Skip to main content

Thomson tcw710 ja Xbox360

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Minulla on Laajakaista Extra-liittymä ja käytössä Thomson tcw710 kaapelimodeemi. Firmware on ST5D.06.03.

Ongelmani koskee modeemin toimintaa Xbox360-konsolin kanssa. Internet käytössä modeemissa ei ole ollut mitään vikaa, pieniä katkoksia silloin tällöin lukuunottamatta.

Modeemilla tuntuu olevan suuria ongelmia pitää yhteys tiettyjen pelien kanssa. Joitakin ei pysty pelaamaan onlinessa ollenkaan ja joitakin jonkun aikaa. Esimerkiksi NHL11:n kohdalla modeemi saattaa toimia pari iltaa, mutta sitten seuraavaksi heittää ulos joka pelistä seuraavan viikon ajan. Ikinä ei tiedä milloin lentää ulos. Bad Company 2:ssa tätä ongelmaa ei juurikaan esiinny, vaikka molemmat pelit käyttävät EA:n servereitä. Forza Motorsport 3:ssa ja GTA IV:ssä yhteys katkeaa viimeistään 10 minuutin kuluttua.

Laite käynnistää itsensä uudelleen ja löytää yhteyden jälleen vajaan minuutin jälkeen. Käytän Xbox:lla pelatessa ethernet-verkkokaapelia.
Olen kokeillut pelata NAT päällä ja pois päältä, mutta sama ongelma esiintyy tilasta riippumatta.

Olen yrittänyt etsiä ongelmaan ratkaisua, mutta tuloksetta. Ei auta yhtään etten juurikaan osaa ominpäin mitään portteja availla tai säädellä, joten käytännössä kädestä pitäen pitäisi näissä asioissa opastaa.

Onko joku ratkaissut kyseisen ongelman ja miten?

3 kommenttia

  • June 22, 2011
johnossi: En osaa antaa tähän aivan suoraa ratkaisua. Kannattaa ainakin koittaa, onko modeemin sammuttamisella mitään auttavaa vaikutusta, kun ongelmaa alkaa esiintyä? Kaapelimodeemi kannatta sammuttaa tällöin vähintään puolen minuutin ajaksi irrottamalla modeemista virtajohto.

Jos liität asiakasnumerosi keskustelupalstan tietoihin, voin päästä näkemään tarkemmin miltä kaapeli-internet -yhteytesi tila näyttää tällä hetkellä. Tästä voi hyötyä asian selvittämisessä. Pääset liittämään asiakasnumeron tietoihisi palstan Omat asetukset ja Profiili -valikkojen kautta. Asiakasnumero näkyy vain meille, ei muille palstan käyttäjille. Voit tarkistaa asiakasnumerosi laajakaistalaskulta.

  • June 27, 2011
Laitoin asiakasnumeron profiiliini.

  • July 5, 2011
Kaapelimodeemisi on tällä hetkellä muodostanut yhteyden hyvillä linja-arvoilla verkkoomme, joten itse yhteydessä ei näy tällä hetkellä selvää häiriötä. Epäilen, että ongelma jollain tavalla rajoittua Thompson -modeemin tai sen asetuksiin.

Jos modeemisi on mahdollista muuttaa siltaavaan tilaan, tämä on yksi ratkaisu jota voi koittaa. Jos pääset modeemin hallintasivulla, siellä voi näkyä Switch mode -valikko, josta sillattu tila on mahdollista kytkeä päälle. Thompson TCW710 -siltaavaan tilaan muuttamisesta keskusteltu aiemmin tässä keskusteluketjussa.

Jos modeemin muuttaa sillattuun tilaan, modeemin kytketyillä tietokoneilla kannattaa olla käytössä oma palomuurinsa, koska tällöin modeemi ei enää tarjoa suojaa laitteille.