Skip to main content

Mobile broadband ei löydä porttia ja asennus keskeytyy

  • 21. helmikuuta 2020
  • 8 kommenttia
  • 60 katselukertaa

Mobile broadband ilmoittelee uudesta versiosta mutta latauksen jäkeen asennettaessa ei löydä porttia ja lopettaa asennuksen kesken.

Edit SaJoonas: muokattu otsikkoa

8 kommenttia

Forum|alt.badge.img+6
  • Telialainen
  • 1299 kommenttia
  • 21. helmikuuta 2020

Moikka @TappoSepio ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

 

Kertoisitko minkä merkkinen ja mallinen laite sinulla on käytössä ja onko mahdollista saada virheilmoituksesta kuvankaappausta?


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 4 kommenttia
  • 23. helmikuuta 2020

Huawei LTE CPE E5186. Toinen on se etsii aikansa ja lopettaa ja ilmoittaa porttia ei löydy.

 


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1707 kommenttia
  • 23. helmikuuta 2020

Oletko kerennyt laitetta resetoida? Se kannattaa seuraavaksi tehdä jos ei ja tarvittaessa kirjautua laitteen hallintaan toisen selaimen kautta. Oliko laite Telialta hankittu?


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 4 kommenttia
  • 24. helmikuuta 2020

Laite on Telialta hankittu. Virrat ovat olleet laitteesta poikki. Eternet (puhelin kaapeli) yhteys. 


  • Savumerkittäjä
  • 1 kommentti
  • 24. helmikuuta 2020

Itselläni on Huawei nettitikku ja tappelin tuon ongelman kanssa. Sain toimimaan siten, että laitoin sen tikun suoraan tietokoneen USB porttiin ja päivitin. Tikussa olevasta SIM kortista piti ottaa PIN koodin kysely pois päältä myös. 


Forum|alt.badge.img+6
  • Telialainen
  • 1299 kommenttia
  • 24. helmikuuta 2020

@TappoSepio@  kirjoitti:

Laite on Telialta hankittu. Virrat ovat olleet laitteesta poikki. Eternet (puhelin kaapeli) yhteys. 


Teitkö kuitenkin @KaPetri mainitseman tehdasasetuksien palautuksen, eli resetin? Se tehdään pitämällä laitteen takana olevaa Reset -painiketta pohjassa yli 3 sekunttia, kunnes laite käynnistyy uudelleen? Reset / nollauspainikeen sijainti on kuvattuna laitteen käyttöohjeessa, otsikon "Laitteen Etu- ja takapaneeli" alla numerolla 8

Käytätkö tietokoneen ja modeemin välillä siis Ethernetkaapelia? Modeemi ei tue puhelinkaapeli yhteyksiä, eli puhelinkaapelia ei tule käyttää tämän laitteen kanssa. Puhelinkaapeli ja Ethernet kaapelin erottaa niiden liittimien leveydestä: Ethernet (RJ45) on leveämpi, kuin puhelinkaapeli (RJ11). Ethernetkaapelissa on myös 4 paria, eli liittimessä tulisi näkyä yhteensä 8 johtoa.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 4 kommenttia
  • 27. helmikuuta 2020

Resetoin ja yritin uudelleen. Aikaisemmin päivitys on onnistunut, mutta nytten ei. Ohessa kuvankaappaus keskeytyksestä. Kaapeli on keltaisiin liittimiin. Siis eternet.

 

Edit JoonasLam: upotettu kuva postaukseen


  • Ex-telialainen
  • 569 kommenttia
  • 28. helmikuuta 2020

Mitä teet tuolla Mobile broadband ohjelmalla?

 

Sinulla on käytössä Huawein reititin, jota hallitaan nettiselaimella. Laitteen ohjeet löydät meidän asiakastuesta.

Tämä broadband ohjelma viittaa vanhaan nettitikkuun, joka on tarvinut kyseisen ohjelman että tikku toimii tietokoneen kanssa.

Reitittimen kanssa tuota ohjelmaa ei tarvitse, eikä se osaa reititintä komentaa.


Vastaa