Skip to main content

Laajakaistayhteys 8/1 poikki kohta neljättä viikkoa!?

  • 11. joulukuuta 2014
  • 8 kommenttia
  • 1 katselukerta

Eli nelisen viikkoa sitten alkoi ensin pätkimään 5min välein nettiyhteys, sitä kesti pari päivää ja meni kokonaan mykäksi. Asentaja kävi kotona asti mittailemassa yhteyttä ja totesi häiriöitä olevan.

Lopputulos:

4 vikailmoitusta tehty

3 viestiä asentajalta joissa yhteyden on kerrottu olevan korjattu

3 ylimääräistä soittoa vikailmoitus automaattiin että saisi jotakin tietoa yhteyden korjauksen tilasta+yritetty saada vauhtia korjaukseen omilla ärräpäillä

Viimeisin soitto antoi tiedoksi että maanalainen kaapelivika jossakinpäin, ei muuta tietoa.

Kyseessä on paritalo jossa naapurinkin yhteys pätkii, mutta nebulalta saatu apua, eli yhteyden nopeutta pudotettu 4/1 megaa ja nyt toimii pätkimättä.

Kysyisinkin:

1. Olisiko mahdollista kokeilla soneralla samaa että saisi yhteyden edes 2 megalla toimimaan kunnes korjaus valmistuu?

2. Missä mennään korjauksen kanssa eli aletaanko koska kaivaa kaapelia ylös?

3. Eikö asiakaspalvelu voi tarjota edes jotain vaihtoehtoista yhteyttä?

Kiitoksia vastauksista etukäteen :)

8 kommenttia

  • 0 kommenttia
  • 9. tammikuuta 2012
Hei Rompsi-70,
Yritin tarkistaa tilannetta, mutta asiakasnumerollasi ei löytynyt tietoja. Tarkistatko vielä sen, niin pääsemme selvittelemään asiaa.

  • 0 kommenttia
  • 9. tammikuuta 2012
Noh, oli iskenyt pieni typo, nyt pitäis olla oikea asiakasnumero.

  • 0 kommenttia
  • 10. tammikuuta 2012
Hei Rompsi-70,
Nopeuden väliaikainen laskeminen 2megaan voisi auttaa. Alueen asentaja on sinuun yhteydessä, jotta voitte keskustella tästä, sekä tuosta korjausaikataulusta tarkemmin. Jos tulette asentajan kanssa siihen tulokseen, että nopeutta lasketaan, niin otathan yhteyttä Asiakaspalveluumme p. 0200 17000 (ma-pe 8-20, la 9-16:30) niin pääsemme tuon muutoksen tekemään.

  • 0 kommenttia
  • 11. tammikuuta 2012
No niin, mitäs nyt?, eilen tuli tekstiviesti klo 16 että asentaja on korjannut vian, eilen illalla kun tulin töistä niin näytti hyvältä yhteys, nopeus oli kyllä vieläkin alakanttiin n. 2megaa. Aamulla taas poikki koko yhteys, palautui toimimaan joskus aamupäivällä mutta nopeudet heittelevät hurjasti: reilusti alle 1megan ja 2megan välillä.

Kysymys kuuluu?

-Mitä nyt on korjattu?
-Eikö se asentaja voi ottaa yhteyttä että voisi keskustella korjauksesta, nyt en tiedä vieläkään yhtään mitään!.
-Teenkö taas uuden vikailmoituksen?

  • 0 kommenttia
  • 11. tammikuuta 2012
Pahoitteluni siitä, että asia on edelleen kesken. Nopeutta on rajoitettu asentajan pyynnöstä viankorjauksen ajaksi, jotta yhteytesi toimisi ainakin tällä matalammalla nopeudella korjaustöiden aikana, tämän vuoksi nopeudet vaihtelevat tuon 1m ja 2m välillä. Uutta vikailmoitusta ei tarvitse tehdä, koska aiemman ilmoituksen perusteella työ on jo käynnissä.

  • 0 kommenttia
  • 11. tammikuuta 2012
Hyvä, hienoa saada asiasta jotakin tietoa edes tätä kautta, tuntuu että asentajat ei paljon yhteyttä ota, suurkiitos vastauksista :)

  • 0 kommenttia
  • 17. helmikuuta 2012
No niin, tässä taas odoteltu jotain tietoa yhteyden korjauksesta kohta kuukauden joten kyselempä taas.
Yhteys pelaa tällä hetkellä 0-3Megan nopeudella, yöllä/aamupäivällä kokonaan poikki kunnes alkaa heräilemään aamulla klo 12 mennessä, klo 15 jälkeen yleensä jo käyttökelpoinen nettisurffailuun mutta verkkopelit tökkii pahasti, iltasella pystyy jo pelailemaan kunnes joskus yöllä sitten katkeaa kokonaan.
Eli käytännössä puolet päivästä poissa pelistä/käyttökelvoton.


-Koska tämä yhteys nyt korjataan? jossakin pitäisi jo olla tieto suunnitelmista korjata vika?

-Olen käsittänyt että hyvitystä voi hakea vasta kun yhteys on korjattu?

  • 0 kommenttia
  • 20. helmikuuta 2012
Rompsi-70: Laajakaistayhteytesi lopullinen vianselvitys on edelleen kesken. Vian korjaamista hankaloittaa routa. Tarkempaa arviota korjaukselle on tällä hetkellä vaikea antaa.

Hyvitysasiassa sinun kannattaa olla yhteydessä Asiakaspalveluumme puhelimitse 0200 17000 (mpm/pvm). Hyvitykset ovat aina tapauskohtaisia.