Skip to main content
Kysymys

Telia Play -sovellus poistunut LG telkkarista

  • 16. maaliskuuta 2025
  • 9 kommenttia
  • 111 katselukertaa

  • Savumerkittäjä
  • 4 kommenttia

Minne hävisi lg telkkarin storesta telia play appi? Samoin tutun lg telkkarin telia play appi ei myöskään enään kanavia näytä. Mitä on tapahtunut?

Muokkaus: Tarkennettu otsikon kuvausta //KaPetri

9 kommenttia

Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1672 kommenttia
  • 16. maaliskuuta 2025
Sams kirjoitti:

Minne hävisi lg telkkarin storesta telia play appi? Samoin tutun lg telkkarin telia play appi ei myöskään enään kanavia näytä. Mitä on tapahtunut?

Hei ​@Sams ja tervetuloa Yhteisöön! Hyvä kysymys ja mielenkiitoinen keskustelun avaus!

Ensimmäisenä tietenkin tulee mieleen häiriötilanne, sillä muistelen LG televisioissa myös aiemmin esiintyneen vastaavaa häiriöitä ettei Telia Play -sovellus käynnisty laitteella. Koska ongelmaa on nyt havaittu kahdella eri laitteella, niin tämä puhuisi yleisen häiriön puolesta. En löytänyt tiedotetta sovelluksen tarkoituksellisesta poistamisesta, joten sekin vahvistaa häiriön mahdollisuutta. 

Jos sovellus on poistunut sovelluskaupasta, niin tällöin sovelluksen uudelleen asennusta en pysty ohjeistamaan. Tässä tilanteessa suosittelen jättämään meille häiriöilmoituksen täältä. Lisääthän palvelupyyntöön laitteesi mallinumeron sekä tiedon laitteen ohjelmistoversiosta.

Ilmoitin tästä havaitusta häiriöstä eteenpäin Telia Play palvelun häiriötilanteista vastaavalle taholle. Mikäli ongelma johtuu Telia Play -sovellusversion ongelmasta tai sovelluksen julkaisun ongelmasta, niin korjaus tapahtunee vasta arjen aikana.

Onhan sinulla nyt mahdollisuus käyttää palvelua ulkoisen Chromecastin, Telia Play -boksin tai muun laitteen Telia Play -sovelluksen kautta?


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 4 kommenttia
  • 16. maaliskuuta 2025

Juu, muut toimivat.


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1672 kommenttia
  • 16. maaliskuuta 2025
Sams kirjoitti:

Juu, muut toimivat.

Asiantuntijamme pyrkii seuraavana toistamaan häiriön testilaitteilla ja aloitamme viankorjauksen. Tyypillisesti telia.fi häiriötiedotteisiin tulee ilmoitus häiriöstä, kun olemme vahvistaneet häiriön ja viankorjaus on aloitettu.  


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 714 kommenttia
  • 17. maaliskuuta 2025

@Sams näin arjen koitettua pääsimme kiinni tuohon LG:n kuvioon paremmin. Kävi ilmi, että tämä liittynee siihen, että jos sinulla on ennen vuotta 2020 hankittu TV, niin Telia Play -tukea ei ole enää saatavilla. Sovellus tukee 2020 vuoden televisioita ja sitä uudempia malleja, joiden ruutu on vähintään 23" kokoinen. 

Kuulostaako tämä sellaiselta, mikä voisi selittää asian? Vai onko sinulla tuota uudempi TV eikä siltikään toimi?


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 4 kommenttia
  • 17. maaliskuuta 2025

Tutkin asiaa tarkemmin ja telkkari ostettu vuonna 2022, mutta kun tarkistin tuotekoodin niin olikin 2019 valmistettu telkkari. Joten se ratkaisee asian osittain. Näköjään myytiin vanha varasto tyhjäksi. Mutta tietenkään ei ratkaise sitä, miksi tutun tänävuonna ostettu lg telkkari, ei pysty näyttämään kanavia, vaan tulee järjestelmävirhe kun kanavia yrittää katsoa. Ennen maaliskuuta toiminut täysin.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 4 kommenttia
  • 17. maaliskuuta 2025

Telkkari on hänellä 55 tuumainen


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 714 kommenttia
  • 17. maaliskuuta 2025
Sams kirjoitti:

miksi tutun tänävuonna ostettu lg telkkari, ei pysty näyttämään kanavia, vaan tulee järjestelmävirhe kun kanavia yrittää katsoa. Ennen maaliskuuta toiminut täysin.

Onko niin, että hänellä Telia Play -äppi siis löytyy, mutta kanavien kanssa tulee järjestelmävirhettä? Mikähän hänellä mahtaa olla se valmistusajankohta, manufactured-tieto siellä TV:n takana olevassa tarrassa?

 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 4 kommenttia
  • 17. maaliskuuta 2025

Ainakin hänellä telia appi toimii. Mutta kanavat antavat tuon ilmoituksen. Hän on jo iäkäs ja itsekin olen sänkypotilas niin en pääse asiaa tarkastamaan enempää. Telkkari ostettiin tämän vuoden tammikuussa ja oli 

LG 55" OLED evo C4 4K TV OLED55C44LA

Ja LG tietojen mukaan mallia valmistettu vuoden 2023 jälkeen


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1672 kommenttia
  • 17. maaliskuuta 2025
Sams kirjoitti:

Ainakin hänellä telia appi toimii. Mutta kanavat antavat tuon ilmoituksen. Hän on jo iäkäs ja itsekin olen sänkypotilas niin en pääse asiaa tarkastamaan enempää. Telkkari ostettiin tämän vuoden tammikuussa ja oli 

LG 55" OLED evo C4 4K TV OLED55C44LA

Ja LG tietojen mukaan mallia valmistettu vuoden 2023 jälkeen

Laitteelle pitäisi edelleen löytyä sovellustuki valmistusvuoden perusteella. Laitteen aika-asetuksen virhe voi aiheuttaa live-kanavien käynnistykseen ongelmia, joten laitteen aika asetukset olisi viisasta varmistaa seuraavaksi. Sovellukselle on julkaistu viime viikolla päivitys, joten myös sen asennuksen voisi varmistaa laitteen sovelluskaupan kautta. 

Emme ole toistaiseksi saaneet vikailmoituksia LG televisioiden ongelmista. Ainakaan siinä määrin, että viitteitä olisi yleisestä viasta. 

Mikäli ongelma jatkuu näistä toimenpiteistä huolimatta, niin kirjaathan meille häiriöilmoituksen täältä. Lisääthän häiriöilmoituksen yhteystietojesi lisäksi laitteen mallinumeron, käyttöjärjestelmän ja Telia Play -sovelluksen versionumerot. Linkki tähän ketjuun on myös hyvä lisä.

 


Vastaa