Tämä oli kolmas kerta kun tilaan Soneralta vaikka olen aina ollut pettynyt. Jotenkin optimistina taas vaan tein saman :D
No ekaksi tuli digipoksi vip1003 ja telewell 510. Ei oikeen telkkari toiminut. Parin päivän säätämisen jälkeen ja laitteiden lukemattomien päivitysten jälkeen lähti jotenkuten pelaamaan. Helpdesk puhelusta ollut muuta apua kuin varmistus että tällä kokoonpanolla kuulema jollakin on toiminut.
No Sonera lähetti sitten Thompson TG789 modeemin. Telkkari lähti toimimaan mutta mikään muu ei sitten enää toiminutkaan. Lähiverkkoa ei kertakaikkiaan saanut sen kanssa toimimaan. Olen kuitenkin asentanut jos minkälaisilla kokoonpanoilla verkkoja toimimaan, mutta tuon laitteen kanssa se ei pelannut. Tämän aamupäivän käytin säätämiseen. Jos joku kone pääsi joskus verkkoon kiinni niin muut hävisivät. Tulostimen sai asennettua ja hävisi sitten. Ja modeemin asetuksiinhan ei pääse kiinni. Kaikki merkittävät asetukset ovat lukittuna. Laitettu ilmeisesti niin että tv toimii saletisti.
No lopulta päätin kokeilla liittää telewellin thompsoniin. Verkkopiuhalla yhteen ja telewellin asetuksista järkyttävä säätäminen ja ihmettely. Lopulta sain toimimaan ja nyt toimii toistaiseksi.
Tätäkö on se hyvä palvelu. Modeemien ja digipoksien tekniikka täytyy olla niin varmaa että normaalit lähiverkkoasetukset napsahtaa kerralla toimimaan ja telkkari näkyy heti. Testatkaa ne laitteet valmiiksi ja luopukaa nyt hyvänen aika noista purkkavirityksistä. Eihän millään voi olettaa että asiakas käyttää päiväkaupalla aikaa säätäessään että palvelut toimii. Olen todella pettynyt.
Sitten kun yrittää antaa palautetta netinkautta tai kysyä neuvoa niin muutaman klikkauksen jälkeen on vaihtoehtona ainoastaan soittaa maksulliseen helpdesk numeroon. Paljonkohan minullakin olisi lasku jos näin olisin toiminut?
kotitv:n purkkaviritykset
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.