V Film-kirjasto uudella Telia tv digiboksilla


Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +12

Telialla ei mene vahvasti tällä kirjasto puolella. Nyt on seuraava ongelma: Kyseessä V Film-kirjasto uudella Telia tv digiboksilla, aina kun kyseisessä kirjastossa olevissa elokuvissa puhutaan puhelimessa tai elokuvassa on ns. kertojan ääni, niin tekstitys puuttuu! Eli sen ihmisen jota ei kuvassa näy, niin hänen puhettaan ei ole tekstitetty. Todella ärsyttävää! Voisitteko korjata tämän! Kyseessä on kuitenkin, huom, kuitenkin MAKSULLINEN palvelu! Tai antakaa asiakkaillenne pääsy Viaplayhin!


76 kommenttia

Kunniamerkki +3

Samasta asiasta valitin asiakaspalveluun jo pari viikkoa sitten... en saanut apua, ennemminkin pitivät minua outona kun tuollaisia höpötän. Onneksi muutkin on huomanneet saman ongelman🙂>

 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +12

Kummasti alkaa Elisa Viihde houkuttelemaan.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +12

Huomasin ikävä kyllä seuraavan asian: Jos katsoo V Filmin sisältöjä selaimella, niin tekstitykset toimii kuten pitääkin, mutta puhelimella tai digiboksilla tekstitykset puuttuvat jos puhuja ei ole kuvassa - eli jos keskustelu tulee puhelimesta tai ns. kertojan äänenä. Joten jotain on pielessä puhelimen ja digiboksin sovelluksissa, kun kerran selaimella katsoessa kaikki on ok.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +12

Voisitteko selvittää tämän ja tehdä korjauksen, että myös puhelimella ja digiboksilla katsoessa tekstitykset näkyisivät vaikka puhuja ei kuvassa olisi, vaan puhe tulee puhelimesta tai ns. kertojan äänenä. Vika siis tämä: Huomasin ikävä kyllä seuraavan asian: Jos katsoo V Filmin sisältöjä selaimella, niin tekstitykset toimii kuten pitääkin, mutta puhelimella tai digiboksilla tekstitykset puuttuvat jos puhuja ei ole kuvassa - eli jos keskustelu tulee puhelimesta tai ns. kertojan äänenä. Joten jotain on pielessä puhelimen ja digiboksin sovelluksissa, kun kerran selaimella katsoessa kaikki on ok.

 

Vai eikö Teliaa kiinnosta korjata palveluitaan?


@jarkko35  kirjoitti:


Voisitteko selvittää tämän ja tehdä korjauksen, että myös puhelimella ja digiboksilla katsoessa tekstitykset näkyisivät vaikka puhuja ei kuvassa olisi, vaan puhe tulee puhelimesta tai ns. kertojan äänenä. Vika siis tämä: Huomasin ikävä kyllä seuraavan asian: Jos katsoo V Filmin sisältöjä selaimella, niin tekstitykset toimii kuten pitääkin, mutta puhelimella tai digiboksilla tekstitykset puuttuvat jos puhuja ei ole kuvassa - eli jos keskustelu tulee puhelimesta tai ns. kertojan äänenä. Joten jotain on pielessä puhelimen ja digiboksin sovelluksissa, kun kerran selaimella katsoessa kaikki on ok.



 



Vai eikö Teliaa kiinnosta korjata palveluitaan?






Viasat Filmin sisältöjen tekstityksen ei tietenkään pitäisi toimia näin, eli jotakin häikkää siellä selkeästi on! Ilman muuta korjaamme mahdolliset havaitut häiriöt aina mahdollisimman pian, ei ole kenenkään etujen mukaista jos palvelut eivät toimi kuten pitäisi. Laitoin tästä viestiä eteenpäin ja asia otetaan selvitykseen ja korjaukseen! Kiitos vielä kovasti ilmoituksesta ja pahoittelut häiriöstä! 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +12

Eipä ole kahteen viikkoon Telia laittanut tikkua ristiin tämän asian parissa! Ettekö te välitä mistään?! Hävetkää!!

Saa korjata jos olen väärässä, mutta ymmärrän näiden VFlim ynnämuiden kirjastojen olevan jokin Telian oma "viaplay-lite" viritelmä. En edelleenkään ymmärrä miksi Telia ei aikuisten oikeasti halua tarjota asiakkailleen täyttä Viaplay-palvelua. Tai no syitä on kaksi: joko Telia ei saa täyttä "full" Viaplay-palvelua itselleen ja/tai Telia katsoo, että tämä oma viritelmä on taloudellisesti kannattavampi heille (kun asiakkaat kiltisti maksavat tästä).

 

Mutta tosiaan muut operaattorit pystyvät tarjomaan: täyden Viaplay-kirjaston, Viaplay:n UHD-kanavat yms yms niin kyllä tässä kieltämättä suht petetty olo asiakkaana. Kokonaan toinen asia olisi se, jos tämä lite-palvelu olisi halvempi kuin kilpailijoiden full-palvelu.


@jarkko35  kirjoitti:

Voisitteko selvittää tämän ja tehdä korjauksen, että myös puhelimella ja digiboksilla katsoessa tekstitykset näkyisivät vaikka puhuja ei kuvassa olisi, vaan puhe tulee puhelimesta tai ns. kertojan äänenä. Vika siis tämä: Huomasin ikävä kyllä seuraavan asian: Jos katsoo V Filmin sisältöjä selaimella, niin tekstitykset toimii kuten pitääkin, mutta puhelimella tai digiboksilla tekstitykset puuttuvat jos puhuja ei ole kuvassa - eli jos keskustelu tulee puhelimesta tai ns. kertojan äänenä. Joten jotain on pielessä puhelimen ja digiboksin sovelluksissa, kun kerran selaimella katsoessa kaikki on ok.

 

Vai eikö Teliaa kiinnosta korjata palveluitaan?


Kuulostaa kieltämättä siltä että osa tekstityksestä jää virheellisesti uupumaan. Kiitos nostosta @jarkko35! Pystytkö tarkentamaan esimerkkejä, mitä katsottaessa ja missä kohtaa ohjelmaa/elokuvaa tekstitys puuttuu? Tarkemmilla tiedoilla saan vietyä häiriön viankorjaukseen. 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +12

Esimerkkinä The Post- elokuva V Film- kirjastossa, kohdassa 41,44 käytävä puhelinkeskustelu. Se henkilö joka ei kuvassa ole, niin hänen puheensa ei ole tekstitetty! Ja tämä vika on kaikissa V Film- kirjaston elokuvissa. Tekstitys kyllä näkyy jos sisältöä katsoo selaimelle, mutta tekstitys EI näy jos katsoo uudella digiboksilla tai puhelimella. Korjatkaa tämä tai antakaa pääsy Viaplayhin!!


@jarkko35  kirjoitti:

Esimerkkinä The Post- elokuva V Film- kirjastossa, kohdassa 41,44 käytävä puhelinkeskustelu. Se henkilö joka ei kuvassa ole, niin hänen puheensa ei ole tekstitetty! Ja tämä vika on kaikissa V Film- kirjaston elokuvissa. Tekstitys kyllä näkyy jos sisältöä katsoo selaimelle, mutta tekstitys EI näy jos katsoo uudella digiboksilla tai puhelimella. Korjatkaa tämä tai antakaa pääsy Viaplayahin!!


Kiitos tarkasta esimerkistä! Tarkistin juuri tekstitysten tilan omalla laitteellani ja osa tekstityksestä nimenomaan jää uupumaan. Välitän tarkat tiedot eteenpäin viankorjaukselle, niin saadaan häiriö korjaukseen mahdollisimman pian.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +12

Ihmettelen, että kaksi viikkoa sitten ilmoitin tästä viasta V Film- kirjastossa uusimmalla Telia tv:n digiboksilla sekä puhelimen Telia tv-sovelluksella, mutta asialle ei tehty mitään vaikka niin annettiin ymmärtää. Toivottavasti asia nyt edistyy. Ja saisiko Isä (The Father)- elokuvaan viimein ne tekstitykset! Tästä ilmoitin jo pari kuukautta sitten!!


@jarkko35  kirjoitti:

Ihmettelen, että kaksi viikkoa sitten ilmoitin tästä viasta V Film- kirjastossa uusimmalla Telia tv:n digiboksilla sekä puhelimen Telia tv-sovelluksella, mutta asialle ei tehty mitään vaikka niin annettiin ymmärtää. Toivottavasti asia nyt edistyy. Ja saisiko Isä (The Father)- elokuvaan viimein ne tekstitykset! Tästä ilmoitin jo pari kuukautta sitten!!


Suuret pahoittelut, häiriö nostettiin nyt uudelleen korjaukseen ja tekstitykset saadaan toivottavasti mahdollisimman pian raiteilleen. The Father -elokuvan tekstityksien puuttuminen on harmillisesti vielä selvityksen alla. Tein siitä nyt uuden noston vianhallintaamme, ja häiriöilmoitus nostettiin heti työpöydälle. 


  kirjoitti:


Saa korjata jos olen väärässä, mutta ymmärrän näiden VFlim ynnämuiden kirjastojen olevan jokin Telian oma "viaplay-lite" viritelmä. En edelleenkään ymmärrä miksi Telia ei aikuisten oikeasti halua tarjota asiakkailleen täyttä Viaplay-palvelua. Tai no syitä on kaksi: joko Telia ei saa täyttä "full" Viaplay-palvelua itselleen ja/tai Telia katsoo, että tämä oma viritelmä on taloudellisesti kannattavampi heille (kun asiakkaat kiltisti maksavat tästä).



 



Mutta tosiaan muut operaattorit pystyvät tarjomaan: täyden Viaplay-kirjaston, Viaplay:n UHD-kanavat yms yms niin kyllä tässä kieltämättä suht petetty olo asiakkaana. Kokonaan toinen asia olisi se, jos tämä lite-palvelu olisi halvempi kuin kilpailijoiden full-palvelu.






Tämä Viaplay-keskustelu on ollut jo pidempään pinnalla, mutta sen osalta meillä ei ole uutta tiedotettavaa. Tällaisissa sovelluksiin, jakeluun ja kanaviin liittyvissä tilanteissa taustalla on usein sopimuksiin ja teknisiin asioihin liittyviä syitä. Emme ole laittaneet asiaa jäihin, vaan asiaa työstetään meillä kyllä. 

Muistutuksena se, että tämä "ei ole ollut mitään tiedotettavaa ja tätä ollaan työstetty" tilannetta on jatkunut jo viisi (5) vuotta: https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV-keskustelut/Viaplay-mukaan-Viasatin-pakettiin/td-p/152251

 

Edelleen tosiasia on se, että Telia-asiakkaat maksavat täyden hinnat lite-palvelusta, kun muualla samalla rahalla saa täyden palvelun. Sen sijaan se mihin Telia voi vaikuttaa on oman (puutteellisen) palvelun hinnoittelussa.

 

Mutta sekin on tosiasia, että hölmöjä olemme me kuluttajat jotka mahdollistavat tämän.


  kirjoitti:


Muistutuksena se, että tämä "ei ole ollut mitään tiedotettavaa ja tätä ollaan työstetty" tilannetta on jatkunut jo viisi (5) vuotta: https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV-keskustelut/Viaplay-mukaan-Viasatin-pakettiin/td-p/152251



 



Edelleen tosiasia on se, että Telia-asiakkaat maksavat täyden hinnat lite-palvelusta, kun muualla samalla rahalla saa täyden palvelun. Sen sijaan se mihin Telia voi vaikuttaa on oman (puutteellisen) palvelun hinnoittelussa.



 



Mutta sekin on tosiasia, että hölmöjä olemme me kuluttajat jotka mahdollistavat tämän.






Itsekin toivon kovasti, että Viaplay saataisiin mukaan kokonaisuudessaan, joten ymmärrän fiiliksesi täysin. Kyselin asiaa TV-sisällöistä vastaavilta ja viesti oli ettei tätä asiaa olla kuopattu, vaan keskustelut jatkuvat. Mitään aikataulua ei ole ikävä kyllä antaa. Lähitulevaisuudessa tuskin mitään mullistavaa tapahtuu tällä rintamalla.

Keskustelujen sijaan olisi hyvä pyrkiä neuvotteluihin; ei siis vain vaihtamaan mielipiteitä vaan etsimään ratkaisua asiaan. No se saivartelusta. Mutta koska on selvää, ettei Viaplayta ole tulevaisuudessakaan Telian asiakkaille tarjolla, Telia voisi todellakin laskea V-kanaviensa (Premium, Sport) hintaa edes pieneksi lohduksi pettyneille/petetyille asiakkailleen. Kuten yllä on todettu, Telian asiakkaat maksavat OLEELLISESTI huonommasta palvelusta saman hinnan kuin laadukkaampien operaattoreiden asiakkaat. Sekin on totta, kuten myös on todettu, että tyhmiähän olemme me, jotka yhä edelleen Telian asiakkaina jatkamme...mutta kuinka kauan?

Miksi ihmeessä Telia haluaisi nähdä yhtään sen enempää vaivaa tarjoamalla Viaplay olemassa oleville (määräaikaisille) asiakkailleen, kun tosiasia on se että me maksamme tästä palvelusta (=Telia saa rahansa) riippumatta mitä sieltä tulee.

Näin reilun viiden vuoden jälkeen nämä itsekin toivon kovasti, Roomaa ei rakennettu päivässä, keskusteluja käydään, odotetaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan hymiöhymiö kommentit ovat tasoa thoughts and prayers, jossa odotetaan vaan että keskustelu hiljenisi taas hetkeksi kunnes sama kierre sitten jatkuu.

 

Minut huijattiin (myönnän osaksi tyhmyyttäni) olemaan vielä 1.5 vuotta naimisissa Telian kanssa, mutta toista kertaa minua ei huijata.

 

p.s. Googlen hakusanoilla "telia+viaplay" se tarjoaa ensimmäisenä hakukohteena "Kanavapaketit ja suoratoistopalvelut | Telia" mutta pidän huolen, että Googlen hakutuloksista löytyy myös nämä keskustelut jotta kukaan muu ei tule huijatuksi tähän.

 

p.s.s "Kanavapaketti-sivustolla" lukee mm näin: "Mikä parasta, Telia TV sovelluksella suosikkiohjelmat kulkevat aina mukanasi" - tämähän ei pidä paikkaansa, sillä Telia TV sovelluksella en edes voi katsoa kaikkia tilaamiani kanavia.

 

p.s.s Viaplay tosiaan vastasi minulle näin: "Kiitos viestistäsi, selvennän asiaa sinulle mielelläni. Telia ei ole meidän yhteistyökumppani, täten Elisa Viihde Viaplay ei myöskään kuulu Telian tilaukseen. Tästä löytyy lista yhteistyökumppaneistamme." Suuri ja mahtava Telia ei ole yhteistyökumppani siinä missä mm Ikaalisten-Parkanon puhelin, Karjaan puhelin, Laitilan puhelinosuuskunta yms ovat.


@Toivo_Turha  kirjoitti:


Keskustelujen sijaan olisi hyvä pyrkiä neuvotteluihin; ei siis vain vaihtamaan mielipiteitä vaan etsimään ratkaisua asiaan. No se saivartelusta. Mutta koska on selvää, ettei Viaplayta ole tulevaisuudessakaan Telian asiakkaille tarjolla, Telia voisi todellakin laskea V-kanaviensa (Premium, Sport) hintaa edes pieneksi lohduksi pettyneille/petetyille asiakkailleen. Kuten yllä on todettu, Telian asiakkaat maksavat OLEELLISESTI huonommasta palvelusta saman hinnan kuin laadukkaampien operaattoreiden asiakkaat. Sekin on totta, kuten myös on todettu, että tyhmiähän olemme me, jotka yhä edelleen Telian asiakkaina jatkamme...mutta kuinka kauan?






Tuossa @SaJoonas sanoikin aikaisemmin, ettei tätä asia ole kuopattu ja ei voida tietää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Kiitos palautteesta, laitan tästä ilmanmuuta palautteen eteenpäin. 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +12

Kun ottaa huomioon, että Telian asiakkaat ovat huonommassa asemassa mitä muiden operaattoreiden asiakkaat - eli eivät saa käyttöönsä Viaplay-palvelua, niin luulisi edes V Film-kirjaston toimivan kuten pitää!! Nyt V Film- kirjaston elokuvista puuttuu tekstitettyä dialogia KAIKISTA elokuvista! Miksi tämmöisestä palvelusta pitää maksaa?

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +12

Ilmottaako Telia milloin tämä V Film- kirjasto on saatu korjattua? Toivottavasti se saataisiin kuntoon mahdollisimman pian, vai onko asiaa viety eteenpäin?


@jarkko35  kirjoitti:

Ilmottaako Telia milloin tämä V Film- kirjasto on saatu korjattua? Toivottavasti se saataisiin kuntoon mahdollisimman pian, vai onko asiaa viety eteenpäin?


Häiriö tekstityksen puutteesta on parhaillaan korjauksessa. Ilmoitamme tähän keskusteluun kun häiriö saadaan korjattua!


@jarkko35  kirjoitti:

Ja saisiko Isä (The Father)- elokuvaan viimein ne tekstitykset! Tästä ilmoitin jo pari kuukautta sitten!!


Ilokseni voin ilmoittaa, että The Father -elokuvan suomenkieliset tekstitykset ovat nyt näkyvillä! 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +12

Kiitos, nyt The Father- elokuvan tekstitykset ovat näkyvillä, mutta siinäkin elokuvassa on sama juttu - jos puhuja ei näy kuvassa, niin hänen puhettaan ei ole tekstitetty! Menee maku tästä hommasta!

Käyttäjätaso 1

@jarkko35  kirjoitti:


Kiitos, nyt The Father- elokuvan tekstitykset ovat näkyvillä, mutta siinäkin elokuvassa on sama juttu - jos puhuja ei näy kuvassa, niin hänen puhettaan ei ole tekstitetty! Menee maku tästä hommasta!






Kiitos ilmoituksestasi ja ymmärrän turhautumisen tilanteeseen liittyen. Selvitin asiaa ja sain tosiaan selville, että digibokseilla on vikaa kursiivitekstityksen kanssa. Ne eivät nyt tällä hetkellä näy. Kun puhuja ei esiinny ruudussa niin tällöin tekstitykset tulevat usein kursiivissa ja niissä on nyt häiriötä, niin kuin kerroitkin. Tämä olikin jo meillä tiedossa ja selvityksessä, joten toivotaan nopeaa ratkaisua.



Selvitin asiaa ja sain tosiaan selville, että digibokseilla on vikaa kursiivitekstityksen kanssa.


Äsken kun testasin, niin ainakin minulla näkyy osassa (VFilm-kirjaston) elokuvissa kursiivitekstitykset niin onko ongelma yleinen vai koskeeko vain tiettyjä ohjelmia? Tuntuu oudolta, että ongelma on niin valikoiva, että osassa se toimii kun taas osassa ei.

Vastaa