Tilaus yli 2 kk sitten
Tilasin Koti-TV -palvelun 12.3. Pakettiin piti sisältyä kaikenlaista maksutonta kokeilusälääkin, mutta vieläkään, yli 2 kk tilauksesta, en ole saanut muuta palvelua kuin [u:1hqxzqp0]nousseen liittymämaksun[/u:1hqxzqp0](48,74 e) ja [u:1hqxzqp0]erittäin huonosti toimivan laajakaistaliittymän[/u:1hqxzqp0] (pätkii pätkii pätkii), vaikka itseasiassa paketin hinnan piti olla edullisempi (39,90 e) kuin silloinen liittymäni (45,26 e).
16.3. tuli automaatti-ilmoitus, että liittymäni nopeutta on nostettu. Laajakaista toimi nopeammin päivän tai pari, sitten alkoivat ongelmat eli yhteys pätkii jopa muutaman minuutin välein. Kahden viikon kuluttua tiedustelin nettilomakkeella, missä varsinainen telkkapalvelu viipyy. Ei vastausta. Viikon päästä kysyin asiaa uudelleen nettilomakkeella.
Luvattua yhteydenottoa ei tullut
Jonkun ajan kuluttua toisen yhteydenoton jälkeen minulle oli soiteltu Sonerasta ja jätetty soittopyyntö. Soittelin takaisin eri numeroihin ("painakaa sitä tätä"), kunnes viimein sain jonkun kiinni, ja tällöin minulle vastattiin, ettei ole tietoa, miksi minulle on jätetty soittopyyntö. Asiakaspalvelu kysyi voitaisiinko minulle soitella taas uudelleen. Tällöin tilauksestani oli kulunut suunnilleen kuukausi.
Sanoin etten halua enää jutustella kenenkään kanssa, vaan haluan selkeän kirjallisen (=sähköpostitse) tiedon, toimitetaanko tv-palvelu, koska ja milloin.
Lisäksi kaipaan kipeästi vastausta
- miksi liittymäni hinta NOUSI sen sijaan, että sen piti laskea
- miksi yksi kotimme puhelinpistokkeista lakkasi toimimasta kokonaan (=ei nettiyhteyttä)
- miksi laajakaista pätkii muissa pistokkeissa muutaman minuutin välein (DSL ja/tai ethernet vilkkuu)
Minulle luvattiin, että Joku Asiakaspalvelusta ottaa yhteyttä kirjallisesti. Yhteydenottoa ei koskaan kuulunut. Sanoin etten halua puhelimitse epämääräisiä lupauksia ja selityksiä, joihin en voi myöhemmin vedota. Asiakaspalvelussa vakuutettiin, että puhelut nauhoitetaan, mutta se ei paljon asiakasta lohduta, koska asiakashan ei niitä nauhoitteita käyttöönsä saa.
Laajakaista pätkii pahasti
Lisäksi sanoin, etten ole enää halukas edes saamaan koko tv-palvelua, jos se käytännössä pilaa netin käytön. Meillähän netti alkoi pätkiä jo ennen kuin koko telkkapuolta on otettu käyttöön. Kaipaan siis tietoa siitä, onko itse liittymässä jotakin vikaa niin, ettei kunnollista yhteyttä voida luvata. Modeemi on uutta mallia. Asumme pikkukaupungin keskustassa, julkisten palveluiden ja ison tehtaan kainalossa, joten kyse ei voi olla edes siitä, ettei kaapeleita, linjoja ja keskuksia olisi lähimaillakaan.
Ei tarvetta lisäpalveluille
Ymmärrän toki hyvin, että asiakaspalvelu haluaa keskusteluttaa asiakasta myydäkseen tälle lisäpalveluita. Vaan kun minä haluan jutustella vain kaverin, miehen ja anopin kanssa. Asioinnissa riittää se, että saan mitä tilasin.
Itse en katso televisiota oikeastaan lainkaan; kuukausittainen katselumääräni jää alle tuntiin. 6-vuotiaan en missään nimessä halua viettävän telkkarin edessä päivittäin enempää aikaa kuin tunnin, joten tarjontaa on jo ihan riittävästi. Miehelle nykyisessäkin kanavatarjonnassa on urheilua enempi kuin tarpeeksi. Halusin siis vain yksinkertaisesti siirtyä uuden palvelun käyttäjäksi, kun sitä niin mainioksi kehuttiin.
Jokseenkin ironista on ollut seurata Soneran yhä jatkuvaa mainoskampanjaa, jossa tätä samaista telkkapalvelua edelleen suitsutetaan. Minua ei enää edes harmita, että itse palvelu jäi katteettomaksi hypeksi, vaan se, että käytännössä kaikki tärkeät asiat pitää nykyään hoitaa mobiililaajakaistalla (onneksi sentään on se), koska normi laajakaista sotkee esim. pankkiasiointia pahasti. Ja tietysti ihmetyttää, että mistä hitosta oikein maksan noussutta kuukausimaksua!
Koti-TV jäi tulematta (yli 2 kk tilauksesta)
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.