Skip to main content

Liittymän irtisanominen muuttaessa

  • 11. joulukuuta 2014
  • 6 kommenttia
  • 1031 katselukertaa

Olen muuttamassa kuukauden päästä asuntoon jossa vuokraan sisältyy taloyhtiön tarjoama laajakaista. Minulla on nyt soneran määräaikainen laajakaista ja haluaisin irtisanoa sopimuksen, koska en halua maksaa kahdesta laajakaistasta samanaikaisesti. Onko tämä mahdollista ja miten?

6 kommenttia

  • 0 kommenttia
  • 10. toukokuuta 2012
Hei Hannu87 !

Teethän meille muuttoilmoituksen, koska jos vanhassa osoitteessa on määräaikainen sopimus, täytyy ensin selvittää saako samalla tekniikalla/nopeudella uuteen osoitteeseen jatkumaan jo voimassa olevan sopimuksen. Lisätietoa saat Asiakaspalvelustamme p. 0200 17000 ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • 0 kommenttia
  • 10. toukokuuta 2012
Kysymys liittyikin enemmän siihen, että voinko irtisanoa sopimuksen koska taloyhtiö tarjoaa jo laajakaistan. En tiedä vielä kenen tarjoama laajakaista on siinä taloyhtiössä.

  • 0 kommenttia
  • 11. toukokuuta 2012
Hei Hannu87 !

Uudessa osoitteessa oleva Taloyhtiö laajakaista (Soneran tai kilpailijan) ei ole määräaikasuuden purkuperusteissa. Asia täytyy ensin katsoa meidän Asiakaspalvelussa, saako uuteen osoitteeseen toimitettua nykyisen Sonera Laajakaistasi. Sen tiedon voi jättää tuolla muuttoilmoituksella, niin sinuun tullaan olemaan yhteydessä. Nämä käsitellään aina tapauskohtaisesti Asiakaspalvelussamme.

  • 0 kommenttia
  • 6. heinäkuuta 2012
Jos kuitenkin liittymää ei saa lainkaan uuteen asuntoon, voi sopimuksne purkaa.

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/050309/

Kyseeseen voi tulla myös muunlainen kohtuuttomuus. Esimerkiksi muutto voi olla tällainen syy, vaikka siitä ei suoraan aiheutuisikaan maksuvaikeuksia. Uutta kytkykauppalakia koskevassa hallituksen esityksessä rinnastetaan muutto ulkomaille sosiaaliseen suoritusesteeseen, mikä näin ollen tarjoaisi mahdollisuuden purkaa määräaikaisen sopimuksen. Kuluttajan kannalta muutto kotimaassa ei kuitenkaan eroa ulkomaille muuttamisesta, jos uudessa asuinpaikassa ei voi palvelua hyödyntää.

  • 0 kommenttia
  • 24. tammikuuta 2013
No mitenkäs tapauksessa, jossa tuo taloyhtiön laajakaista maksetaan yhtiövastikkeessa, käytti sitä tai ei, kuten minulla. Onko kohtuullista että joudun maksamaan myös soneran määräaikaisesta liittymästä? Ja toinen juttu on tämä modeemi, joka edelleen tekee samaa, eli pätkäisee yhteyden jolloin ainoastaan modeemin uudelleenkäynnistys auttaa asiaan.

kjns
Irkkaaja
  • Irkkaaja
  • 2330 kommenttia
  • 25. tammikuuta 2013
peanut kirjoitti:
No mitenkäs tapauksessa, jossa tuo taloyhtiön laajakaista maksetaan yhtiövastikkeessa, käytti sitä tai ei, kuten minulla. Onko kohtuullista että joudun maksamaan myös soneran määräaikaisesta liittymästä?



Valitettavasti se ei vaikuta asiaan mitenkään.
Liittymää ottaessasi olet sitoutunut pitämään liittymää 24 kuukauden ajan vastineeksi alennetusta kuukausimaksusta, avausmaksun pienennyksestä/ilmaisuudesta, mukana tulleesta modeemista tai mitä tahansa kampanjaan onkin silloin kuulunut. Tämä sopimus sitoo sinua myöskin silloin kun muutat asuntoon jonka hintaan kuuluu jo jokin liittymä.

Oikeastaan ainoa tilanne, jolloin pääsisit eroon tuosta liittymästä on se, ettei sitä voida toimittaa uuteen asuntoosi ollenkaan, jos siellä esimerkiksi on vain toisen operaattorin kuitulaitteet kellarissa eikä mahdollisuutta soneran liittymään.

Tämä asia selviää vain ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun muuttoilmoituksen merkeissä kuten Mintsi tuossa edellä kertoikin.

Vastaa