Yhteisön bugit ja viat 22.6.2023

  • 27 January 2023
  • 84 kommenttia
  • 1442 katselukertaa

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10325 kommenttia

Kerätään tähän ketjuun tietoa erilaisista bugeista mitä Yhteisössä kulloinkin on, sekä tietoa niiden korjauksista ja etenemisistä. Täällä voit myös kertoa havainnoistasi, on se sitten selkeä bugi tai muu outous missä päin yhteisösivustoa.

 

--

Tiedossa olevat bugit ja viat, päivitys 22.6.2023:

  • Jos haluat muokata kommenttiasi jälkeenpäin, tai muokata lainausta, jossa on kuva mukana: kuvan poistaminen ei toimi Android-laitteilla / kaikilla näppäimistöillä. Jos sinulla on ongelmia kuvan poiston yhteydessä, kokeile jollain muulla kuin oletusnäppämistöllä. Tämä bugi on tiedossa alustatoimittajalla.

84 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Muokkaus 3.2.2023: Tämä on nyt korjattu.

 

Esimerkiksi viestikentässä on tällainen lila kehys. Tämä on bugi, joka on inSidedilla tiedossa ja korjaustyöt on käynnissä.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Esimerkiksi viestikentässä on tällainen lila kehys. Tämä on bugi, joka on inSidedilla tiedossa ja korjaustyöt on käynnissä.

 

 

Tätä meinasinkin kommentoida, mutta on niin ilmiselvä bugi, niin oletinkin olevan jo muutenkin korjauksessa. 😉🙂👍 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Tuliko tuollainen vastaava kehys mobiilissa aiemmin kaikkien aktiivisten linkkien ympärille? En ainakaan ole pistänyt merkille. 🤔

Tuon tämän sivun yläreunan kuvalinkin tavoin reunus tulee myös kaikkiin aktiivisiin tekstilinkkeihin, ja nimenomaan noin ahtaana. Eli jos reunus (border) on tarkoituksellinen, niin sen sisälle pitäisi yleensä olla määritelty paddingia, eli hieman tyhjää tilaa/marginaalia tekstin ja reunuksen välillä (lähinnä eteen ja jälkeen).

Tosin se näkyy vain sen ajan, kun linkkiä on jo painettu ja linkki avautuu, ts. ihan pahimmillaankin runsaan sekunnin luokkaa. 😂 Ei mikään suuri bugi/suunnitteluvirhe siis... InSidedin omassa communityssa toimii samoin.

 

Edit. Kuva myös aktiivisesta tekstilinkistä:

 

Käyttäjätaso 7

Esimerkiksi viestikentässä on tällainen lila kehys. Tämä on bugi, joka on inSidedilla tiedossa ja korjaustyöt on käynnissä.

 

 

Hmmmm…

Enpä ole moiseen vielä törmännyt. Minulla on uusin Firefox 109 puhelimessa ja tietokoneessa.

Olisikohan kyse vain joistakin selaimista eikä kaikkia koskevasta bugista?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Esimerkiksi viestikentässä on tällainen lila kehys. Tämä on bugi, joka on inSidedilla tiedossa ja korjaustyöt on käynnissä.

 

 

Hmmmm…

Enpä ole moiseen vielä törmännyt. Minulla on uusin Firefox 109 puhelimessa ja tietokoneessa.

Olisikohan kyse vain joistakin selaimista eikä kaikkia koskevasta bugista?

Firefoxissa ei noita edellä mainittuja kumpiakaan ylimääräistä reunuksia ilmene. Mozillan Gecko-selaimoottori renderöi paljon muutakin eri tavalla, kuin Chromium-pohjaisten selainten Blink.

Välillä onkin ärsyttävää yrittää saada samoja toimintoja kaikkiin samannäköisinä. 😃

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Tuliko tuollainen vastaava kehys mobiilissa aiemmin kaikkien aktiivisten linkkien ympärille? En ainakaan ole pistänyt merkille. 🤔

Ei ole tullut, nämä ylimääräiset kehykset ovat tulleet nyt hiljattain inSidedin versiopäivityksessä.

Enpä ole moiseen vielä törmännyt. Minulla on uusin Firefox 109 puhelimessa ja tietokoneessa.

Olisikohan kyse vain joistakin selaimista eikä kaikkia koskevasta bugista?

Ei ihan kaikilla selaimilla, esimerkiksi nyt kirjoittelen iPhonella ja Safarilla kehyksiä ei näy. Mutta sitten Macbookilla Chromessa näkyy

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Esimerkiksi viestikentässä on tällainen lila kehys. Tämä on bugi, joka on inSidedilla tiedossa ja korjaustyöt on käynnissä.

 

 

Tämä on nyt korjattu ja kunnossa.

Käyttäjätaso 7

Näyttäisi olevan jotakin häikkää Yhteisöön kirjautumisessa. Kirjautumisnapin painaminen johtaa vain virheilmoitukseen. Kun tyhjentää selaimen välimuistit ja historian , niin toimii ainakin jonkun aikaa.

Jos sitten kirjautuu esim.  Minun Teliaan , niin sen jälkeen homma taas sekoaa ja oikenee vain selaimen välimuistien tyhjentämisellä.

Itsellä Firefox 109.0.1. Onko muilla samaa ongelmaa???

PS. Tämä Telian Yhteisöön kirjautuminen poikkeaa kilpailijan vastaavasta ja sidos Minun Teliaan pitäisi purkaa. Ei kaikki Yhteisöläiset välttämättä ole Telian asiakkaita.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Yhteisössä tapahtui jotakin noin kolmisen päivää sitten. Microsoft Edge 40.15254.603.0 rykäisi ainoastaan virheen 403 jo pelkästään yhteisöön tultaessa. Ilmoitus taisi tulla Cloudfrontilta.

InPrivate-tilassa yhteisö toimii kuten ennenkin, samoin välimuistin tuhoamisen jälkeen.

Samaan aikaan Firefox 109.0.1 toimi normaalisti.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Näyttäisi olevan jotakin häikkää Yhteisöön kirjautumisessa. Kirjautumisnapin painaminen johtaa vain virheilmoitukseen. Kun tyhjentää selaimen välimuistit ja historian , niin toimii ainakin jonkun aikaa.

Jos sitten kirjautuu esim.  Minun Teliaan , niin sen jälkeen homma taas sekoaa ja oikenee vain selaimen välimuistien tyhjentämisellä.

Itsellä Firefox 109.0.1. Onko muilla samaa ongelmaa???

PS. Tämä Telian Yhteisöön kirjautuminen poikkeaa kilpailijan vastaavasta ja sidos Minun Teliaan pitäisi purkaa. Ei kaikki Yhteisöläiset välttämättä ole Telian asiakkaita.

Tuota ilmenee välillä uudelleenkirjautuessa.

InPrivate-tila tai selaimen asetukset niin, että se poistaa selaustiedot automaattisesti suljettaessa tosin itselläni käytössä tietyissä selaimissa (eri selaimet eri käyttötarkoituksiin), niin ei suurempaa ongelmaa ole aiheuttanut.

Yhteisö-tunnushan voi olla jo, vaikka ei olisi Telian asiakas, eikä näin pääsyä luonnollisestikaan Minun Teliaan. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Näyttäisi olevan jotakin häikkää Yhteisöön kirjautumisessa. Kirjautumisnapin painaminen johtaa vain virheilmoitukseen. Kun tyhjentää selaimen välimuistit ja historian , niin toimii ainakin jonkun aikaa.

Jos sitten kirjautuu esim.  Minun Teliaan , niin sen jälkeen homma taas sekoaa ja oikenee vain selaimen välimuistien tyhjentämisellä.

Itsellä Firefox 109.0.1. Onko muilla samaa ongelmaa???

Tämä on tosi ärsyttävä ongelma, jota olemme koko ajan koittaneet ratkoa, mutta vielä emme ole saaneet tätä kuntoon.

Tämä on ollut koko ajan täällä uudessa Yhteisössä, ja liittyy jollain lailla automaattiseen uloskirjaukseen. Siinä joku menee pieleen, joka sitten rikkoo sisäänkirjauksen.

Eri selaimet toimivat tässä kohtaa eri tavalla ja vieläpä niin, että sama selain saattaa toimia erilailla tietokoneella kuin puhelimessa.

Pahoittelut tästä, haluaisin tämän kuntoon niin pian kuin mahdollista.

Minulla on ollut tästä maininta tässä ketjussa, lisään tästä tiedon tähän bugiketjuun niin helpompi huomata ja löytää.

PS. Tämä Telian Yhteisöön kirjautuminen poikkeaa kilpailijan vastaavasta ja sidos Minun Teliaan pitäisi purkaa. Ei kaikki Yhteisöläiset välttämättä ole Telian asiakkaita.

Kaikki ei toki ole meidän asiakkaita mutta taannoin kun tutkin asiaa niin reilu 70% jäsenistä oli liittynyt tänne Telia-tunnuksen avulla. Koska se on helppo, ei tarvitse muistaa useita tunnuksia.

Käyttäjätaso 7

PS. Tämä Telian Yhteisöön kirjautuminen poikkeaa kilpailijan vastaavasta ja sidos Minun Teliaan pitäisi purkaa. Ei kaikki Yhteisöläiset välttämättä ole Telian asiakkaita.

Kaikki ei toki ole meidän asiakkaita mutta taannoin kun tutkin asiaa niin reilu 70% jäsenistä oli liittynyt tänne Telia-tunnuksen avulla. Koska se on helppo, ei tarvitse muistaa useita tunnuksia.

Oikeastaan taisin ilmaista itseäni pikkuisen epätäydellisesti. Kyllä minulla on Telian asiakkuus ja Telia-tunnukset , mutta sen lisäksi myös erilliset tunnukset tänne Yhteisöön.

Olen havainnut varsinkin viime aikoina , että jos olen kirjautunut sekä tänne Yhteisöön että Minun Teliaan samanaikaisesti , niin siitä seuraa ongelmia.

Tarkoitan , että Yhteisötunnus ja Telia-tunnus pitäisi olla toisistaan riippumattomia. Ei minulla ole sitä vastaan mitään , että tänne voi kirjautua Telia-tunnuksella , jos erillistä Yhteisötunnusta ei ole. Jotenkin vain pitäisi ratkaista se ongelma , että jos on molemmat , niin ne eivät saisi sotkea toisiaan. Siis en halua käyttää Yhteisöä Telia-tunnuksilla ihan tietoturvasyistä. Jos olet kirjautunut vain toiseen palveluun , niin homma toimii , mutta jos molempiin samanaikaisesti , niin ongelmia tulee.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Mulla oli tunnus ja nimimerkki samana monta vuotta, sitten yhdessä vaiheessa nimimerkki ei kelvannut. Ei päästänyt kirjautumaan sisään. Loin toisen ja toimi. Sitten tuli tämä uusi yhteisö, uusi tunnus toimii, mutta nimimerkiksi tulee kirjoitukseen se vanha joka lakkasi toimimasta muutama vuosi sitten ja tämä uusi poistui näkymästä. Käyttäjätunnuksena toimii kuitenkin tämä uusi.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Oikeastaan taisin ilmaista itseäni pikkuisen epätäydellisesti. Kyllä minulla on Telian asiakkuus ja Telia-tunnukset , mutta sen lisäksi myös erilliset tunnukset tänne Yhteisöön….

...Tarkoitan , että Yhteisötunnus ja Telia-tunnus pitäisi olla toisistaan riippumattomia. Ei minulla ole sitä vastaan mitään , että tänne voi kirjautua Telia-tunnuksella , jos erillistä Yhteisötunnusta ei ole. Jotenkin vain pitäisi ratkaista se ongelma , että jos on molemmat , niin ne eivät saisi sotkea toisiaan. Siis en halua käyttää Yhteisöä Telia-tunnuksilla ihan tietoturvasyistä.

Kiitos rautalangasta 😊 Juuri noin, ei tunnukset saa sekoittaa toisten sivujen toimintaa.

 

...Olen havainnut varsinkin viime aikoina , että jos olen kirjautunut sekä tänne Yhteisöön että Minun Teliaan samanaikaisesti , niin siitä seuraa ongelmia...

...Jos olet kirjautunut vain toiseen palveluun , niin homma toimii , mutta jos molempiin samanaikaisesti , niin ongelmia tulee.

Kiitos kun toit esille, tällaista ei ole vielä nimittäin tullut tietooni. Minulla itsellänikin kun on Yhteisössä Telia-tunnus taustalla niin en ole itse törmännyt tuollaiseen. Otetaanpa tämäkin tutkintaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

 

...Olen havainnut varsinkin viime aikoina , että jos olen kirjautunut sekä tänne Yhteisöön että Minun Teliaan samanaikaisesti , niin siitä seuraa ongelmia...

...Jos olet kirjautunut vain toiseen palveluun , niin homma toimii , mutta jos molempiin samanaikaisesti , niin ongelmia tulee.

Kiitos kun toit esille, tällaista ei ole vielä nimittäin tullut tietooni. Minulla itsellänikin kun on Yhteisössä Telia-tunnus taustalla niin en ole itse törmännyt tuollaiseen. Otetaanpa tämäkin tutkintaan.

Tein muutamia testejä, erillisellä Yhteisötunnuksella tänne Yhteisöön ja samaan aikaan kirjauduin Telia-tunnuksen kanssa telia.fi:lle. Kolmella eri selaimella. En törmännyt mihinkään bugeihin sinänsä mutta toki testi ei ole aivan validi kaikkiin skenaarioihin, koska minun Telia-tunnukseen on liitetty minun Yhteisön profiili. En myöskään odottanut sitä automaattista uloskirjausta 30min jälkeen (jos käyttäjä on passiivinen).

Huomioitavaa on, että jos käyttäjällä on erillinen Yhteisötunnus ja hän kirjautuu sillä tänne Yhteisöön niin hän on kirjautuneena sillä samaan aikaan myös telia.fi. Sillä kirjautumisella ei kuitenkaan pääse telia.fi:ssä mihinkään, koska siihen ei ole liitetty asiakkuutta. Kuten @Yaria tuossa taisi kirjoittaakin. Ja näissä tilanteissa, jotta käyttäjä pääsee kirjautumaan telia.fi:lle omilla tunnuksillaan niin hänen pitää ensin kirjautua ulos telia.fi:stä ja sen jälkeen hän voi kirjautua sinne omilla tunnuksillaan.

Voitko kertoa tarkemmin millaisiin ongelmiin olet törmännyt, kun kirjaudut samaan aikaan erillisillä tunnuksilla Yhteisöön sekä telia.fi? Vai onko liittyykö ne tuohon mitä tuossa yllä kirjoitan?

 

Mulla oli tunnus ja nimimerkki samana monta vuotta, sitten yhdessä vaiheessa nimimerkki ei kelvannut. Ei päästänyt kirjautumaan sisään. Loin toisen ja toimi. Sitten tuli tämä uusi yhteisö, uusi tunnus toimii, mutta nimimerkiksi tulee kirjoitukseen se vanha joka lakkasi toimimasta muutama vuosi sitten ja tämä uusi poistui näkymästä. Käyttäjätunnuksena toimii kuitenkin tämä uusi.

Tätä olisi mielenkiintoinen tutkia, että mitä tässä on tapahtunut. En saa äkkiseltään kiinni nyt. Minäpä laitan sinulle privaa niin pääsen vähän tutkimaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Näyttäisi olevan jotakin häikkää Yhteisöön kirjautumisessa. Kirjautumisnapin painaminen johtaa vain virheilmoitukseen. Kun tyhjentää selaimen välimuistit ja historian , niin toimii ainakin jonkun aikaa.

Jos sitten kirjautuu esim.  Minun Teliaan , niin sen jälkeen homma taas sekoaa ja oikenee vain selaimen välimuistien tyhjentämisellä.

Itsellä Firefox 109.0.1. Onko muilla samaa ongelmaa???

PS. Tämä Telian Yhteisöön kirjautuminen poikkeaa kilpailijan vastaavasta ja sidos Minun Teliaan pitäisi purkaa. Ei kaikki Yhteisöläiset välttämättä ole Telian asiakkaita.

Tuota ilmenee välillä uudelleenkirjautuessa.

InPrivate-tila tai selaimen asetukset niin, että se poistaa selaustiedot automaattisesti suljettaessa tosin itselläni käytössä tietyissä selaimissa (eri selaimet eri käyttötarkoituksiin), niin ei suurempaa ongelmaa ole aiheuttanut.

Yhteisö-tunnushan voi olla jo, vaikka ei olisi Telian asiakas, eikä näin pääsyä luonnollisestikaan Minun Teliaan. 

Tuo sama tulee minulle Firefox selaimella aina jonkin ajan päästä, aiemmin ei tullut kun pysyi koko ajan kirjautuneena 😄

Niin ja yhteneväiset Telia tunnukset käytössä 😉

Käyttäjätaso 7

 

Huomioitavaa on, että jos käyttäjällä on erillinen Yhteisötunnus ja hän kirjautuu sillä tänne Yhteisöön niin hän on kirjautuneena sillä samaan aikaan myös telia.fi. Sillä kirjautumisella ei kuitenkaan pääse telia.fi:ssä mihinkään, koska siihen ei ole liitetty asiakkuutta. Kuten @Yaria tuossa taisi kirjoittaakin. Ja näissä tilanteissa, jotta käyttäjä pääsee kirjautumaan telia.fi:lle omilla tunnuksillaan niin hänen pitää ensin kirjautua ulos telia.fi:stä ja sen jälkeen hän voi kirjautua sinne omilla tunnuksillaan.

Voitko kertoa tarkemmin millaisiin ongelmiin olet törmännyt, kun kirjaudut samaan aikaan erillisillä tunnuksilla Yhteisöön sekä telia.fi? Vai onko liittyykö ne tuohon mitä tuossa yllä kirjoitan?

Enpä ole ihan viime aikoina juurikaan enää yrittänyt kirjautua yhtäaikaa sekä Yhteisöön että Minun Teliaan eli olen ottanut varman päälle ja kirjautunut ulos toisesta , jos on ollut tarvetta mennä toiseen. 😊

No en ole kirjaa pitänyt mitä häiriöilmoituksia on tullut , mutta ainakin jos olen ollut kirjautuneena Yhteisöön ja sitten olen yrittänyt mennä Minun Teliaan , niin se johtaa edellä kuvaamaasi tilanteeseen. Minusta se on turhaa vekslausta.  Jos Yhteisötunnus on erillinen , ei silloin pitäisi tarvita mitään vekslausta , vaan selaimeen pitäisi avautua suoraan Minun Telian kirjautumissivu.

Lisäksi ajoittain tulee noita edellisessä viestissä kuvattuja häiriöilmoituksia.

Voin olla väärässä , mutta luulen , että teidän kirjautumispalvelin tallentaa selaimeen keksin , jossa on tiedot kirjautuneesta , koska tietää , että jollakin tunnuksella ollaan jo kirjautuneena , kun yrittää samanaikaisesti toisilla tunnuksilla Minun Teliaan. Jos ihan oikeasti Yhteisö ja Minun Telia olisivat riippumattomia toisistaan , niin eikö kummallakin pitäisi olla oma keksi.

 

----
Muokkaus Merja_J: lyhennetty lainauksia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Enpä ole ihan viime aikoina juurikaan enää yrittänyt kirjautua yhtäaikaa sekä Yhteisöön että Minun Teliaan eli olen ottanut varman päälle ja kirjautunut ulos toisesta , jos on ollut tarvetta mennä toiseen. 😊

No en ole kirjaa pitänyt mitä häiriöilmoituksia on tullut , mutta ainakin jos olen ollut kirjautuneena Yhteisöön ja sitten olen yrittänyt mennä Minun Teliaan , niin se johtaa edellä kuvaamaasi tilanteeseen. Minusta se on turhaa vekslausta.  Jos Yhteisötunnus on erillinen , ei silloin pitäisi tarvita mitään vekslausta , vaan selaimeen pitäisi avautua suoraan Minun Telian kirjautumissivu.

Lisäksi ajoittain tulee noita edellisessä viestissä kuvattuja häiriöilmoituksia.

Voin olla väärässä , mutta luulen , että teidän kirjautumispalvelin tallentaa selaimeen keksin , jossa on tiedot kirjautuneesta , koska tietää , että jollakin tunnuksella ollaan jo kirjautuneena , kun yrittää samanaikaisesti toisilla tunnuksilla Minun Teliaan. Jos ihan oikeasti Yhteisö ja Minun Telia olisivat riippumattomia toisistaan , niin eikö kummallakin pitäisi olla oma keksi.

Näin olettaisin itsekin, että tässä tapauksessa evästeiden kanssa, jotka tallentavat kirjautumisen sivustolle, tulee jokin päällekkäisyys ristiriita kun tunnukset ovat erilliset. 🤔 Helppohan tuo olisi kyllä tsekata mitä evästeitä kirjautuminen tallentaa... 

Itselläni tosin tunnus on sama kumpaankin, kuten ymmärsin @kiisseli67 myös olevan, ja tuo kuvan virheilmoitus tulee silti joskus uudelleenkirjautuessa.

 

----
Muokkaus Merja_J: lyhennetty lainauksia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

 

 

 

@Yaria

 

 

Itselläni tosin tunnus on sama kumpaankin, kuten ymmärsin @kiisseli67 myös olevan, ja tuo kuvan virheilmoitus tulee silti joskus uudelleenkirjautuessa.

Kyllä sama tunnus kaikkiin Telialla minulla ja aina jonkin ajan päästä tulee tämä :

Tosin huomasin että jos tuon ilmoituksen tullessa klikkaa monta kertaa sivua taaksepäin kirjautumiseen saakka, niin päästään kirjautumaan yhteisöön taas 🤔

Evästeiden kanssa tuolla on jotain tekemistä vaikka Firefox poistaa selaustiedot joka kerta poistuessa.

Käyttäjätaso 7

 

Huomioitavaa on, että jos käyttäjällä on erillinen Yhteisötunnus ja hän kirjautuu sillä tänne Yhteisöön niin hän on kirjautuneena sillä samaan aikaan myös telia.fi. Sillä kirjautumisella ei kuitenkaan pääse telia.fi:ssä mihinkään, koska siihen ei ole liitetty asiakkuutta. Kuten @Yaria tuossa taisi kirjoittaakin. Ja näissä tilanteissa, jotta käyttäjä pääsee kirjautumaan telia.fi:lle omilla tunnuksillaan niin hänen pitää ensin kirjautua ulos telia.fi:stä ja sen jälkeen hän voi kirjautua sinne omilla tunnuksillaan.

Voitko kertoa tarkemmin millaisiin ongelmiin olet törmännyt, kun kirjaudut samaan aikaan erillisillä tunnuksilla Yhteisöön sekä telia.fi? Vai onko liittyykö ne tuohon mitä tuossa yllä kirjoitan?

Enpä ole ihan viime aikoina juurikaan enää yrittänyt kirjautua yhtäaikaa sekä Yhteisöön että Minun Teliaan eli olen ottanut varman päälle ja kirjautunut ulos toisesta , jos on ollut tarvetta mennä toiseen. 😊

No en ole kirjaa pitänyt mitä häiriöilmoituksia on tullut , mutta ainakin jos olen ollut kirjautuneena Yhteisöön ja sitten olen yrittänyt mennä Minun Teliaan , niin se johtaa edellä kuvaamaasi tilanteeseen. Minusta se on turhaa vekslausta.  Jos Yhteisötunnus on erillinen , ei silloin pitäisi tarvita mitään vekslausta , vaan selaimeen pitäisi avautua suoraan Minun Telian kirjautumissivu.

Lisäksi ajoittain tulee noita edellisessä viestissä kuvattuja häiriöilmoituksia.

Voin olla väärässä , mutta luulen , että teidän kirjautumispalvelin tallentaa selaimeen keksin , jossa on tiedot kirjautuneesta , koska tietää , että jollakin tunnuksella ollaan jo kirjautuneena , kun yrittää samanaikaisesti toisilla tunnuksilla Minun Teliaan. Jos ihan oikeasti Yhteisö ja Minun Telia olisivat riippumattomia toisistaan , niin eikö kummallakin pitäisi olla oma keksi.

 

----
Muokkaus Merja_J: lyhennetty lainauksia

Tästä yllä olevasta olen näköjään jo 3 kk sitten avannut ketjun. Toki mitään asialle ette ole tehneet.

https://yhteiso.telia.fi/telian-asiakkuuteen-liittyvaet-keskustelut-25/samanaikainen-kirjautuminen-minun-teliaan-ja-yhteisoeoen-34602?postid=219590#post219590

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Olet oikeassa, tuo vika on ollut päällä koko ajan täällä uudessa Yhteisössä. Tämä on meillä koko ajan tutkinnassa ja työstössä, meillä täällä että inSidedillakin. Ei vain olla päästy korjaamaan, edellenkään. Tämä liittyy tosiaan jollain tapaa evästeisiin ja sessioiden käsittelyyn ja niin edelleen. En osaa tarkemmin selostaa, menee itselle liian tekniseksi. En kuittaa väitettä siitä, ettei olla tehty mitään asialle. Ollaan, mutta korjaus vielä puuttuu.

Selvittelin tuota tunnusasiaa, siis että jos käyttäjä kirjautuu tänne Yhteisöön niin hän ei kirjautuisi samalla automaattisesi myös telia.fi:lle. Tietyiltä osin tämä on mahdollista muuttaa noin, mutta ei aivan täysin. Joten tämän lopputulos on, että meillä säilyy automaattinen kirjautuminen molemmille sivustoille ainakin toistaiseksi. Jos joskus tulevaisuudessa taustajärjestelmissä tapahtuu muutoksia niin silloin tällainen muutos saattaisi olla mahdollinen. Näköpiirissä ei ole nyt kuitenkaan sellaisia muutoksia, että sen myötä päästäisiin tekemään molemmille saiteille oma erillinen kirjautumisensa.

Pahoittelut tässä kohtaa huonoista uutisista.

Käyttäjätaso 7

Olet oikeassa, tuo vika on ollut päällä koko ajan täällä uudessa Yhteisössä. Tämä on meillä koko ajan tutkinnassa ja työstössä, meillä täällä että inSidedillakin. Ei vain olla päästy korjaamaan, edellenkään. Tämä liittyy tosiaan jollain tapaa evästeisiin ja sessioiden käsittelyyn ja niin edelleen. En osaa tarkemmin selostaa, menee itselle liian tekniseksi. En kuittaa väitettä siitä, ettei olla tehty mitään asialle. Ollaan, mutta korjaus vielä puuttuu.

No hyvä , että asiaa edes tutkitaan.

 

Selvittelin tuota tunnusasiaa, siis että jos käyttäjä kirjautuu tänne Yhteisöön niin hän ei kirjautuisi samalla automaattisesi myös telia.fi:lle. Tietyiltä osin tämä on mahdollista muuttaa noin, mutta ei aivan täysin. Joten tämän lopputulos on, että meillä säilyy automaattinen kirjautuminen molemmille sivustoille ainakin toistaiseksi. Jos joskus tulevaisuudessa taustajärjestelmissä tapahtuu muutoksia niin silloin tällainen muutos saattaisi olla mahdollinen. Näköpiirissä ei ole nyt kuitenkaan sellaisia muutoksia, että sen myötä päästäisiin tekemään molemmille saiteille oma erillinen kirjautumisensa.

Pahoittelut tässä kohtaa huonoista uutisista.

Näinhän tämä on ollut niin kauan kuin minä muistan. No taisin jo aiemmin todeta , että en nykyään enää edes yritä kirjautua Yhteisöön ja Minun Teliaan samanaikaisesti. Ei se kuitenkaan tarkoita , että tämä ei ole bugi. Tietoturvasyistä minä en tällaisille keskustelupalstoille kirjaudu tunnuksilla , joilla hoidan raha-asioita/tilauksia.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

No hyvä , että asiaa edes tutkitaan.

Koko ajan ollaan tutkittu, testailtu ja lähetetty tukuttain sähköpostia inSidedin suuntaan, yms yms. Mielelläni tekisin jo jotain muuta kuin tutkisin tuollaista perusasiaa :)

 

...Ei se kuitenkaan tarkoita , että tämä ei ole bugi...

Niin no, miten sen nyt ottaa. SSO eli Single Sign On voi toimia ainakin kahdella eri tavalla: Joko voit kirjautua samoilla tunnuksilla usealle sivustolle mutta sinun pitää aina kirjautua erikseen, tai pääset yhdellä kirjautumisella usealle sivustolle.

Esimerkiksi meillä töissä on noita molempia käytössä, riippuen järjestelmästä / järjestelmistä.

Käyttäjätaso 7

Mielipiteet SSO:sta ovat aikalailla jakautuneita. Kun se SSO-tunnus murretaan , samalla päästään kerralla liian moneen käyttäjän palveluun suoraan häiriköimään.

Minä en SSO:ta käytä , kuten olen kertonut ,  tietoturvan vuoksi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Mielipiteet SSO:sta ovat aikalailla jakautuneita. Kun se SSO-tunnus murretaan , samalla päästään kerralla liian moneen käyttäjän palveluun suoraan häiriköimään.

Minä en SSO:ta käytä , kuten olen kertonut ,  tietoturvan vuoksi.

SSO keissejä on tosiaan paljon erilaisia. Yrityksen sisäverkossa tietoturvariskit eivät ole samat, kuin julkisessa internetissä, eikä verrattavissa suoraan keskenään. 

Pahinta olisi käyttää usein tarjottuja Facebook-, tai Google-tunnuksella autentikointia eri palveluihin. Kun yksi vuotaa, niin potentiaalisesti aivan liian moni muu palvelu menee samalla. 

Ts. aina kun mahdollista, niin eri salasanat ja tunnukset eri paikkoihin. Vaikka tässä Telian tapauksessa en itse näkisi suurta riskiä, niin silti aina hyvä noudattaa em. "best practisea". 

Vastaa