Skip to main content

DNS-palvelin ei määrittele ip-osoitteita

  • 11. joulukuuta 2014
  • 5 kommenttia
  • 22 katselukertaa

Niin, elikkäs minulla netti pätkii päivittäin, joskus vain muutamaksi sekunniksi kerrallaan, toisinaan menee tuntikin. Mikään "Sonera Internet Avustaja" tai virtapiuhojen irroittelu ei auta. Sonera Internet Avustaja ei edes kerro missä on vika, kunhan toteaa ettei vikaa voinut korjata. Live messengerin vianmääritys sentään antaa tälläisen virkkeen: DNS-palvelin ei näytä pystyvän määrittelemään IP-osoitteita.

1) Mikä siis on tämä DNS-palvelimen vika ja miksi se toistuu jatkuvasti?

2) Miten se korjataan niin että nettini olisi aidosti 24/7 eikä vain tuurilla?

3) Miksei Sonera Internet Avustajaa voi arvostella (mitä pidit ohjelmasta) silloin kun se EI toimi?

4) Miksei teknisessä tuessa pääse enää puhumaan ihmisille? Robotti on kiva juttu joo, mutta koska sinne on vaikea selittää tätä tilannetta. Kun yritin sitä, lopputulos oli että olisitte lähettäneet asentajan tarkistamaan ilmeisesti onko mulla piuhat seinässä ja olisin saanut maksaa siitä sen lähemmäs 100 euroa. Kun tietääkseni en haudo DNS-palvelimia täällä kotonani niin turha lähetellä äijiä tännepäin.

edit.
5) Uusi ongelma, tai vanha jonka totesin nyt taas uudelleen: radion kuuntelu esimerkiksi radiorock.fi:n kautta on mahdotonta, musiikki pätkii jatkuvasti. Mitäs sille voi tehdä?

5 kommenttia

  • 0 kommenttia
  • 6. elokuuta 2012
Hei Sirith,

Minkälainen yhteys sinulla oli käytössä? Mikäli ongelma koskee Kaapelinettiä tai ADSL/VDSL yhteyttä voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella. Lisätiedot kenttään voit kuvailla ongelman mahdollisimman tarkasti, niin voimme selvittää missä ongelma voisi olla.

Tietokoneen ilmoittama DNS palvelin ongelma ei todennäköisesti ole DNS palvelimilla, vaan voi johtua esimerkiksi heikosta/pätkivästä netti tai WLAN yhteydestä. Jos käytössäsi on ADSL/VDSL yhteys, oletko seurannut että sammuuko DSL valo tai alkaako se vilkkumaan kun sinulle tulee tuota DNS ilmoitusta? Entä minkälaisia tuloksia saat nopeustestimme kanssa?

Vaikka jätät vikailmoituksen automaatille, se ei mene koskaan suoraan asentajalle vaan se tulee asiantuntijoillemme jotka selvittävät ongelmaa. Mikäli vika ei ole etänä korjattavissa, niin silloin viankorjaus siirretään vasta asentajalle. Tästä syystä omien laitteiden testaus on hyvä suorittaa ennen vikailmoituksen jättöä. Kun olet omat laitteet testannut, niin asentajakäyntimaksun riskiä ei enää jää. Maksu siis tulee mikäli ongelma jää asiakkaan vastuulla oleviin laitteisiin. Näitä ovat esim. tietokone, modeemi, puhelinjohto ja häiriönestosuodin.

Ohjeet ja vinkit sivuiltamme löydät pätkivään ADSL yhteyteen ohjeita.

  • 0 kommenttia
  • 6. elokuuta 2012
Laajakaista Kaapeli 100M/5M on käytössä. Nopeustesti antaa tulokseksi 38.36/4.82.

Modeemin valoja harvemmin tarkistelen, mutta nyt näyttää ainakin siltä että kun mikään yhteysvaloista ei välky niin kaikki on hyvin. Porttien valot (mihin tietokoneet kytketty) välähtelevät aika ajoin. Tietokone on siis verkkokaapelilla kiinni, ei langattomasti. Sitäkin tosin kokeiltu, samaa vikaa tekee.

Samaa vikaa oli myös edellisessä osoitteessa samalla netillä (tosin muuton jälkeen nopeutta nostettiin).

En tiedä mitä omien laitteiden testaukseen kuuluu, kuitenkin useampi eri tietokone on tässä nettiyhteydessä ollut kiinni ja aina ollut sama vika. Vaikea uskoa että modeemi on rikki kun sen reilu vuosi sitten teiltä sain enkä tietääkseni ole kolhinut tai kaltoin kohdellut - samaa vikaa on siis ollut koko ajan, heti alusta alkaen, siellä eri osoitteessa. Toisinaan vaan menee pidempiä aikoja lyhyemmillä pätkimisillä, joten siihen tottuu. Mutta sitten tulee taas vastaan päivä, jolloin netti ei toimi tuntikausiin!

Jos siis saisin tarkat ohjeet miten tarkistaa laitteeni, niin uskaltaisin vikailmoituksen jättää! Kiitos.

  • 0 kommenttia
  • 6. elokuuta 2012
Hei Sirith,

Lisäisitkö asiakasnumerosi tietoihisi. Löydät sen viimeisimmästä laskustasi.
Lisääminen onnistuu kun valitset Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero:

Kerrotko vielä mikä on modeemisi merkki ja mallinumero.

Ohjeet ja vinkit sivuiltamme löytyy seuraavia ohjeita joista voisi olla apua tilanteeseen.
Kaapelimodeemin kytkentä ja yhteyden testaus.
Yhteysvalo palaa, mutta yhteys ei toimi.

Osan noista toimenpiteistä oletkin jo varmaan tehnyt, mutta käy ne vielä varmuuden vuoksi läpi.

Kun olet nuo vaiheet käynyt läpi eikä ratkaisua löydy ja ongelma jatkuu, niin ole vikapalveluumme yhteydessä niin voimme tutkia ongelmaa. Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

Jos kaytät palvelupyyntölomaketta, niin kannattaa omin sanoin kuvailla vikaa mahdollisimman tarkasti. Se helpottaa vikailmoituksen käsittelyä ja ongelman paikallistamista.

  • 0 kommenttia
  • 6. elokuuta 2012
Lisäsin asiakasnumeron. Modeemi on Netgear Wireless Cable Gateway CG3100D.

  • 0 kommenttia
  • 7. elokuuta 2012
Hei Sirith,

Katselin tietojasi ja näyttäisi että olit ehtinyt perumaan vikailmoituksen ennen kuin asentaja oli ehdinyt lähteä ongelmaa tutkimaan. Edellisen vikailmoituksen perusteella suosittelen olemaan vikapalveluun yhteydessä ja jättämään uuden vikailmoituksen. Mikäli sama ongelma siis jatkuu edelleen.

Kannattaa kuitenkin varmuudeksi käydä läpi nuo aiemmin linkittämäni ohjeet.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

Vastaa