Taloyhtiölaajakaista (valokuitu) lakkasi pari päivää sitten toimimasta, eli ei yhteyttä internetiin. Aspan chatissa tsekkasivat, että Telian päässä yhteys näkyy toimivana. Eivät voi auttaa enempää, koska heidän mielestään vika on laitteissa tai kytkennöissä.
- Kaikki valot palavat, kuten yhteyden toimiessa pitäisi palaa (broadband- ja internetyhteys-valot palavat kiinteästi vihreänä).
- Hallintapaneelin mukaan yhteydet ovat kunnossa (Broadband: Ethernet connected ja Internet access: DHCP connected),
- Hallintapaneelin Diagnostics > Network näyttää, että Port 5 (eli WAN) on Connected, ja siinä liikkuu Rx ja Tx Bytes ja Packets, errors 0.
- Langattomaan verkkoon voi liittyä, mutta internetiin ei ole yhteyttä.
- Modeemi on buutattu ja resetoitu moneen kertaan, Ethernet-kaapeli vaihdettu moneen kertaan. Ei vaikutusta.
- En pysty testaamaan langallista yhteyttä, koska ei löydy kotoa tietokonetta tai muuta laitetta, jossa olisi Ethernet-liitäntä.
Mitä vielä voisin yrittää, vai meneekö modeemi vaihtoon? Kaikki apu ja ehdotukset otetaan kiitollisena vastaan!