Arriksen digiboksin päivitys - versio 8.15.0 julkaistu

  • 7 February 2023
  • 36 kommenttia
  • 1055 katselukertaa

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Tänään sain uuden softaversion Arris-boksiini. Eipä näytä hetkeen päivittyneen ketju johon nämä päivityksen yhteisössä koottu:
Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset | Telia Yhteisö

Mihin unohtunut @TeroRe versio 8.15.0???

Nyt sentään runsaasti ihan näkyvää päivitystä. Ei toki ihan ole taaskaan mennyt putkeen muutokset, ja näyttää kuin kukaan ei olisi boksia testannut - ei mennyt montaa minuuttia kun melkoinen määrä ongelmia löytyi
 


Aihe on suljettu kommenteilta.

36 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Versio 8.15.0 havaintoja

  • uudistettu ohjelmaopas (EPG). Modernimpi, mutta nyt tilaa käytetään ruudusta ainoastaan puolet varsinaiseen EPG-tietoon; vain 7 kanavaa näkyvissä. Tila tuhlataan suureen kuvaan yläosassa. Ei näy enää mikä kanavalista käytössä tai kuinka vaihtuu, EPG aivan kuin katkeaisi alaosasta. Iso kuva ja lisätty INFO:n näyttö turha, siirtäkää se kaikki INFO-nappulan taakse näkyviin ja koko ruutu tehokkaasti EPG-tiedolle. Ohjelmaoppaan pitäisi olla läpikuultava. EPG:ssä pitäisi olla värillä tms. merkittynä se kanava mitä ollaan katsomassa. 

    Ohjelmaoppaaseen ilmestyneet uudet, jo mobiilipalvelussa olleet symbolit tallennuksille. Edelleenkään missään ei ole avattu mitä ne oikeasti tarkoittavat. Ohjelmaoppaassa ohjelman nimen yhteydessä tekstinä mm. ‘Sarjatallennuksessa’, ‘Ohjelma tallennettu’. Ovat hyvin epäselviä ja esim. jos tulevan illan jossakin sarjatallennuksen jakson kohdalla lukee ‘Ohjelma tallennettu’ - eikö kyeessä ole jakso, ei ohjelma ja kuinka se on jo tallennettu - siis kyseessä jakson uusinta. Miksei tähän jo tallennettuun jaksoon kuitenkaan pääse suoraan ohjelmaoppaasta? Mobiilisovelluksessa pääsee ohjelmaoppasta suoraan aikaisemmin tehtyihin tallenteisiin, Arriksessa ei edelleenkään!!! Pakko kritisoida kamalan epäloogista ja epäselvää käyttöliittymää ja sitä käsittämättömyyttä joka näihin ohjelmien uusintoihin on saatu ujutettua! Ja tämä ei koske vain ohjelmasarjoja ja sarjatallennuksia vaan vaikkapa elokuvan uusintoja - uusinnan ohessa lukee ‘Ohjelma tallennettu’. Kertokaa viimein mitä tällä sekametelisopalla halutaan asiakkaalle tarjota ja tehkää sellainen toteutus että se näkyy ja ennekaikkea toimii kaikilla laustoilla samalla tavalla!
  •  ​T​allennuksista. On mennyt mahdottomaksi enää löytää haluttu jakso sarjatallennuksista. [Jaksot] näyttää jaksoja ohjelmasarjasta riippuen hyvinkin oudossa järjestyksessä. Jos ohjelmasarjassa tallennuksissa vain (jäljellä) yksi jakso, sitä ei voi lainkaan katsoa. Mululla esim “Jääkiekko: Karjalaturnaus” ollut tallennuksessa marraskuussa, siitä yksi jakso enää tallessa. Jos haluaa sen katsoa, aukeaakin joku satunnainen tallennuksessa oleva sarja!!!!!
  • Yksittäisissä tallenteissa ei näytä enää olevan muita kuin sarjojen jaksoja, vai miten pitää tulkita ohjelman nimen perässä olevat S ja E; Siis kaikkien perässä S= season ja E=Episode. Siis hei ollaan Suomessa, käytettäköön suomenkielisiä termejä ja nimityksiä, ja kirjainlyhenteitä!!! 
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Tänään sain uuden softaversion Arris-boksiini. Eipä näytä hetkeen päivittyneen ketju johon nämä päivityksen yhteisössä koottu:
Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset | Telia Yhteisö

Mihin unohtunut @TeroRe versio 8.15.0???

Kyllä ketju oli ajan tasalla, tänään tuli tai siis tästä päivästä alkaen tuli tosiaan uusi versio ja tieto on nyt ketjussa 😊

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Versio 8.15.0 havaintoja

  • ...
  • Yksittäisissä tallenteissa ei näytä enää olevan muita kuin sarjojen jaksoja, vai miten pitää tulkita ohjelman nimen perässä olevat S ja E; Siis kaikkien perässä S= season ja E=Episode. Siis hei ollaan Suomessa, käytettäköön suomenkielisiä termejä ja nimityksiä, ja kirjainlyhenteitä!!! 

Aika rajallinen se aikaikkuna kuinka pitkään omaa tekstiään saa muuttaa. Ison lisäyksen tein, sen yritin lähettää ja tuli vain ilmoitus punaisella tekstillä että ei ole sallittua editoida😫

Vaan koitetaan jatkaa…

  • Päivityksen myötä kovalevytallennuksille kävi näin:
     
  • Siis kaikki vanhat tallenteet nimetty uusiksi jollakin kryptisellä nimellä!!!!! Ja perässä virheenmerkki (kai), kanavaksi merkitty ‘Vuokravideot’. Tallennukset on katsottavissa mutta mitä niillä enää tekee kun mitään ei enää löydä!!!! Uusi testitallennus kuitenkin näkyy tallentuneen ihan nimellä ja tallennusaikakin täsmää.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Tänään sain uuden softaversion Arris-boksiini. Eipä näytä hetkeen päivittyneen ketju johon nämä päivityksen yhteisössä koottu:
Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset | Telia Yhteisö

Mihin unohtunut @TeroRe versio 8.15.0???

Kyllä ketju oli ajan tasalla, tänään tuli tai siis tästä päivästä alkaen tuli tosiaan uusi versio ja tieto on nyt ketjussa 😊

 

Pakko sanoa että mieluummin tietäisin etukäteen tulevista päivityksistä  kuin luen parin rivin sävellyksen jälkikäteen. Tokihan tässä näiden “isojen” päivitysten välillä tulee myös muita päivityksiä jotka vain tulevat annettuina, missään ei kerrota mikä muuttui. Aina eivät päivityksen yhteydessä version isot numerot muutu...

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +7

Tänään sain uuden softaversion Arris-boksiini. Eipä näytä hetkeen päivittyneen ketju johon nämä päivityksen yhteisössä koottu:
Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset | Telia Yhteisö

Mihin unohtunut @TeroRe versio 8.15.0???

Nyt sentään runsaasti ihan näkyvää päivitystä. Ei toki ihan ole taaskaan mennyt putkeen muutokset, ja näyttää kuin kukaan ei olisi boksia testannut - ei mennyt montaa minuuttia kun melkoinen määrä ongelmia löytyi
 

Täällä tosiaan lukee, että on tullut päivitys 8.15 mutta onko tämän jakaminen keskeytetty kun itse en ole saanut sitä. Ja jos näin on, että tämäkin tieto olisi kiva olla saatavilla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Pakko sanoa että mieluummin tietäisin etukäteen tulevista päivityksistä  kuin luen parin rivin sävellyksen jälkikäteen. 

Olen samaa mieltä, olisi hyvä ja tärkeäkin jakaa tieto etukäteen ja tähän meillä pitäisikin pyrkiä. Kuten aina, ei pelkästään Telia TV:een liittyen, uudistuksista tai muutoksista on hyvä tietää etukäteen. Ainakin, jos jotain vähän isompia / merkittäviä muutoksia tulee.

Vien toiveesi eteenpäin, kiitos kun nostit tämän esiin.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +7

Itse itseäni toistaen, ilmoitetaan että tuo 8.15 päivitys on saatavilla mutta en ole saanut sitä.

Onko se saatavilla vai onko vika minun päässä?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Itse itseäni toistaen, ilmoitetaan että tuo 8.15 päivitys on saatavilla mutta en ole saanut sitä.

Onko se saatavilla vai onko vika minun päässä?

Ainakin minä olen pyytänyt asiakaspalvelua keskeyttämään jakelu tänä aamuna.
Ei mitään järkeä että päivitys mm. tuhoaa kovalevyn tallenteet! 

Älkää missään nimessä asentako päivitystä, ei ainakaan jos on kovalevy Arriksessa!!!!

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Itse itseäni toistaen, ilmoitetaan että tuo 8.15 päivitys on saatavilla mutta en ole saanut sitä.

Onko se saatavilla vai onko vika minun päässä?

Digiboksin käynnistyessä se aina tarkistaa onko saatavilla uutta ohjelmistopäivitystä, eli suosittelen asetuksien kautta käynnistämään digiboksin uudelleen: Menu->Asetukset->Järjestelmä&Verkot->Uudelleenkäynnistys

Latautuuko uusin päivitys tämän avulla sinulle? Ja onhan sinullakin siis pyöreä, kiekonmallinen Arris -digiboksi, koska DV8919 -digiboksilla on eri päivitykset.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Itse itseäni toistaen, ilmoitetaan että tuo 8.15 päivitys on saatavilla mutta en ole saanut sitä.

Onko se saatavilla vai onko vika minun päässä?

Ainakin minä olen pyytänyt asiakaspalvelua keskeyttämään jakelu tänä aamuna.
Ei mitään järkeä että päivitys mm. tuhoaa kovalevyn tallenteet! 

Älkää missään nimessä asentako päivitystä, ei ainakaan jos on kovalevy Arriksessa!!!!

Tästä kovalevyn tallenteiden nimien muutoksesta tahtoisimme saada häiriöilmoituksen, eli ottaisitko yhteyttä asiakaspalveluumme ja kirjaamme asiakastiedoillasi ilmoitusta eteenpäin tutkittavaksi ja korjattavaksi.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +7

Itse itseäni toistaen, ilmoitetaan että tuo 8.15 päivitys on saatavilla mutta en ole saanut sitä.

Onko se saatavilla vai onko vika minun päässä?

Digiboksin käynnistyessä se aina tarkistaa onko saatavilla uutta ohjelmistopäivitystä, eli suosittelen asetuksien kautta käynnistämään digiboksin uudelleen: Menu->Asetukset->Järjestelmä&Verkot->Uudelleenkäynnistys

Latautuuko uusin päivitys tämän avulla sinulle? Ja onhan sinullakin siis pyöreä, kiekonmallinen Arris -digiboksi, koska DV8919 -digiboksilla on eri päivitykset.

 

Kyllä, minulla on nimenomaan tuo vanha pyöreä Arris-boksi mutta tosiaan päivitystä ei ole tullut vaikka se on tämän mukaan saatavilla: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset | Telia Yhteisö

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Itse itseäni toistaen, ilmoitetaan että tuo 8.15 päivitys on saatavilla mutta en ole saanut sitä.

Onko se saatavilla vai onko vika minun päässä?

Ainakin minä olen pyytänyt asiakaspalvelua keskeyttämään jakelu tänä aamuna.
Ei mitään järkeä että päivitys mm. tuhoaa kovalevyn tallenteet! 

Älkää missään nimessä asentako päivitystä, ei ainakaan jos on kovalevy Arriksessa!!!!

Tästä kovalevyn tallenteiden nimien muutoksesta tahtoisimme saada häiriöilmoituksen, eli ottaisitko yhteyttä asiakaspalveluumme ja kirjaamme asiakastiedoillasi ilmoitusta eteenpäin tutkittavaksi ja korjattavaksi.

Olen jo tänään soittanut aamulla heti klo 09 asiakaspalveluun asiasta. Ja olen pyytänyt että version jakelu keskeytetään välittömästi. 

 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +7

Tällainen (8_15_ päivitys se on mullaki tossa kovalevy 5305 arriksessa.Ei mulla ole tallennuksista mitään hävinny tai muuttunu.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Tällainen (8_15_ päivitys se on mullaki tossa kovalevy 5305 arriksessa.Ei mulla ole tallennuksista mitään hävinny tai muuttunu.

Merkillistä… Minulla tosiaan kävi katastrofi päivityksen yhteydessä. Oma veikkaus on että päivityksessä ajetaan joku tietokantamuutos ja se menny pieleen tms. ja aiheuttanut sotkun minun tallennuksiin. Siis digiboksissa on tosiaan tietokanta, jopa tietokantoja.. 

Arriksen bokseissa käyttöjärjestelmä on linux ja esim. nyt minulla näkyvät tallennusten nimet ovat tiedostonnimiä (vrt. kuva ylempänä). levyllä olevan tiedostonimen ja tallennetun ohjelman väliltä kadonnut tieto, jäljellä ainoastaan tiedoston nimi levyllä. 

Tallennusten päiväys 010170 on linuxin (unixin) epoch, syntymäpäivä.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Digiboksin käynnistyessä se aina tarkistaa onko saatavilla uutta ohjelmistopäivitystä, eli suosittelen asetuksien kautta käynnistämään digiboksin uudelleen: Menu->Asetukset->Järjestelmä&Verkot->Uudelleenkäynnistys

Latautuuko uusin päivitys tämän avulla sinulle?
Ja onhan sinullakin siis pyöreä, kiekonmallinen Arris -digiboksi, koska DV8919 -digiboksilla on eri päivitykset.

 

Kyllä, minulla on nimenomaan tuo vanha pyöreä Arris-boksi mutta tosiaan päivitystä ei ole tullut vaikka se on tämän mukaan saatavilla: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset | Telia Yhteisö

Oletko kokeillut käynnistää digiboksin uudelleen asetuksien kautta, kuten aiemmassa viestissä opastin? On toki mahdollista, että päivitys ei jostain syystä latautuisi käynnistyksen yhteydessä, mutta saatavilla se pitäisi olla kaikille bokseille. Tälläistä tapausta tulisi tutkia häiriöilmoituksena asiakaspalvelumme kautta, jos tuo asetuksien kautta uudelleenkäynnistys siis ei auta.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Tällainen (8_15_ päivitys se on mullaki tossa kovalevy 5305 arriksessa.Ei mulla ole tallennuksista mitään hävinny tai muuttunu.

Merkillistä… Minulla tosiaan kävi katastrofi päivityksen yhteydessä. Oma veikkaus on että päivityksessä ajetaan joku tietokantamuutos ja se menny pieleen tms. ja aiheuttanut sotkun minun tallennuksiin. Siis digiboksissa on tosiaan tietokanta, jopa tietokantoja.. 

Arriksen bokseissa käyttöjärjestelmä on linux ja esim. nyt minulla näkyvät tallennusten nimet ovat tiedostonnimiä (vrt. kuva ylempänä). levyllä olevan tiedostonimen ja tallennetun ohjelman väliltä kadonnut tieto, jäljellä ainoastaan tiedoston nimi levyllä. 

Tallennusten päiväys 010170 on linuxin (unixin) epoch, syntymäpäivä.

Juttelin aiheesta yleisellä tasolla TV -puolen asiantuntijoiden kanssa ja tälläinen nimien korruptoituminen kovalevyltä on valitettavasti mahdollista, mikä on siis luultavasti tässäkin tapauksessa kyseessä. Minulla ei siis ole nyt asiakastietojasi, joten tekemäsi ilmoitus asiakasapalveluun varmasti vielä tutkitaan erikseen, riippuen mitä sovitte asiakaspalvelijan kanssa jatkosta.

Näitä korruptoituneita nimiä ei voi korjata jälkikäteen. Uudet tallenteet kuitenkin nähtävästi tallentuvat oikein sinullakin (kuvan perusteella)? Jos ongelma jatkuisi edelleen, on kovalevyn alustaminen viimeistään auttanut, siinä tietysti poistuisi kaikki tallenteet.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +7

Digiboksin käynnistyessä se aina tarkistaa onko saatavilla uutta ohjelmistopäivitystä, eli suosittelen asetuksien kautta käynnistämään digiboksin uudelleen: Menu->Asetukset->Järjestelmä&Verkot->Uudelleenkäynnistys

Latautuuko uusin päivitys tämän avulla sinulle?
Ja onhan sinullakin siis pyöreä, kiekonmallinen Arris -digiboksi, koska DV8919 -digiboksilla on eri päivitykset.

 

Kyllä, minulla on nimenomaan tuo vanha pyöreä Arris-boksi mutta tosiaan päivitystä ei ole tullut vaikka se on tämän mukaan saatavilla: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset | Telia Yhteisö

Oletko kokeillut käynnistää digiboksin uudelleen asetuksien kautta, kuten aiemmassa viestissä opastin? On toki mahdollista, että päivitys ei jostain syystä latautuisi käynnistyksen yhteydessä, mutta saatavilla se pitäisi olla kaikille bokseille. Tälläistä tapausta tulisi tutkia häiriöilmoituksena asiakaspalvelumme kautta, jos tuo asetuksien kautta uudelleenkäynnistys siis ei auta.

Käyttäjäpalautteen perusteella en vielä oikein uskalla lähteä kokeilemaan tuota päivitystä vielä ja olen onnellinen, että tuo toimii nyt jotenkuten.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Tällainen (8_15_ päivitys se on mullaki tossa kovalevy 5305 arriksessa.Ei mulla ole tallennuksista mitään hävinny tai muuttunu.

Merkillistä… Minulla tosiaan kävi katastrofi päivityksen yhteydessä. Oma veikkaus on että päivityksessä ajetaan joku tietokantamuutos ja se menny pieleen tms. ja aiheuttanut sotkun minun tallennuksiin. Siis digiboksissa on tosiaan tietokanta, jopa tietokantoja.. 

Arriksen bokseissa käyttöjärjestelmä on linux ja esim. nyt minulla näkyvät tallennusten nimet ovat tiedostonnimiä (vrt. kuva ylempänä). levyllä olevan tiedostonimen ja tallennetun ohjelman väliltä kadonnut tieto, jäljellä ainoastaan tiedoston nimi levyllä. 

Tallennusten päiväys 010170 on linuxin (unixin) epoch, syntymäpäivä.

Juttelin aiheesta yleisellä tasolla TV -puolen asiantuntijoiden kanssa ja tälläinen nimien korruptoituminen kovalevyltä on valitettavasti mahdollista, mikä on siis luultavasti tässäkin tapauksessa kyseessä. Minulla ei siis ole nyt asiakastietojasi, joten tekemäsi ilmoitus asiakasapalveluun varmasti vielä tutkitaan erikseen, riippuen mitä sovitte asiakaspalvelijan kanssa jatkosta.

Näitä korruptoituneita nimiä ei voi korjata jälkikäteen. Uudet tallenteet kuitenkin nähtävästi tallentuvat oikein sinullakin (kuvan perusteella)? Jos ongelma jatkuisi edelleen, on kovalevyn alustaminen viimeistään auttanut, siinä tietysti poistuisi kaikki tallenteet.

MIstä tämä “nimien korruptoituminen” kertoo? Menikö homma pieleen versiopäivityksessä? Tuliko boksin tietokantaan joku päivitys joka kadotti tallenteiden tiedot ja nyt näkyvät pelkästään levyllä olevien tiedostojen nimet? Koetapa jotenkin asiaa selvittää. Joka tapauksessa minä en ole syypää tällaiseen tallenteiden vioittumiseen ja Telian kuuluu asia orvata/hyvittää!

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +7

 Joka tapauksessa minä en ole syypää tällaiseen tallenteiden vioittumiseen ja Telian kuuluu asia orvata/hyvittää!

 

On turha odottaa mitään korvauksia Telialta, paras tapa vaikuttaa on äänestämällä jaloilla ja siirtää varoja jollekin toiselle palveluntarjoajalle.

Vaikka Telia aiheuttaisi isoja ongelmia jotka vaikuttavat isoon osaan / kaikille käyttäjille ja vaikka ongelma olisi pitkäkestoinen, niin heidän tapansa toimia on väsyttää asiakkaat siten, että jokaisen pitäisi “erikseen ottaa yhteyttä / tehdä häiriöilmoitus” jotta osalla voidaan sanoa vain pahoittelut, osalle antaa joku leffalippu, osalla antaa joku 1-2 kuukautta kanavapaketista ilmaiseksi ja luottaa siitä, että iso osa ei jaksa tehdä mitään asialle mikä on Telialle kannattavin vaihtoehto.

Mutta se television “asiakkaan ääntä kuunnellaan” mainos aiheuttaa minussa aiheuttaa myötähäpeää nyt kun on muutaman vuoden kokemus ko firman palveluista. No nyt ymmärtää firman viime vuoden sloganin jossa luvataan “Pikkasen parempia hetkiä”. Ei voi odottaa tuota enempää.

 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +4

Tänään sain uuden softaversion Arris-boksiini. Eipä näytä hetkeen päivittyneen ketju johon nämä päivityksen yhteisössä koottu:
Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset | Telia Yhteisö

Mihin unohtunut @TeroRe versio 8.15.0???

Nyt sentään runsaasti ihan näkyvää päivitystä. Ei toki ihan ole taaskaan mennyt putkeen muutokset, ja näyttää kuin kukaan ei olisi boksia testannut - ei mennyt montaa minuuttia kun melkoinen määrä ongelmia löytyi
 

Arris VIP5305 boksi 

Aivan karmeeta ollut viimeinen vuosi tämän Arris VIP5305 kanssa. Ensin ei mitään tapahdu oikeasti vaikka aikanaan foorumilla valmiit esitykset joukolla annettiin. 

No nyt tapahtuu “tunnin välein” jotain. Mutta pääosin kaikki mennyt surkeampaan suuntaan.

Jotain hyvääkin, käytän tekstiversioita - kiitos siitä, että ne palautuivat aikaaan kuvamatriisihässäkän rinnalle. Kaukosäätimellä ainakin meille paljon helpompaa listoilla rullailla.

 

 

Hyvää:

  • ylävalikossa valittavissa “Jatka” “Kaikki” “Toistuvat” “Yksittäiset”
  • tekstin kokoa ei näissä valikoissa ole pienennetty - kiitos - joku/jotkut unohtaneet, että paketti on TV+digiboksi ja kaukana laitteesta käyttäjä ja kaukosäädin - skaalautuminen Arris:ssa hoitamatta oikeasti tuo em. huomioiden. Ettekä voi olettaa, että seinällä 80” paneeli vaan voi olla ihan perinteinen 32” ruutu. Tuo listaversion listan tekstikoko on minimi. Nyt monessa paikkaa paljon pienempää - pitää kävellä lähemmäksi, jotta voi nähdä - unohdettu sekin ettei kaikki TV:t ole vielä UHD tms. 
  • … mutta siinäpä hyvät asiat

Huonoa:

  • fontin koko ihan liian pientä esim. EPG ja silti kanavia yksi vähemmän: 7 8:n sijaan, kun joku graafikon junnu älykääpiö annettu päättää. Tyhjää tilaa ihan s..sti.  Tuo oli kaunista kieltä. LIvenä saa todellisen. Ei tarvita tilaa vaan dataa ja luettavalla fontilla. = Ei saa olla liian ohut fontti. S..anan amatööriraaffikot.
  • EPG:ssä tyhjää tilaa syntyy, kun kanavatunnus logoina - arvaa näkyykö? Ja samalla fonttia pienennetty. Miksi? Tästä jo aikanaan sanoimme, että graafikoilta pois oikeudet säätää, jollei ole yli 60 v ja/tai saanut riittävän koulutuksen myös ikänäköisten tarpeista - reaaliteeteistä ja ymmärtänyt mitä tarkoittaa. TV-ruutujen katsojista taitaa olla suurin osa hieman kokeneempaa, ei “appi” räplääjiä. Ennen oli kanavatunnukset EPG:ssä tekstinä, palauttakaa kanavatunnukset tekstiksi, kun digibokseilla ladataan data => tiivistyy lista, fontti sama kuin on esim. tallenteiden tekstilistassa - sopiva fontti, kaikki siitä pienempää vaatii jotain extraa, että onnistuu katselu. Ja saadaan EPG:n tuo 8 kanavaa kerralla.
  • edelleen pakotetaan katsomaan etusivuna Telian myyntipuheita. Oli aikanaan pitkään päävalikko kun painoit Valikko-nappulaa. Ei enää pitkään aikaan. S...tana. Painettava 2x. Toki tuosta ratkaisusta oli se etu, etten ole yhtään tilausta enää painanut. Niin hieno markkinointitemppu tuo oli. Valikko nappula on valikko. Oivalsitteko? Valikossa on sitten Vuokraamo, Palvelut, Myymälä yms. mitä tarvitsettekaan lisää myyntiin.
  • Sovellukset kadonnut kokonaan (paitsi Viaplay). Areena, Youtube, … nyt pitää raahata tietokone TV:n äärelle, jotta voi … Minne katosi kerralla kaikki viimeisessä päivityksessä
  • “Jatka katselua” listalla näkyy poistetutkin - ei voi perustua “Toistuvat” vaan jokainen katselu on itsenäinen ohjelma, oli tallennus toistuvissa tai yksittäisissä, nyt listalla katsomatta poistettuja, mutta toisaalta ei niitä, joissa katselu on kesken - järjestys? Ylimpänä tuorein mitä katsonut - tarve oletuksella hieman eri kuin myös listoissa. Ja ko. listassa samat palvelut kuin muissa listoissa: Sarja/yksittäinen symboli ja oikealla puolella näet mm. palkkinba katsotun määrän. Nyt sekin on “undefined”. => Sama lista kuin Kaikki, mutta vain ne, joissa on katselua tehty jossakin osasassa tai Kaikki, mutta toistuvat ominaan - kukin kesken oleva. Ohjelman nimi näkyville listaan eikä vain jakson nimi. Ohjelman nimi tärkeämpui, viereinen infoalue tukee sitten onko SE jakso.
  • EPG aikahyppy 2 h Ylen kanavissa - Jee - miten sekin saatiin sählättyä? Toiminut tähän asti. 
  • Toistettavissa, kun poistat yhden tallenteen, niin näyttö ei päivity??? Paitsi joskus satunnaisesti? Tämäkin tuli viimeisessä päivityksessä. 
  • EPG ja tallenteissa suomalaiset tekstit korvattu ruotsinkielisillä joissakin ohjelmissa. Koskee ainakin joitakin YLE:n sarjoja. Esim. För några få skojares skull. Pakkoruotsia?
  • listoissa etenkin toistuvat ja/tai sarjat ei näy useinkaan OHJELMAN NIMI, vain jakson otsake - ei kerro mitään - tämä sekoilu kestänyt pitkään. Oli joskus ihan kunnossa. Ei enää aikoihin. TV:n omissa EPG näyttää ihan oikein. Milloin Telialla osataan API:lla luettu data tulkkaamaan kuten muut osaavat?
  • toistuvissa tallenteissa jotain häröä nyt. Jos on joku vanha jako toistuvista vielä katsomatta = poistamatta ja nyt nauhoitat uusinta (REC tila), niin nykyistä et voikaan katsoa tallenteena vaan näyttää väkisin vanhan tallenteen - tämäkin on uusi ominaisuus, kukahan on tälläistä halunnut? => korjaksena poista toistuva ja laita päälle kertatallennus niin pääsee katsomaan alusta = “timeshift”. Ei näytä jaksoissa tallennuksessa olevaa?
  • listoissa kummalliset S ja E merkinnät … tuossa onkin jo siitä annetttu palaute. Tuoko on ollut meidän ilmaisema puute ko. listoissa? Epäilen. Sama data viereiseen ohjelmainfoon ja ihan sillä kielellä kuin käyttäjä on asetuksissa valinnut.

Olisi kiva, jos

  • kanavalogot/kanavanimi näkyisi listoissa oikeassa reunassa ohjelmainfossa
  • ko. listaversioissa ohjelman kuva yläreunaan => valtavasti tilaa kirjoittaa info ja vieläpä isommalla fontilla => poistuu Info napin /porautumisen tarve lähes kokonaan
  • se kanavan tunnus näkyviin mistä tallennustehty tuossa oikean reuna ohjelmainfossa. Joskus logona mutta ihan rändömiä. Logon näkyvyys riippuu taustakuvasta - menikö sekään ihan ok?
  • osaisi itse mainostaa etusivuna tai muulla sopivalla tavalla, että olisi tarjolla päivitys. Nyt käynnistettavä uudelleen ja katsottava olisiko bugit korjattu. Ei ollut, korkeintaan lisätty kuten viimeksi. Riittäisi em. infotekstinä JA että  Asetusvalikossa näet onko päivitystä tarjolla = Valitse päivitys eikä jotain epäsuoraa uudelleen käynnistystä = Saa olla kuten kaikissa muissa härveleissä. Ei ole paha lisäys koodin pätkään määriteltäessä toimintoa “uudelleen käynnistys”:
  • Teksti="Uudelleen käynnistä"
    Jos päivityssaatavilla Niin Teksti="Uudelleenkäynnistä ja päivitä"

    Tai jopa asetus valikkoon ihan oma rivi “Päivitä” näkyviin, kun sellainen on tarjolla. 

Mobiili yms. käyttöliittymät.

  • yleensä kai katsotaan vaakaan kapula / tabletti käännettynä =>
  • kun valitset katsottavan tallenteen, niin pahimmillaan näyttö on musta - ei näy mitään
  • pitää tajuta, että graafikko ei testaa lainkaan, joten rullattava näyttöä alaspäin, että näkee tallenteen infon. Tosi oivaltavaa. Heti ylälaidasta jos alkaisi data ja ohjelman kuva oikeaan reunaan, jos jonkun halut ovat sellaiset. Pystynäytöillä voi esim. grideillä ohjata allekkain siten, että dataa näkyy. 
  • suomenkieli on hankala: Toista jakso = OK. Pysäytä tallentaminen = Väärin. Pitäisi lukea Poista jakso
  • Pysäytä tallentaminen jatkaa samaa surkeaa suomea. Pysäytä tallentaminen => Poista tallenne. Kyllä, Lopeta tallentaminen => Kyllä, poista tallenne. Suomessa on kaksi ihan eri verbiä: Tallenna, poista. Ymmärrettävä noiden ero. Kun on tehty tallennus, on syntynyt tallenne tai tallennus. Tallenteiden kasa on Tallenteet tai no kelpaa Tallennukset.

Yleisesti: Miksi ei testata esim. ARRIS VIP5305 ympäristössä oikeasti toimintojen toimivuus ennen julkaisua. Ei ole kovin monta toimintoa käytävissä. Jos ei onnistu testaussunnitelman teko, niin minulta voi tilata alihankintana. 

 

Miksen ole tehnyt vikatiketiiä? Missä kohtaa tekisin? Viime päivinä päivittyy kokoajan lennosta html-setti ettei voi tietää mitä tikitöisi.

Melko varmasti tämäkin teksti on vanha jo nyt viime päivien kokemuksella. Joku virhe poistunut ja kaksi saatu tilalle.

Uskallan väittää, että aika moni boksin käyttäjä jakaa monet noista huomioista.

Eipähän tarvitse CRM lisenssiä Telian maksaa, softantekijät hoitaa sen tarpeen.

Ihan oikeasti, tuo on kevyesti ilmaistuna tunne, kun painaa virrat päälle … Vaimo ei enää koskekaan kaukkariin… niin hyvin olette hoitaneet homman. 

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

@kshji, täyttä asiaa. Tämä Telia TV -palvelun kehitys on jatkuvaa koheltamista.

Vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee.. insinöörin märkä päiväuni pitää saada näkösälle maksoi mitä maksoi.. testaaminen, kuka sitä tarvii; turhaa ja vanhanaikasta - onhan meillä automaattitestejä joskus vuonna nolla tehty ja vihreetä kaikki näyttää → tuotantoon!!!

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Versio 8.15.0 havaintoja

Ohjelmaoppaaseen ilmestyneet uudet, jo mobiilipalvelussa olleet symbolit tallennuksille. Edelleenkään missään ei ole avattu mitä ne oikeasti tarkoittavat.

 

Symboleihin liittyen:
esimerkiksi sinisen kolmion ja tallennusympyrän selitykset löytyvät sivun ylälaidasta, jos menet sellaisen ohjelman kohdalle mihin symboli merkitty.

 

Pahoittelut hivenen suttuisesta kuvasta, mutta tästä varmasti pääsee kärylle. Ja tosiaan toisessa ketjussa mainittiinkin aiemmin tänään, että ohjeistusta / koostetta näistä symboleista ja kuvakkeista on tulossa, ja toivetta sellaisesta on viety eteenpäin. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Versio 8.15.0 havaintoja

Ohjelmaoppaaseen ilmestyneet uudet, jo mobiilipalvelussa olleet symbolit tallennuksille. Edelleenkään missään ei ole avattu mitä ne oikeasti tarkoittavat.

 

Symboleihin liittyen:
esimerkiksi sinisen kolmion ja tallennusympyrän selitykset löytyvät sivun ylälaidasta, jos menet sellaisen ohjelman kohdalle mihin symboli merkitty.

 

Pahoittelut hivenen suttuisesta kuvasta, mutta tästä varmasti pääsee kärylle. Ja tosiaan toisessa ketjussa mainittiinkin aiemmin tänään, että ohjeistusta / koostetta näistä symboleista ja kuvakkeista on tulossa, ja toivetta sellaisesta on viety eteenpäin. 

  • Voivoivoi…
    @AaTanja@TeroRe 

    Kyllä minä suomenkieltä osaan (syntyperäisenä) ja ihan saman olen löytänyt, en ole täysin  idioottikaan, ainakaan koskaan todettu, vielä...

    Mutta kun symbolit vaihtuvat riippuen mediasta ja  tuo samojen symbolien selityskin muuttuu riippuen onko ohjelma, oikeammin ohjelma/ohjelman jakso menossa, tulossa vai jo mennyt…  Ja edelleenkin ne symbolien tekstit digiboksissa, mobiilisovelluksessa ja selainsovelluksessa poikkeavat täysin toisistaan. Sekavaa, eikö totta?

    Otetaan ihan esimerkki. Tänään elokuva “Goldfish” 5-kanavalla  klo 23:00 (iilalla tulossa tänään 8.2.2023):
    - Arris-digiboksin ohjelmaoppaassa punainen pallo ja teksti “Ohjelma tallennettu”
    - mobiilisovelluksessa punainen ontto pallo ja tekstinä “Tallennetaan 5.2.21:00”
    - Selainsovelluksessa punainen ontto pallo ja teksti “Ohjelma on uusinta


    Tämän ohjelman/elokuvan olen tallentanut - varmaankin juuri 5.2. klo 21:00. Siis yksittäisenä tallennuksena tehty. Silti ohjelmaoppaissa merkitään kuin se olisi joku tallennettava sarja, ainoastaan selaimessa merkitty oikein “Ohjelma on uusinta”. Mitä se uusinta sitten tarkoittaa onttona pallona???? Pitäisikö ohjelmaoppaasta päästä tämä uusinta katsomaan ilman että tarvii tallenteista hakea??? Ainakaan se ei ole nykyisin mahdollista. MItä se  mobiilisovelluksen “Tallennetaan 5.2.21:00”  tarkoittaa tai Arriksen “Ohjelma tallennetttu”?? 

    Asia mutkistuu jos kyse oikeasti sarjatallennuksesta. Jopa termit silloin hukassa. Ohjelma, sarja, jakso? öööö. En esimerkkiä tähän laita.. 

    Ja se mitä on sitten on maksukanavien siniset ja harmaat kolmiot jne?? 
    Kyllä on asiakas ihmeissään😣

    Oikeasti: TÄMÄ ON KURAA JA RAPAA!!!
     
      
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Laitetaan nyt tähän samaan rapaan esimerkki eliseltä illalta. Tämä kuvaa sitä suurta hämmennystä liittyen symboleihin ja tallennuksiin Telia TV -palvelussa. Toivottavasti tämä avaa myös @AaTanja ja @TeroRe silmiä ongelmasta. 

Eli eilen illalla samalta 5-kanavalta on tullut elokuva “Kuin lintu langalla” klo 22:05 alkaen. En ole sitä halunnut tallennettavaksi, mutta ohjelmaoppaaseen se näkyi eilen että olisi tallentumassa. Tänään kun katsoo tilannetta ohjelmaoppaasta, näkyy seuraavaa:
- Arris digiboksissa punainen pallo ja “Ohjelma tallennettu”
- mobiilisovelluksessa punainen pallo ja perässä “Tallennettu 25.12 22:50” ja “> Katso”, eli elokuvan voi katsoa, siis sen tallenteen joulupäivältä suoraan mobiilisovelluksen ohjelmaoppaan kautta. Varmaankin olen ko. elokuvan tuolloin 25.12. tallentanut, miksipä muutoin moinen ilmoitus.
- Selainsovelluksessa punainen pallo ja “> Katso” - Mainoksista päätellen sama tallenne katsottavissa kuin mobiilisovelluksessa, eli joulupäivältä, mutta suoraan ohjelmaoppaasta. Asia varmentuu kun lopettaa katsomisen valitsemalla “<” - punaisen pallon perässä näkyy “Tallennettu 25 joulukuuta 22:50”

Missään ei nyt näkynyt tekstiä “uusinta”, vaikka todellakin kyse uusinnasta. Edellenkään ei uusintaa voi suoraan katsoa digiboksin ohjelmaoppaasta.

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Vakiovika palasi uuden päivityksen myötä. Eli alueuutisia YLE TV1:llä ei näe, ts. näkyy vain Uudenmaan alueuutiset. Luulisi että nämä ns. vakioviat olisivat ensilinjassa testauksessa - eipä ole.

Yksi vika, uusi ainkin mihin törmännyt päivityksen myötä ensikerran: Ohjelmaoppaassa kun poistaa yksittäisen tallennuksen, siirtyy tuon tallennuksen kanavalle. Miksiköhän??? Aika järjetöntä!