Skip to main content

Minun Telia -sovellus, palauteketju


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4

Myös Minun Sonera -appsi uudistui. Sen lisäksi että sen nimi muuttui Minun Telia:ksi niin löydät sieltä nyt ison tukun uusia ominaisuuksia ja toiminnallisuuksia.

 

Kerätään tähän ketjuun kommentteja uudistetusta appsista, mikä mielestäsi toimii mikä ei. Jos huomaat jotain outouksia siellä niin kerro myös niistä.


Kiitos kommenteista jo etukäteen :)

 

  • Uusi jäsen
  • 23. maaliskuuta 2017

Vähä off-topic kun ei liity tähän appiin, mutta kirjautuessani omille sivuilleni, haluaa sivu tallentaa tietokoneelleeni favicon.ico tiedoston.

 

edit: Tapahtui siis firefoxissa sekä chromessa. Koitin juuri uudestaan jos saisin kuvan aiheesta, mutta ei tapahdu enää.


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 23. maaliskuuta 2017

Näin käy minulla Sony Xperia Z1 Compactissa (Android 5.1) :smileysad:

 


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Yhteisömanageri
  • 23. maaliskuuta 2017

Kiitos @kiisseli67. Vastausta tähän ei vielä ole, tutkitaan.


  • Uusi jäsen
  • 23. maaliskuuta 2017

Telialla on joku tv softa samsugin telkkarille?.Onkos toi tulossa myös suomen asiakkaille?.


irritus
Tekstaaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Tekstaaja
  • 23. maaliskuuta 2017

Minun Telia-sovellus ei ole yhteensopiva myöskään Huawei Ascend P6-puhelimen, Android 4.4.2, kanssa.

 

Hakusanat Google Play storessa eivät myöskään ole päivittyneet. Etsimällä Minun Telia sovellusta ei löydä sitten millään. Kun sen sijaan hakeekin Minun Sonera, Minun Telia löytyy heti.


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Yhteisömanageri
  • 23. maaliskuuta 2017

Kiitos @arapahoe, kysytäänpä tähän vastaus. Palaamme kun tiedämme.

 

Kiitos @irritus, laitan tiedoksi. Onko muuten rootattu luuri tjsp?


olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • 23. maaliskuuta 2017

Minun Telia vielä huollon alla...


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Yhteisömanageri
  • 23. maaliskuuta 2017

Tiedoksi @kiisseli67 ja @irritus sekä muut:

Minun Telia -applikaatio edellyttää (ainakin tällä hetkellä) Android 6.0 -versiota, teillä oli 4.-jotain ja tästä syystä kauppa ilmoittaa ettei puhelin ole tuettu.

 

Jos tämä muuttuu niin kerromme siitä tässä ketjussa.


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Yhteisömanageri
  • 23. maaliskuuta 2017

@arapahoe kirjoitti:

Telialla on joku tv softa samsugin telkkarille?.Onkos toi tulossa myös suomen asiakkaille?.


Tällä hetkellä Telia TV:n saapi isolle ruudulle Chromecastilla, peilaamalla sekä uusimmalla Apple TV:llä johon meiltä löytyy natiivisovellus. Haluamme palvella asiakkaitamme mahdollisimman laaja-alaisesti ja tulemme laajentamaan jakeluamme muihin alustoihin. Aikataulut ovat ikävä kyllä kuitenkin auki. Kerromme uudistuksista kanavissamme kun sen aika on.


irritus
Tekstaaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Tekstaaja
  • 23. maaliskuuta 2017

@TeroRe kirjoitti:

 Kiitos @irritus, laitan tiedoksi. Onko muuten rootattu luuri tjsp?


Ei ole rootattu eikä edes kiinalainen versio. Ihan Huawein vakio eurooppalainen laiteohjelma.


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 23. maaliskuuta 2017

@TeroRe kirjoitti:

Tiedoksi @kiisseli67 ja @irritus sekä muut:

Minun Telia -applikaatio edellyttää (ainakin tällä hetkellä) Android 6.0 -versiota, teillä oli 4.-jotain ja tästä syystä kauppa ilmoittaa ettei puhelin ole tuettu.

 

Jos tämä muuttuu niin kerromme siitä tässä ketjussa.


No en kyllä ala yhden sovelluksen takia kiirehtiä uuden puhelimen ostoa ? Pääseepä selaimella liittymiänsä kurkkaamaan ja tarvittaessa muuttamaan ;) Aika monelta jää nyt sovellus käyttämättä, kun noi puhelimen valmistajat ovat nii hitaita järjestelmäpäivitysten kanssa.

Ei toimi muuten Windows 10 puhelimessakaan tuo sovellus, sillä kaupassa on tarjolla vain vanha Minun Sonera sovellus...


PekkaJaas
Telialainen
  • Telialainen
  • 23. maaliskuuta 2017

Terve!

 

Minun Telia sovellus on tosiaan iOS ja Android (6.0 ->) käyttiksille. Selvittelemme tovin kuluttua mahdollisuutta tukea Androidin aikaisempia versioita. Windows tuki jäi nyt kokonaan pois vähäisen käytön vuoksi.

 

Saimme juuri sovelluksesta Google Play Storeen uuden version, josta otimme myös huoltoläpyskän pois. Käykää siis ihmeessä testaamassa :)

 

Appiksen uusi versio iOSlle on Applella reviewssä ja julkaisemme senkin lähipäivinä, toivottavasti jo huomenna.

 

Mahdollisien virheiden lisäksi kuulemme mielellämme mitä kaikkea haluaisitte sovelluksessamme tehdä ja nähdä. Nyt julkaistu sovellus on ensimmäinen askel ja tulemme lähitulevaisuudessa kehittämään sitä roimasti eteenpäin. 

 

T. Pekka, Telian appis- ja käytettävyysasiantuntija


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • 23. maaliskuuta 2017

@PekkaJaas kirjoitti:

Terve!

 

Minun Telia sovellus on tosiaan iOS ja Android (6.0 ->) käyttiksille. Selvittelemme tovin kuluttua mahdollisuutta tukea Androidin aikaisempia versioita. Windows tuki jäi nyt kokonaan pois vähäisen käytön vuoksi.

 

Saimme juuri sovelluksesta Google Play Storeen uuden version, josta otimme myös huoltoläpyskän pois. Käykää siis ihmeessä testaamassa :)

 

Appiksen uusi versio iOSlle on Applella reviewssä ja julkaisemme senkin lähipäivinä, toivottavasti jo huomenna.

 

Mahdollisien virheiden lisäksi kuulemme mielellämme mitä kaikkea haluaisitte sovelluksessamme tehdä ja nähdä. Nyt julkaistu sovellus on ensimmäinen askel ja tulemme lähitulevaisuudessa kehittämään sitä roimasti eteenpäin. 

 

T. Pekka, Telian appis- ja käytettävyysasiantuntija


Oikeastaan saadaan syyttää laitevalmistajia haluttomuudesta ajaa päivityksiä vanhemmille ja erityisesti edullisille laitteille. Monet edulliset laitteet jäävät monesti paitsi ns. isoista versiopäivityksistä ja saavat vain hetkisen tietoturvapäivityksiä. Syynä tähän on osiltaan Android-maaliman hajanaisuus ja puhelinvalmistajien omat kustomoinnit.

 

Itse kokeilin tuota sovellusta Samsung Galaxy S6 (uusin Nordic -ohjelmistoversio) sekä LG Nexus 5X (uusin Android 7.1.2 Beta) . Hyvin vaikutti toimivan. Plussaa siitä, että voi rajattomienkin liittymien käyttöä seurata! Se ei ennen onnistunut kuin laskusta.


kjns
Irkkaaja
  • Irkkaaja
  • 24. maaliskuuta 2017

PekkaJaas kirjoitti:

Saimme juuri sovelluksesta Google Play Storeen uuden version, josta otimme myös huoltoläpyskän pois. Käykää siis ihmeessä testaamassa :)



 

Mulla näkyy Play storessa ja asennettuna versio 6.0.3 ja avatessa tulee ilmoitus "hups olen huollossa"...


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • 24. maaliskuuta 2017

@kjns kirjoitti:

PekkaJaas kirjoitti:

Saimme juuri sovelluksesta Google Play Storeen uuden version, josta otimme myös huoltoläpyskän pois. Käykää siis ihmeessä testaamassa :)



 

Mulla näkyy Play storessa ja asennettuna versio 6.0.3 ja avatessa tulee ilmoitus "hups olen huollossa"...


Kokeilitko asentaa uudelleen?


PekkaJaas
Telialainen
  • Telialainen
  • 24. maaliskuuta 2017

@kjns kirjoitti:

@PekkaJaas kirjoitti:

Saimme juuri sovelluksesta Google Play Storeen uuden version, josta otimme myös huoltoläpyskän pois. Käykää siis ihmeessä testaamassa :)



 

Mulla näkyy Play storessa ja asennettuna versio 6.0.3 ja avatessa tulee ilmoitus "hups olen huollossa"...


 

Kiitti kommentista! Meillä oli aamulla pieni hickup loginin kanssa, joten laitoimme varuilta huoltoläpyskän päälle. Nyt toimii taas.


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • 24. maaliskuuta 2017

Hyvä! Tätä olen odottanut jo tovin :)

 

Mukava päässä hallinnoimaan omia liittymiä ja tietoja muutaman napsautuksen päästä. Harmittamaan jäi vikailmoituksen tekeminen sovelluksessa, mutta pärjään ilman sitä. Sovelluksessa voisi olla esimerkiksi:

  • Lähistöllä olevat Telia-palvelupisteet ja niiden tiedot mm. aukioloajoista

 

 

En oikein ymmärrä tuota virheilmoitusta:

Verkkoyhteys on katki-poikki

 

Kannattaisi muokata tuota ilmoitusta. Ilmoitus lähti pois, kun suljin sovelluksen ja se sai uudelleen yhteyden verkkoon.


  • Savumerkittäjä
  • 24. maaliskuuta 2017

Huono juttuhan tämä on ettei sovellusta enää ole Windows-laitteille. Siksi harmillista, että nyt joutuu tyytymään selainkäyttöliittymään mikä on mobiilissa verrattain kehno sovelluksen natiivinäkymään verrattuna.


  • Savumerkittäjä
  • 24. maaliskuuta 2017

Minun Telia sovellus on tosiaan iOS ja Android (6.0 ->) käyttiksille. Selvittelemme tovin kuluttua mahdollisuutta tukea Androidin aikaisempia versioita. Windows tuki jäi nyt kokonaan pois vähäisen käytön vuoksi.

Jaa, että jäi kokonaan pois vähäisen käytön vuoksi? No nyt kun sitä käyttöä ei sitten ole ollenkaan, sillähän se palvelutaso paranee - näin ironisesti asetellen.

 


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • 24. maaliskuuta 2017

@mpkon kirjoitti:

Minun Telia sovellus on tosiaan iOS ja Android (6.0 ->) käyttiksille. Selvittelemme tovin kuluttua mahdollisuutta tukea Androidin aikaisempia versioita. Windows tuki jäi nyt kokonaan pois vähäisen käytön vuoksi.

Jaa, että jäi kokonaan pois vähäisen käytön vuoksi? No nyt kun sitä käyttöä ei sitten ole ollenkaan, sillähän se palvelutaso paranee - näin ironisesti asetellen.

 


Ei tämä ole Telian syytä. Ketä tästä kiittää niin on Microsoftia itseään! :D

 

Mikrobitin 9/2016 julkaisussa se on tiivitetty hyvin:

http://www.mikrobitti.fi/2016/09/vaite-lumia-taru-tuli-karuun-loppuunsa-microsoft-vetaa-puhelimia-myynnista/

 

"Kaikille alkaa olla selvää, että Windows Phonella ei ole tulevaisuutta. Kaikki Microsoftin jäljellä olevat paukut ladataan nyt Windows 10 Mobilen ja yhteistyökumppaneiden varaan. "


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • 24. maaliskuuta 2017

Itseäni kiinnostaisi Minun Telia -sovellus Windows 10 Home 1607 -tietokoneeseen. Hyvä lisäys Telia TV -sovelluksen rinnalle.


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • 24. maaliskuuta 2017

@Sekunti kirjoitti:

Hyvä! Tätä olen odottanut jo tovin :)

 

Mukava päässä hallinnoimaan omia liittymiä ja tietoja muutaman napsautuksen päästä. Harmittamaan jäi vikailmoituksen tekeminen sovelluksessa, mutta pärjään ilman sitä. Sovelluksessa voisi olla esimerkiksi:

  • Lähistöllä olevat Telia-palvelupisteet ja niiden tiedot mm. aukioloajoista

 

 

En oikein ymmärrä tuota virheilmoitusta:

Verkkoyhteys on katki-poikki

 

Kannattaisi muokata tuota ilmoitusta. Ilmoitus lähti pois, kun suljin sovelluksen ja se sai uudelleen yhteyden verkkoon.


Jonkin verran ääkköset jäävät piiloon otsikossa ja kuvauksessa pitäisi muokata "puhelinkaskut"sanaa > "puhelinlaskut"-sanaksi :)


PekkaJaas
Telialainen
  • Telialainen
  • 24. maaliskuuta 2017

Kiitos hyvistä kommenteista!

Tosiaan virheviestejä pitää korjata, jos ne ei viesti mikä meni pieleen.

Pitääpä korjata tuo typo ja nuo lisäpalveluiden näkymät kaipaavat vielä viilausta, että saadaan visuaalisesti linjaan muun sovelluksen kanssa.

iOS version tilannekatsaus: Ei näytä Applelta heruvan reviewtä tänään, joten menee ensi viikon alkuun. Viikonloppuna siellä ei yleensä tapahdu mitään. Emme valitettavasti voi asettaa iOS sovellusta toimimaan ennen, kuin saamme uuden päivityksen App Storeen.


PekkaJaas
Telialainen
  • Telialainen
  • 25. maaliskuuta 2017

Noniin, nyt on iOS version päivitys App Storessa. Käykääpä lataamassa ?


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 26. maaliskuuta 2017

@PekkaJaas Pitäisi muuten saada toimimaan Minun Telia -sovellus myös Android 5.0 kanssa, koska teillä myydään vielä puhelimia joissa on tuo kyseinen Lollipop versio Androidista

https://kauppa.telia.fi/yksityisille/tuotteet/puhelin.aspx?PhoneName=Huawei+P8+Lite


Vastaa