Skip to main content
Kysymys

Onko minua huijattu Telia Playn kanssa?

  • 19. helmikuuta 2025
  • 14 kommenttia
  • 307 katselukertaa

Hankin itselleni Telia Playn + siihen V Premium paketin. 
 

Myyjän mukaan Viaplayn sovellus jatkaa toimintaa normaalisti, mutta näin ei näköjään ole? Sovellus ei sanoo että tilausta ei ole ja ainostaan Elisa / DNA listattuna operaattoreita joiden kautta kirjautua sisään operaattori-tilauksella. 
 

Lisäksi myyjän mukaan voin katsoa sisältöä miltä telkkarilta tahansa, mistä löytyy chromecast tai AirPlay-tuki. No näinhän ei näytä olevan, sovellus antaa heijastaa vain Telia play boksilla ja ei näytä muita laitteita - ilmeisesti telkkareiden sisäinen chromecast ei kelpaa vaan pitäisi olla erillinen, ulkoinen yksikkö?

 

taloudessa 5x telkkaria, joissa sisäinen chromecast ja nyt ovat ns. turhia. On muuten melkoisen huijattu olo, varsinkin kuin jokainen muu sovellus toimii kännykällä suoraan (Netflix, disney, prime jne.) muttei Telia Play.  Myyjä lupasi kuun taivaalta ”kännyltä heijastat mihi matkansa ruudulle kotona”. 
 

Vuoden määräaikainen pitää nyt sitten kärvistellä tämän kanssa. Asiakaspalvelu oli sitä mieltä (yllättäen) että olen saanut mitä tilasin ja eivät purra sopimusta. 
 

miten muut ovat onnistuneet tämän kanssa?
 


 

 

14 kommenttia

jokeri59
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+5
  • 282 kommenttia
  • 19. helmikuuta 2025

Telkkareiden sisäiset Chromet taitaa olla vanhoja kevytversioita, joilla pystyy ainoastaan peilaamaan. Meille olen hankkinut makkaritelkkareihin ulkoiset Chromecastit, ja nekin olen jo kertaalleen päivittänyt uudempaan versioon.

Periaatteessa ulkoinen Chromecast + TeliaPlay tallennus toimii paremmin kuin TeliaPlay digiboksi + tallennus. Jos TeliaPlay’n ohjelmistoa ei saada kuosiin, niin itsekin harkitsen sen sopimuksen irtisanomista.

Lähinnä tallenteiden huono katsottavuus TeliaPlay boksin kautta häiritsee. Eilenkin katsottiin jotain tallennetta, joka pysähteli vähän väliä. Cromecastin kautta ohjelmat soljuu katkotta.

Mielestäni sopimuksen pitäisi pystyä irtisanomaan jos/kun se ei vastaa sitä mitä on sovittu, tai miten sen oletetaan toimivan. Eli palvelussa on virhe, mikä eittämättä TeliaPlay boksissa on.


SonjaMelina
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderaattori
  • 319 kommenttia
  • 19. helmikuuta 2025
Masa2025 kirjoitti:

Hankin itselleni Telia Playn + siihen V Premium paketin. 
 

Myyjän mukaan Viaplayn sovellus jatkaa toimintaa normaalisti, mutta näin ei näköjään ole? Sovellus ei sanoo että tilausta ei ole ja ainostaan Elisa / DNA listattuna operaattoreita joiden kautta kirjautua sisään operaattori-tilauksella. 
 

Lisäksi myyjän mukaan voin katsoa sisältöä miltä telkkarilta tahansa, mistä löytyy chromecast tai AirPlay-tuki. No näinhän ei näytä olevan, sovellus antaa heijastaa vain Telia play boksilla ja ei näytä muita laitteita - ilmeisesti telkkareiden sisäinen chromecast ei kelpaa vaan pitäisi olla erillinen, ulkoinen yksikkö?

 

taloudessa 5x telkkaria, joissa sisäinen chromecast ja nyt ovat ns. turhia. On muuten melkoisen huijattu olo, varsinkin kuin jokainen muu sovellus toimii kännykällä suoraan (Netflix, disney, prime jne.) muttei Telia Play.  Myyjä lupasi kuun taivaalta ”kännyltä heijastat mihi matkansa ruudulle kotona”. 
 

Vuoden määräaikainen pitää nyt sitten kärvistellä tämän kanssa. Asiakaspalvelu oli sitä mieltä (yllättäen) että olen saanut mitä tilasin ja eivät purra sopimusta. 
 

miten muut ovat onnistuneet tämän kanssa?
 


 

 

Hei ​@Masa2025  ja lämpimästi tervetuloa Yhteisön jäseneksi! 😊

Ihmettelen tuota, että sinulle on luvattu V Premiumin näkyvän Viaplay-sovelluksen kautta. Asiakkaanamme voit katsella noita kanavia joko Telia Play -boksilla tai Telia Play -sovelluksella mobiililaitteellasi tai lataamalla sovelluksen älytelevisioon (täällä lista televisioista, joita palvelu tukee). Mitä tulee chromecastingiin, niin tarvitset siihen tosiaan ulkoisen yksikön, kuten kirjoititkin. Onko teillä mikä televisio käytössä?


Forum|alt.badge.img+2
  • Meilaaja
  • 475 kommenttia
  • 19. helmikuuta 2025

Onko teillä mikä televisio käytössä?”

 

Vähä ohi aiheesta mut oon viime aikoina yleisesti ihmetellyt, että mistä tulee tämä nykyinen tapa aloittaa kysymyslause “Onko”-sanalla jopa kirjoitetussakin tekstissä silloin, kun vastaus on jotain muuta kuin “kyllä” tai “ei”? 😉

 

Telia isona yhtiönä voisi vähän kiinnittää huomiota myös kieliasuun, kun kansalle kirjoitellaan! 😁

 

 


Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 407 kommenttia
  • 19. helmikuuta 2025

Juuri tuon naurettavan rajoitetun käytön vuoksi en itse ala koko Playta käyttämään enkä maksa kanavapaketeista. Jos haluaa oikeasti katsoakin niin pitää tyytyä suoratoisto valikoimaan, jossa kaikki toimii omissa sovelluksissaan telkkareissa ja puhelimissa. 

Äsken tuli kokeiltua castata Katsomosta jalkapalloa omasta luurista kaverin uuteen OLED töllöön ja alle sekunnissa oli ruudulla pyörimässä ihan ilman mitään ulkoisia laitteita. 


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7036 kommenttia
  • 19. helmikuuta 2025

Itsellä Finluxin älytv käytössä, siihen on ladattu Telia Play- sovellus. Toimii yhtä hyvin kuin suoratoistosovelluksetkin.

Tv:ssä myös sisäinen Chromecast ja ulkoisena Chromecast for Google TV. Antennikanaviakin katsotaan välillä.


Goyahkla
Morsettaja
  • Morsettaja
  • 45 kommenttia
  • 21. maaliskuuta 2025

Hei minulla on 2 kpl Telian vanhoja pyöreitä bokseja ja kun kysyin miksi ei uusin niistä toimi minulle hymyillen myyjä sanoi ei pidäkään toimia? Sinun pitää ostaa Telia play poksi kysyin miksi myyjä sanoi ne on vanhaa tekniikkaa nyt pienempi kaukosäädin ja parempi Android Telia play boxi? No laittelin Telia play poxin tilille mutta ei onnistunut koska en pystynyt kirjautumaan sähköpostilla ja salasanalla ei muuta kuin Telia kauppaan ja kyselemään että missä vika? Ei ollut halua Telian asiakaspalvelun myyjän ilmeestä auttaa minua kyseiseissä asiassa vaan neuvottiin Telia helppiin olemaan yhteydessä hinta 2,53e min. Näinkö Telia toimii vanhojen asiakkaiden kanssa? Hullu saa olla mutta ei tyhmä hullua voi auttaa mutta tyhmyyden ei apua.


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 837 kommenttia
  • 22. maaliskuuta 2025
Goyahkla kirjoitti:

Hei minulla on 2 kpl Telian vanhoja pyöreitä bokseja ja kun kysyin miksi ei uusin niistä toimi minulle hymyillen myyjä sanoi ei pidäkään toimia? Sinun pitää ostaa Telia play poksi kysyin miksi myyjä sanoi ne on vanhaa tekniikkaa nyt pienempi kaukosäädin ja parempi Android Telia play boxi? No laittelin Telia play poxin tilille mutta ei onnistunut koska en pystynyt kirjautumaan sähköpostilla ja salasanalla ei muuta kuin Telia kauppaan ja kyselemään että missä vika? Ei ollut halua Telian asiakaspalvelun myyjän ilmeestä auttaa minua kyseiseissä asiassa vaan neuvottiin Telia helppiin olemaan yhteydessä hinta 2,53e min. Näinkö Telia toimii vanhojen asiakkaiden kanssa? Hullu saa olla mutta ei tyhmä hullua voi auttaa mutta tyhmyyden ei apua.

Varmistan ensiksi että onko sinulla siis nämä boksit, Arris 4302W -digiboksi ja Arris 5305 -digiboksi ja tuon 5305-mallin kanssa on haasteita? Asiakastuen sivuiltamme löydät ohjeita käyttöönottoon ja kirjautumiseen sekä muutamia vinkkejä ongelmatilanteisiin. Näistä voisit katsoa, jos niistä olisi apua. Telia Helppi on myös hyvä yhtydenottokanava, jos ei asiakastuen sivuilta löydy asiaan ratkaisua. Helppi-palvelumme asiantuntijat auttavat kaikissa teknisissä laitepulmissa tai palveluiden käyttötilanteissa. 

 


Goyahkla
Morsettaja
  • Morsettaja
  • 45 kommenttia
  • 22. maaliskuuta 2025

Molemmat boxit Arris merkkiä mutta mitä väliä sillä merkillä on? Telia on ostanut temusta boxit ja saanut hyvät rahat myymällä asiakkaille huonot boxit jotka olivat jo susia syntyessään.


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 837 kommenttia
  • 22. maaliskuuta 2025
Goyahkla kirjoitti:

Molemmat boxit Arris merkkiä mutta mitä väliä sillä merkillä on? Telia on ostanut temusta boxit ja saanut hyvät rahat myymällä asiakkaille huonot boxit jotka olivat jo susia syntyessään.

Siinä mielessä tässä tilanteessa on merkitystä, että pystyin linkkaamaan sinulle laitekohtaiset ohjeet käyttöönottoon ja kirjautumiseen. 


Goyahkla
Morsettaja
  • Morsettaja
  • 45 kommenttia
  • 22. maaliskuuta 2025

Mutta sehän tässä alunperin oli ongelma koska kerroin että Telian TV palvelut eivät toimi? Telia myy näitä Kiinan ihmeitä mutta näissä Arriksissa oli vika jonka Telia myöntää. Luulisi että vioista olisi päässyt koska ei se Sonera viihde palvelu toiminut.  ​@Katjane mistä maasta tämä uusi Telia play mahtaa olla?

----
Muokkaus Merja_J: lisätty tägäys


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 1765 kommenttia
  • 23. maaliskuuta 2025

Sinulla on siis ​@Goyahkla kaksi Arriksen boksia, mutta yritätkö käyttää niitä yksillä tunnuksilla? Samalla Telia Play -tunnuksella voi katsoa ohjelmia yhdeltä boksilta ja kahdelta muulta laitteelta. 

Mitä tuossa tarkalleen ottaen tapahtuu kun yrität kirjautua tuohon uudempaan?


Goyahkla
Morsettaja
  • Morsettaja
  • 45 kommenttia
  • 23. maaliskuuta 2025

Minulla on nyt Telia play uusin boxi tämä on neliönmuotoinen ja kaukosäätimessä lukee Telia play mutta ei anna kirjautua sähköpostilla ja sellaisia viiveitä kuvissa? Yritin katsoa boxin pohjasta minkä maalainen tämä on?! Villi veikkaus onko nyt siirrytty näihin neliönmuotoisiin boxeihin ainakin DNAlla näkyy mainoksissa neliönmuotoinen boxi. Mutta onko nämä arrikset jo ser jätettä?


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 1765 kommenttia
  • 23. maaliskuuta 2025
Goyahkla kirjoitti:

Minulla on nyt Telia play uusin boxi tämä on neliönmuotoinen ja kaukosäätimessä lukee Telia play mutta ei anna kirjautua sähköpostilla ja sellaisia viiveitä kuvissa? Yritin katsoa boxin pohjasta minkä maalainen tämä on?! Villi veikkaus onko nyt siirrytty näihin neliönmuotoisiin boxeihin ainakin DNAlla näkyy mainoksissa neliönmuotoinen boxi. Mutta onko nämä arrikset jo ser jätettä?

Sinulla on siis tämä Android-boksi käytössä ja siihen kirjautuminen ei onnistu? Entä missä kuvissa on viiveitä jos et kuitenkaan pääse kirjautumaan palveluun?

Suosittelen ainakin ensiksi tarkistamaan Minun Teliasta käyttäjätunnuksen. Itsellä se ainakin on sovelluksen puolella ihan muu kuin sähköpostiosoite. Ohjeen käyttäjätunnuksen tarkistamiseksi löydät täältä

Ja mitä tulee Arriksiin niin ne toimivat kyllä edelleen. Mitä tuon vanhemman Arriksen kanssa sitten tapahtuu kun yrität kirjautua, kiikastaako sekin käyttäjätunnuksesta ja salasanasta?


Goyahkla
Morsettaja
  • Morsettaja
  • 45 kommenttia
  • 23. maaliskuuta 2025

No sitten olen saanut telialta väärää tietoa jos Telian asiakaspalvelun myyjän mielestä että nämä vanhat ei toimi enää? Koska yritin vanhalla boxilla kirjautua niin ota yhteys operattoriin? Ja niin otin yhteyttä ja selvä juttu teillä on vanha laite jotka eivät enää toimi sinun täytyy vaihtaa vanha laite uuteen Android pohjaiseen laitteeseen jolla nautit MTV Katsomoa+ muut ohjelmat mitä tilaat. No hyvillä mielin kotiin ja laittamaan Android boxia tulille mutta ei sama juttu kuin vanhoissa boxseissa tuli kuva lue qr-koodi tai valitse Jatka aktivointi -koodilla? 

Miten ei voi toimia laitteet niin kuin lupasitte kun soitin asiakaspalveluun siellä heti käskettiin ottamaan yhteyttä Telian help palveluun? No en ota koska hinta on suolainen 2,53 min

Kaverini onneksi auttoi minua että sain edes perus kanavat näkymään mutta MTV Katsomoa ei saatu näkymään vaikka maksoin palveluista ilman mainoksia? Jos olisin tiennyt että Telia myy mtv pois en olisi ostanut koko Android boxia. 

Kyllä koen että minua on huijattu! 

 

 

 


Vastaa