Asiakaspalvelumme chattiin tehtiin lokakuun lopussa uudistuksia, joiden ansiosta voit jatkossa hoitaa asiasi entistä helpommin. Tavoitat asiakaspalvelumme edelleen puhelimitse sekä yhteydenottolomakkeen kautta. Tässä artikkelissa esittelen chat-keskustelujen tärkeimmät uudistukset.
Saumatonta asiointia
Lokakuun lopulla aloimme tarjoamaan kuluttaja-asiakkaillemme asynkronista chattia. Muutoksen taustalla on halumme luoda paremmin saavutettava ja entistä toimivampi chatti. Teimme seuraavat neljä suurta muutosta.
Ennen keskustelut käytiin reaaliaikaisesti. Tämä tarkoitti uuden keskustelun aloittamista, jos edellinen keskustelu sattui keskeytymään ennen ratkaisun löytymistä. Jatkossa keskustelu ei voi lopullisesti sulkeutua esimerkiksi verkkoyhteyden pätkiessä. Voit jatkaa keskustelua silloin, kun se sopii sinulle parhaiten. Uutta chattia voisi jopa verrata asiakaspalvelun kanssa pikaviestittelyyn, sillä käyttökokemuksesta on pyritty rakentamaan samankaltainen
Ennen aloittamasi keskustelu käytiin alusta loppuun saman asiakaspalvelijan kanssa. Jatkossa samassa keskustelussa voit tarvittaessa viestitellä useamman asiakaspalvelijan kanssa. Kaikki keskusteluun osallistuvat asiakaspalvelijat näkevät keskusteluhistorian, joten sinun ei tarvitse selittää tilannetta uudelleen asiakaspalvelijan vaihtuessa. Viestisi ohjataan ensisijaisesti samalle asiakaspalvelijalle, jonka kanssa aloitat keskustelun.
Ennen vapautuvaa asiakaspalvelijaa joutui odottamaan jonottamalla, ja keskustelu piti hoitaa yhdeltä istumalta alusta loppuun saakka. Chattailu ei aiemmin ollut joustava tapa hoitaa asioita. Nykyään voit aloittaa chatin ja palata sinulle sopivalla hetkellä tarkistamaan asiakaspalvelijamme antaman vastauksen. Aloittamasi keskustelu ei siis katkea, vaikka sulkisit puhelimesi keskustelun aloituksen jälkeen. Tämä tuo joustoa, sillä voit viestitellä kanssamme, kun se on sinulle sopivinta.
Ennen et voinut siirtyä jatkamaan keskustelua toisella laitteella. Jatkossa voit lähettää ja lukea viestejä millä tahansa laitteella, jolla olet kirjautunut Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Pääset jälkikäteen lukemaan päättyneitä keskusteluita millä tahansa laitteella Minun Telia -sivustolta löytyvän Chat-historia valikon kautta.
Tiivistetysti: Mitä hyötyjä muutoksesta on?
✅ Parempi käyttökokemus
-
Joustava ajasta tai paikasta riippumaton palvelu
-
Yhtenäinen keskusteluhistoria vähentää toistoa
-
Saat ilmoituksen, kun asiakaspalveija liittyy keskusteluun
-
Viesti millä laitteella haluat
✅ Palvelun jatkuvuus ja laatu
-
Aiemmin lähetetyt säilyvät keskustelussa
-
Viestit ensisijaisesti saman asiakaspalvelijan kanssa
-
Ei katkoksia – keskustelu jatkuu saumattomasti mikäli asiakaspalvelija vaihtuu
-
Lue päättyneitä keskusteluita Minun Telia -sivuston kautta
Oletko jo kerennyt kokeilla uudistunutta chattiamme? Mitä mieltä olet uudistuksista?
Lue myös:
