Moi,
Soitin telian asiakaspalveluun noin viikko sitten Joulukuussa 2017. Muutimme uuteen asuntoon ja siellä ei ollut laajakaistaliittymä sopimusta. Asiakaspalvelusta minulle tarjottiin liittymää hintaan 24.90€ ja se luvattiin aktivoida heti perjantaina. Liittymä ei kuitenkaan toiminut ja soitin lauantaina uudelleen. Sanoin, että tarvitsen liittymää mahdollisimman pian. Asiakaspalvelu pahoitteli ja sanoi, että Telian luotonvalvonta avautuu maanantaina ja he käyvät asiat läpi. Asiakaspalvelu tarjosi liittymää alennettuun hintaan ja suostuin diiliin.
Maanantaina Telian asiakaspalvelu soitti ja sanoi, että olen asunut Ruotsissa 2 vuotta opiskelijana ja tullut takaisen Suomeen. He kysyivät myös ruotsin henkilötunnusta ja annoin sen heille. Asiakaspalvelu soitti taas uudelleen ja sanoi että luotonvalvonta on mennyt läpi Ruotsista ja Suomesta, mutta koska mainitsin että olen opiskellut Yhdysvalloissa ja Australiassa vaihdossa ja töissä Telian asiakaspalvelu ei voi tarkistaa luottotietoja maista näistä maista missä olen matkustanut. He tarjosivat että jos maksan ennakkoon 10 kuukautta, he avaavat liittymän heti. En halunnut maksaa 10 kuukautta ennakkoon ja koin, että tälläisen kohtelu oli loukkaavaa ja väärin.
Soitin kuluttajavirastoon ja he sanoivat, että tällainen käytäntö ei ole oikeutettua Telialla jos Ruotsin ja Suomen luottotiedot ovat oikein. He sanoivat sovittelemansa asiaa ja puhuttiin, että toisen tarjoajan liittymä voisi olla tässä tilanteessa paras ratkaisu. Tämä reklamaatio on myös lähetetty kuluttajaviraston suosituksesta.
Kohteleeko Telia muitakin ulkomailla asuvia, maahanmuuttajia ja ulkomaalaisia samalla tavalla?