Skip to main content

täysnopeus vanhan hinnalla

  • December 11, 2014
  • 15 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Minulle soitettiin ja kysyttiin että haluanko vaihtaa 8m yhteyden suurimpaan nopeuteen vanhan liittymänopeuden hinnalla 28,13 euroa/kk 2vuoden sopimus.
Tästä on jo reilusti päälle kuukausi aikaa ja mitään ei ole tapahtunut luvattiin muutos parissa viikossa ja varmistus viesti sähköpostiini.

Ei muuten mutta kun hölmö annoin henkilötunnuksen loppuosan
kun myyjä tiesi nettiliittymäni, sähköpostini ja syntymäaikani.

Jos soitaja ei ole teidän puolesta soitellut niin silloin joku on kaapannut minun hekilöllisyyteni

15 kommenttia

  • July 18, 2011
Meiltä on soitettu juuri vastaavanlaisia soittoja. Uskoisin siis, että soittaja ei ole ollut huijari. Jostain syystä liittymällesi ei ole kuitenkaan tapahtunut puheena ollutta päivitystä. Suosittelen sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme. Voit soittaa numeroon 0200 17000 (mpm/pvm) ma–pe klo 8–20 ja la 9–16.30, lähettää palvelupyynnön tai varata soittoajan.

  • July 18, 2011
sain itse vastaavanlaisen puhelun ja menin moiseen kauppaan suostumaan kun se reilulta kuulosti. Nyt kuitenkin pamahti lasku, joka oli yli 14€ suurempi kuin aiemmat. Eikö nopeampaa liittymää sitten saanutkaan samaan hintaan myyjän puheista huolimatta? Varmistin asian moneen otteeseen puhelun aikana ja minulle vakuutettiin, että liittymän maksut eivät nouse entisestä.

  • July 19, 2011
salmine100100: Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme laskutusasian selvittämiseksi. Voit soittaa numeroon 0200 17000 (mpm/pvm) ma–pe klo 8–20 ja la 9–16.30, lähettää palvelupyynnön tai varata soittoajan.

  • August 1, 2011
Minulle kävi samoin. Soneralta soitettiin ja tarjottiin laajakaistaliittymälleni täysnopeutta vanhan hinnalla kahdeksi vuodeksi ja luvattiin, että hinta ei muutu miksikään kahteen vuoteen.

Suostuin ja annoin hölmö henkilötunnukseni, kun myyjä sitä oikean henkilön varmistamiseksi kysyi.

Myyjä lupasi lähettää sopimuksen postitse. Tästä soitosta on nyt kulunut 10 päivää, eikä mitään vahvistusta kaupasta ole tullut postitse, eikä sähköpostiin.

Soitin tänään Soneran asiakaspalveluun ja kysyin, onko sieltä todella soitettu ja tarjottu vastaavaa sopimusta. Minulle kerrottiin, että valitettavasti jostain syystä tuosta soitosta ei näkynyt mitään merkintää heidän tiedoissaan, eikä laajakaistasopimukseeni oltu merkitty luvattuja muutoksia. Kysyin myös, onko Soneralla yleinen käytäntö, että puhelimella tehtävissä kaupoissa kysytään todellakin asiakkaan henkilötunnus ja minulle vastattiin, että kyllä henkilötunnus aina kysytään, jotta varmistetaan asiakkaan oikea henkilöllisyys. Minulle sanottiin myös, että kyseessä saattaa olla myyjän inhimillinen erehdys ja tiedot ovat jääneet jostain syystä merkitsemättä. Minulle tarjottiin myös uutta vastaavanlaista sopimusta, "jos se teitä yhtään helpottaa". Kieltäydyin tarjouksesta.

Kysyin, onko vastaavaa tapahtunut muille asiakkaille ja voiko kyseessä olla huijari, joka urkkii henkilötunnuksia. Siihen eivät osanneet vastata mitään. En saanut myöskään neuvoa, mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä.

Yritin soittaa kyseiseen numeroon, josta "huijari" oli soittanut ja siellä vastasi miesääni: "Hyvä asiakas, olemme tavoitelleet teitä operaattorituotteissa. Asiakaspalvelijamme palaavat asiaan myöhemmin. Kiitos soitosta."

Jos Soneralla ei löytynyt merkintää kyseisestä soitosta, kyseessä voi siis olla huijari, joka sai nyt minun henkilötunnukseni. Myöskään Fonecta Finder ei löytänyt puhelinnumerolle +358207417020 tietoa.

Opinpahan tästä sen, etten enää ikinä tee puhelimitse mitään kauppoja. Soneran pitäisi mielestäni muuttaa käytäntöään. Henkilötunnuksen kysyminen asiakkaalta puhelimitse on tarpeetonta. Miksei esimerkiksi asiakasnumeron antaminen henkilötunnuksen sijaan riitä? Ja jos Soneralta soitetaan ja siellä näkyy jo asiakkaan osoitetiedot, pitäisihän siellä näkyä asiakkaan henkilötunnuskin. Miksi se pitää vielä erikseen kysyä? Harmittaa oma hölmöyteni, kun sen annoin. Mistä siis voi erottaa huijarin ja oikean Soneran puhelinkauppiaan?

Kuka enää edes uskaltaa tällaisia kauppoja puhelimitse tehdä?

  • August 1, 2011
Hei He04haLL, ikävä kuulla, että kohdallasi sopimuksen uusiminen ei ole mennyt, niin kuin piti. Meiltä tosiaan soitellaan asiakkaille päin ja tarjotaan edullisempia sopimuksia. En usko, että kyseessä oli urkkimispuhelu, mutta tietenkään 100% varma ei koskaan voi olla. Meiltä kuitenkin tällä hetkellä soitellaan asiakkaille päin tarjoten kyseistä tarjousta, joten en usko, että kyseessä olisi ollut huijari. Henkilötunnusta kysytään sekä asiakkaalle päin soitettaessa että asiakkaan soittaessa meille päin. Kyseessä on yleinen, monella yrityksellä oleva käytäntö, jolla tunnistetaan asiakas. Tämä on erittäin tärkeää, sillä usein käsittelemme mm. lasku / sopimusasioita, joita saa saattaa vain asiakkaan tietoon. Tämä pienentää riskiä, että joku muu, kuin asiakas itse, esim. tilaa uusia tuotteita jne. Asiakasnumero on kuitenkin jokaisella laskulla ja voi jossain tapauksissa joutua helpommin "vääriin käsiin" toisin kuin henkilötunnus. Jos vastaisuudessa henkilötunnuksen antaminen tai kauppojen tekeminen sinulle soitettaessa arveluttaa, voit kertoa asian sinulle soittavalle henkilölle. Voimme toki uusia sopimuksen myös niin, että otat itse yhteyttä meihin päin.

  • August 1, 2011
Kiitos nopeasta vastauksesta.

Asiakkaan omassa harkinnassahan se tietysti on haluaako henkilötunnuksen antaa ja kauppaan suostua. Ilmeisesti meitä luottavaisia hölmöjä riittää, koska näitä puhelinkauppoja paljon tehdään.

Täytyy vain toivoa, ettei kyseessä ollut huijari, vaan on sattunut inhimillinen erehdys, eikä kauppiaan lupaamat tiedot ole päivittyneet oikein.

Hiukan kyllä hirvittää, mutta asialle ei voi enää mitään. Katsotaan mitä tapahtuu. Jos joku huijari nyt noin helposti sai henkilötunnukseni, niin omapa on vikani.

Mutta vastaisuudessa en aio tehdä enää mitään kauppoja puhelimessa kenenkään kanssa. Ikävää mainosta Sonerallekin, jos sen nimissä tällaisia huijauksia tehdään. Ilmeisesti se kannattaa ja ihmiset luottavaisesti henkilötunnuksiaan puhelimessa antavat. Minun ja monen muun tuttuni puolesta puhelinkauppa loppui kyllä tähän.

Pahoittelut etukäteen, jos tämä tapaus ei olekaan huijaus. Ilmottelen kyllä, jos jotain vielä tämän asian tiimoilta tapahtuu. Varoituksen sana vain muillekin. Mielestäni henkilötunnuksen antaminen puhelimessa ei ole asiakkaalle missään nimessä turvallinen käytäntö ottaen huomioon, miten helppoa vastaavien huijausten tekeminen nykyään on.

  • August 2, 2011
Nyt on kyllä laskutuspuolella tai jossain häikkää... itse tilasin "päivitin" 24/1 mbit liittymäni määräaikaiseksi 24kk koska sivuilla mainostettiin että "maksiminopeudella 39,90€/kk ja vielä spotify kahdeksi kuukaudeksi kaupan päälle" - hienosti meni, spotify saatiin pelaamaan kunhan ensin vähän kyseltiin tunnusten perään, mutta hinta näyttää omien sivujen mukaan olevan edelleen se reilu 50€/kk???

Kävimpä tuossa huvikseni kokeilemassa "päivittämistä" uudelleen. Valitsin peruspaketin (tjsp.) jossa saan "adsl-liittymän verkon maksiminopeudella ja tietoturvan ilman kuluja" - juu, kuullostaa hyvältä. Tilaus tyssäsi siihen kun sivusto ilmoitti uudeksi hinnaksi yli 70€ kuukaudessa?

MISSÄ MÄTTÄÄ SONERA?? Pitääkö oikeasti ottaa kuluttajasuoja -porukoihin yhteyttä kun valheellista markkinointia käytetään hyväksi ja asiakkaat sidotaan sopimuksiin, jossa toinen osapuoli ei pidä lupauksiaan? Jos kyseessä on tekninen ongelma niin koittakaahan saada korjattua ja hyvin pian.

Tuntuu että kaikki meni perseelleen siinä vaiheessa kun sivustojen ilme päivitettiin. Ei kai se siitä voi johtua, eihän....

  • August 3, 2011
Hei Maxxer, katsoin asiakastiedoistasi liittymäsi hintaa. Verkkokaupan kautta tekemäsi tilauksen hinta ei ole päivittynyt oikein. Pahoittelut siitä. Pyydänkin sinua laittamaan esim. Palvelupyynnön Omien Sivujen kautta asiasta, jotta saamme korjattua hinnan oikeaksi.

  • Uusi jäsen
  • August 3, 2011
Niinamari kirjoitti:
Hei Maxxer, katsoin asiakastiedoistasi liittymäsi hintaa. Verkkokaupan kautta tekemäsi tilauksen hinta ei ole päivittynyt oikein. Pahoittelut siitä. Pyydänkin sinua laittamaan esim. Palvelupyynnön Omien Sivujen kautta asiasta, jotta saamme korjattua hinnan oikeaksi.


Minä en kyllä käsitä teidän asennettanne. Asiakas on jo itse yrittänyt korjata tilannetta ja te olette myöntänyt virheenne ja tiedätte, miten asia pitäisi korjata. Siitä huolimatta ette tee mitään (välitä tietoja eteenpäin oikeaan paikkaan tms.), vaan kaadatte oman virheenne asiakkaan korjattavaksi ja vaivoiksi.

Ettehän te ihan oikeasti luule, että tällainen asenne ja toiminta edistää asiakassuhteitanne? Ei millään pahalla, mutta ei niin kovin hyvälläkään.

  • August 3, 2011
VanhaJaKiukkuinen: Emme valitettavasti voi tehdä muutoksia asiakkaiden liittymille yleisen keskustelupalstan perusteella. Virheet toki saamme korjattua yhteydenotolla.

  • Uusi jäsen
  • August 3, 2011
Niinamari kirjoitti:
VanhaJaKiukkuinen: Emme valitettavasti voi tehdä muutoksia asiakkaiden liittymille yleisen keskustelupalstan perusteella. Virheet toki saamme korjattua yhteydenotolla.


Kertokaapa miksi ette voi, kun kerran pystytte yksilöimään asiakkaan asiakasnumeron perusteella.

Minusta tässä on kyse asenteesta, ei teknisestä ongelmasta tms.
Korjatkaa, jos olen väärässä.

  • August 5, 2011
VanhaJaKiukkuinen: Tällä hetkellä on rajattu, että Keskustele- ja kysy -palstamme välityksellä ei voida tehdä muutoksia asiakkaiden liittymiin, liittymäsopimuksiin tai asiakastietoihin vaan näissä tilanteissa neuvomme palstalla miten asiakas saa asian hoidettua parhaiten. Keskustelupalstamme kautta ei myöskään oteta tällä hetkellä vastaan soittopyyntöjä tai liittymien vikailmoituksia.

Uskon, että kun näitä rajauksia on tehty, on mietitty mitä palvelua pystymme tarjoamaan palstallamme asiakkaille ja mitkä asiat on järkevää hoitaa muiden asiakaspalvelukanaviemme kuin julkisen keskustelupalstamme kautta.

  • Uusi jäsen
  • August 7, 2011
Sami kirjoitti:
VanhaJaKiukkuinen: Tällä hetkellä on rajattu, että Keskustele- ja kysy -palstamme välityksellä ei voida tehdä muutoksia asiakkaiden liittymiin, liittymäsopimuksiin tai asiakastietoihin vaan näissä tilanteissa neuvomme palstalla miten asiakas saa asian hoidettua parhaiten. Keskustelupalstamme kautta ei myöskään oteta tällä hetkellä vastaan soittopyyntöjä tai liittymien vikailmoituksia.

Uskon, että kun näitä rajauksia on tehty, on mietitty mitä palvelua pystymme tarjoamaan palstallamme asiakkaille ja mitkä asiat on järkevää hoitaa muiden asiakaspalvelukanaviemme kuin julkisen keskustelupalstamme kautta.


Kiitos asiallisesta vastauksestanne.

Selvästikin monet asiakkaistanne ovat olleet pettyneitä, kun he eivät ole tätä kautta saaneet asioitaan hoidetuksi, vaan heidät on pelkästään ohjattu muualle. Minusta voisitte vallan mainiosti hieman löysentää sääntöjänne ja palvella asiakkaitanne tällä(kin) palstalla hieman enemmän. Kiitollinen ja tyytyväinen asiakas on jokaiselle yritykselle kultaakin kalliimpi. Se tuntuu vain tässä nykyajan touhussa melko pitkälle unohtuneen...

Että tällaista palautetta asiakaspalvelusta vastaavalle johtoportaalle.

  • August 9, 2011
VanhaJaKiukkuinen: Kiitos palautteestasi! Olen välittänyt sen eteenpäin.

  • January 24, 2012
Jep. ei koskaan noussut minulla nopeus eikä sopimus jatkunut kahta vuotta. Sikäli tylsää kun olisin ollut kerrankin halukas tarttumaan puhelimessa tehtyyn tarjoukseen. Toki olisin saanut nopeden noston ehkä jos olisin itse alkanut soittamaan asiakaspalveluun mutta asiakkaana koen että myyjät soittaa minulle enkä minä myyjälle.

On soneralta/soneran toimeksiannosta kyllä soitettu ja kyselty olenko tyytyväinen ollu nykyiseen laajakaistaan ja yritetty myydä muita tuotteita
(En ole ollut tyytyväinen) syy on varmaan selvä kun en ole saanut mitä olen tilannut.