Skip to main content

Modeemin päivitys Huawei E5573 ei onnistu

  • 18. lokakuuta 2019
  • 9 kommenttia
  • 53 katselukertaa

Tekstiviestinä tuli päivityspyyntö PDF-ohjeineen. Sellaista sivua ei selain avaa kuin mitä ohje väittää. Hiukkasen vaikeuttaa päivittämistä. Missä vika eli mitä en nyt tajua tässä?

9 kommenttia

irritus
Tekstaaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Tekstaaja
  • 1891 kommenttia
  • 18. lokakuuta 2019

Sait siis itse päivitysohjeen auki, mutta reitittimen hallintasivu ei auennut?

 

  • Onko sinulla nimenomaisesti Telia E5573?
  • Olethan yhteydessä reitittimeesi, etkä johonkin muuhun langattomaan lähiverkkoon?
  • Huomaathan käyttää http-yhteyttä reitittimen hallintaan http://192.168.8.1/ kirjautuessasi. https ei toimi.
  • Eihän sinulla ole VPN-yhteys auki yrittäessäsi tehdä päivitystä?

Telian ohjeet koskevat vai Telia E5573 päivittämistä. Mikäli sinulla on esimerkiksi Elisa E5573, Dna E5573 tai Tele2 E5573, joudut ottaamaan yhteyttä tikun myyjään oikeiden päivitysohjeiden saamiseksi.

 

Mikäli kyse ei ollut Telian tikusta, on myös mahdollista, ettei sille tällä hetkellä ole saatavilla päivitystä. Tällöin joudut odottamaan, josko tikun myyjä järjestää laitteelle päivityksen. Pahimmassa tapauksessa laitetta ei ehkä pysty päivittämään lainkaan, jolloin vaihtoehdot ovat siirtyä UMTS/3G-verkon käyttöön tai hankkia uusi laite.


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • 3 kommenttia
  • 18. lokakuuta 2019

Päivitysohjeen saan auki, mutta hallintasivu ei ole Telian vaan Huawein. Eli ohjeessa mainittu "kuvan mukainen sivu" ei todellakaan aukea :/ Voiko mulla olla joku ihan perusasetus tekemättä? Modeemi on toiminut hyvin läppäriä lukuunottamatta, joka välillä lipsahtelee irti yhteydestä. 


  • Telialainen
  • 511 kommenttia
  • 18. lokakuuta 2019

@LaCapitaine@  kirjoitti:

Päivitysohjeen saan auki, mutta hallintasivu ei ole Telian vaan Huawein. Eli ohjeessa mainittu "kuvan mukainen sivu" ei todellakaan aukea :/ Voiko mulla olla joku ihan perusasetus tekemättä? Modeemi on toiminut hyvin läppäriä lukuunottamatta, joka välillä lipsahtelee irti yhteydestä. 


 @irritus onkin kertonut hyvin miten tilannetta voi lähteä ratkomaan. Oletko ostanut laitteen täältä meidän kautta? Silloin toimitamme päivityksen laitteelle. Muussa tapauksessa kannattaa ottaa yhteyttä tahoon keltä olet ostanut laitteen.


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • 3 kommenttia
  • 18. lokakuuta 2019

@MikaelMu@  kirjoitti:


 @irritus onkin kertonut hyvin miten tilannetta voi lähteä ratkomaan. Oletko ostanut laitteen täältä meidän kautta? Silloin toimitamme päivityksen laitteelle. Muussa tapauksessa kannattaa ottaa yhteyttä tahoon keltä olet ostanut laitteen.


Ostin Telian kivijalkaliikkeestä tuon modeemin. Eli suuntaan sinne siis.


  • Telialainen
  • 511 kommenttia
  • 18. lokakuuta 2019

@LaCapitaine@  kirjoitti:

@MikaelMu@  kirjoitti:


 @irritus onkin kertonut hyvin miten tilannetta voi lähteä ratkomaan. Oletko ostanut laitteen täältä meidän kautta? Silloin toimitamme päivityksen laitteelle. Muussa tapauksessa kannattaa ottaa yhteyttä tahoon keltä olet ostanut laitteen.


Ostin Telian kivijalkaliikkeestä tuon modeemin. Eli suuntaan sinne siis.


Siinä tapauksessa toimitamme päivityksen tätä kautta. Ei tarvitse lähteä Telia Kauppaan. Onko laite käynyt huollossa jossakin välissä ja mitenkä vanha se on? Jos menet päivitys sivulle ohjeen mukaan niin kertooko laite, että siinä olisi uusin päivitys jo asennettuna?


Forum|alt.badge.img+4
  • Meilaaja
  • 660 kommenttia
  • 22. lokakuuta 2019

Minulle tuli myös tuo samainen viesti joku aika sitten.

Ei ole täysin sama kuin tämä modeemi, mutta...

 

Modeemi on Telialta ostettu joitakin vuosia sitten ja tarkka malli on E5377T. Mitään päivitystä ei ole saatavilla. En tiedä miksi tuo viesti sitten tuli, kun mitään päivitystä ei ole. Ei ole tullut muistini mukaan pitkään aikaan enää.


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1722 kommenttia
  • 22. lokakuuta 2019

Huawein E5377T laitteelle on jaossa ohjelmistopäivitys joka on syytä tehdä, jotta laite saa jatkossakin yhteyden 4G-verkkoon. Mikäli päivitystä ei löydy, laitteessa tuolloin ilmeisesti on jo uusin jakelussa oleva ohjelmistoversio.

 

Kannattaa vielä kokeilla varmuudeksi laitteen resetoimista, varsinkin jos laitteella on vaikeuksia päästä 4G-verkkoon.


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • 3 kommenttia
  • 24. lokakuuta 2019

Kiitos. Oli tosiaan tuon Huawein oman kirjautumisen takana sen Telia-näkymän avautuminen. Mulla oli siis jäänyt kesken jotain asennuksessa. Mutta tosiaan päivitys -kohdasta tarkastamalla laite on ajan tasalla. Kiitos avusta. :)


Forum|alt.badge.img+4
  • Meilaaja
  • 660 kommenttia
  • 26. lokakuuta 2019

Tarkemmin kun muistelen, niin taisi tuohon modeemiin tulla ehkä joskus puoli vuotta sitten päivitys, joka meni automaattisesti laitteeseen virrat kytkiessä.


Vastaa