Skip to main content

Netti ei toimi Tampereella!

  • December 11, 2014
  • 12 kommenttia
  • 1 katselukerta

Missä vika kun netti ei ole koko viikolla (1.7.2013 lähtien) toiminut? Paikka on Tampereen Kaleva ja johdot ynm tarkistettu. Hyvällä tuurilla toimii 10 sekuntia ja sitten katkeaa.. ei myöskään johdu koneesta koska kahdella koneella sama ongelma eikä WLAN toimi puhelimellakaan. Myöskään häiriö- tai huoltotiedotteissa ei ole mitään tietoa tältä alueelta. Olisi kiva saada Soneralta edes joku selitys asialle. Tähän mennessä olen 2 päivää jo maksanut turhasta ja lisää tulossa. Odotan luonnollisesti että tämä otetaan huomioon seuraavassa laskussa.

12 kommenttia

  • July 2, 2013
Hei Rizqu

Vilkaisin yhteyttäsi täältäkin päin ja se pätkii todella paljon. Eihän käytössäsi ole mitään puhelinjatkojohtoja alkuperäisen johdon lisäksi? Voisit myös kokeilla modeemilaitteen resetointia "reset" painikkeesta. Onko alueellasi ollut nyt kovia ukonilmoja joka olisi voinut vaurioittaa laitettasi tai sen johtoja? Mitään yleistä syytä en tilanteellesi tällä hetkellä löydä.

Tarvittaessa suosittelisin testaamaan yhteyttä myös toisella modeemilaitteella. Voit halutessasi jättää asiasta myös vikailmoituksen soittamalla vikapalveluun tai laittamalla häiriöilmoituksen

  • July 2, 2013
Moi,
Alkuperäisen johdon lisäksi on nettijohdossa muutaman metrin jatko mutta ei siinä ainakaan tähän mennessä ole ollut mitään ongelmaa. Päällisin puolin myös tarkistin johdon ja oli kaikki ok, eikä ole mitään sellaista sattunur että se olisi tuona ajankohtana jotenkin vaurioitunut. Resetoin myös nettiboksin mutta ei vaikuttanut mitenkään... outoahan tässä on se, että se toimii satunnaisesti muutaman sekunnin ja katkeaa taas. Eli mielestäni vika ei voi johdossa olla, silloinhan se olisi joko tai?
Pahempaa ukkostakaan täällä päin ei ole tuolloin ollut kun ongelma alkoi (1.7 aamupäivällä).

  • July 3, 2013
Hei Rizqu

Puhelinjohto kannattaa pitää aina alle 2 metrisenä. Pitkästä puhelinjohdosta tulee turhaa vaimennusta linjaan joka aiheuttaa nopeuden hidastelua ja pätkimistä. Nämä oireet alkavatkin yleensä ihan yllättäen ja syyllinen on monesti ollut jatkojohdossa, vaikkei siinä päällisin puolin mitään vauriota näy.

Voisitko kokeilla yhteyttä sillä alkuperäisellä puhelinkaapelilla ja tarvittaessa vielä toisella modeemilla ja puhelinpiuhalla? Jos yhteytesi pätkii vielä toisellakin johdolla ja modeemilla, niin silloin vika on verkon puolella ja asiasta kannattaa jättää vikailmoitus.

  • July 9, 2013
Mitenköhän pääsen kirjautumaan Oma Sonera -sivulleni? Mikään tunnus ei kelpaa. Katsoin tunnukseni sähköpostista jonka sain kun tilasin netin.. no ei toiminut sillä. Sitten kokeilin tilata vanhalla puhelimellani (jonka numero on tod näk liittymän tiedoissa) salasanan mutta lähettäminen ei onnistunut. Sitten koitin uudella numerollani tilata salasanani mutta sekään salasana ei kelpaa. Olisiko nyt mahdollista saada jotenkin Oma Sonera tunnukset toimimaan että voisin tehdä vikailmoituksen ja tämä nettiyhteys kuntoon. Nyt ollut jo reippaasti yli viikon netti pimeänä.

  • July 10, 2013
Hei Rizqu,

Voit tunnistautua omille sivuille pankkitunnuksillasi. Kun olet luonut tämän tunnistautumisen kautta tunnuksen itsellesi, voit jättää samoilla tunnuksilla myös vikailmoituksen omilta sivuilta.

  • July 14, 2013
Vähän päivitystä asiaan. Sain kaverilta modeemin lainaan ja koitin sillä josko olisi toiminut mutta ei auttanut. Koitin myös toista nettijohtoa myös ilman tulosta. Alkaa siis vahvasti vaikuttamaan siltä, että ongelma ei ole laitteissamme/johdoissa. Otin yhteyttä myös isännöitsijään mutta hänelläkään ei ollut tietoa mistä moinen johtuu. Katselin myös tuota vikailmoitussivua, mutta siellä sanottiin, että jos vian todetaan olevan asunnon sisällä, niin olen velvollinen maksamaan 99e. Jätin siis vikailmoituksen tekemättä ainakin vielä, koska voihan vika olla vaikka puhelinpistokkeessa ja silloin pulittaisin ihan turhasta? Kysyin myös talonmieheltä mutta hän vain totesi että voihan vika olla vaikka pistokkeessa ja käski hommaamaan mokkulan :D siihenhän nyt en tietysti suostu koska muillakin tässä talossa internet toimii.

  • July 15, 2013
Hei Rizqu

Mikäli epäilet että vika jäisi asunnon sisäverkkoon tai puhelinpistokkeeseen, ei sen selvittämiseksi ole muuta keinoa kuin mitata sisäverkko asentajan toimesta. Sisäverkon / puhelinrasian viat ja niiden korjaus kuuluu aina kiinteistön omistajalle. Jos asut asunnossa vuokralla, kuuluu puhelinrasian ja sisäverkon korjaus vuokranantajalle tai isännöitsijälle.

Voisit jutella tästä asiasta vuokra-antajasi kanssa ja mikäli hän suostuu maksamaan asentajan 99e maksun (siinä tapauksessa että vika on sisäverkossa / puhelinrasiassa) niin suosittelen sen jälkeen vain rohkeasti jättämään vikailmoituksen. Muuten asia ei oikein etene mihinkään suuntaan.

  • July 16, 2013
Moro,

Itselläni edelleen samaa ongelmaa kalevassa, mikä alkanut kesäkuun viimeisellä viikolla. Netti tökkii ja pahasti. Itse tein vikailmoituksen. Soittaessa totesivat, että dataa tulee modeemiin asti normaalisti mutta siitä eteenpäin data ei jostakin syystä pääse. Laitoin asian jatkokäsittelyyn, koska omat johdot ja modeemit on kokeiltu toisilla.

Minkälaisin perustein tälläisesta voi hakea korvauksia?

-lartsa

  • July 16, 2013
Hei lartsa

Vilkaisin tietojasi ja viankorjauksesi edistyy tällä hetkellä asentajan kautta. Mitään tietoa asentaja ei ole kuitenkaan vielä meillepäin ilmoitellut vian syyksi, joten pyydän tässä vaiheessa vielä odottamaan korjausta.

Hyvitysasioista kannattaa olla yhteydessä suoraan asiakaspalveluun kunhan vian syy on selvillä ja se on korjattu.

  • July 24, 2013
Noniin nyt on netti korjattu.
Tein viime viikolla vikailmoituksen ja yhteys alkoi parin päivän päästä toimimaan.
Ongelma oli ollut talon jakokeskuksessa, nettijohtoni oli katkennut/irroitettu.

  • July 24, 2013
Heips vielä Rizqu, kiva kun palasit kertomaan, että vika löytyi ja nyt pelittää!

  • July 28, 2013
Jeps itellänikin viimein netti pelittää. Kellarissa oli jotakin häikkää. Vielä kysymys hyvityksestä: Minulle hyvitettiin katkos seuraavissa laskuissa. Kysyin puhelimessa, mitä teen laskulleni, josta olin jo saanut ilmoituksen että se on saapumassa. Sanottiin, että jätä maksamatta. Voinko siis poistaa ko. laskun verkkopankistani sillä se tulee e-laskuna?