Skip to main content
Kysymys

Miksi vastaajasta on tullut maksullinen palvelu?

  • 19. marraskuuta 2022
  • 36 kommenttia
  • 2375 katselukertaa

Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä aihe on suljettu kommenteilta.

Käytä hakua löytääksesi muita kirjoituksia tästä aiheesta, tai aloita uusi aihe.

36 kommenttia

Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • 6532 kommenttia
  • 8. helmikuuta 2023

Tutkiskelin vastaajapalvelun tietoja Omilla Sivuilla. Kovasti kertovat, että vastaajapalvelun perustaso sisältyy maksutta liittymään. Missään tosin ei sanota, että mitä tuo “päivitä” nappi tekee.

 

 

 

Ja tuo telia.fi/vastaaja vie sitten sivulle, jossa on tieto:

 

Hmm, eli siis säilyy maksuton vastaaja, koska olen tilannut vastaajapalvelun ties koska historiassa.

 

Mutta samalla kerrotaan, että kaikki vastaajat päivitetään. Hyvin hämmentävää.


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7050 kommenttia
  • 8. helmikuuta 2023
Purnipsi kirjoitti:

Tutkiskelin vastaajapalvelun tietoja Omilla Sivuilla. Kovasti kertovat, että vastaajapalvelun perustaso sisältyy maksutta liittymään. Missään tosin ei sanota, että mitä tuo “päivitä” nappi tekee.

 

 

 

Ja tuo telia.fi/vastaaja vie sitten sivulle, jossa on tieto:

 

Hmm, eli siis säilyy maksuton vastaaja, koska olen tilannut vastaajapalvelun ties koska historiassa.

 

Mutta samalla kerrotaan, että kaikki vastaajat päivitetään. Hyvin hämmentävää.

Joo edelleen sekavaa viestintää varsinkin vanhasta vastaajasta ja jos ei halua sitä päivittää 🤔

Jos tuota oikein tulkitsee niin kaikki vastaajat pakko-päivitetään huhtikuussa, mutta jos on määräaikainen liittymä jossa on ollut vanha vastaaja käytössä niin niissä vastaaja muuttuu maksulliseksi määräajan päätyttyä 🤷🏻


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 837 kommenttia
  • 9. helmikuuta 2023
kiisseli67 kirjoitti:
Purnipsi kirjoitti:

Tutkiskelin vastaajapalvelun tietoja Omilla Sivuilla. Kovasti kertovat, että vastaajapalvelun perustaso sisältyy maksutta liittymään. Missään tosin ei sanota, että mitä tuo “päivitä” nappi tekee.

 

 

 

 

Joo edelleen sekavaa viestintää varsinkin vanhasta vastaajasta ja jos ei halua sitä päivittää 🤔

Jos tuota oikein tulkitsee niin kaikki vastaajat pakko-päivitetään huhtikuussa, mutta jos on määräaikainen liittymä jossa on ollut vanha vastaaja käytössä niin niissä vastaaja muuttuu maksulliseksi määräajan päätyttyä 🤷🏻


Kiitos näistä huomioista! Välitin nämä eteenpäin. Tarve olisi vielä siis tarkentaa tuota Vastaajan päivitys -valintaa sekä myös sitä miten tulisi toimia, jos sitä ei päivittää halua.


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • 6532 kommenttia
  • 15. helmikuuta 2023

Nyt ilmoitus vastaajan muutoksista saapui minullekin. Ei kuitenkaan ole mikään kiire tehdä muutoksia, koska tuo vaikuttaa hinnoitteluun vasta 2/24. Joten katsotaan ensi vuonna uudelleen. En tiedä mikä vastaaja minulla sitten on, päivitetty vai vanha, mutta mitään ei tarvitse tehdä vasta kuin ensi vuoden helmikuussa.

 

 


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 1773 kommenttia
  • 15. helmikuuta 2023
Purnipsi kirjoitti:

 En tiedä mikä vastaaja minulla sitten on, päivitetty vai vanha, mutta mitään ei tarvitse tehdä vasta kuin ensi vuoden helmikuussa.


Tuon vaihtoehto ykkösen pari ensimmäistä riviä sen kertoo, eli liittymääsi päivittyy uusi vastaaja 3.4.2023 mutta saat pitää nykyisen etuhinnan voimassa sinne 4.2.2024 saakka. Eli sitä ennen vastaajasta ei veloiteta. Siinähän on hyvää aikaa testailla sitten onko uudistettu vastaaja tarpeellinen vai ei.


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • 6532 kommenttia
  • 15. helmikuuta 2023
Merja_J kirjoitti:
Purnipsi kirjoitti:

 En tiedä mikä vastaaja minulla sitten on, päivitetty vai vanha, mutta mitään ei tarvitse tehdä vasta kuin ensi vuoden helmikuussa.


Tuon vaihtoehto ykkösen pari ensimmäistä riviä sen kertoo, eli liittymääsi päivittyy uusi vastaaja 3.4.2023 mutta saat pitää nykyisen etuhinnan voimassa sinne 4.2.2024 saakka. Eli sitä ennen vastaajasta ei veloiteta. Siinähän on hyvää aikaa testailla sitten onko uudistettu vastaaja tarpeellinen vai ei.

Kiitos. Kuuluuko tähän myös “Visual Voicemail” ?


SonjaMelina
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderaattori
  • 335 kommenttia
  • 17. helmikuuta 2023
Purnipsi kirjoitti:

Kiitos. Kuuluuko tähän myös “Visual Voicemail” ?

Tällä hetkellä ei ainakaan kuulu. 😐 Kyseinen ominaisuus on yhä työn alla, ja ilmoittelemme heti kun tiedämme tarkemmin, millä aikataululla tämä etenee.


  • Faxaaja
  • 114 kommenttia
  • 18. helmikuuta 2023

Näköjään tutulle uudistus myös tulossa. Jos vastaajan haluaa irtisanoa se siis onnistuu puhelinnumerolla kirjautumalla Telian sivuille? Vai vaatiiko verkkopankkitunnukset? Kamu numeroita ei ainakaan enää pääse muuttamaan ilman verkkopankki tunnuksia, miksei?

 

 


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7050 kommenttia
  • 18. helmikuuta 2023
samivdsl kirjoitti:

Näköjään tutulle uudistus myös tulossa. Jos vastaajan haluaa irtisanoa se siis onnistuu puhelinnumerolla kirjautumalla Telian sivuille? Vai vaatiiko verkkopankkitunnukset? Kamu numeroita ei ainakaan enää pääse muuttamaan ilman verkkopankki tunnuksia, miksei?

 

 

Juu puhelinnumerolla pääsee kirjautumaan sen liittymän tietoihin, jossa vastaaja on ja voi irtisanoa sen sieltä. Eikös ne kamu numerotkin tai se palvelu löydy sieltä liittymän tiedoista? Itsellä ei ole ollut käytössä sitä.

Lisäpalvelut kohdasta sekin löytyy, eikö pysty sieltä sitä irtisanomaan myös?


  • Faxaaja
  • 114 kommenttia
  • 18. helmikuuta 2023
kiisseli67 kirjoitti:
samivdsl kirjoitti:

Näköjään tutulle uudistus myös tulossa. Jos vastaajan haluaa irtisanoa se siis onnistuu puhelinnumerolla kirjautumalla Telian sivuille? Vai vaatiiko verkkopankkitunnukset? Kamu numeroita ei ainakaan enää pääse muuttamaan ilman verkkopankki tunnuksia, miksei?

 

Juu puhelinnumerolla pääsee kirjautumaan sen liittymän tietoihin, jossa vastaaja on ja voi irtisanoa sen sieltä. Eikös ne kamu numerotkin tai se palvelu löydy sieltä liittymän tiedoista? Itsellä ei ole ollut käytössä sitä.

Lisäpalvelut kohdasta sekin löytyy, eikö pysty sieltä sitä irtisanomaan myös?

Pitääpä tuo vastaaja asia testata.

Kyllä sieltä viimeksi ne Kamu numerot näky, että ovat käytössä, muistaakseni niistä numeroista oli vaan suurinosa piilotettu *-merkillä ja tosiaan niille ei voinut sen kautta tehdä yhtään mitään. Tarkoitus ei ole irtisanoa Kamua, vaan muokata sinne yksi numero lisää. 

Verkkopankkitunnuksilla ilmeisesti niitä voisi muokata, mutta semmonen ei ole vaihtoehto tässä tapauksessa.


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7050 kommenttia
  • 18. helmikuuta 2023
samivdsl kirjoitti:
kiisseli67 kirjoitti:
samivdsl kirjoitti:

Näköjään tutulle uudistus myös tulossa. Jos vastaajan haluaa irtisanoa se siis onnistuu puhelinnumerolla kirjautumalla Telian sivuille? Vai vaatiiko verkkopankkitunnukset? Kamu numeroita ei ainakaan enää pääse muuttamaan ilman verkkopankki tunnuksia, miksei?

 

Juu puhelinnumerolla pääsee kirjautumaan sen liittymän tietoihin, jossa vastaaja on ja voi irtisanoa sen sieltä. Eikös ne kamu numerotkin tai se palvelu löydy sieltä liittymän tiedoista? Itsellä ei ole ollut käytössä sitä.

Lisäpalvelut kohdasta sekin löytyy, eikö pysty sieltä sitä irtisanomaan myös?

Pitääpä tuo vastaaja asia testata.

Kyllä sieltä viimeksi ne Kamu numerot näky, että ovat käytössä, muistaakseni niistä numeroista oli vaan suurinosa piilotettu *-merkillä ja tosiaan niille ei voinut sen kautta tehdä yhtään mitään. Tarkoitus ei ole irtisanoa Kamua, vaan muokata sinne yksi numero lisää. 

Verkkopankkitunnuksilla ilmeisesti niitä voisi muokata, mutta semmonen ei ole vaihtoehto tässä tapauksessa.

Pitäisi pystyä Telia tunnuksella (puhelinnumero on myös Telia tunnus) myös muokkaamaan ainakin tämän perusteella:

Kamu palvelu