Skip to main content

Samsung Galaxy S5, Wi-Fi ei toimi


Moi!

Samsung Galaxy s5 neo ei yhtäkkiä  löydä wifiä. Pyörittää vain hakua, mutta ei löydä yhtäkään verkkoa, vaikka niitä pitäisi näkyä useampi (vahvimpana tietenkin oma). Mikä puhelimessa voisi olla vikana ja voiko tuollaista vaivaa korjata? Väittää myös ohkelmapäivityksen olevan illegal tai jotain.

 

Edit IlariJR: otsikko muokattu kuvaavammaksi.

10 kommenttia

Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+7
  • Somettaja
  • 6509 kommenttia
  • 2. elokuuta 2017

@Lilinafu kirjoitti:

Moi!

Samsung Galaxy s5 neo ei yhtäkkiä  löydä wifiä. Pyörittää vain hakua, mutta ei löydä yhtäkään verkkoa, vaikka niitä pitäisi näkyä useampi (vahvimpana tietenkin oma). Mikä puhelimessa voisi olla vikana ja voiko tuollaista vaivaa korjata? Väittää myös ohkelmapäivityksen olevan illegal tai jotain.


Kuullostaapa erikoiselta. Olethan käynnistänyt laitteen jo uudelleen?

 

Mikä tuo ohjelmapäivitys on, onko ihan jokin sovellus vai käyttöjärjestelmän OHJELMISTOpäivitys? Oletko asentanut jotain sovelluksia viime aikoina, erityisesti muista lähteistä kuin viralliset sovelluskaupat (Google Play, Samsung store)? Suosittelisin ottamaan talteen kaiken mediasisällön (kuvat, musiikin, videot yms. säästämisen arvoisen) ja tekemään tehdasasetusten palautuksen. Jatkuuko ongelmat myös sen jälkeen?

 

Samsung Smart Switch -ohjelmalla voi myös asentaa viimeisimmän virallisen ohjelmiston kokonaan uudelleen, joka on vahvin "resetointi", jota voi itse laitteelle tehdä.

 

Toimiiko muut laitteet tuossa wifissä?

 


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • 5 kommenttia
  • 2. elokuuta 2017

@Purnipsi kirjoitti:

@Lilinafu kirjoitti:

Moi!

Samsung Galaxy s5 neo ei yhtäkkiä  löydä wifiä. Pyörittää vain hakua, mutta ei löydä yhtäkään verkkoa, vaikka niitä pitäisi näkyä useampi (vahvimpana tietenkin oma). Mikä puhelimessa voisi olla vikana ja voiko tuollaista vaivaa korjata? Väittää myös ohkelmapäivityksen olevan illegal tai jotain.


Kuullostaapa erikoiselta. Olethan käynnistänyt laitteen jo uudelleen?

 

Mikä tuo ohjelmapäivitys on, onko ihan jokin sovellus vai käyttöjärjestelmän OHJELMISTOpäivitys? Oletko asentanut jotain sovelluksia viime aikoina, erityisesti muista lähteistä kuin viralliset sovelluskaupat (Google Play, Samsung store)? Suosittelisin ottamaan talteen kaiken mediasisällön (kuvat, musiikin, videot yms. säästämisen arvoisen) ja tekemään tehdasasetusten palautuksen. Jatkuuko ongelmat myös sen jälkeen?

 

Samsung Smart Switch -ohjelmalla voi myös asentaa viimeisimmän virallisen ohjelmiston kokonaan uudelleen, joka on vahvin "resetointi", jota voi itse laitteelle tehdä.

 

Toimiiko muut laitteet tuossa wifissä?

 


Eli, piti kirjoittaa tietenkin ohjelmistopäivitys.

 

On käynnistetty uudelleen useamman kerran, tehdasasetukset palautettu pari kertaa (aserusten kautta), viime aikoina ei asennettu uusia ohjelmia ja aikaisemminkin vain Play-kaupasta. Muut laitteet- puhelimet ja läppärit löytävät wifin ja sen nopeus on todella hyvä, vaikka useampi laite käyttää sitä samanaikaisesti.

Eräässä puhelinkorjausliikkeessä kysyttiin toimiiko puhelimen wifi jos vaihtaa toisen sim-kortin, ei ole kokeiltu, en tiedä voisiko vaikuttaa. Sanoivat, että eivät todennäköisesti voi auttaa. Takuu on edelleen voimassa, mutta olisi kiva mikäli löytyisi ratkaisu ilman kahden viikon odotusta.

Tuota Smart switchiä en ole kokeillut.


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • 5 kommenttia
  • 2. elokuuta 2017

@Lilinafu kirjoitti:

@Purnipsi kirjoitti:

@Lilinafu kirjoitti:

Moi!

Samsung Galaxy s5 neo ei yhtäkkiä  löydä wifiä. Pyörittää vain hakua, mutta ei löydä yhtäkään verkkoa, vaikka niitä pitäisi näkyä useampi (vahvimpana tietenkin oma). Mikä puhelimessa voisi olla vikana ja voiko tuollaista vaivaa korjata? Väittää myös ohkelmapäivityksen olevan illegal tai jotain.


Kuullostaapa erikoiselta. Olethan käynnistänyt laitteen jo uudelleen?

 

Mikä tuo ohjelmapäivitys on, onko ihan jokin sovellus vai käyttöjärjestelmän OHJELMISTOpäivitys? Oletko asentanut jotain sovelluksia viime aikoina, erityisesti muista lähteistä kuin viralliset sovelluskaupat (Google Play, Samsung store)? Suosittelisin ottamaan talteen kaiken mediasisällön (kuvat, musiikin, videot yms. säästämisen arvoisen) ja tekemään tehdasasetusten palautuksen. Jatkuuko ongelmat myös sen jälkeen?

 

Samsung Smart Switch -ohjelmalla voi myös asentaa viimeisimmän virallisen ohjelmiston kokonaan uudelleen, joka on vahvin "resetointi", jota voi itse laitteelle tehdä.

 

Toimiiko muut laitteet tuossa wifissä?

 


Eli, piti kirjoittaa tietenkin ohjelmistopäivitys.

 

On käynnistetty uudelleen useamman kerran, tehdasasetukset palautettu pari kertaa (aserusten kautta), viime aikoina ei asennettu uusia ohjelmia ja aikaisemminkin vain Play-kaupasta. Muut laitteet- puhelimet ja läppärit löytävät wifin ja sen nopeus on todella hyvä, vaikka useampi laite käyttää sitä samanaikaisesti.

Eräässä puhelinkorjausliikkeessä kysyttiin toimiiko puhelimen wifi jos vaihtaa toisen sim-kortin, ei ole kokeiltu, en tiedä voisiko vaikuttaa. Sanoivat, että eivät todennäköisesti voi auttaa. Takuu on edelleen voimassa, mutta olisi kiva mikäli löytyisi ratkaisu ilman kahden viikon odotusta.

Tuota Smart switchiä en ole kokeillut.


Lisäyksenä vielä- mobiilidatan kanssa ei ole mitään ongelmia.


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+7
  • Somettaja
  • 6509 kommenttia
  • 2. elokuuta 2017

Okei, eli olet jo yrittänyt monia keinoja ilman tulosta. Löytääkö puhelin wifiä missään? Tarkoitan, että jos olisi kotonasi olevan wifi-routerin kanssa jokin yhteensopivuusongelma. Löytääkö siis edes jossain kaupassa tms. julkisella paikalla mitään? Vaikka tuolla valikossa ei näkyisi verkkoja, niin näkyykö esim. Wifi Analyzer -softalla mitään? En kyllä mitenkään usko SIM-kortin vaikuttavan wifiin. Voithan kokeilla ilman SIM-korttia.

 

Mitä se valittaa, jos yrittää tuota ohjelmistopäivitystä asentaa? Onnistuuko Smart Switchin kautta? Ohjelmiston hätäpalautus toiminnolla? Se wipee puhelimesta kaiken datan, eli varmuuskopiot!

 

Jos tuokaan ei auta, niin huollatus jää ainoaksi ratkaisuksi. Mulla itselläni on hyviä kokemuksia Samsung Servicestä, https://samsungservice.fi/ Kannattaa ainakin tuolta kysyä, mitä meinaavat, onko huollon paikka.

 

 

 


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • 5 kommenttia
  • 2. elokuuta 2017

En ole vielä kokeillut Smart switchiä, liitteenä kuitenkin kuvakaappaus, kun yritän tarkastaa mahdollisia ohjelmistopäivityksiä manuaalisesti


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • 5 kommenttia
  • 2. elokuuta 2017

Ja wifi ei toimi missään.


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+7
  • Somettaja
  • 6509 kommenttia
  • 2. elokuuta 2017

Oletko yrittänyt rootata laitetta tai avannut bootloaderin lukituksen? Kenties rootannut? Jos kyllä, niin eipä tuo OTA päivitys voi toimia. Jos et, niin jotain on seonnut. Kokeile smart switch, asennus tietokoneelle kestää turkasen pitkään, jos ihmettelet. Voisi melkein suoraan huollatusta suositella. 

 


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • 5 kommenttia
  • 2. elokuuta 2017

Ne, mitä olen tehnyt, on lueteltu aiemmissa viesteissä.

 

Kiitos sinulle hyödyllisistä neuvoista, taidan yrittää huoltoa.


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+7
  • Somettaja
  • 6509 kommenttia
  • 3. elokuuta 2017

Kuule, jos sulla on SD muistikortti laitteessa, kokeile käynnistää ilman sitä ja päivittää. Jossain tilassa muistikortti on aiheuttanut laitteen kuvittelemaan olevansa muokattu, mitä googlailin. 

 

Sitä en tiedä, korjaako päivitys wifi ongelman, mutta voihan kokeilla.


TuizeKoo
Telialainen
  • Telialainen
  • 170 kommenttia
  • 9. elokuuta 2017

@Lilinafu kirjoitti:

Ne, mitä olen tehnyt, on lueteltu aiemmissa viesteissä.

 

Kiitos sinulle hyödyllisistä neuvoista, taidan yrittää huoltoa.


Moikka @Lilinafu ja tervetuloa tänne Yhteisöön!

Löytyikö tähän joku ratkaisu jo? Olisi mukavaa, jos päivittäisit tähän ketjuun, jos apu löytyi huollosta tai muuta kautta, niin voidaan jeesata muitakin, joilla mahdollisesti ilmenee samaa ongelmaa.


Vastaa