Minulla on mökillä Telia Prepaidin kanssa toimiva Simpal Tuta tekstiviestillä toimiva patteri päälle ja patteri pois #01# ja #02"
koska prepaidillä hoidetaan vain pattereiden päälle kytkemistä ja kerran vuodessa olen R kipsalla ladannut saldoa 10 euroa. Tuo edellinen lataus tehtiin viime vuoden 2024 tammikuussa ja saldo pitäisi olla reilusti jäljellä. Telia on muuttanut Prepaid sovellusta aivan käsittämättömäksi jos ei saa selvää mistään. Olisin katsonut paljon saldoa on jäljellä ja sovelluksessa ei ole kohtaa josta sen näkisi.
no menin R kipsalle ja pyysin heitä katsomaan mikä on tilanne ja lataamaan taas 10 euroa saldo lisää jonka pitäisi kestää taas 360 päivää.
R täti sanoi että mun liittymä ei ole Prepaid lainkaan ja siihen numeroon ei voi ladata mitään. Edellisen jerran lataaminen onnistui samassa kipsassa ilman ongelmia. Sama simmi on toiminut useita vuosia, mutta nyt se on aivan dead. Ei menneet patterit päälle ja mitään vastausta ei kuulunut?
simmi toimi hienosti kun itsenäisyyspäivän aikaan mökiltä pois lähtiessä laitoin koodin #02# eli virrat pois. Ja tuli kuittaus että ok kuvatodisteena
Missäköhän mättää?
Ratkaisu jäseneltä SannaMKoo
Myynnix kirjoitti:
Minulla on mökillä Telia Prepaidin kanssa toimiva Simpal Tuta tekstiviestillä toimiva patteri päälle ja patteri pois #01# ja #02"
koska prepaidillä hoidetaan vain pattereiden päälle kytkemistä ja kerran vuodessa olen R kipsalla ladannut saldoa 10 euroa. Tuo edellinen lataus tehtiin viime vuoden 2024 tammikuussa ja saldo pitäisi olla reilusti jäljellä. Telia on muuttanut Prepaid sovellusta aivan käsittämättömäksi jos ei saa selvää mistään. Olisin katsonut paljon saldoa on jäljellä ja sovelluksessa ei ole kohtaa josta sen näkisi.
no menin R kipsalle ja pyysin heitä katsomaan mikä on tilanne ja lataamaan taas 10 euroa saldo lisää jonka pitäisi kestää taas 360 päivää.
R täti sanoi että mun liittymä ei ole Prepaid lainkaan ja siihen numeroon ei voi ladata mitään. Edellisen jerran lataaminen onnistui samassa kipsassa ilman ongelmia. Sama simmi on toiminut useita vuosia, mutta nyt se on aivan dead. Ei menneet patterit päälle ja mitään vastausta ei kuulunut?
simmi toimi hienosti kun itsenäisyyspäivän aikaan mökiltä pois lähtiessä laitoin koodin #02# eli virrat pois. Ja tuli kuittaus että ok kuvatodisteena
Onko sinulla meiltä muita palveluita olemassa? Jos on, niin suosittelen kirjautumaan Minun Teliaan ja Chat-palvelun kautta olemaan asiakaspalveluumme yhteydessä. Voisimme sitä kautta tarkistaa samalla liittymäsi voimassaolon. Voit myös laittaa tähän keskusteluun linkin sinne chattiin, jotta asiakaspalvelija näkee heti mistä kanssasi on juteltu.
@Myynnix minäkin olen pahoillani, että et saanut apua. Laitoin tuosta tilanteesta tietoa koordinaattorillemme ja katsomme, kuinka voimme auttaa chatin henkilöitä niin, että oikea ohjeistus varmasti saavuttaa heidät ja osaavat auttaa jatkossa. Toivottavasti jaksoit vielä pyytää apua lomakkeen kautta. <3 Kiitos kärsivällisyydestä!
@Myynnix, Telia korjasi voimassaolot näkyville sekä vanhaan että uuteen järjestelmään.
Käy tarkastamassa, näetkö nyt liittymäsi voimassaolon.
Minulla voimassaolevilla liittymillä näkyy nyt voimassaolo, esimerkiksi Liittymä voimassa 10.11.2025.
Vanhaksi menneen Prepaidin kohdalla vanhassa järjestelmässä lukee minulla Liittymä voimassa -. Uudessa järjestelmässä voimassaoloa ei näy lankaan.
Sen sijaan liittymän umpeutumisen voi havaita uudessa järjestelmässä liittymätyypistä, joka on Unknown.
Voimassa olevilla Prepaid-liittymillä se on Telia Prepaid. Kytkyreittimen mukana tulevaa Prepaid Netti-liittymää minulla ei ole, joten en tiedä, kuinka se näkyisi hallintasivuilla.
@Myynnix, Telia korjasi voimassaolot näkyville sekä vanhaan että uuteen järjestelmään.
Käy tarkastamassa, näetkö nyt liittymäsi voimassaolon.
Minulla voimassaolevilla liittymillä näkyy nyt voimassaolo, esimerkiksi Liittymä voimassa 10.11.2025.
Vanhaksi menneen Prepaidin kohdalla vanhassa järjestelmässä lukee minulla Liittymä voimassa -. Uudessa järjestelmässä voimassaoloa ei näy lankaan.
Sen sijaan liittymän umpeutumisen voi havaita uudessa järjestelmässä liittymätyypistä, joka on Unknown.
Voimassa olevilla Prepaid-liittymillä se on Telia Prepaid. Kytkyreittimen mukana tulevaa Prepaid Netti-liittymää minulla ei ole, joten en tiedä, kuinka se näkyisi hallintasivuilla.
Ei pysty nyt lisäämään omia numeroita tuonne, kun ei ole prepaid-liittymä mukana. Lähettäisi vahvistusviestin siihen. On turhan hankalaksi tehty, vanha sovellus toimi ihan hyvin 🤔
Ei pysty nyt lisäämään omia numeroita tuonne, kun ei ole prepaid-liittymä mukana. Lähettäisi vahvistusviestin siihen. On turhan hankalaksi tehty, vanha sovellus toimi ihan hyvin 🤔
Sanopa se.
Jos saldon lisäys tai tarkistus onnistuu vain sillä liittymällä , minkä saldoa pitäisi lisätä , niin se on askel taaksepäin.
No onneksi itsellä ei enää ole Telian prepaideja eikä tule , kun viimeinenkin pääsi epähuomiossa lipsahtamaan vanhaksi.
Prepaideja voi edelleen ladata kirjautumattakin. Toki silloin täytyy olla huolellinen, ettei lataa vahingossa väärää numeroa. Väärään numeroon tehtyjä latauksia ei palauteta.
Prepaid-liittymän lisääminen uudelle hallintasivustolle edellyttää vahvistustekstiviestin lähettämistä Prepaid-liittymästä. Prepaid-perheen tuonti uudelle hallintasivustolle edellyttää vahvistustekstiviestin lukemista tilin päänumerosta.
Tämän jälkeen hallintasivuston käyttöä voi jatkaa ilman pääsyä sim-kortille. Tai ainakin siihen saakka, kunnes Telia keksii jälleen uudistaa jotakin.
kiisseli67 kirjoitti:
Ei pysty nyt lisäämään omia numeroita tuonne, kun ei ole prepaid-liittymä mukana.
Sitä minkäkin tässä manaan. Paria liittymää kävin jo vierihoitamassa 700 km lenkin. Mutta kaksi liittymää puuttuu vielä.
Kyllä nyt alkaa vaikuttamaan vahvasti että minun ja Telian välinen asiakassuhde on kirottu jollain tavalla. Ongelmia riittää vaikka muille jakaa.
Kokeilinpa nyt rekisteröidä Telian Prepaid-liittymän, mutta : “Moikka! Pahoittelut, lataus ei onnistu juuri nyt. Et tehnyt mitään väärin, vika on tällä kertaa meidän päässä. Kokeile kohta uudelleen. T. Telia”
Voi hyvää päivää, oletteko miettineet ammattiavun käyttöä päänne tutkimiseen?
Kyllä nyt alkaa vaikuttamaan vahvasti että minun ja Telian välinen asiakassuhde on kirottu jollain tavalla. Ongelmia riittää vaikka muille jakaa.
Kokeilinpa nyt rekisteröidä Telian Prepaid-liittymän, mutta : “Moikka! Pahoittelut, lataus ei onnistu juuri nyt. Et tehnyt mitään väärin, vika on tällä kertaa meidän päässä. Kokeile kohta uudelleen. T. Telia”
Voi hyvää päivää, oletteko miettineet ammattiavun käyttöä päänne tutkimiseen?
Ymmärrän, että tällainen voi olla todella turhauttavaa. Tällä hetkellä meillä ei ole tiedossa yleistä häiriötä prepaid-liittymien osalta. Vaikea sanoa tarkemmin asiasta, kun tämä pitäisi katsoa Häiriöilmoitusten puolelta liittymänumerolla. Tänään chat-palvelumme on paikalla ja he voivat tehdä sitä kautta häiriöilmoituksen tutkittavaksi.
Ei maksa vaivaa ja miksi minun pitäisi olla mihinkään yhteydessä, kun viestissäkin jo vika on kerrottu. Mulla on muutenkin ylimääräisiä prepaid-liittymiä, joten saa niitäkin vähennettyä. Minusta vaan tuntuu, että Telia pyrkii saamaan prepaid-asiakkaat siirtymään laskutusliittymiin, jotta saa enemmän laskutettavaa.
Ei maksa vaivaa ja miksi minun pitäisi olla mihinkään yhteydessä, kun viestissäkin jo vika on kerrottu. Mulla on muutenkin ylimääräisiä prepaid-liittymiä, joten saa niitäkin vähennettyä. Minusta vaan tuntuu, että Telia pyrkii saamaan prepaid-asiakkaat siirtymään laskutusliittymiin, jotta saa enemmän laskutettavaa.
Teitkö latausta uudelleen, eli saitko liittymän kuitenkin ladattua vai saitko tätä samaa viestiä edelleen latausyrityksen jälkeen? Yleistä häiriötä ei tosiaan ole Telia Prepaidin latauksessa havaittu. Kyllä meillä on aikomus tämä prepaid-liittymä edelleen tuotteissamme pitää ja sitä kehitetään jatkuvasti - eli emme ole tuotetta lakkauttamassa :)
Lue viestini uudestaan. Kerron siinä, että yritin rekisteröidä Telian Prepaid-liittymää. Kun tämä teidän tuotteistus on sen verran sekava, mutta johonkin Telia-tiliin sitä yritin ilmeisesti rekisteröidä. En yrittänyt mitään saldo-latausta. Kortilla taitaa olla pari-kolme euroa saldoa jäljellä, joten käytän sen loppuun. Ei riitä aika eikä kiinnostus tämän kanssa alkaa tappelemaan, kun pöydällä on toimivampi ratkaisu.
Lue viestini uudestaan. Kerron siinä, että yritin rekisteröidä Telian Prepaid-liittymää. Kun tämä teidän tuotteistus on sen verran sekava, mutta johonkin Telia-tiliin sitä yritin ilmeisesti rekisteröidä. En yrittänyt mitään saldo-latausta. Kortilla taitaa olla pari-kolme euroa saldoa jäljellä, joten käytän sen loppuun. Ei riitä aika eikä kiinnostus tämän kanssa alkaa tappelemaan, kun pöydällä on toimivampi ratkaisu.
No kappas, totta ja anteeksi! Silmäni osuivat ilmeisestikin liian tiukkaan tämän keskustelun otsikkoon. Mutta ilmeisesti et siis yrittänyt rekisteröintiä uudelleen? Lähden tarkistamaan tätä nyt vielä häiriöpuolelta, koska mitään yleistä häiriötä ei ole tällä hetkellä prepaidissa ilmoitettu olevan.
@AsiakasY Varmistan vielä muutaman seikan. Oletko luomassa ihan uutta Minun Prepaid -tiliä tai lisäämässä liittymää jo olemassa olevalle tilille? Saamasi viesti “Moikka! Pahoittelut, lataus ei onnistu juuri nyt. Et tehnyt mitään väärin, vika on tällä kertaa meidän päässä. Kokeile kohta uudelleen. T. Telia” liittyy lataushäiriöön, ja on tosiaan erikoista että tuolla viestillä vastataan liittymän tilin luomisen tai tiliin yhdistämisen yhteydessä. Olethan siis toiminut näiden ohjeiden mukaan, eli jos luot uutta Minun Prepaid -tiliä, ohjeet löydät täältä. Liittymän lisäämiseen olemassa olevalle Minun Prepaid -tilille löytyvät puolestaan täältä.
Jos sinulla on aiemmin ollut aktivoituna Telia Prepaid Perhe, niin siihen ei voi enää lisätä uusia liittymiä, vaan uuden latauskanavan Minun Prepaid -palveluun uusien liittymien lisäys tapahtuu osoitteessa www.telia.fi/lataa Valitse Luo tili ja kirjaudu Minun Prepaid-palveluun. Jos haluat tuoda kaikki entisen Prepaid Perheen liittymät Minun Prepaid -palveluun, valitse Tuo Prepaid Perheen numerot.
Yksittäisten numeroiden lisäämisessä Minun Prepaid-tiliin voi tulla virheilmoitus "Numeron lisääminen epäonnistui - Tarkista, että annoit oikean numeron ja yritä uudelleen....". Tätä kannattaa kuitenkin tässä tapauksessa yrittää myöhemmin uudelleen, koska osa liittymistä päivittyy päivien viiveellä palveluun. Tämä häiriö on selvityksessä, jotta liittymät olisivat heti lisättävissä. Huomioithan, että liittymää ei saa lisättyä palveluun, jos et hyväksy liittymään viestillä saapuvaa lisäyskutsua 24 tunnin sisällä.
Minun Prepaid… Telia Prepaid perhe… I give up. Nyt kyllä menee yli hilseen. Ei minulla mitään Telia Prepaid Perhettä ole ollut ikinä, tietääkseni. Tein tuon ensimmäisen “täältä” linkin ohjeiden mukaan. Ja yritin mokkulalla lähettää pyydettyä vahvistusviestiä pariinkiin otteeseen saaden tuon viestin takaisin.
Mutta hei, kilpailijat osaavat tämän käyttäjäystävällisemmin.
Uudelle sivustolle pitää kirjautua vissiin aina sähköpostilla ja kertakäyttökoodilla 🤷♀️
Kyllä, juuri näin. Eli kun sinulla on jo Minun Prepaid -käyttäjätili, kirjaudu Minun Prepaidiin kirjautumissivulta kirjoittamalla käyttäjätiliisi liitetyn sähköpostiosoitteen sille varattuun kenttään, ja painamalla Kirjaudu-painiketta. Saat sähköpostiisi kertakäyttöisen koodin, joka syötetään kirjautumissivulla sille varattuun kenttään.
Nyt on ostettu uusi Telia Prepaid simmi gsm töpseliin. Homma toimii ihan ok. Kokeilin päästä katsomaan kuinka saan ladattua lisää saldoa ja milloin liittymä on loppumassa. En päässyt mihinkään edes pankkitunnuksilla. Chattadin aspan kassa ja he kysyi mikä numero kyseessä jonka ilmoitin ja henkilö lupasi tehdä vikailmoituksen. Ja se olikin sitten siinä.
Nyt on ostettu uusi Telia Prepaid simmi gsm töpseliin. Homma toimii ihan ok. Kokeilin päästä katsomaan kuinka saan ladattua lisää saldoa ja milloin liittymä on loppumassa. En päässyt mihinkään edes pankkitunnuksilla. Chattadin aspan kassa ja he kysyi mikä numero kyseessä jonka ilmoitin ja henkilö lupasi tehdä vikailmoituksen. Ja se olikin sitten siinä.
@Myynnix poistin ketjusta aiemmin lisäämäsi kuvan, joka sisälsi puhelinnumeron.
Kylläpäs nyt vastustaa uudenkin liittymän kanssa. 😓 Hyvä kuulla, että asiasta on tehty vikailmoitus, ja ongelma on nyt tutkinnassa. Olisi hienoa, jos voisit tulla kertomaan, kuinka asia etenee.
Aspan neito soitti juuri ja kertoi että Telian päässä numero näkyy ja voimassa elokuun oliko se 25 päivä. Lupasi laittaa ohjeen kuinka sen saa näkyviin Oma -prepaidiin. Minun täytyy ottaa Simmi pois gsm sähkötöpselistä ja laitettava se puhelimeen sisään ja lähettää joku tekstiviesti sillä ja taas takaisin gsm sähkötöpseliin. Kuulemma sitten pitäisi näkyä saldot jne..
Aika hankalaa eli teen saldolatauksen R-kipsalla elokuun alussa minimi summalla ja kuulemma ekanlusä latauksen jälkeen se olisi voimassa melkein vuoden.
Vuoden aikana pattereiden päälle kytkeminen max 20 tekstaria siis vuodessa. Edes Prepaidin aloitus paketti ei loppuisi moneen vuoteen jos se olisi voimassa jatkuvasti. Laitenetti siis aivan ylimitoitettu minun rtarpeisiin
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.