Omilla sivuilla nopeuden nosto osiossa on valmiina "plunksi" 8 Mbit/s kohdalla ja teksti perässä"Tarkista, että modeemisi tukee tätä nopeutta".Mutta ei mitään ohjetta mistä sen tarkistan ja miten?
Asun nimittäin alueella,jota nimitetään haja-asutus alueeksi,ja minulla on ADSL laajakaista,joka ilmeisesti lakkautetaan ensi vuoden loppuun mennessä,ja sitten on vissiin saatettava homma Digitan @450 verkkoon,ja mitenhän se tulee nostamaan sitten hintoja?
Tällä hetkellä Digitan @450 peitto mahdollistaa 1 megan nopeuden täällä suunnassa.Mitenkä on tilanne sitten 2011 jälkeen?
Määräaikaissopimuksia Soneralta kuitenkin tehdään vielä tännekin,mutta ei kerrota ostajalle tulevasta muutoksesta.Tiedän sen kun kerroin asiasta täällä eräälle,joka oli juuri tehnyt sopimuksen,ja hän oli nk.huuli pyöreänä,kun ei tiennyt asiasta mitään.
Voisi olla hyvää käytöstä,että myyjä edes kysyisi tietääkö ostaja näistä seikoista.
Eli operaattoreilta päin voidaankin houkutella ihmisiä nostamaan myös kaistanopeuttaan,vaikka nopeus ei edes mahdollistu monilla alueilla,eikä siis ihmiset tietämättöminä älyä tarkistaa asiaa.
Siis onko tuossa minun nopeudennosto osiossa oleva teksti "Tarkista, että modeemisi tukee tätä nopeutta" olemassa vain mahdollisia oikeustoimia varten,niin että operaattorin edustaja voi kertoa tekstin olevan kyllä näkyvillä asiakkaalle?
Soneran tiedotuspolitiikka on oikeastaan kauttaaltaan tosi sekavaa.
Kun esim. alkaa etsiä vastausta sivuilta,saa kulkea linkistä toiseen,kunnes on niin pihalla,että lopettaa koko kahlaamisen hyvän sään aikana.
Ihmisellä kun on kyllä muutakin puuhaa,kuin roikkua mm. Soneran sivuilla tuntikaupalla.
Samaa ajan tuhlaamista tapahtuu kun soittaa asiakaspalveluun:Kertoopa ääni,että paina sitä ja sitä numero nappia,ja jos painat niin eipä reaktiota jos sattuukin painamaan liian heppoisesti,ja välillä ei yhdisty vaikka naputtaisi kaikilla näppien voimilla.
Samoin koneääni ei kuule sille karjuttua vastausta,ja niin roikut siellä langalla ylimääräistä,ja rahat senkun kilisevät taas Soneran kassaan.
Asiakaspalvelunne on tehty niin mutkikkaasti,että varmasti tulee lisämaksuja,kun asiakkaat sekoilevat koittaessaan saada tolkkua toiminnoista.
Tuntuupa siltä jopa,että Soneran "strategit" ovat laskeneet hommien hoituvan juuri niin.
Onhan nykyisin asiakkaina paljon vanhuksia,joilla uudet systeemit eivät astu aivoon ihan heti paikalla.
Ja kilpailuhan on tunnetusti kovaa operaattoreiden kesken.....
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.