Skip to main content

Hei vain. Siirsin joulukuussa numeron Telialle. Myynnin yhteydessä vakuutettiin, että kaikki palveluni menee samalle laskulle (Laajakaista, puhelin, Cmore). No sitten liittymä siirtyi ja Omilla sivuilla näkyi melkein joka tuotteelle erillinen laskutustapa erikseen ja selvitin asiaa chatissa, jossa jälleen kerrottiin että kyllä yhteislasku on käytössä. Tänään sain sitten tekstiviestin laskusta Minun Teliassa, no lasku siellä olikin. Oli myös toinen lasku CMoresta jossa oli merkitty laskutustavaksi paperilasku(!) ja sen mukainen ylimääräinen veloitus. Vuosien asiakkuuden aikana minulla ei ole ollut käytössä paperilaskua enkä sellaista ole missään yhteydessä pyytänyt. Otin sitten yhteyttä jälleen asiakaspalveluun josta hyvitettiin 4,90€ paperilaskusta ja jälleen luvattiin laittaa palvelut samalle laskulle.

 

Pyysin sitten, että virheen selvityksen kulut hyvitettäisiin puhelinlaskulle (eli soitto asiakaspalveluun) niin sain vastaukseksi, että ei käy. “Chatti on auki ja tämä puheluhan on tosi halpa”. Pieni ele olisi jättänyt asian hoitamisesta positiivisen maun, mutta nyt joudun maksamaan kulut siitä, että monimutkaisen asian hoidossa valitsin asiointitavaksi puhelun, jossa pääsen selittämään tilanteen ymmärrettävästi auki. Annettiin myös ymmärtää että poikkeuksellisesti tullaan vastaan papaerilaskun hyvityksessä.

 

Olen aiemmin todennut chatin sopivan vain yksinkertaisimpien asioiden hoitoon, ensinnäkin viestittelyn hitauden ja yleisen kommunikoinnin hankaluuden takia.

 

Lainaan vielä kuluttajavirastoa Yrityksen on korvattava yritys- tai palvelunumeroon soittamisesta aiheutuneet puhelukulut soittajalle jälkikäteen, jos valitus on aiheellinen.” Onko tämä tosiaan kierrettävissä käskemällä ihmiset chattiin?

 

 

 

Jälleen kerran joudun heittämään hatusta arvausta, mutta veikkaisin että yhteislasku on tipahtanut pois jossain kohtaa ja nyt se on kytketty takaisin. C More ja laajakaista siellä jo ovatkin samalla laskulla. Matkapuhelinliittymän lasku on ehkä ehtinyt jo muodostua aiemmin ja se ei tähän yhteislaskuun ole ehtinyt. Seuraavassa “ajossa” se voisi olla sitten mukana. 

No joo, kuten sanottu niin yllä oleva on omaa pohdintaa. En oikein muutakaan selitystä tähän keksi. Mutta hyvä jos asia on selvityksessä, pakkohan tähän on joku ratkaisu tulla. Melkoisen mystinen tapaus kieltämättä, ja turhauttavaa ennen kaikkea 😫

Joo ymmärrän, että joudut arvailemaan, niin arvailee siellä kaikki muutkin. Laskujeni mukaan yhteislasku on kytketty minulle tämän saagan aikana nyt 4 kertaa, alkaen joulukuusta. On kerrottu että on käytössä vaikka omilla sivuilla näkyi muuta ja ilmeisesti nyt kun se saatiin Omille sivuille näkyviin joskus tammikuussa mutta se ei siis vieläkään ole toiminnassa. Miten teillä nuo systeemit voi näyttää täysin eri tietoja asiakaspalveluun ja asiakkaille?

 

Ps. Tuosta matkapuhelinlaskusta ei ole tullut edelleenkään ilmoitusta mihinkään.

 

----
Muokkaus Merja_J: lyhennetty lainauksia

Nyt en uskalla lähteä enää veikkauksia tähän heittämään, etten keittele soppaa tämän sakeammaksi. Aiemmin tässä ketjussa kerrotut asiat ovat nyt se mitä voimme näin yleisellä tasolla kertoa ja arvailla. Jos pääsisin asiakastietoihin, saataisiin homma selvitettyä niiden kautta. Asiakaspalvelussa on käytössä eri järjestelmiä ja Minun Telian näkymä eroaa osin asiakaspalvelussa käytössä olevista tiedoista. 

Muutaman asian vielä kysyisin:
Jos menet Minun Teliaan ja valitset sieltä “Omat tiedot ja asetukset” → “Laskutustiedot” → Näkyykö “Yhteislaskun” alla kaikki mitä pitääkin? Onko “Laskutusosoite” kohdassa jokin merkintä?
Ja jos vielä voisit katsoa Minun Telian “Laskut ja viestit” -osiosta näkyykö siellä laskun/laskujen kohdalla maininta “Yhteislasku” ja kun avaat laskun, mikä tieto näkyy kohdassa “Tyyppi”? 


Nyt en uskalla lähteä enää veikkauksia tähän heittämään, etten keittele soppaa tämän sakeammaksi. Aiemmin tässä ketjussa kerrotut asiat ovat nyt se mitä voimme näin yleisellä tasolla kertoa ja arvailla. Jos pääsisin asiakastietoihin, saataisiin homma selvitettyä niiden kautta. Asiakaspalvelussa on käytössä eri järjestelmiä ja Minun Telian näkymä eroaa osin asiakaspalvelussa käytössä olevista tiedoista. 

Muutaman asian vielä kysyisin:
Jos menet Minun Teliaan ja valitset sieltä “Omat tiedot ja asetukset” → “Laskutustiedot” → Näkyykö “Yhteislaskun” alla kaikki mitä pitääkin? Onko “Laskutusosoite” kohdassa jokin merkintä?
Ja jos vielä voisit katsoa Minun Telian “Laskut ja viestit” -osiosta näkyykö siellä laskun/laskujen kohdalla maininta “Yhteislasku” ja kun avaat laskun, mikä tieto näkyy kohdassa “Tyyppi”? 

Sinäpä sen sanoit, kukaan kun ei ota asiaa hoitaakseen kuntoon niin siellä soppaa keittelee aina uusi henkilö jolle pitää kaikki selvittää alusta asti. Tai kukaan ei vaivaudu lukemaan historiaa

 

Vastaukset kysymyksiin.

Laskutustiedot kohdalla Yhteislaskun alla näkyy kaikki tuotteet.

Laskutusosoitteena “Ei osoitetta” vaikka tosiaan puolittainen e-lasku saapui

Laskun tyyppi on “Sähköinen lasku” niin e-laskuna saapuneessa kuin matkapuhelinlaskussani josta mitään ilmoituksia ei taas mihinkään tullut.

 

----

Muokkaus HannaMarikaL: Lyhennetty lainauksia


Sinäpä sen sanoit, kukaan kun ei ota asiaa hoitaakseen kuntoon niin siellä soppaa keittelee aina uusi henkilö jolle pitää kaikki selvittää alusta asti. Tai kukaan ei vaivaudu lukemaan historiaa

 

Vastaukset kysymyksiin.

Laskutustiedot kohdalla Yhteislaskun alla näkyy kaikki tuotteet.

Laskutusosoitteena “Ei osoitetta” vaikka tosiaan puolittainen e-lasku saapui

Laskun tyyppi on “Sähköinen lasku” niin e-laskuna saapuneessa kuin matkapuhelinlaskussani josta mitään ilmoituksia ei taas mihinkään tullut.

Nyt kuulostaa kyllä erikoiselta, jos asiakaspalvelussa ei katsota aikaisempaa historiaa asian suhteen ja joudut aina aloittamaan kertomisen alusta. Ihan näin tämän ei pitäisi mennä, vaan asioinnin tulisi olla sujuvaa. Yleisesti muutenkaan asioiden selvittämisen ei pitäisi kestää näin kauan tai olla jatkuvasti epäselvyyksiä. Hyvä kuitenkin kuulla, että nyt Minun Teliassa sinulla näkyy kaikki käytössäsi olevat palvelut yhteislaskun alla, eli sen suhteen asian pitäisi olla kunnossa. Kuten @Merja_J olikin aikaisemmin sanonut, niin luultavasti matkapuhelinlaskun puuttuminen uusimmalta yhteislaskulta johtuu siitä, että laskutustavan muutos ei ole ehtinyt uusimpaan laskutusajoon. Minun Teliassa Yhteislaskun kohdalla laskutusosoitteena voi lukea tuo ”Ei osoitetta”, joka ei kuitenkaan tarkoita sitä, että mitään laskutusosoitetta ei olisi olemassa ja lasku ei löytäisi perille.

 

Oli käytössä sitten e-lasku tai Lasku Minun Teliaan, näkyy laskun tyyppinä ”Sähköinen lasku”. Luultavasti sinulla on alun perin uuden puhelinliittymän yhteydessä ollut käytössä Lasku Minun Teliaan, josta meiltä tulee tekstarilla ilmoitus, kun lasku saapuu. E-laskuista emme lähetä tekstari-ilmoituksia, mutta pankin kautta voit ottaa ilmoitukset saapuneista laskuista käyttöön. Luultavasti nyt et ole saanut matkapuhelinlaskun osalta mitään tekstari-ilmoitusta siitä syystä, että tuote näkyy nyt jo Minun Teliassa Yhteislaskun alla – ja kuten olet kertonut, yhteislaskulla sinulla on käytössä e-lasku. Kuten on todettu, tämän enempää emme voi tätä kautta asian suhteen tehdä, koska tarkemmin asiaan syventyminen vaatisi asiakastietojen käsittelyä. Toivottavasti nyt kuitenkin seuraavan laskun kohdalla kaikki olisi kunnossa ja sillä tavalla niin kuin pitääkin, eikä sinun tarvitse enää jatkossa tätä asiaa selvittää. Pahoittelut vielä kertaalleen, että asian selvityksessä on kestänyt todella pitkään.


Sinäpä sen sanoit, kukaan kun ei ota asiaa hoitaakseen kuntoon niin siellä soppaa keittelee aina uusi henkilö jolle pitää kaikki selvittää alusta asti. Tai kukaan ei vaivaudu lukemaan historiaa

 

Vastaukset kysymyksiin.

Laskutustiedot kohdalla Yhteislaskun alla näkyy kaikki tuotteet.

Laskutusosoitteena “Ei osoitetta” vaikka tosiaan puolittainen e-lasku saapui

Laskun tyyppi on “Sähköinen lasku” niin e-laskuna saapuneessa kuin matkapuhelinlaskussani josta mitään ilmoituksia ei taas mihinkään tullut.

Nyt kuulostaa kyllä erikoiselta, jos asiakaspalvelussa ei katsota aikaisempaa historiaa asian suhteen ja joudut aina aloittamaan kertomisen alusta. Ihan näin tämän ei pitäisi mennä, vaan asioinnin tulisi olla sujuvaa. Yleisesti muutenkaan asioiden selvittämisen ei pitäisi kestää näin kauan tai olla jatkuvasti epäselvyyksiä. Hyvä kuitenkin kuulla, että nyt Minun Teliassa sinulla näkyy kaikki käytössäsi olevat palvelut yhteislaskun alla, eli sen suhteen asian pitäisi olla kunnossa. Kuten @Merja_J olikin aikaisemmin sanonut, niin luultavasti matkapuhelinlaskun puuttuminen uusimmalta yhteislaskulta johtuu siitä, että laskutustavan muutos ei ole ehtinyt uusimpaan laskutusajoon. Minun Teliassa Yhteislaskun kohdalla laskutusosoitteena voi lukea tuo ”Ei osoitetta”, joka ei kuitenkaan tarkoita sitä, että mitään laskutusosoitetta ei olisi olemassa ja lasku ei löytäisi perille.

 

Oli käytössä sitten e-lasku tai Lasku Minun Teliaan, näkyy laskun tyyppinä ”Sähköinen lasku”. Luultavasti sinulla on alun perin uuden puhelinliittymän yhteydessä ollut käytössä Lasku Minun Teliaan, josta meiltä tulee tekstarilla ilmoitus, kun lasku saapuu. E-laskuista emme lähetä tekstari-ilmoituksia, mutta pankin kautta voit ottaa ilmoitukset saapuneista laskuista käyttöön. Luultavasti nyt et ole saanut matkapuhelinlaskun osalta mitään tekstari-ilmoitusta siitä syystä, että tuote näkyy nyt jo Minun Teliassa Yhteislaskun alla – ja kuten olet kertonut, yhteislaskulla sinulla on käytössä e-lasku. Kuten on todettu, tämän enempää emme voi tätä kautta asian suhteen tehdä, koska tarkemmin asiaan syventyminen vaatisi asiakastietojen käsittelyä. Toivottavasti nyt kuitenkin seuraavan laskun kohdalla kaikki olisi kunnossa ja sillä tavalla niin kuin pitääkin, eikä sinun tarvitse enää jatkossa tätä asiaa selvittää. Pahoittelut vielä kertaalleen, että asian selvityksessä on kestänyt todella pitkään.

Kuten tässä on kerrottu niin Yhteislaskua on kytketty jo joulukuusta kun siirsin liittymän teille. Sitten tammikuussa se on saatu merkittyä omille sivuille ja tämä on jo toinen matkapuhelinlasku mikä tulee ilmoittamatta ja erikseen. Siis joulukuussako näitä laskuja jo ajetaan jos ei kerkeä muutos mukaan?

 

Ja ei, ei ole ollut alussakaan mitään laskua Teliaan missään vaiheessa. Vaan sille yhteislaskulle se laitettiin heti alunperin kuten aloituksessani olen kertonut! Edit: Niin ja pankki kyllä on toimittanut ilmoitukset jokaisesta saapuneesta e-laskusta, enkä teiltä kaipaa ilmoituksia niistä. Se vain on kun puhelinlasku ei tule e-laskuun mukaan EIKÄ siitä ilmoiteta.

 

Ja en odota, että tätä kautta asialle mitään tehtäisiin kun se on tietoisesti päätetty, että tämä on vain kanava josta ohjataan piiloon selvittämään asiat, samalla kun kiitoskerho tykkäilee sen viesteistä kuka kehuu chattia ensin. Tarkoituksenani on vain kirjailla miten asian hoito etenee ja samalla kysellä teiltä asiantuntijoilta miten systeeminne noin niinkuin omasta mielestänne toimii?


Olet aiemminkin kommentoinut Yhteisön roolia tai merkitystä niin nappaan siksi näistä kahdesta kiinni:

 

Ja en odota, että tätä kautta asialle mitään tehtäisiin kun se on tietoisesti päätetty, että tämä on vain kanava josta ohjataan piiloon selvittämään asiat...

Itse näen tämän toisin - kun asioita yritetään ratkoa täällä julkisesti niin kaikki näkee, hyvässä ja pahassa, mitä tapahtuu. Jos Yhteisö olisi asiakaspalvelukanava eli privan kautta voisi hoitaa asioita niin silloinhan asiat menisi kulisseihin piiloon.

 

...Tarkoituksenani on vain kirjailla miten asian hoito etenee ja samalla kysellä teiltä asiantuntijoilta miten systeeminne noin niinkuin omasta mielestänne toimii?

Me voidaan kertoa varmuudella miten asioiden pitäisi mennä ja pitäisi olla. Se, että miksi on käynyt niin kuin on käynyt, meillä on usein mahdoton sanoa mitään varmuudella, koska ainoa pohjatieto, joka meillä on käytettävissä, on se minkä jäsen tänne kirjoittaa.

Kirjaile toki miten asia etenee, sitä varten Yhteisö on muun muassa olemassa. Yritämme parhaamme mukaan saada kuvaa siitä miksi asiat ovat menneet kuten ovat menneet ja siltä pohjalta teemme parhaamme, että voimme kertoa, miten asia voidaan korjata.

Lisäisin vielä sen, että vaikka meillä ei ole aina faktaa heittää pöytään, kuten tuossa edellä kerron, niin haluan, että meiltä kommentoidaan aina jotain. En halua, että tulee fiilis, että keskustelua tai kysymystä ei ole huomattu.


Olet aiemminkin kommentoinut Yhteisön roolia tai merkitystä niin nappaan siksi näistä kahdesta kiinni:

 

Ja en odota, että tätä kautta asialle mitään tehtäisiin kun se on tietoisesti päätetty, että tämä on vain kanava josta ohjataan piiloon selvittämään asiat...

Itse näen tämän toisin - kun asioita yritetään ratkoa täällä julkisesti niin kaikki näkee, hyvässä ja pahassa, mitä tapahtuu. Jos Yhteisö olisi asiakaspalvelukanava eli privan kautta voisi hoitaa asioita niin silloinhan asiat menisi kulisseihin piiloon.

 

...Tarkoituksenani on vain kirjailla miten asian hoito etenee ja samalla kysellä teiltä asiantuntijoilta miten systeeminne noin niinkuin omasta mielestänne toimii?

Me voidaan kertoa varmuudella miten asioiden pitäisi mennä ja pitäisi olla. Se, että miksi on käynyt niin kuin on käynyt, meillä on usein mahdoton sanoa mitään varmuudella, koska ainoa pohjatieto, joka meillä on käytettävissä, on se minkä jäsen tänne kirjoittaa.

Kirjaile toki miten asia etenee, sitä varten Yhteisö on muun muassa olemassa. Yritämme parhaamme mukaan saada kuvaa siitä miksi asiat ovat menneet kuten ovat menneet ja siltä pohjalta teemme parhaamme, että voimme kertoa, miten asia voidaan korjata.

Lisäisin vielä sen, että vaikka meillä ei ole aina faktaa heittää pöytään, kuten tuossa edellä kerron, niin haluan, että meiltä kommentoidaan aina jotain. En halua, että tulee fiilis, että keskustelua tai kysymystä ei ole huomattu.

Jep, koska ohjaaminen muualle asiakaspalveluunhan ei ole onneksi kulisseissa lainkaan 🤦

 

Ja joo kyllä sekin on huomattu, että kommentoidaan kommentoinnin pakosta, koska monet kommentit on tasoltaan sellaisia joihin vastaukset löytyisi ihan vaan lukemalla ketju alusta, mutta miksipä luettaisiin kun voidaan vain toivoa asioiden ratkeavan eikä voida tehdä asialle mitään. 

 

No, seuraavaan yhteydenottooni lisään pyynnön lukea edellisten yhteydenottojen syyt jos se mitään auttaa. Toki onhan tässä vielä pari päivää aikaa sille, että joku sieltä laskutuksesta ottaa minuun yhteyttä ja selvittää tilanteen. Epäilen kuitenkin vahvasti että tuskin ottaa tai että siellä edes mitään selvitetään.

 


Jep, koska ohjaaminen muualle asiakaspalveluunhan ei ole onneksi kulisseissa lainkaan 🤦

En saa kiinni mitä tarkoitat tällä?

 

...monet kommentit on tasoltaan sellaisia joihin vastaukset löytyisi ihan vaan lukemalla ketju alusta... 

Pahoittelut, näin ei saisi olla. Aina pitää lukea se koko ketju sekä käyttäjän aiempia kommentteja muissa ketjuissa, koska niistä saa usein hyvää lisätietoa asian sekä sitten vastauksen tueksi. Hyvä, kun otit asian puheeksi, nappaan tästä kiinni meillä täällä ylläpitoporukassa.


Jep, koska ohjaaminen muualle asiakaspalveluunhan ei ole onneksi kulisseissa lainkaan 🤦

En saa kiinni mitä tarkoitat tällä?

 

...monet kommentit on tasoltaan sellaisia joihin vastaukset löytyisi ihan vaan lukemalla ketju alusta... 

Pahoittelut, näin ei saisi olla. Aina pitää lukea se koko ketju sekä käyttäjän aiempia kommentteja muissa ketjuissa, koska niistä saa usein hyvää lisätietoa asian sekä sitten vastauksen tueksi. Hyvä, kun otit asian puheeksi, nappaan tästä kiinni meillä täällä ylläpitoporukassa.

Tarkoitin, että jos esim. tässä ketjussa joku ottaisi kopin ja selvittäisi vaikka yksityisviestein asian niin se on ilmeisesti liian kulisseissa, mutta se että ohjeistuksen mukaan soitan/jätän yhteydenottopyynnön/chattaan uudelle henkilölle niin asian selvittäminen ei sitten vissiin mene kulisseihin piiloon?


Tarkoitin, että jos esim. tässä ketjussa joku ottaisi kopin ja selvittäisi vaikka yksityisviestein asian niin se on ilmeisesti liian kulisseissa, mutta se että ohjeistuksen mukaan soitan/jätän yhteydenottopyynnön/chattaan uudelle henkilölle niin asian selvittäminen ei sitten vissiin mene kulisseihin piiloon?

Kiitos rautalangasta. Kyllä kyllä, aina kun asia menee henkilökohtaiseen kanavaan hoitoon niin sehän on aina silloin muilta piilossa. Muut ei tiedä mikä oli ongelman juurisyy ja miten se ratkaisiin.

Minun pointti oli siinä, että jos Yhteisössä olisi privat käytössä asiakaspalvelutarkoituksiin niin useimmiten asiaa lähdetään siellä ratkomaan suoraan, kuin että ensin keskusteltaisiin julkisesti ja lopuksi mentäisiin privaan, jos asia ei siinä julkisesti ratkea. Meille ei ole mikään ongelma ruotia asioita julkisesti, siinä määrin kun niitä voidaan julkisesti ruotia.

Tässä sinun tapauksessa sinulla on paljon kysymyksiä, joihin voi vastata täsmällisesti vain asiakaspalvelu.


Tuo taas on asia johon ei voi vastata muuta kuin ”aha sit se on just niin” 💁‍♂️
 

Mitä taas tulee oman asiani käsittelyyn olet oikeassa, vastauksia pitäisi saada asiakaspalvelusta. Tosin vielä en ole saanut kontaktoitua yhtäkään asiakaspalvelijaa joka osaisi vastata miksi näin tapahtuu. Lupaillaan asiat kuntoon, ihmetellään yhdessä että voih miten tää nyt näin, kylläpäs on outoa ja muuta diipadaapaa mitä saa tuutin täydeltä täälläkin. Alkaa jo tutus-käyrät olemaan jo melko korkealla kun kukaan ei asiaa ota kunnolla hoitaakseen loppuun🤬


Mitä taas tulee oman asiani käsittelyyn olet oikeassa, vastauksia pitäisi saada asiakaspalvelusta. Tosin vielä en ole saanut kontaktoitua yhtäkään asiakaspalvelijaa joka osaisi vastata miksi näin tapahtuu. Lupaillaan asiat kuntoon, ihmetellään yhdessä että voih miten tää nyt näin, kylläpäs on outoa ja muuta diipadaapaa mitä saa tuutin täydeltä täälläkin. Alkaa jo tutus-käyrät olemaan jo melko korkealla kun kukaan ei asiaa ota kunnolla hoitaakseen loppuun🤬

Ymmärrän täysin, itsekin olisi tulisilla hiilillä. Varsinkin, kun tässä on mennyt jo hyvän aikaa. Vaikka tämä ei lämmitä mieltä niin olen pahoillani ja toivon, että sieltä ollaan sinuun yhteydessä siten, että asiat tulevat lopultakin kuntoon.


Väliaikatietoa. Laitoin maanantaina yhteydenottopyynnön jossa pyysin asiaan jälleen korjausta sekä selvitystä ja pyysin lukemaan aiemmat kirjaukset aiheesta. Pyysin myös, että sieltä ei soiteltaisi jos ei ole muuta kuin *toivomuksia* tilanteen korjaantumisesta. 

 

Vähemmän yllättäen yhteydenottoa ei siis kuulunut, jos asia on pöydällä/kesken tekstiviestikuitti aiheesta olisi kelvannut. Tuli mieleen Telia TV:n aikainen asiointi kun palvelua ei saatu aluksi kytkettyä, yhteydenottopyyntöihin lakattiin vastaamasta kokonaan. 

 

No nyt on ensi viikolla jälleen vuorossa virallinen reklamaatio asiakaspalvelusta tai sen puutteesta, miten nyt keksinkään muotoilla 😊 Sattui silmään lineaari TV:n puolella ehkä kornein Telian mainos jossa innostuttiin asiakkaan yhteydenotosta 💩💩💩


Väliaikatietoa: Ei minkään näköisiä yhteydenottoja vieläkään.

Yhteydenottopyyntö 1 jätetty 3.4

Yhteydenottopyyntö 2 reklamaatio asiakaspalvelusta jätetty 13.4.

 

Hyvin te vedätte.

 

Myönnettäköön että reklamaatiopohjassa vaaditaan vastausta 2 viikon kuluessa eli sinänsä vielä on aikaa.


Yhteydenottopyyntö 2 reklamaatio asiakaspalvelusta jätetty 13.4.

Pystyn tähän kohtaan antamaan lisäarvoa sen verran, että tällä hetkellä reklamaation käsittelyaika on noin 3 viikkoa. Tämän mukaan vastaus menee karkeasti sanottuna vielä reilun viikon päähän.

Mitä tuossa kerroit aiemmin, että vastaaminen loppui jossain kohtaa kokonaan liittyen tv-asioihin, ja nyt taas vaikuttaa, ettei yhteydenottoa tule, niin olisi kyllä hienoa päästä tutkimaan, että mistä tämä johtuu. Meillä on parannettavaa monessa asiassa, sitä en voi kiistää, päinvastoin. Mutta että me emme vastaa ollenkaan asiakkaan yhteydenottopyyntöihin ja reklamaatioihin, siinä on kyllä jotain todella outoa. Uskon siis toki kun sanot, päivittelen tässä vain ääneen, että miten tämä voi olla mahdollista.

En enää edes pahoittele tapahtunutta, olet kuullut pahoitteluita varmasti tarpeeksi ja toisaalta kun se ei muuta mitään.


Yhteydenottopyyntö 2 reklamaatio asiakaspalvelusta jätetty 13.4.

Pystyn tähän kohtaan antamaan lisäarvoa sen verran, että tällä hetkellä reklamaation käsittelyaika on noin 3 viikkoa. Tämän mukaan vastaus menee karkeasti sanottuna vielä reilun viikon päähän.

Mitä tuossa kerroit aiemmin, että vastaaminen loppui jossain kohtaa kokonaan liittyen tv-asioihin, ja nyt taas vaikuttaa, ettei yhteydenottoa tule, niin olisi kyllä hienoa päästä tutkimaan, että mistä tämä johtuu. Meillä on parannettavaa monessa asiassa, sitä en voi kiistää, päinvastoin. Mutta että me emme vastaa ollenkaan asiakkaan yhteydenottopyyntöihin ja reklamaatioihin, siinä on kyllä jotain todella outoa. Uskon siis toki kun sanot, päivittelen tässä vain ääneen, että miten tämä voi olla mahdollista.

En enää edes pahoittele tapahtunutta, olet kuullut pahoitteluita varmasti tarpeeksi ja toisaalta kun se ei muuta mitään.

Kiitoksia tiedosta. Tuonkin infon olisi voinut vaikka tekstarina laittaa kun on jonoon laitettu. Tässä ketjussa aiemmin mainittu reklamaatio käsiteltiin aikalailla heti, mutta toki ymmärrän että tuollaiset kolmen viikon jonot voi syntyä teille helpostikin :D

 

Telia TV:n aikainen asiointi on tosiaan vuosien takaa, enkä niitä yksityiskohtia muista muuten kuin että ennen kuin palvelu saatiin toimimaan oli viikkojen hiljaisuus yhteydenottopyyntöjen osalta. Kun palvelu saatiin kytkettyä tuli vain kuittaus, että vika on korjattu, palvelu kytketty ja “sori siitä”. Tahdon arvata, että pistin johonkin viimeisimpään yhteydenottopyyntöön/puhelussa/chatissa jonkun päivämäärän mihin mennessä systeemin tulee toimia tai romut tulee takaisin ja siihen päivään se kesti. Hieman hankala muistaa.

 

Se mitä tulee asian selvittämiseen niin ajattelin GDPR tietopyyntöä tehdä tämän asian käsittelyn jälkeen jotta näen kirjaukset, mitkä on asiakkuudelleni tehty, oletan että näistä joku merkki jää vaikka olisi päätetty jättää vastaamatta? En jaksa uskoa, että sieltä mitään muuta selvitystä tulee.


Kiitoksia tiedosta. Tuonkin infon olisi voinut vaikka tekstarina laittaa kun on jonoon laitettu.

 

Se mitä tulee asian selvittämiseen niin ajattelin GDPR tietopyyntöä tehdä tämän asian käsittelyn jälkeen jotta näen kirjaukset, mitkä on asiakkuudelleni tehty, oletan että näistä joku merkki jää vaikka olisi päätetty jättää vastaamatta? En jaksa uskoa, että sieltä mitään muuta selvitystä tulee.

Tällä hetkelllä ei palautteiden käsittelyjonosta tule asiakkaalle kuittausta, mutta laitan mielelläni tästä kyselyä eteenpäin, jos jatkossa sellainen olisi mahdollista lähettää. Kiitos sinulle tästä ajatuksesta! 

Kaikista asiakkaan yhteydenotoista jää meille tieto talteen, ja kyseisen kontaktin toimenpiteet. 


Kiitoksia tiedosta. Tuonkin infon olisi voinut vaikka tekstarina laittaa kun on jonoon laitettu.

 

Se mitä tulee asian selvittämiseen niin ajattelin GDPR tietopyyntöä tehdä tämän asian käsittelyn jälkeen jotta näen kirjaukset, mitkä on asiakkuudelleni tehty, oletan että näistä joku merkki jää vaikka olisi päätetty jättää vastaamatta? En jaksa uskoa, että sieltä mitään muuta selvitystä tulee.

Tällä hetkelllä ei palautteiden käsittelyjonosta tule asiakkaalle kuittausta, mutta laitan mielelläni tästä kyselyä eteenpäin, jos jatkossa sellainen olisi mahdollista lähettää. Kiitos sinulle tästä ajatuksesta! 

Kaikista asiakkaan yhteydenotoista jää meille tieto talteen, ja kyseisen kontaktin toimenpiteet. 

@Poksuvau Kävin juuri keskustelua aiheesta palautteiden käsittelijän kanssa ja asia eteni kehitysporukalle. Palaan tänne ketjuun kun saan heiltä lisätietoa. 


Hei! Onnea minä! Tänään oli ilmestynyt lasku ja ihme ja kumma laskulla on puhelinliittymä(!!!), laajakaista sekä CMore. Ja tässä suurin yllätys, lasku oli löytänyt tiensä myös pankin palveluun sellaisenaan.

 

En aio kiittää tästä suorituksesta vaikka meinasin niin tehdä. Mielestäni se ei ansaitse kiitosta, että joulukuusta lähtien kytketään samaa palvelua ilmeisesti 4 kertaa, välillä lähetetään random paperilasku ja ilmaistaan kuinka poikkeuksellisesti sen hinta hyvitetään. Jatkuvasti voivotellaan ja sitten lopetetaan vastaaminen yhteydenottoihin.

Reklamaatioon odotan vielä vastausta ja vaikka en siihen erikseen vaatimuksia kirjannut niin toivon, että siellä on pelisilmää sen verran että jotain muuta kuin perinteinen “Sori siitä” tulee siihen. Etenkin kun miettii, että ¼ osa tarjousajasta on mennyt laskutuksen solmujen setvimiseen.

 

Oli miten oli. Kuittaan vielä reklamaation lopputuloksen tähän, mutta tältä erää asiassa ei enää ole valitettavaa. Otan myös sen GDPR-otteen käsittelyn jälkeen ja ilmoitan jos sieltä pomppaa silmille jotain mielenkiintoista.

 

 


Kiitoksia tiedosta. Tuonkin infon olisi voinut vaikka tekstarina laittaa kun on jonoon laitettu.

 

Se mitä tulee asian selvittämiseen niin ajattelin GDPR tietopyyntöä tehdä tämän asian käsittelyn jälkeen jotta näen kirjaukset, mitkä on asiakkuudelleni tehty, oletan että näistä joku merkki jää vaikka olisi päätetty jättää vastaamatta? En jaksa uskoa, että sieltä mitään muuta selvitystä tulee.

Tällä hetkelllä ei palautteiden käsittelyjonosta tule asiakkaalle kuittausta, mutta laitan mielelläni tästä kyselyä eteenpäin, jos jatkossa sellainen olisi mahdollista lähettää. Kiitos sinulle tästä ajatuksesta! 

Kaikista asiakkaan yhteydenotoista jää meille tieto talteen, ja kyseisen kontaktin toimenpiteet. 

@Poksuvau Kävin juuri keskustelua aiheesta palautteiden käsittelijän kanssa ja asia eteni kehitysporukalle. Palaan tänne ketjuun kun saan heiltä lisätietoa. 

No tämä on positiivinen juttu jos jokin muutos tulee tämän saagan seurauksena.


Hei! Onnea minä! Tänään oli ilmestynyt lasku ja ihme ja kumma laskulla on puhelinliittymä(!!!), laajakaista sekä CMore. Ja tässä suurin yllätys, lasku oli löytänyt tiensä myös pankin palveluun sellaisenaan.

Onpa mukava kuulla, että lopultakin kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa. Kiitos, kun kerroit ja olet muutenkin pitänyt meidän ajan tasalla. Toki edelleen olisi hyvä tietää, mikä siellä on kiikastanut.

 

No tämä on positiivinen juttu jos jokin muutos tulee tämän saagan seurauksena.

Samaa mieltä.

Keskusteluiden avaaminen ja keskustelu täällä kyllä kannattaa, vaikka aina emme voi asiaa tätä kautta suoraan korjata niin parhaamme teemme sen suhteen, että voimme ainakin jotenkin parantaa asiakaskokemusta. Tässä kohtaa se tarkoittaa, että tartumme sivulauseessa esille nousseeseen epäkohtaan (=kehitysideaan) ja viemme sen tarvittaville tahoille eteenpäin.


Kiitoksia tiedosta. Tuonkin infon olisi voinut vaikka tekstarina laittaa kun on jonoon laitettu.

 

Se mitä tulee asian selvittämiseen niin ajattelin GDPR tietopyyntöä tehdä tämän asian käsittelyn jälkeen jotta näen kirjaukset, mitkä on asiakkuudelleni tehty, oletan että näistä joku merkki jää vaikka olisi päätetty jättää vastaamatta? En jaksa uskoa, että sieltä mitään muuta selvitystä tulee.

Tällä hetkelllä ei palautteiden käsittelyjonosta tule asiakkaalle kuittausta, mutta laitan mielelläni tästä kyselyä eteenpäin, jos jatkossa sellainen olisi mahdollista lähettää. Kiitos sinulle tästä ajatuksesta! 

Kaikista asiakkaan yhteydenotoista jää meille tieto talteen, ja kyseisen kontaktin toimenpiteet. 

@Poksuvau Kävin juuri keskustelua aiheesta palautteiden käsittelijän kanssa ja asia eteni kehitysporukalle. Palaan tänne ketjuun kun saan heiltä lisätietoa. 



No niin, nyt vihdoin vähän kättä pidempää reklamaatioihin liittyen, ja erityisesti siihen kuinka niiden vastaanottamisesta ja käsittelystä asiakkaalle informoidaan. Kun asiakasneuvoja tallentaa reklamaation käyttäen tiettyä lomaketta, lähtee siitä automaattisesti viesti asiakkaalle. Jos reklamaatio lähetetään käsiteltäväksi jotain muuta kautta, lähetetään viesti manuaalisesti siihen numeroon joka asiakkaan yhteysnumeroksi on merkitty. Jos reklamaatiota ei ole otettu käsittelyyn kahden viikon kuluessa, saa asiakas uuden viestin jossa kerrotaan että reklamaatio on edelleen käsittelyssä.

Jos reklamaatio on otettu käsittelyyn sovitussa ajassa, mutta vastauksen antaminen viivästyy, lähetetään siitä myös siinä tapauksessa manuaalisesti viesti asiakkaalle. Kuten sanottu, tämä viesti on manuaalinen ja ihmismuistin varassa. Silloin viestin lähetys voi unohtua. Muistuttelimme kuitenkin että tämäkin on tärkeää pitää mielessä ja puheissa, jotta viestejä ei jäisi lähettämättä.

Yhteydenottolomakkeen kautta lähetetty viesti/palaute on kuitenkin eri asia kuin reklamaatio. Eli nuo viestit lähtevät tosiaan vasta sitten kun asiakkaan yhteydenoton perusteella on kirjattu meillä virallinen reklamaatio.
 


Okei. Eli ilmeisesti reklamaatiotani ei ole otettu käsittelyyn tai viestit on unohtuneet, sillä en edelleenkään ole saanut vastauksia.

 





Yhteydenottolomakkeen kautta lähetetty viesti/palaute on kuitenkin eri asia kuin reklamaatio. Eli nuo viestit lähtevät tosiaan vasta sitten kun asiakkaan yhteydenoton perusteella on kirjattu meillä virallinen reklamaatio.
 

Olen käyttänyt kkv:n valmispohjaa ja lähettänyt siitä kuvan (koska pdf-muotoa ei hyväksytä). Kirjoittanut viestiksi, että tässä on liitteenä reklamaatio. Myös ensimmäiseen vastattiin käytännössä samantien. Mutta ymmärrän, että tässäkin on hyvä vihjata asiakkaan omaa mokaa.

 

No, laitan tänään tai huomenna uuden reklamaation asiakaspalvelusta tai sen puutteesta ja tällä kertaa myös vaatimuksia sitten jos tähän ei 2 viikon kuluessa saavu vastausta yritän edistää asiaa kkv:n kautta.


No niin. Laitoin tänään aamulla jälleen reklamaation ja käsittelyssä meni näköjään 1 tunti 53 minuuttia. Tässä vielä pointit vastauksesta:

 

  • 3.4 Lähetetyn yhteydenoton perusteella on tehty toimenpiteitä jolla laskutus on lopulta korjattu. Virheen vuoksi ei vastattu.
  • 13.4 Olisi myös pitänyt saada vastaus -- Oletan, että samanlainen virhe pääsyt käymään
  • Tilanteet käydään kuulemma sisäisesti läpi ettei tapahtuisi uudelleen.
  • Viimeistään alkuvuonna olisi pitänyt korjaantua kun ensimmäisen kerran jouduin ottamaan yhteyttä. Tästäkin jotain sisäistä selvitystä.
  • Pyytämäni hyvitys on täysimääräisenä seuraavalla laskulla.

Aavistuksen ympäripyöreää -isi päätteistä puhetta, enkä myöskään saanut tietoa miksi matkapuhelinlaskusta ei tullut mitään ilmoituksia vaan siihen piti itse törmätä omilla sivuilla. Mutta olkoon, uskon että tämä on paras lopputulos minkä voin ilman lisää hermojen kiristelyä saada.


@Poksuvau Olipa pitkä ja kivinen tie, jos näin voi sanoa 🙄 Mukava kuitenkin kuulla, että hyvitys on nyt tulossa seuraavaan laskuun ja alkuperäinen ongelma on korjattu. Positiivista myös se että tämä viimeisin reklamaatio tuotti todella nopean vastauksen. Kiitokset sinulle että pidit myös meitä ajan tasalla. Vähän jo tästä sivustakin jännitti kuinka kauan tässä vielä menee ennen kuin homma on paketissa. Selkeästi meillä on parantamisen varaa monessakin kohtaa. Onneksi aina voidaan ottaa opiksi. 


Kiitos @Poksuvau myös minun puolestani, kun jaksoit viedä tämän maaliin asti ja kertoa, miten asiat etenee tai ei etene.

Minulle jäi ristiriitaiset fiilikset. Toisaalta hyvä, että löytyi selvä syy sille, miksi et ole aiemmin saanut vastauksia. Vaikka vika on ei_toivottavaa niin se on silti konkreettinen asia, joka voidaan korjata. Toisaalta olen pahoillani, että siellä on vika ollut ja siksi et ole vastauksia saanut. On kuitenkin ehdottoman hyvä asia, että kertomasi perusteella vaikuttaisi olevan asiat kunnossa.

Toivon, että tästä eteenpäin asiakkuutesi sujuu kitkattomasti 😊