Skip to main content

kotitv:n purkkaviritykset

  • December 11, 2014
  • 7 kommenttia
  • 1 katselukerta

Tämä oli kolmas kerta kun tilaan Soneralta vaikka olen aina ollut pettynyt. Jotenkin optimistina taas vaan tein saman :D
No ekaksi tuli digipoksi vip1003 ja telewell 510. Ei oikeen telkkari toiminut. Parin päivän säätämisen jälkeen ja laitteiden lukemattomien päivitysten jälkeen lähti jotenkuten pelaamaan. Helpdesk puhelusta ollut muuta apua kuin varmistus että tällä kokoonpanolla kuulema jollakin on toiminut.
No Sonera lähetti sitten Thompson TG789 modeemin. Telkkari lähti toimimaan mutta mikään muu ei sitten enää toiminutkaan. Lähiverkkoa ei kertakaikkiaan saanut sen kanssa toimimaan. Olen kuitenkin asentanut jos minkälaisilla kokoonpanoilla verkkoja toimimaan, mutta tuon laitteen kanssa se ei pelannut. Tämän aamupäivän käytin säätämiseen. Jos joku kone pääsi joskus verkkoon kiinni niin muut hävisivät. Tulostimen sai asennettua ja hävisi sitten. Ja modeemin asetuksiinhan ei pääse kiinni. Kaikki merkittävät asetukset ovat lukittuna. Laitettu ilmeisesti niin että tv toimii saletisti.
No lopulta päätin kokeilla liittää telewellin thompsoniin. Verkkopiuhalla yhteen ja telewellin asetuksista järkyttävä säätäminen ja ihmettely. Lopulta sain toimimaan ja nyt toimii toistaiseksi.
Tätäkö on se hyvä palvelu. Modeemien ja digipoksien tekniikka täytyy olla niin varmaa että normaalit lähiverkkoasetukset napsahtaa kerralla toimimaan ja telkkari näkyy heti. Testatkaa ne laitteet valmiiksi ja luopukaa nyt hyvänen aika noista purkkavirityksistä. Eihän millään voi olettaa että asiakas käyttää päiväkaupalla aikaa säätäessään että palvelut toimii. Olen todella pettynyt.
Sitten kun yrittää antaa palautetta netinkautta tai kysyä neuvoa niin muutaman klikkauksen jälkeen on vaihtoehtona ainoastaan soittaa maksulliseen helpdesk numeroon. Paljonkohan minullakin olisi lasku jos näin olisin toiminut?

7 kommenttia

  • October 21, 2011
Ikävä kuulla että palvelun suhteen kaikki ei sujunut odotetulla tavalla, mutta kiitokset palautteesta. Toimitan sen eteenpäin.

  • October 27, 2011
Minä olen samaa mieltä. Se että maksan palvelusta täyden hinnan ja lisäpalvelut, yhteensä jotain kuutisen kymppiä kuussa antaisi luvan olettaa että saan sillä rahalla täyden palvelun. E-hei, sillä saa 0.5-1h jonotusajat asiakaspalveluun, ohjeet ovat aina tasoa "irrota piuhat ja laita kiinni", asiakas joutuu säätämään ja kikkailemaan, mm. viimeisimmän päivityksen yhteydessä tv oli kaksi päivää mustana kun olin työmatkalla eikä perhe osannut tehdä asialle mitään.

Miksi asiakkaan täytyy olla teknisesti koulutettu selvitäkseen palvelun aiheuttamista ongelmista itsenäisesti, asiakkaalla maksatetaan keskeneräisen tekniikan testaaminen ja ennenkaikkea minkä ihmeen takia tästä pitää joutua kirjoittamaan?

Juurisyy ei ole todellakaan asiakaspalvelun tai teknisen puolen henkilökunnassa, vaan ongelmat polveutuvat johtamisesta. Korulauseita riittää mutta toimet ovat sitä mitä liian pienillä resursseilla nyt sattuu saamaan aikaan. Joka risahdukseenko täytyy pyytää ministeri kotikäynnille että asioihin saa vauhtia?

  • October 27, 2011
lappto kirjoitti:
Minä olen samaa mieltä. Se että maksan palvelusta täyden hinnan ja lisäpalvelut, yhteensä jotain kuutisen kymppiä kuussa antaisi luvan olettaa että saan sillä rahalla täyden palvelun. E-hei, sillä saa 0.5-1h jonotusajat asiakaspalveluun, ohjeet ovat aina tasoa "irrota piuhat ja laita kiinni", asiakas joutuu säätämään ja kikkailemaan, mm. viimeisimmän päivityksen yhteydessä tv oli kaksi päivää mustana kun olin työmatkalla eikä perhe osannut tehdä asialle mitään.

Miksi asiakkaan täytyy olla teknisesti koulutettu selvitäkseen palvelun aiheuttamista ongelmista itsenäisesti, asiakkaalla maksatetaan keskeneräisen tekniikan testaaminen ja ennenkaikkea minkä ihmeen takia tästä pitää joutua kirjoittamaan?

Juurisyy ei ole todellakaan asiakaspalvelun tai teknisen puolen henkilökunnassa, vaan ongelmat polveutuvat johtamisesta. Korulauseita riittää mutta toimet ovat sitä mitä liian pienillä resursseilla nyt sattuu saamaan aikaan. Joka risahdukseenko täytyy pyytää ministeri kotikäynnille että asioihin saa vauhtia?

  • November 15, 2011
nonii, johan se vähän aikaa toimikin. Erityiskiitokset siitä!
Nyt pukkaa oranssia ruutua käynnistäessä. Milläköhän viritelmillä tuo saatais kuntoon ja oletatteko te ihan tosissaan että ihminen jaksaa ränkätä noiden laitteiden kanssa koko ajan. Meillä ei lapset ja vaimo jaksa ainakaan, enkä kauaa kyllä minäkään

  • November 16, 2011
veikkonen kirjoitti:
nonii, johan se vähän aikaa toimikin. Erityiskiitokset siitä!
Nyt pukkaa oranssia ruutua käynnistäessä. Milläköhän viritelmillä tuo saatais kuntoon ja oletatteko te ihan tosissaan että ihminen jaksaa ränkätä noiden laitteiden kanssa koko ajan. Meillä ei lapset ja vaimo jaksa ainakaan, enkä kauaa kyllä minäkään


Et ole jättänyt asiakas- tai liittymänumeroa (ilman väliviivaa) palstan tietoihin, joten en voi tarkistaa liittymäsi tietoja. Olitko ollut asiasta jo vikapalveluun yhteydessä? Mikäli KotiTV toimii noin huonosti kuin kirjoitat, vikaa luultavasti on joko verkossa (saadaan tutkittua vikailmoituksen kautta) tai sinulle lähetetyissä laitteissa (jotka voidaan vaihtaa takuuseen, mikäli ne todetaan viallisiksi). Vikapalveluun voi olla yhteydessä joko puhelimitse (0206 90101, mpm/pvm) tai palvelupyynnöllä omien sivujen kautta (vaatii kirjautumisen).

  • November 16, 2011
hiljaseksi vetää,
jos soneran tarkastajat tulevat paikalle ja saavat tv:n näkymään niin se on 99 eur.
Kyllähän minäkin sen saan buuttaus ja virrat pois/päälle rumballa, mutta eihän se voi olla jatkuvasti tällaista. Viimeksi maanantaiaamu, eilen illalla ja nyt oranssiruutu töllössä.
No netti kyllä toimii sulavasti, eli kiitos siitä.

  • November 18, 2011
veikkonen kirjoitti:
hiljaseksi vetää,
jos soneran tarkastajat tulevat paikalle ja saavat tv:n näkymään niin se on 99 eur.
Kyllähän minäkin sen saan buuttaus ja virrat pois/päälle rumballa, mutta eihän se voi olla jatkuvasti tällaista. Viimeksi maanantaiaamu, eilen illalla ja nyt oranssiruutu töllössä.
No netti kyllä toimii sulavasti, eli kiitos siitä.


Asentajakäyntimaksu veloitetaan vain mikäli vian todetaan jäävän asiakkaan omiin laitteisiin. Mikäli Soneran lähettämissä KotiTV -laitteissa on vikaa, asentajakäyntimaksua ei veloiteta ja laitteet vaihdetaan takuuna uuteen.