Skip to main content

Miksi kotona ei toimi 3g

  • 11. joulukuuta 2014
  • 1 kommentti
  • 1 katselukerta

Miksi soneran 3G ei toimi asunnossa eikä kunnolla ulkonakaan vaikka soneran kuuluvuuskartan mukaan pitäisi kuulua. Olen soittanut soneran vikapalveluun useita kertoja mutta ei siitä ole mitään apua. Usein kännykkään (iPhone 4) tulee teksti ettei kenttää ole, ei siis muutakaan kuin 3g.
Eräänä iltana sain nettiviestin että mikset vastaa kännykkään, neljästä puhelimesta oli koitettu soittaa viidentunnin ajan eikä yhtään puhelua tullut perille. Tämä alkaa pikkuhiljaa veetuttaa niin paljon että pitäisikö ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen kun myyty tuote ei vastaa sitä mitä olen ostamassa.
Ja laskun summakin ylittää jostain käsittämättömästä syystä sovitun kuukausimaksun (50 euroa) vaikka en ole kertaakaan ylittänyt saldo yms rajoja. Miten olisinkaan voinut ylittää kun esim netti nopeus on luokkaa 0.04 Mps. Jatkuvasti joudun sanomaan puhelimessa että tämä yhteys voi sitten katketa aivan koska vaan mutta tämähän onkin soneran yhteys ja he eivät välitä paskaakaan asiakkaista kunhan saavat vain kuukausimaksun.

1 kommentti

  • 0 kommenttia
  • 11. lokakuuta 2011
Hei kotkalainen: Ikävä kuulla, että sinulla on hankaluuksia kuuluvuuksien kanssa. Aloitetaan ensin pienellä vian kartoituksella:

1. Löytyykö alueesi meidän häiriötiedotteista?

2. Rajoittuuko verkko ongelma vain sinun laitteeseesi? (Jos liittymäsi ei toimi tai siinä on häiriöitä, voit yrittää paikantaa vian itse testaamalla rajoittuuko vika laitteeseen vai liittymään.) Jos mahdollista, kokeile sim-korttia eri laitteessa.

- Jos vika esiintyy vain iPhone 4 laitteen kanssa, etene täältä jotta laitteesi saadaan huoltoon.

- Jos vika toistuu myös muissa puhelinmalleissa, on vika todennäköisesti verkossamme jolloin asiasta tulee tehdä vikailmoitus / kuuluvuuspalaute täällä. Vikailmoituksen voit jättää verkossa, mutta voit myös antaa kuuluvuuspalautteen soittamalla.

Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin tarkistaa alueesi kuuluvuustilanteen, sekä liittymäsi kuukausimaksut. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumerosi löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.

Toivottavasti saadaan asiat nopeasti kuntoon.

Ps. Olethan sinäkin jo tutustunut Facebook-sivuihimme ja liittynyt tykkääjiin? http://www.facebook.com/sonera

Vastaa