tarkoitettu jossa on sitten tekstitettynä kaikki ja kerrotaan muutakin ohjelman seuraamisen helpottamiseksi (kuka puhuu, kuka nauraa taustalla kuuluvat äänet etc.), ei siis ole oikea ohjelmaan kuuluva suomenkielinen tekstitys vaan ns. tekstikuvaus joka korvaa hollannin tekstityskielenä (Sinun kännykässäsi tekstikuvakkeen vieressä näkyy Nl (Netherlands)).

Telia playn Android-versiossa: 

   

 

Selaimella vastaava valikko:


Eli ainoastaan tuo ns. tekstikuvaus on mikä toimii, ei suomenkielinen tekstitys!

Hups, en katsonut Telia Playn kautta vaan suoraan MTV Katsomo sovelluksesta ja Android puhelimesta (OnePlus 9 Pro).

Minulla ei ole MTV Katsomoa Telia Playssa vaikka tilaus onkin Telian kautta 🤷🏻

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Hei @Traveller !

Saatko tekstityksen näkymään klikkaamalla FI tekstiä ja laatikkoa jossa viivoja? Valitse sieltä sitten ohjelmatekstitys niin näkyy kaikki tekstit :

 

@kiisseli67, taidat nyt katella iPhonella Telia play-palvelua? 
iPhonessa jostakin järjettömästä syystä valikko/valikkotekstit poikkeavat vastaavasta Androidin ja selaimen valinnoista. Aika hämmentävän näköinen valikko iPhonessa. Vaikuttaisi siltä että tuo asetus mikä sulla päällä on kuulovammaisille tarkoitettu jossa on sitten tekstitettynä kaikki ja kerrotaan muutakin ohjelman seuraamisen helpottamiseksi (kuka puhuu, kuka nauraa taustalla kuuluvat äänet etc.), ei siis ole oikea ohjelmaan kuuluva suomenkielinen tekstitys vaan ns. tekstikuvaus joka korvaa hollannin tekstityskielenä (Sinun kännykässäsi tekstikuvakkeen vieressä näkyy Nl (Netherlands)).

Telia playn Android-versiossa: 

   

 

Selaimella vastaava valikko:


Eli ainoastaan tuo ns. tekstikuvaus on mikä toimii, ei suomenkielinen tekstitys!

Hups, en katsonut Telia Playn kautta vaan suoraan MTV Katsomo sovelluksesta ja Android puhelimesta (OnePlus 9 Pro).

Minulla ei ole MTV Katsomoa Telia Playssa vaikka tilaus onkin Telian kautta 🤷🏻

Sehän selittää. Siitä huolimatta sinulla tekstityksenä se kuulovammaisille tarkoitettu tekstikuvaus. MTV katsomossa toimii myös se oikea suomenkielinenkin tekstitys. Testaapa kohdasta 30:45 alkaen Katsomossa

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Onko tästä kenelläkään telialaisella mitään tietoa, siis onko Telialla ongelma tiedossa, onko jo vikatiketti auki?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Onko tästä kenelläkään telialaisella mitään tietoa, siis onko Telialla ongelma tiedossa, onko jo vikatiketti auki?

Meillä on täällä tiedossamme kyseinen kiusallinen häiriö. Teksityksen saa näkyville valitsemalla “Suomi kuulorajoitteisille -tekstityksen”. Korjauksessa tämä häiriö on, joten toivomme että tulisi nopeasti kuntoon. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Onko tästä kenelläkään telialaisella mitään tietoa, siis onko Telialla ongelma tiedossa, onko jo vikatiketti auki?

Meillä on täällä tiedossamme kyseinen kiusallinen häiriö. Teksityksen saa näkyville valitsemalla “Suomi kuulorajoitteisille -tekstityksen”. Korjauksessa tämä häiriö on, joten toivomme että tulisi nopeasti kuntoon. 

@PiaJo mikä tarkoitus sinulla on tällätavoin asioita vain sotkea? Mikä on tuo mainitsemasi “Suomi kuulorajoitteisille -tekstitys”?? En ole moista nähnyt.

Ei ainakaan Telia play -palvelussa Android-sovelluksessa tai selainsovelluksessa, eikä myöskään Arriksen bokseissa missä valinta on “Hollanti (kuulorajoitteisille)” ja kuten edellä olevasta keskustelusta pitäisi olla jo käynyt ilmi että sekä Android-sovelluksessa että selainversiossa sama teksti “Hollanti (tekstikuvaus)” . 
 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Onko tästä kenelläkään telialaisella mitään tietoa, siis onko Telialla ongelma tiedossa, onko jo vikatiketti auki?

Meillä on täällä tiedossamme kyseinen kiusallinen häiriö. Teksityksen saa näkyville valitsemalla “Suomi kuulorajoitteisille -tekstityksen”. Korjauksessa tämä häiriö on, joten toivomme että tulisi nopeasti kuntoon. 

@PiaJo mikä tarkoitus sinulla on tällätavoin asioita vain sotkea? Mikä on tuo mainitsemasi “Suomi kuulorajoitteisille -tekstitys”?? En ole moista nähnyt.

Ei ainakaan Telia play -palvelussa Android-sovelluksessa tai selainsovelluksessa, eikä myöskään Arriksen bokseissa missä valinta on “Hollanti (kuulorajoitteisille)” ja kuten edellä olevasta keskustelusta pitäisi olla jo käynyt ilmi että sekä Android-sovelluksessa että selainversiossa sama teksti “Hollanti (tekstikuvaus)” . 
 

Pahoitteluni, jos sotkin täällä asioita. Meillä kyseinen häiriö on jokatapauksessa korjauksessa. Laitan meille tietoomme, että korjaamme täällä sisäisiä ohjeistuksia. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Tämä ongelma vaikuttaisi korjatun, ei vain edelleenkään toimi tallennuksissa jotka tehty ennen tehtyä “korjausta”. 

Pyyntö: Olisi joskus jostain kiva lukea (keskitetysti) tietoa korjatuista vioista palvelussa - se paikka ei ole se surkea asiakastuen sivu “Viat ja puutteet”. Useastihan se vika ei ole muualla kuin ns. taustajärjestelmissä, palvelun ytimessä niinkuin tämäkin tekstityksen puuttuminen

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

Tämä ongelma vaikuttaisi korjatun, ei vain edelleenkään toimi tallennuksissa jotka tehty ennen tehtyä “korjausta”. 

Pyyntö: Olisi joskus jostain kiva lukea (keskitetysti) tietoa korjatuista vioista palvelussa - se paikka ei ole se surkea asiakastuen sivu “Viat ja puutteet”. Useastihan se vika ei ole muualla kuin ns. taustajärjestelmissä, palvelun ytimessä niinkuin tämäkin tekstityksen puuttuminen

 

Kiitokset havainnosta ja toiveesta! Toistaiseksi tallennuksien tekstityksiin ei ole korjausta. Mitä tulee tuohon pyyntöösi niin viemme ideaa eteenpäin, kuinka korjatut viat voitaisiin parhaiten viestiä asiakkaalle.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Tämä ongelma vaikuttaisi korjatun, ei vain edelleenkään toimi tallennuksissa jotka tehty ennen tehtyä “korjausta”. 

Pyyntö: Olisi joskus jostain kiva lukea (keskitetysti) tietoa korjatuista vioista palvelussa - se paikka ei ole se surkea asiakastuen sivu “Viat ja puutteet”. Useastihan se vika ei ole muualla kuin ns. taustajärjestelmissä, palvelun ytimessä niinkuin tämäkin tekstityksen puuttuminen

 

Kiitokset havainnosta ja toiveesta! Toistaiseksi tallennuksien tekstityksiin ei ole korjausta. Mitä tulee tuohon pyyntöösi niin viemme ideaa eteenpäin, kuinka korjatut viat voitaisiin parhaiten viestiä asiakkaalle.

@SakuMik ei kommenttisi aivan aukea. Et tainnut ymmärtää asiaa, tai ehkä et lukennut kunnolla, ehkä et vain lainkaan tiedä ja tunnista mitä nämä palvelut ovat mistä keskustellaan…

Ainakin minulla oli tarkoitus kertoa että myöskin tallennuksissa tekstitys toimii, mutta ei toimi niissä tallennuksissa jotka tehty ennen palveluun tehtyä korjausta. Ilmaisin sen ehkä oikaissen kertomalla vain missä tilanteessa tekstitys ei edelleenkään toimi. Tai sitten sinun kommenttisi oli hieman ajattelemattomasti laadittu ja siitä jäi joitakin tarkennuksia kirjaamatta. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

Kiitokset havainnosta ja toiveesta! Toistaiseksi tallennuksien tekstityksiin ei ole korjausta. Mitä tulee tuohon pyyntöösi niin viemme ideaa eteenpäin, kuinka korjatut viat voitaisiin parhaiten viestiä asiakkaalle.

@SakuMik ei kommenttisi aivan aukea. Et tainnut ymmärtää asiaa, tai ehkä et lukennut kunnolla, ehkä et vain lainkaan tiedä ja tunnista mitä nämä palvelut ovat mistä keskustellaan…

Ainakin minulla oli tarkoitus kertoa että myöskin tallennuksissa tekstitys toimii, mutta ei toimi niissä tallennuksissa jotka tehty ennen palveluun tehtyä korjausta. Ilmaisin sen ehkä oikaissen kertomalla vain missä tilanteessa tekstitys ei edelleenkään toimi. Tai sitten sinun kommenttisi oli hieman ajattelemattomasti laadittu ja siitä jäi joitakin tarkennuksia kirjaamatta. 

Vastauksessani tarkoitan siis juuri näitä tallenteita, jotka on tehty ennen korjausta. Pahoittelut jos vastaus oli epäselvä.

Vastaa