Skip to main content

koti tv:n tulevaisuus !!!

  • December 11, 2014
  • 8 kommenttia
  • 14 katselukertaa

Kokeilin koti tv palvelua ja jouduin irtisanomaan sen. Olen yllättynyt miten kehnosti se toimii. Laitteisto on nykyaikaista, joten siinä ei ollut vikaa.
Kuva jäätyi toistuvasti ja tallennettuja ohjelmia ei voinut katsoa. Kotiverkko pätki ja heitti kaikki kotikoneet ulos, modeemi vilkkui kuin joulukuusi ja etsi signaalia.

Jos laatu ei parane, niin en usko kyseisen palvelun olevan pitkäikäinen. Minä palaan elisa viihteen asiakkaaksi takaisin ja tyydyn pienempään bittivirran nopeuteen, ainakin verkkotallennus toimii ja kuva ei jäädy.

Vikaani korjattiin 3 viikkoa ja todettiin, ettei vikaa saa korjattua.

8 kommenttia

  • September 23, 2011
Jokainen ADSL-liittymä on yksilö ja Koti TV -palvelun toiminta on hyvin pitkälti kiinni siitä, miten laajakaistayhteys toimii. Multicast-tekniikka parantaa Koti TV:n toimivuutta ja verkon tekniikkapäivitysten myötä yhä useampi paikallinen ADSL-verkko siirtyy multicast-lähetysten pariin.

Koti TV on palveluna vielä uusi ja sitä kehitetään jatkuvasti, ja kun tätä kehitystä vielä tukee verkon tekniikan päivitykset, niin koko ajan ollaan parempaan päin menossa.

  • Uusi jäsen
  • September 23, 2011
Tapio kirjoitti:
...niin koko ajan ollaan parempaan päin menossa.


Huumorimiehiä, näemmä. :-)

Minä tulin siihen tulokseen, ettei Koti-TV ole minua varten. Palautin digiboksin. Liittymän toki pidän.

Järjetön määrä laitteita (en voinut kytkeä digiboksia langallisesti reitittimeen) ja ongelmia vain siksi, että voisi katsella televisiota. Voihan sitä telkkua tuijotella muutenkin. Antennipuolelta roinaa riittää, kiintolevylle voi tallentaa ja kaikki toimii.

Mitä opimme tästä?

  • September 24, 2011
Osalle riittää hyvin ilmoja pitkin tulevat peruskanavat ja osa haluaa hyödyntää nykytekniikan mahdollistamia palveluja, ja arvostaa Koti TV:n niitä ominaisuuksia, joita ei muuta kautta saa.

Keskustelupalstoilla - kuten tämä - saa helposti väärän kuvan Koti TV:stä, sillä enemmistö eli tyytyväiset käyttäjät eivät pahemmin keskustelupalstoille kirjoittele. Tämä sama pätee tietenkin moneen muuhunkin asiaan.

  • September 24, 2011
Tapio kirjoitti:
Osalle riittää hyvin ilmoja pitkin tulevat peruskanavat ja osa haluaa hyödyntää nykytekniikan mahdollistamia palveluja, ja arvostaa Koti TV:n niitä ominaisuuksia, joita ei muuta kautta saa.

Keskustelupalstoilla - kuten tämä - saa helposti väärän kuvan Koti TV:stä, sillä enemmistö eli tyytyväiset käyttäjät eivät pahemmin keskustelupalstoille kirjoittele. Tämä sama pätee tietenkin moneen muuhunkin asiaan.


Sitäkin tärkeämpää olisi kehittää palvelua käyttäjien palautteen perusteella, muullakin kuin 6 vuoden aikavälillä. Ja tuoda avoimuutte kehitykseen jne.
Soneralla ei kuitenkaan monasti ole tätä asiakaspalvelua osattu hoittaa kuin ennen asiakkuutta.

  • September 24, 2011
Koti TV:n kehitys on ollut nopeaa ja edistys on tapahtunut suurin harppauksin. Kuka muistaa millainen Laajakaista TV / Koti TV oli pari vuotta sitten?

Käyttäjien palaute Koti TV:stä on tervetullutta ja tärkeää. Tämä palsta on osoittautunut hyväksi ja seuratuksi palautekanavaksi.

  • Uusi jäsen
  • September 24, 2011
Tapio kirjoitti:
Osalle riittää hyvin ilmoja pitkin tulevat peruskanavat ja osa haluaa hyödyntää nykytekniikan mahdollistamia palveluja, ja arvostaa Koti TV:n niitä ominaisuuksia, joita ei muuta kautta saa.


Ainoa tällainen palvelu oli mielestäni verkkotallennus, jossa siinäkin tosin oli ajoittain ikäviä ongelmia. Lisäksi oli muutama uusi kanava antennitarjontaan verrattuna, mutta ei mitään sellaista, mitä ilman ei voisi olla. Edes HD-kanavia ei voinut 24/1-yhteydellä katsella (kaistan hitauden vuoksi kanavat näytetään alemmilla resoluutioilla), joten sekään ei tuonut lisäetua antennitarjontaan nähden.

Verkkotallennusta kaipaan, mutta en senkään vuoksi ranteitani rupea viiltelemään.

Vasta sitten, kun tv-streamia voi ottaa suoraan langattomasti verkosta reitittimen välityksellä, olisi homma sellainen kuin sen pitäisi ollakin. Ylimääräiset digiboksit ovat vain riesoja. Teräväpiirtona tietysti.

Toki joku toinen voi tyytyä vähempäänkin ja jaksaa räplätä puolitoimivien laitteiden ja yhteyksiensä kanssa. Minä en kuulu tähän ryhmään. Koti-TV :n perusidea on toki hyvä, mutta tekninen toteutus ja softat eivät ole - minun mielestäni - sillä tasolla kuin niiden pitäisi olla.

  • September 24, 2011
Kyl mää oon kauhian tyytyväine tähä.
Asun ok talossa ja kun tämä "digidigi" tuli olin kauhian tyytyväinen sen tuomaan kuvaan. ei lumisadetta.
No eräänä päivänä kattoantenni sanoi itsensä irti ja virittelin pöytäantennista jotenkin toimivan systeemin.
Sitten näin kotitv mainoksen ja päätin kokeilla ja onneksi näin tein. Olin myös kuullut Elisan moisesta virityksestä, eikä sielläkään kaikki asiakkaat ole tyytyväisiä. Kaverini ihmettelee esim. miksi normikanavat pitää ottaa antenilla.
En tiedä mistä johtuu, mutta pätkimistä ei mulla tapahdu niin paljoa että hermot menee.
Ainut minkä koen vääryytenä on kovalevylle tallennus. Ei pysty vaihtamaan kanavaa.

  • September 26, 2011
Loogisesti ajatellen suunta on varmasti parempaan mutta millaisella aikataululla! Oletin koti-tv palvelun keskeiseksi sisällöksi tallentamisen palvelimelle, häiriötön kuva ja kuituoptiikalla toteutettu nopea bittivirta. Minulla nämä eivät toteutuneet, joten mitä palvelusta jää jäljelle?

Kun palvelun keskeiset toiminnot ovat kunnossa voi keskittyä niiden kehittämiseen; jos sonera siis kehittää koti-tv palvelut paremmaksi ts. kuva näkyy häiriöttömästi, tallennukset toimivat ja tallennusten katselu myöhemmin onnistuu, niin suunta on hyvä. Sellaiselle palvelulle voisi olla kysyntää, varsinkin kun soneralla on tuote nimältään Koti-tv.

Ilmeisesti minun kohdalla on kyse varsin yksilöllisestä laajakaista ratkaisusta kun sitä ei voinut korjata....