Skip to main content

Ylen kanavilla tekstitys Telia play-palvelussa vanhanaikaisesti laatikossa, joka ei juuri edes näy läpi..
Yle näyttää paljon kansainvälistä tuotantoa, mm. Pohjoismaista. Tekstityksissä kuitenkin osa kansainvälisistä aakkosmerkeistä muuttuu ja haittaa ymmärtämistä. mm å muuttuu ä:ksi (Sana Skåne onkin Skäne),  ü muuttuu ii:ksi (sana München muuttuukin Miinchen). Kaikkein kahelein muutos on E (iso kirjain) näkyy muodossa £ (punta).. 

Lisäksi häritsee kun usein tekstitys jää näkyville kunnes tulee uusi tekstitys, niinpä jos puheessa on selviä taukoja, tekstitys laatikossaaan peittää turhaan ruutua  

Tähän ei ole tällä hetkellä tiedossa muutoksia eli ei ole aktiivisessa korjauksessa. Ikävää varmasti käyttäjän puolesta, kun näitä erikoisempia merkkejä tulee vastaan ja tekstitys näyttää väärältä, jopa surkuhupaisalta. Palautteena tämä on kyllä kirjattuna ja ehkä joskus tulevaisuudessa palvelussa käytettävät koodistot muuttuu ja ongelma poistuu sen kautta.

Telia vain tällä selvien vikojen huomiotta jättämisellä näyttää kuinka vähät välittää siitä mitä asiakkaat kokevat ikäviksi ja kiusallisiksi.. Osa vioista on jo raportoitu silloin kun Telia-TV -palvelu lanseerattu, eikä Telia palveluaan korjaa.. Joskus tulevaisuudessa on jotain mitä ei ole olemassakaan!

Mikä mättää, eikö Telia halua vai eikö Telia osaa vikaa korjata????

 

Ongelman syy ja korjaus on varmasti selvillä jo tässä vaiheessa, mutta joskus tarvittavan muutoksen laajuus voi olla saatavaan hyötyyn nähden niin suuri, ettei sitä kannata tehdä. Ratkaistavien ongelmien priorisointi on myös palvelun kehittämisen keskiössä, korjataan siis aina ensin se millä on isoin vaikutus käytettävyyteen.

Tämä ei tarkoita sitä, etteikö tätä palautteena käsitellä tai että tämä olisi unohdettu.

Tekstiviestitse saanut tiedoksi että ongelmaa ei osata korjata. Naurettavaa. Kysykää sieltä miessä osataan, vaikka YLE:ltä.


Tähän ei ole tällä hetkellä tiedossa muutoksia eli ei ole aktiivisessa korjauksessa. Ikävää varmasti käyttäjän puolesta, kun näitä erikoisempia merkkejä tulee vastaan ja tekstitys näyttää väärältä, jopa surkuhupaisalta. Palautteena tämä on kyllä kirjattuna ja ehkä joskus tulevaisuudessa palvelussa käytettävät koodistot muuttuu ja ongelma poistuu sen kautta.

Telia vain tällä selvien vikojen huomiotta jättämisellä näyttää kuinka vähät välittää siitä mitä asiakkaat kokevat ikäviksi ja kiusallisiksi.. Osa vioista on jo raportoitu silloin kun Telia-TV -palvelu lanseerattu, eikä Telia palveluaan korjaa.. Joskus tulevaisuudessa on jotain mitä ei ole olemassakaan!

Mikä mättää, eikö Telia halua vai eikö Telia osaa vikaa korjata????

 

Ongelman syy ja korjaus on varmasti selvillä jo tässä vaiheessa, mutta joskus tarvittavan muutoksen laajuus voi olla saatavaan hyötyyn nähden niin suuri, ettei sitä kannata tehdä. Ratkaistavien ongelmien priorisointi on myös palvelun kehittämisen keskiössä, korjataan siis aina ensin se millä on isoin vaikutus käytettävyyteen.

Tämä ei tarkoita sitä, etteikö tätä palautteena käsitellä tai että tämä olisi unohdettu.

Tekstiviestitse saanut tiedoksi että ongelmaa ei osata korjata. Naurettavaa. Kysykää sieltä miessä osataan, vaikka YLE:ltä.

Tarkemmin en tiedä siitä, miksi tätä ei ole osattu aiemmin korjata. Laitoimme uudestaan asian tutkintaan, joten korjausprosessi on laitettu tänään edistymään. 


Tähän ei ole tällä hetkellä tiedossa muutoksia eli ei ole aktiivisessa korjauksessa. Ikävää varmasti käyttäjän puolesta, kun näitä erikoisempia merkkejä tulee vastaan ja tekstitys näyttää väärältä, jopa surkuhupaisalta. Palautteena tämä on kyllä kirjattuna ja ehkä joskus tulevaisuudessa palvelussa käytettävät koodistot muuttuu ja ongelma poistuu sen kautta.

Telia vain tällä selvien vikojen huomiotta jättämisellä näyttää kuinka vähät välittää siitä mitä asiakkaat kokevat ikäviksi ja kiusallisiksi.. Osa vioista on jo raportoitu silloin kun Telia-TV -palvelu lanseerattu, eikä Telia palveluaan korjaa.. Joskus tulevaisuudessa on jotain mitä ei ole olemassakaan!

Mikä mättää, eikö Telia halua vai eikö Telia osaa vikaa korjata????

 

Ongelman syy ja korjaus on varmasti selvillä jo tässä vaiheessa, mutta joskus tarvittavan muutoksen laajuus voi olla saatavaan hyötyyn nähden niin suuri, ettei sitä kannata tehdä. Ratkaistavien ongelmien priorisointi on myös palvelun kehittämisen keskiössä, korjataan siis aina ensin se millä on isoin vaikutus käytettävyyteen.

Tämä ei tarkoita sitä, etteikö tätä palautteena käsitellä tai että tämä olisi unohdettu.

Tämä on järkyttävää Telialta. Ala-arvoista!!! Luokatonta!!!


Vastaa