Skip to main content

K-ryhmän lahjakortti saamatta

  • 15. marraskuuta 2021
  • 32 kommenttia
  • 456 katselukertaa

Vaihdoin liittymän telialle, koska sain vastaavan liittymän ja 50€ lahjakortin K-ryhmälle. Tai näin minulle luvattiin. Nyt kolme Telian laskua maksettuna odottelen vieläkin lahjakorttiani jota ei ole koskaan kuulunut. Jos tarjoukseen kuuluu lahjakortti olisi myös reilua toimittaa se asiakkaalle. Tuntuu kuin tahallaan yritettäisiin venyttää lahjakortin toimitusta kunnes asiakas unohtaa tämän. Huonoa toimintaa Telia!

 

--
edit Merja_J: otsikkoa muokattu kuvaavammaksi

 

32 kommenttia

Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 1757 kommenttia
  • 15. marraskuuta 2021

Hei @Banaani13 ja tervetuloa Yhteisöön. Mukavaa että löysit tiesi tänne 🙂 Lahjakortti pitäisi tulla siinä vaiheessa kun ensimmäinen lasku on maksettu. Kortit lähetetään aina keskitetysti kuun vaihteessa mutta nytpä näyttää siltä että sinun korttisi on pahasti myöhässä jos olet jo kolme laskua ehtinyt maksaa. Täällä Yhteisössä emme pääse asiakastietoihisi käsiksi, joten asiaasi ei tätä kautta päästä edistämään, mutta jos tulet juttelmaan kanssamme chattiin telia.fi -sivujen kautta niin kollegat siellä laittavat asiasi selvitykseen. Telia.fi -sivustolle kannattaa kirjautua esimerkiksi verkkopankkitunnuksella, niin sinut saadaan tunnistettua ja asian hoitaminen on tällöin sujuvampaa. 


Otin liittymän, itseasiassa 3 liittyää, lokakuun alusta alkavaksi ja luvattiin 30euron lahjakortit Citymarketiin (tai K-ryhmään). Kortteja ei ole edelleenkään postitettu. Otin asiakaspalveluun yhteyttä, josta todettiin, että HUPS, jäänyt jostain syystä lähettämättä. Lopulta vastattiin, että huhtikuun lopussa postitetaan minulle LIDL:n lahjakortit.  Aivan Telian *******usta näillä lahjakorteilla asiakkaiden kalastelua. Todellakin odottavat asiakkaan unohtavan luvatut lahjakortit. Tässäkin kyse on 90eurosta rahaa. En saanut vastausta, että mitä jos jättäisin vaan heidän laskustaan samalla tavalla 90e maksamatta. Maksaisin joskus, jos joku sattuisi kyselemään, mutta tietenkin ilman mitään korkoja ja muita ylimääräisiä maksuja. Tässäkin tapauksessa lupaukset petettiin. 


SannaMKoo
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 1018 kommenttia
  • 31. maaliskuuta 2022
@PITIK76@HOTMAIL.COM  kirjoitti:
 

Otin liittymän, itseasiassa 3 liittyää, lokakuun alusta alkavaksi ja luvattiin 30euron lahjakortit Citymarketiin (tai K-ryhmään). Kortteja ei ole edelleenkään postitettu. Otin asiakaspalveluun yhteyttä, josta todettiin, että HUPS, jäänyt jostain syystä lähettämättä. Lopulta vastattiin, että huhtikuun lopussa postitetaan minulle LIDL:n lahjakortit.  Aivan Telian *******usta näillä lahjakorteilla asiakkaiden kalastelua. Todellakin odottavat asiakkaan unohtavan luvatut lahjakortit. Tässäkin kyse on 90eurosta rahaa. En saanut vastausta, että mitä jos jättäisin vaan heidän laskustaan samalla tavalla 90e maksamatta. Maksaisin joskus, jos joku sattuisi kyselemään, mutta tietenkin ilman mitään korkoja ja muita ylimääräisiä maksuja. Tässäkin tapauksessa lupaukset petettiin. 

 

Heippa @PITIK76@HOTMAIL.COM ja lämpimästi tervetuloa tänne Yhteisöön keskustelemaan! 

Olet tosiaan myös joutunut odottelemaan kohtuuttoman kauan liittymäkampanjaan kuuluneita lahjakortteja. Hyvä kuitenkin että olit asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme ja sieltä selkeästi on laitettu nyt asiaa eteenpäin. 

Voin kuitenkin vakuuttaa, ettei tässä ole kysymys mistään huijauksesta tai siitä, että luotamme asiakkaidemme unohtavan liittymien kaupanpäälliset. Ei ole meidänkään etujemme mukaista aiheuttaa tyytymättömyyttä ja mielipahaa puuttumaan jääneistä lahjakorteista, tai myöhässä tulevista. Syitä myöhästymiselle on vaikea arvailla, mutta esimerkiksi mahdolliset muutokset tai päivitykset liittymälle voi olla yksi syy. Mutta näitä tosiaan voidaan tarkistella aina kattavammin asiakaspalvelun kautta kun näemme tarkemmat tiedot kampanjasta asiakastietojesi kera. 

Suuret pahoittelut vielä myöhässä tulevista lahjakorteista! 


No, tässä tapauksessa ei mitään muutoksia ollut, jotka olisivat selittäneet unohduksen. Edelleen kyseenalaistan, miksi Telialla on oikeus jättää maksamattta (tai maksaa 5-6kk sovitun jälkeen) ilman mitään hyvitystä, mutta kuluttajalla ei ja lopulta vaihtaa kokonaan tuote toiseen. 


HannaMarikaL
Telialainen
  • Telialainen
  • 587 kommenttia
  • 1. huhtikuuta 2022
@PITIK76@HOTMAIL.COM  kirjoitti:
 

No, tässä tapauksessa ei mitään muutoksia ollut, jotka olisivat selittäneet unohduksen. Edelleen kyseenalaistan, miksi Telialla on oikeus jättää maksamattta (tai maksaa 5-6kk sovitun jälkeen) ilman mitään hyvitystä, mutta kuluttajalla ei ja lopulta vaihtaa kokonaan tuote toiseen. 

Nyt on vaikea sanoa, mitä tässä on tarkalleen ottaen tapahtunut ja minkä vuoksi et ole lahjakortteja saanut viime vuoden puolella, kun liittymät olet tilannut silloin. Kyseessä voi olla inhimillinen erehdys ja kuten @SannaMKoo tuossa aikaisemmin sanoi, asiakaspalvelun kautta asiaa voidaan selvittää tarkemmin. Se miksi K-Ryhmän lahjakortti on nyt vaihtunut LIDL:n korttiin johtuu siitä, että noita K-Ryhmän kortteja ei meillä enää ole. 

 


  • Savumerkittäjä
  • 3 kommenttia
  • 12. maaliskuuta 2025

Näyttää olevan Telian toimintamalli jo vuosien ajan, että houkutellaan asiakkaita lahjakorteilla, joita ei tule.

Omalla kohdalla tämä kerta on ensimmäinen, kun lahjakortti on luvattu. Soitto tuli 27.11.24, jolloin luvattiin 50 € lahjakortti Lidliin. Olen nyt reklamoinut kolmesti, ensin soittamalla joulukuussa (oli muutakin asiaa), silloin sanottiin kortin lähetettävän tammikuun -25 aikana. 26.2. otin chat-yhteyden, kun korttia ei ollut tullut. Luvattiin lähettää kuukauden sisään. Koska olen lähdössä matkalle, kyselin tänään uudelleen. Nyt se kuulemma tulee huhtikuun aikana?

Mahtaako tulla, ja onko edes enää voimassa, jos tulee?

Ihmettelen, miten näin ison firman kannattaa ryvettää maineensa ko. toiminnalla. Olen ollut Telian asiakas yli 20 vuotta. Kertaakaan en ole jättänyt laskua maksamatta.

Nytkö asiakkuuteni on muodostunut taakaksi, josta halutaan eroon?


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 535 kommenttia
  • 12. maaliskuuta 2025
Kärsivällinen kirjoitti:

Omalla kohdalla tämä kerta on ensimmäinen, kun lahjakortti on luvattu. Soitto tuli 27.11.24, jolloin luvattiin 50 € lahjakortti Lidliin. Olen nyt reklamoinut kolmesti, ensin soittamalla joulukuussa (oli muutakin asiaa), silloin sanottiin kortin lähetettävän tammikuun -25 aikana. 26.2. otin chat-yhteyden, kun korttia ei ollut tullut. Luvattiin lähettää kuukauden sisään. Koska olen lähdössä matkalle, kyselin tänään uudelleen. Nyt se kuulemma tulee huhtikuun aikana?

Mahtaako tulla, ja onko edes enää voimassa, jos tulee?

Lidl-lahjakorttien toimituksissa oli aiemmin viivettä ja näiden osalta teimme korjauksia, jotta saimme lahjakortit matkaan liittymän tilanneille. Kuulostaa nyt oudolta, että olet jo useasti ollut asiakaspalveluun yhteydessä mutta toimituksen tilannetta ei ilmeisesti ole selvitetty tarkemmin. Yleisesti lahjakortti toimitetaan liittymän aktivoitumisesta seuraavana kuukautena, joten jokin toimituksessa on tosiaan nyt pielessä. Kerrottiinko sinulle asiakaspalvelussa, että kortti on lähetetty uudelleen matkaan? Ja muistatko, että onko lahjakortti luvattu toimittaa sinulle fyysisesti vai Lidl-sovellukseen?


Goyahkla
Morsettaja
  • Morsettaja
  • 34 kommenttia
  • 12. maaliskuuta 2025

Hei kärsimätön sinun ei kannata luottaa Telian chat palveluun mene Telia kauppaan tai soita. Minuakin ihmetytti tuon luvatun lahjakortin kohtalo chatissä koitin hoitaa kyseistä asia milloin oli Jani. Pirkko.,Sari jne edelleen ei se edennyt luvattiin mutta ei lahjakorttia ei tullut postissa luvattuun aikaan. No kävin Telia kaupassa kysymässä ja alkuun minulle pahoiteltiin ja sanottiin minä tiedustelen missä se lahjakortti viipyy koska yleensä se lähetetään heti odotelkaa kyllä se kohta tulee. Joopa joo samaa laulua joka kerta soitellaan ja kysytään tätä jatkui mutta ei se edennyt toivotulla tavalla. Menin vähän ennen joulua Telia kauppaan ja kun vuoroni tuli kohteliaasti tuli myyjä että mitä saisi olla? liike täynnä väkeä ja kovaan ääneen sanoin myyjälle etten tullut ostamaan vaan tulin kysymään missä se luvattu lahjakortti viipyy tämän sanoin kovalla äänellä jokainen liikkeessä kääntyi katsomaan meitä ja myyjä naama punaisena koitti jotain selittää että kyllä se kohta tulee siihen minä taas sanoin kovalla äänellä myyjälle kyllä te luvata osaatte mutta kauppaan luvattua lahjakorttia ei ole vielä tullut vaikka niin lupasitte. Läksin pois kaupasta ja unohdin tuon koko lahjakortin telialta tuli viesti lahjakortti tulee ennen joulua no eipä tullut vaan viesti 18100 numerosta Lidlin lahjakortti tulee ensi kuun loppuun mennessä tämä viesti tuli 17.12 2024 no mitä tästä enää voi ajatella? Tämä oli minulle periaate kysymys siksi tappelin Telian kanssa tämän taistelun kyllä varmaan rahaa meni enemmän kuin tuon lahjakortin hinta oli 30 e.

PS.otan osaa.

 

 


  • Savumerkittäjä
  • 3 kommenttia
  • 12. maaliskuuta 2025

Kiitos vastauksesta.

Soittaessani sanottiin, että se lähetetään maapostissa. Minulla ei ole Lidlin sovellusta, ei sitä tosin kysyttykään.

Chatissa ensin epäiltiin syyksi jouluruuhkaa postissa (tämä siis 26.2.). Tänään ei tullut selitystä ollenkaan. On sanottu, että “laitetaan selvitykseen”, mitä ikinä se sitten tarkoittanee.

Se on luvattu tammikuussa, sitten maaliskuussa, nyt huhtikuussa. Aina siis hämärässä tulevaisuudessa.

Tuttavalle lähetettiin yhden reklamoinnin jälkeen helmikuussa.

Toivon vielä vastausta viimeiseen kysymykseeni: Onko 20 v. mittainen asiakkuus ilman maksuhäiriöitä nyt taakka Telialle?


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1657 kommenttia
  • 12. maaliskuuta 2025
Kärsivällinen kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.

Soittaessani sanottiin, että se lähetetään maapostissa. Minulla ei ole Lidlin sovellusta, ei sitä tosin kysyttykään.

Chatissa ensin epäiltiin syyksi jouluruuhkaa postissa (tämä siis 26.2.). Tänään ei tullut selitystä ollenkaan. On sanottu, että “laitetaan selvitykseen”, mitä ikinä se sitten tarkoittanee.

Se on luvattu tammikuussa, sitten maaliskuussa, nyt huhtikuussa. Aina siis hämärässä tulevaisuudessa.

Tuttavalle lähetettiin yhden reklamoinnin jälkeen helmikuussa.

Toivon vielä vastausta viimeiseen kysymykseeni: Onko 20 v. mittainen asiakkuus ilman maksuhäiriöitä nyt taakka Telialle?

Sanotaanko näin, että Postin toiminta tai mahdollisen ruuhka eivät ole oikeita syitä lahjakortin toimituksen viivästymiselle. Pahoittelen omasta puolestani luvatun lahkakortin saapumisen viivästymistä, yksinkertaisen virheen oikaisun vaikeutta, sekä lunastamatta jääneitä lupauksia joita olet asiakaspalvelustamme saanut. 

Näin pitkään kestänyt yhtäjaksoinen asiakkuus ansaitsee vain syvimmän kiitoksen ja pikaisen korjauksen tilanteeseen. Tuttavasi kohdalla virheenkorjaus on tapahtunut kuten sen pitääkin, kerralla kuntoon. Ongelman jatkuminen vain aiheuttaa molemmille osapuolille lisää kuluja, harmistusta ja ylimääräistä vaivaa. 

Jos lahjakorttia ei ala kuulumaan, niin laitahan vaikka minulle yksityisviestin kautta asiakasnumerosi, niin pääsen kyselemään puuttuvan lahjakortin perään. 


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1657 kommenttia
  • 12. maaliskuuta 2025
Goyahkla kirjoitti:

Hei kärsimätön sinun ei kannata luottaa Telian chat palveluun mene Telia kauppaan tai soita. Minuakin ihmetytti tuon luvatun lahjakortin kohtalo chatissä koitin hoitaa kyseistä asia milloin oli Jani. Pirkko.,Sari jne edelleen ei se edennyt luvattiin mutta ei lahjakorttia ei tullut postissa luvattuun aikaan. No kävin Telia kaupassa kysymässä ja alkuun minulle pahoiteltiin ja sanottiin minä tiedustelen missä se lahjakortti viipyy koska yleensä se lähetetään heti odotelkaa kyllä se kohta tulee. Joopa joo samaa laulua joka kerta soitellaan ja kysytään tätä jatkui mutta ei se edennyt toivotulla tavalla. Menin vähän ennen joulua Telia kauppaan ja kun vuoroni tuli kohteliaasti tuli myyjä että mitä saisi olla? liike täynnä väkeä ja kovaan ääneen sanoin myyjälle etten tullut ostamaan vaan tulin kysymään missä se luvattu lahjakortti viipyy tämän sanoin kovalla äänellä jokainen liikkeessä kääntyi katsomaan meitä ja myyjä naama punaisena koitti jotain selittää että kyllä se kohta tulee siihen minä taas sanoin kovalla äänellä myyjälle kyllä te luvata osaatte mutta kauppaan luvattua lahjakorttia ei ole vielä tullut vaikka niin lupasitte. Läksin pois kaupasta ja unohdin tuon koko lahjakortin telialta tuli viesti lahjakortti tulee ennen joulua no eipä tullut vaan viesti 18100 numerosta Lidlin lahjakortti tulee ensi kuun loppuun mennessä tämä viesti tuli 17.12 2024 no mitä tästä enää voi ajatella? Tämä oli minulle periaate kysymys siksi tappelin Telian kanssa tämän taistelun kyllä varmaan rahaa meni enemmän kuin tuon lahjakortin hinta oli 30 e.

PS.otan osaa.

Asianhoito pitäisi tietenkin onnistua samalla tavalla asiakaspalvelumme asiointikanavasta riippumatta. Tottakai yksittäisiä eroja asiakaspalvelijan osaamisessa voi olla, mutta se mitä ei itse osaa tai tiedä niin selvitetään tai tehdään yhdessä osaavan kollegan kanssa. Asiakaspalvelumme työntekijä ei voi itse lahjakorttia lähettää, mutta asiakaspalvelija pystyy tekemään ohjeistuksen mukaisesti korjauspyynnön puuttuvasta lahjakortista. 

Varmasti ollut epämukava tilanne myyjällä, kun muiden virheiden vuoksi hän on joutunut ikävään tilanteeseen. Ymmärrän kyllä turhautumisesi, sillä samassa tilanteessa olisin myös itse turhautunut. 

Jos et ole ​@Goyahkla edelleenkään saanut liittymäsopimukseen sisältynyttä lahjakorttia vaikka lahjakortin saamisen ehdot ovat täyttyneet, niin laitathan yksityisviestin kautta asiakasnumerosi, jotta voin kysellä puuttuvan lahjakortin perään. 


Goyahkla
Morsettaja
  • Morsettaja
  • 34 kommenttia
  • 12. maaliskuuta 2025

Hienoa työtä Nim ​@KaPetri jos sinulla on kerta tuollainen tuttavuus Telian työntekijöiden kanssa ihmettelen miksi et aikasemmin tarjonnut palveluksia joita nyt pystyt tekemään?  Henkilöt kirjoittelee tänne Telian ongelmista ja sinulla on suora linja telialle? Mikset heti sitä kertonut  jos näin on?

 

Muokkaus: Lisätty tägäys //KaPetri


Goyahkla
Morsettaja
  • Morsettaja
  • 34 kommenttia
  • 12. maaliskuuta 2025

@KaPetri  minä sain jo oman lahjakortin telialta saanut kyllähän sen pitäisi näkyä viesti ketjussa aikaa se kyllä vei ja turhia yhteydenottoja Telian asiakaspalveluun. Minusta on yrityksen vastuu jos jotain lupaa pitää se myös pitää? Vai päteekö sama lause firmani ei konkkaan mene nimi sen vain vaihtuu?

 

Muokkaus: Lisätty tägäys //KaPetri


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1657 kommenttia
  • 12. maaliskuuta 2025
Goyahkla kirjoitti:

Hienoa työtä Nim ​@KaPetri jos sinulla on kerta tuollainen tuttavuus Telian työntekijöiden kanssa ihmettelen miksi et aikasemmin tarjonnut palveluksia joita nyt pystyt tekemään?  Henkilöt kirjoittelee tänne Telian ongelmista ja sinulla on suora linja telialle? Mikset heti sitä kertonut  jos näin on?

Telian henkilökuntaan kuuluvana minulle on suotu tiettyjen velvollisuuksien lisäksi joitain hyödyllisiä oikeuksia. Satun tuntemaan mm. lahjakorttien toimituksen parissa työskentelevän kollegan, joten hänen kauttaan voin asiaa tarvittaessa eskaloida. 

 

Goyahkla kirjoitti:

@KaPetri  minä sain jo oman lahjakortin telialta saanut kyllähän sen pitäisi näkyä viesti ketjussa aikaa se kyllä vei ja turhia yhteydenottoja Telian asiakaspalveluun. Minusta on yrityksen vastuu jos jotain lupaa pitää se myös pitää? Vai päteekö sama lause firmani ei konkkaan mene nimi sen vain vaihtuu?

Anteeksi en selvästikkään lukenut ketjua tarpeeksi huolellisesti läpi, kun minulla jäi tämä huomaamatta. Hyvä, että olet saanut sinulle kuuluvan lahjakortin!  

Lupauksien lunastamisesta olemme täysin samaa mieltä. Jos lupauksen antaa, tulee tällöin toimia annetun lupauksen mukaisesti. Sopimukseen kirjatun ehdon/lupauksen kanssa palveluntarjoajalla on korostunut vastuu lupauksen täyttämisestä. 


jokeri59
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+4
  • 273 kommenttia
  • 12. maaliskuuta 2025
Goyahkla kirjoitti:

Menin vähän ennen joulua Telia kauppaan ja kun vuoroni tuli kohteliaasti tuli myyjä että mitä saisi olla? liike täynnä väkeä ja kovaan ääneen sanoin myyjälle etten tullut ostamaan vaan tulin kysymään missä se luvattu lahjakortti viipyy tämän sanoin kovalla äänellä jokainen liikkeessä kääntyi katsomaan meitä ja myyjä naama punaisena koitti jotain selittää että kyllä se kohta tulee siihen minä taas sanoin kovalla äänellä myyjä

Joku yritys mainosti joskus että asiakas on Kuningas.

Tuli tässä mieleen, että aikoinaan kuninkaat sontivat kaiken kansan edessä, ja tuotokset esiteltiin kansalle. Sonnan määrästä pääteltiin Kuninkaan terveydentila jumalan viranhoitajana.

Kuningas sonti, ja kansa hurrasi. Eikä kansa tiennyt ettei sonnan määrä ollut pätevä mittari punnittaessa Kunikaan mielenterveyttä. Sittemmin Kuninkaat ovat sontineet privaatisti, ihan hyvä!


  • Savumerkittäjä
  • 3 kommenttia
  • 13. maaliskuuta 2025

Kiitos, ​@KaPetri . Jos ei edelleenkään ole tullut, kun palaan matkalta huhtikuun alussa, laitan sinulle yksityisviestiä. Näyttää olevan vuosia jatkunut ongelma tämä, ja kaatuu aspan niskaan. Vika on jossain “ylempänä” luultavasti. Todella ikävää, ja kummallista, että asiaa ei ole saatu kuntoon. Kauan työelämässä olleena olen oppinut, että jos on tahtoa, löytyy myös keinoja.

Hyvää kevättä kaikille!


Goyahkla
Morsettaja
  • Morsettaja
  • 34 kommenttia
  • 13. maaliskuuta 2025

Hei tämä ​@KaPetri KaPetri ottaa yhteyttä Telian johtoon ja tehdä sellaisen ehdotuksen joka antaa jokaiselle Telian työntekijälle pinkan Lahjakortteja ja antaa ne tilauksen tai ostamisen jälkeen. Mutta tässäkin on ongelma koska suurin osa tekee ostokset netissä. Mutta mutta ei hätää jos lahjakortti viipyy vaikka vko sen jälkeen sen voisi noutaa Telia kaupasta.


----
Muokkaus Merja_J: lisätty tägäys


  • Savumerkittäjä
  • 4 kommenttia
  • 13. maaliskuuta 2025

Itse odotan edelleen aikoinaan (-24 lopussa) liittymäetuna olleita nappikuulokkeita. Ei ole näkynyt eikä kuulunut. Chatissa luvataan vaan aina että kyllä ne sieltä tulevat ja laitetaan selvitykseen mutta ei ole näkynyt. Seuranta on jämähtänyt “odottaa varaston täydennystä”, vaikka kyseisiä kuulokkeita on jokaisessa Telian myymälässä ja nettikauppa lupaa toimitusta 1-2 päivässä. Ei näy. Viimeksi soitin asiakaspalveluun, joka kertoi että kuulokkeet on toimitettu Tampereelle. Miksi? Asun Helsingissä eikä minulla ole koskaan ollut osoitetta Tampereella ja Telian tiedoissa oli tarkistuksessa minulle kyllä oikea osoite Helsinkiin. No taas luvattiin että pistetään kuulokkeet välittömästi tulemaan ja uusi seurantanumero tulee myös. No ei ole tullut kuulokkeita eikä myöskään seurantanumeroa. Ja alkuperäinen seuranta odottelee edelleen “varaston täydennystä”. Enpä ole kyllä surkeampaa kohtelua saanut. 


  • Savumerkittäjä
  • 10 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025

Lukekaa sopimukset, niissä pitäisi olla viimeinen päivämäärä lahja- tai etuseteleiden toimittamiseksi.

Jos menee yli, eikä tämä ns. asiakaspalvelu saa asiaa hoidetuksi, niin vähintään ilmoitus

kuluttajasuoja-asiamiehelle ja muihin, kuin tällaisiin Telian ylläpitämiin yhteisöihin. 

Trustpilotiin ja Sitejabberiin vain kokemuksia, ja kun tämä firma on Ruotsalainen, niin myös

heidän ketjuihinsa. Asia ei korjaannu täällä, eikä Telian “asiakaspalvelussa”.

En ymmärrä tätä muutamien kymppien maksulaistamista näin ison firman toimintatavoissa, sillä

pelkät käsittelyajat ja suorat tinkaamiset ja viivyttelyt maksavat varmasti käsittelijöiden

tuntipalkoissa, ellei juuri siitä ole kysymys.

Eli, jos koko asiakaspalvelu ja käsittelijä työväki tahallaan tekee asioista vaikeita, jolloin

näyttäisi ylimmälle johdolle siltä, kun asiakaspalvelu tekee hiki hatussa töitä, eikä siitä

ole varaa yhtään vähentää henkilökuntaa. Asiakkaita provosoidaan.

Mitä oikeasti hyvää on tapahtunut esim. tälläkin yhteisöpalstoilla? Onko oikeasti

mitään korjaantunut? Ainakaan minulla ei ole koskaan tapahtunut mitään positiivistä,

ainoastaan kiukku on noussut menetetystä ajasta selvittämässä selvää asiaa.

Minulla sattuu olemaan aikaa, mutta tuleeko Telialle tästä jotain plussaa viivan alle ja

nouseeko maine hyvänä yrityksenä, kun siihen muka tähtäävät. No ei.


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 535 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025
jyrki kirjoitti:

Viimeksi soitin asiakaspalveluun, joka kertoi että kuulokkeet on toimitettu Tampereelle. Miksi? Asun Helsingissä eikä minulla ole koskaan ollut osoitetta Tampereella ja Telian tiedoissa oli tarkistuksessa minulle kyllä oikea osoite Helsinkiin. No taas luvattiin että pistetään kuulokkeet välittömästi tulemaan ja uusi seurantanumero tulee myös. No ei ole tullut kuulokkeita eikä myöskään seurantanumeroa.

Milloin otit asiakaspalveluun tätä koskien viimeksi yhteyttä? Kertomasi tilanne vaatii jonkin verran manuaalityötä, jonka vuoksi uuden toimituksen luomiseen voi mennä muutama arkipäivä. Jos tuosta on kuitenkin pidempi aika niin on omituista ettei seurantanumeroa ole vielä tullut sinulle.


  • Savumerkittäjä
  • 4 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025
SakuMik kirjoitti:
jyrki kirjoitti:

Viimeksi soitin asiakaspalveluun, joka kertoi että kuulokkeet on toimitettu Tampereelle. Miksi? Asun Helsingissä eikä minulla ole koskaan ollut osoitetta Tampereella ja Telian tiedoissa oli tarkistuksessa minulle kyllä oikea osoite Helsinkiin. No taas luvattiin että pistetään kuulokkeet välittömästi tulemaan ja uusi seurantanumero tulee myös. No ei ole tullut kuulokkeita eikä myöskään seurantanumeroa.

Milloin otit asiakaspalveluun tätä koskien viimeksi yhteyttä? Kertomasi tilanne vaatii jonkin verran manuaalityötä, jonka vuoksi uuden toimituksen luomiseen voi mennä muutama arkipäivä. Jos tuosta on kuitenkin pidempi aika niin on omituista ettei seurantanumeroa ole vielä tullut sinulle.

Maanantaina soittelin eikä tosiaan mitään näkyvää ole tapahtunut. Nämä ”ilmaiset” kylkiäiset eivät enää kovin ilmaisia ole kun joutuu jonottelemaan maksullisissa palvelunumeroissa. Ja tässä oli vielä kaksi liittymää eli kahdet kuulokkeet. Luulenpa että olen jälleen jonkun toisen operaattorin asiakas ennenkuin nämä saadaan (jos saadaan). Ainakin voin olla rehellisesti suosittelematta Teliaa kenellekään.


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 535 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025
jyrki kirjoitti:

Maanantaina soittelin eikä tosiaan mitään näkyvää ole tapahtunut. Nämä ”ilmaiset” kylkiäiset eivät enää kovin ilmaisia ole kun joutuu jonottelemaan maksullisissa palvelunumeroissa. Ja tässä oli vielä kaksi liittymää eli kahdet kuulokkeet. Luulenpa että olen jälleen jonkun toisen operaattorin asiakas ennenkuin nämä saadaan (jos saadaan). Ainakin voin olla rehellisesti suosittelematta Teliaa kenellekään.

Pahoittelut puolestani, että toimituksessa on ollut ongelmia ja viivettä. Jos et tahdo hoitaa asiaa puhelimessa, niin vaihtoehtoisesti asiaa pääsee hoitamaan chat-palvelussamme tai yhteydenottopyyntö lomakkeella. Toivottavasti kuitenkin asia olisi jo hoidossa ja kuulokkeet tulisivat pian perille! Viime soitostasi on kuitenkin jo hetki, niin varmistukseksi suosittelisin laittamaan asiasta lomakkeen eteenpäin, jolloin sinuun ollaan asiaa koskien yhteydessä.


  • Savumerkittäjä
  • 4 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025
SakuMik kirjoitti:
jyrki kirjoitti:

Maanantaina soittelin eikä tosiaan mitään näkyvää ole tapahtunut. Nämä ”ilmaiset” kylkiäiset eivät enää kovin ilmaisia ole kun joutuu jonottelemaan maksullisissa palvelunumeroissa. Ja tässä oli vielä kaksi liittymää eli kahdet kuulokkeet. Luulenpa että olen jälleen jonkun toisen operaattorin asiakas ennenkuin nämä saadaan (jos saadaan). Ainakin voin olla rehellisesti suosittelematta Teliaa kenellekään.

Pahoittelut puolestani, että toimituksessa on ollut ongelmia ja viivettä. Jos et tahdo hoitaa asiaa puhelimessa, niin vaihtoehtoisesti asiaa pääsee hoitamaan chat-palvelussamme tai yhteydenottopyyntö lomakkeella. Toivottavasti kuitenkin asia olisi jo hoidossa ja kuulokkeet tulisivat pian perille! Viime soitostasi on kuitenkin jo hetki, niin varmistukseksi suosittelisin laittamaan asiasta lomakkeen eteenpäin, jolloin sinuun ollaan asiaa koskien yhteydessä.

Chattiin olen ollut useasti yhteydessä tuloksella: ”Kyllä ne sieltä varmaan pian tulevat…” Jepjep.


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 823 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025
jyrki kirjoitti:

Itse odotan edelleen aikoinaan (-24 lopussa) liittymäetuna olleita nappikuulokkeita. Ei ole näkynyt eikä kuulunut. Chatissa luvataan vaan aina että kyllä ne sieltä tulevat ja laitetaan selvitykseen mutta ei ole näkynyt. Seuranta on jämähtänyt “odottaa varaston täydennystä”, vaikka kyseisiä kuulokkeita on jokaisessa Telian myymälässä ja nettikauppa lupaa toimitusta 1-2 päivässä. Ei näy. Viimeksi soitin asiakaspalveluun, joka kertoi että kuulokkeet on toimitettu Tampereelle. Miksi? Asun Helsingissä eikä minulla ole koskaan ollut osoitetta Tampereella ja Telian tiedoissa oli tarkistuksessa minulle kyllä oikea osoite Helsinkiin. No taas luvattiin että pistetään kuulokkeet välittömästi tulemaan ja uusi seurantanumero tulee myös. No ei ole tullut kuulokkeita eikä myöskään seurantanumeroa. Ja alkuperäinen seuranta odottelee edelleen “varaston täydennystä”. Enpä ole kyllä surkeampaa kohtelua saanut. 

Kertoisitko vielä tarkemmin minkä merkkiset kuulokkeet on kyseessä? Voisin tarkistaa sen perusteella mikä on toimitusten tilanne. 


  • Savumerkittäjä
  • 4 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025
Katjane kirjoitti:
jyrki kirjoitti:

Itse odotan edelleen aikoinaan (-24 lopussa) liittymäetuna olleita nappikuulokkeita. Ei ole näkynyt eikä kuulunut. Chatissa luvataan vaan aina että kyllä ne sieltä tulevat ja laitetaan selvitykseen mutta ei ole näkynyt. Seuranta on jämähtänyt “odottaa varaston täydennystä”, vaikka kyseisiä kuulokkeita on jokaisessa Telian myymälässä ja nettikauppa lupaa toimitusta 1-2 päivässä. Ei näy. Viimeksi soitin asiakaspalveluun, joka kertoi että kuulokkeet on toimitettu Tampereelle. Miksi? Asun Helsingissä eikä minulla ole koskaan ollut osoitetta Tampereella ja Telian tiedoissa oli tarkistuksessa minulle kyllä oikea osoite Helsinkiin. No taas luvattiin että pistetään kuulokkeet välittömästi tulemaan ja uusi seurantanumero tulee myös. No ei ole tullut kuulokkeita eikä myöskään seurantanumeroa. Ja alkuperäinen seuranta odottelee edelleen “varaston täydennystä”. Enpä ole kyllä surkeampaa kohtelua saanut. 

Kertoisitko vielä tarkemmin minkä merkkiset kuulokkeet on kyseessä? Voisin tarkistaa sen perusteella mikä on toimitusten tilanne. 

Jbl Tune Flex in-ear bluetooth (2 paria).


Vastaa