Skip to main content
Ratkaistu

telia Prepaid liittymän lataus on tehty vaikeaksi

  • 5. tammikuuta 2025
  • 45 kommenttia
  • 953 katselukertaa

Näytä ensimmäinen kirjoitus

45 kommenttia

  • Telialainen
  • 6 kommenttia
  • 9. tammikuuta 2025
Myynnix kirjoitti:

Aspan Jenna heitti pyyhkeen kehään

 

 

@Myynnix minäkin olen pahoillani, että et saanut apua. Laitoin tuosta tilanteesta tietoa koordinaattorillemme ja katsomme, kuinka voimme auttaa chatin henkilöitä niin, että oikea ohjeistus varmasti saavuttaa heidät ja osaavat auttaa jatkossa. Toivottavasti jaksoit vielä pyytää apua lomakkeen kautta. <3 Kiitos kärsivällisyydestä!


irritus
Tekstaaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Tekstaaja
  • 1888 kommenttia
  • 10. tammikuuta 2025

 ​@Myynnix, Telia korjasi voimassaolot näkyville sekä vanhaan että uuteen järjestelmään.

Käy tarkastamassa, näetkö nyt liittymäsi voimassaolon.

Minulla voimassaolevilla liittymillä näkyy nyt voimassaolo, esimerkiksi Liittymä voimassa 10.11.2025.

Vanhaksi menneen Prepaidin kohdalla vanhassa järjestelmässä lukee minulla Liittymä voimassa -. Uudessa järjestelmässä voimassaoloa ei näy lankaan.

Sen sijaan liittymän umpeutumisen voi havaita uudessa järjestelmässä liittymätyypistä, joka on Unknown.

Voimassa olevilla Prepaid-liittymillä se on Telia Prepaid. Kytkyreittimen mukana tulevaa Prepaid Netti-liittymää minulla ei ole, joten en tiedä, kuinka se näkyisi hallintasivuilla.

kiisseli67 kirjoitti:

nettisivulla jonne pitää kirjautua nykyisin https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/prepaid/lataa#/order

Tuo ei ole nykyinen, vaan vanha järjestelmä. Nykyiseen järjestelmään kirjaudutaan aivan eri paikasta ja eri tavalla, https://prepaid.telia.fi/fi/account/login

 

 


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7040 kommenttia
  • 10. tammikuuta 2025
irritus kirjoitti:

 ​@Myynnix, Telia korjasi voimassaolot näkyville sekä vanhaan että uuteen järjestelmään.

Käy tarkastamassa, näetkö nyt liittymäsi voimassaolon.

Minulla voimassaolevilla liittymillä näkyy nyt voimassaolo, esimerkiksi Liittymä voimassa 10.11.2025.

Vanhaksi menneen Prepaidin kohdalla vanhassa järjestelmässä lukee minulla Liittymä voimassa -. Uudessa järjestelmässä voimassaoloa ei näy lankaan.

Sen sijaan liittymän umpeutumisen voi havaita uudessa järjestelmässä liittymätyypistä, joka on Unknown.

Voimassa olevilla Prepaid-liittymillä se on Telia Prepaid. Kytkyreittimen mukana tulevaa Prepaid Netti-liittymää minulla ei ole, joten en tiedä, kuinka se näkyisi hallintasivuilla.

kiisseli67 kirjoitti:

nettisivulla jonne pitää kirjautua nykyisin https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/prepaid/lataa#/order

Tuo ei ole nykyinen, vaan vanha järjestelmä. Nykyiseen järjestelmään kirjaudutaan aivan eri paikasta ja eri tavalla, https://prepaid.telia.fi/fi/account/login

 

 

Ei pysty nyt lisäämään omia numeroita tuonne, kun ei ole prepaid-liittymä mukana. Lähettäisi vahvistusviestin siihen. On turhan hankalaksi tehty, vanha sovellus toimi ihan hyvin 🤔


kustaa1967
Irkkaaja
  • 1582 kommenttia
  • 10. tammikuuta 2025
kiisseli67 kirjoitti:

Ei pysty nyt lisäämään omia numeroita tuonne, kun ei ole prepaid-liittymä mukana. Lähettäisi vahvistusviestin siihen. On turhan hankalaksi tehty, vanha sovellus toimi ihan hyvin 🤔

Sanopa se.

Jos saldon lisäys tai tarkistus onnistuu vain sillä liittymällä , minkä saldoa pitäisi lisätä , niin se on askel taaksepäin.

No onneksi itsellä ei enää ole Telian prepaideja eikä tule , kun viimeinenkin pääsi epähuomiossa lipsahtamaan vanhaksi.


irritus
Tekstaaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Tekstaaja
  • 1888 kommenttia
  • 10. tammikuuta 2025

Prepaideja voi edelleen ladata kirjautumattakin. Toki silloin täytyy olla huolellinen, ettei lataa vahingossa väärää numeroa. Väärään numeroon tehtyjä latauksia ei palauteta.

Prepaid-liittymän lisääminen uudelle hallintasivustolle edellyttää vahvistustekstiviestin lähettämistä Prepaid-liittymästä. Prepaid-perheen tuonti uudelle hallintasivustolle edellyttää vahvistustekstiviestin lukemista tilin päänumerosta.

Tämän jälkeen hallintasivuston käyttöä voi jatkaa ilman pääsyä sim-kortille. Tai ainakin siihen saakka, kunnes Telia keksii jälleen uudistaa jotakin.

kiisseli67 kirjoitti:

Ei pysty nyt lisäämään omia numeroita tuonne, kun ei ole prepaid-liittymä mukana.

Sitä minkäkin tässä manaan. Paria liittymää kävin jo vierihoitamassa 700 km lenkin. Mutta kaksi liittymää puuttuu vielä.


Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • 693 kommenttia
  • 26. tammikuuta 2025

Kyllä nyt alkaa vaikuttamaan vahvasti että minun ja Telian välinen asiakassuhde on kirottu jollain tavalla. Ongelmia riittää vaikka muille jakaa.

Kokeilinpa nyt rekisteröidä Telian Prepaid-liittymän, mutta : “Moikka! Pahoittelut, lataus ei onnistu juuri nyt. Et tehnyt mitään väärin, vika on tällä kertaa meidän päässä. Kokeile kohta uudelleen. T. Telia”

Voi hyvää päivää, oletteko miettineet ammattiavun käyttöä päänne tutkimiseen?


Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 1419 kommenttia
  • 26. tammikuuta 2025
AsiakasY kirjoitti:

Kyllä nyt alkaa vaikuttamaan vahvasti että minun ja Telian välinen asiakassuhde on kirottu jollain tavalla. Ongelmia riittää vaikka muille jakaa.

Kokeilinpa nyt rekisteröidä Telian Prepaid-liittymän, mutta : “Moikka! Pahoittelut, lataus ei onnistu juuri nyt. Et tehnyt mitään väärin, vika on tällä kertaa meidän päässä. Kokeile kohta uudelleen. T. Telia”

Voi hyvää päivää, oletteko miettineet ammattiavun käyttöä päänne tutkimiseen?

Ymmärrän, että tällainen voi olla todella turhauttavaa. Tällä hetkellä meillä ei ole tiedossa yleistä häiriötä prepaid-liittymien osalta. Vaikea sanoa tarkemmin asiasta, kun tämä pitäisi katsoa Häiriöilmoitusten puolelta liittymänumerolla. Tänään chat-palvelumme on paikalla ja he voivat tehdä sitä kautta häiriöilmoituksen tutkittavaksi. 

 


Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • 693 kommenttia
  • 26. tammikuuta 2025

Ei maksa vaivaa ja miksi minun pitäisi olla mihinkään yhteydessä, kun viestissäkin jo vika on kerrottu. Mulla on muutenkin ylimääräisiä prepaid-liittymiä, joten saa niitäkin vähennettyä. Minusta vaan tuntuu, että Telia pyrkii saamaan prepaid-asiakkaat siirtymään laskutusliittymiin, jotta saa enemmän laskutettavaa. 


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 837 kommenttia
  • 27. tammikuuta 2025
AsiakasY kirjoitti:

Ei maksa vaivaa ja miksi minun pitäisi olla mihinkään yhteydessä, kun viestissäkin jo vika on kerrottu. Mulla on muutenkin ylimääräisiä prepaid-liittymiä, joten saa niitäkin vähennettyä. Minusta vaan tuntuu, että Telia pyrkii saamaan prepaid-asiakkaat siirtymään laskutusliittymiin, jotta saa enemmän laskutettavaa. 

Teitkö latausta uudelleen, eli saitko liittymän kuitenkin ladattua vai saitko tätä samaa viestiä edelleen latausyrityksen jälkeen? Yleistä häiriötä ei tosiaan ole Telia Prepaidin latauksessa havaittu. Kyllä meillä on aikomus tämä prepaid-liittymä edelleen tuotteissamme pitää ja sitä kehitetään jatkuvasti - eli emme ole tuotetta lakkauttamassa :) 


Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • 693 kommenttia
  • 27. tammikuuta 2025

Lue viestini uudestaan. Kerron siinä, että yritin rekisteröidä Telian Prepaid-liittymää. Kun tämä teidän tuotteistus on sen verran sekava, mutta johonkin Telia-tiliin sitä yritin ilmeisesti rekisteröidä. En yrittänyt mitään saldo-latausta. Kortilla taitaa olla pari-kolme euroa saldoa jäljellä, joten käytän sen loppuun. Ei riitä aika eikä kiinnostus tämän kanssa alkaa tappelemaan, kun pöydällä on toimivampi ratkaisu.


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 837 kommenttia
  • 27. tammikuuta 2025
AsiakasY kirjoitti:

Lue viestini uudestaan. Kerron siinä, että yritin rekisteröidä Telian Prepaid-liittymää. Kun tämä teidän tuotteistus on sen verran sekava, mutta johonkin Telia-tiliin sitä yritin ilmeisesti rekisteröidä. En yrittänyt mitään saldo-latausta. Kortilla taitaa olla pari-kolme euroa saldoa jäljellä, joten käytän sen loppuun. Ei riitä aika eikä kiinnostus tämän kanssa alkaa tappelemaan, kun pöydällä on toimivampi ratkaisu.

No kappas, totta ja anteeksi! Silmäni osuivat ilmeisestikin liian tiukkaan tämän keskustelun otsikkoon. Mutta ilmeisesti et siis yrittänyt rekisteröintiä uudelleen? 
Lähden tarkistamaan tätä nyt vielä häiriöpuolelta, koska mitään yleistä häiriötä ei ole tällä hetkellä prepaidissa ilmoitettu olevan.


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 837 kommenttia
  • 27. tammikuuta 2025

@AsiakasY Varmistan vielä muutaman seikan. 
Oletko luomassa ihan uutta Minun Prepaid -tiliä tai lisäämässä liittymää jo olemassa olevalle tilille? Saamasi viesti Moikka! Pahoittelut, lataus ei onnistu juuri nyt. Et tehnyt mitään väärin, vika on tällä kertaa meidän päässä. Kokeile kohta uudelleen. T. Telia” liittyy lataushäiriöön, ja on tosiaan erikoista että tuolla viestillä vastataan liittymän tilin luomisen tai tiliin yhdistämisen yhteydessä. Olethan siis toiminut näiden ohjeiden mukaan, eli jos luot uutta Minun Prepaid -tiliä, ohjeet löydät täältä. Liittymän lisäämiseen olemassa olevalle Minun Prepaid -tilille löytyvät puolestaan täältä.  

Jos sinulla on aiemmin ollut aktivoituna Telia Prepaid Perhe, niin siihen ei voi enää lisätä uusia liittymiä, vaan uuden latauskanavan Minun Prepaid -palveluun uusien liittymien lisäys tapahtuu osoitteessa www.telia.fi/lataa
Valitse Luo tili ja kirjaudu Minun Prepaid-palveluun. Jos haluat tuoda kaikki entisen Prepaid Perheen liittymät Minun Prepaid -palveluun, valitse Tuo Prepaid Perheen numerot.

Yksittäisten numeroiden lisäämisessä Minun Prepaid-tiliin voi tulla virheilmoitus "Numeron lisääminen epäonnistui - Tarkista, että annoit oikean numeron ja yritä uudelleen....". Tätä kannattaa kuitenkin tässä tapauksessa yrittää myöhemmin uudelleen, koska osa liittymistä päivittyy päivien viiveellä palveluun. Tämä häiriö on selvityksessä, jotta liittymät olisivat heti lisättävissä. Huomioithan, että liittymää ei saa lisättyä palveluun, jos et hyväksy liittymään viestillä saapuvaa lisäyskutsua 24 tunnin sisällä.


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7040 kommenttia
  • 27. tammikuuta 2025

Pitää nyt muistaa poistaa tarpeettomat Telia Prepaid -sovellukset kaikista puhelimista johon se on tullut ladattua 🤔

Turhaa vievät tilaa kun eivät enää toimi ollenkaan.

Uudelle sivustolle pitää kirjautua vissiin aina sähköpostilla ja kertakäyttökoodilla 🤷‍♀️


Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • 693 kommenttia
  • 27. tammikuuta 2025

Minun Prepaid… Telia Prepaid perhe… I give up. Nyt kyllä menee yli hilseen. Ei minulla mitään Telia Prepaid Perhettä ole ollut ikinä, tietääkseni. Tein tuon ensimmäisen “täältä” linkin ohjeiden mukaan. Ja yritin mokkulalla lähettää pyydettyä vahvistusviestiä pariinkiin otteeseen saaden tuon viestin takaisin.

Mutta hei, kilpailijat osaavat tämän käyttäjäystävällisemmin. 


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 837 kommenttia
  • 27. tammikuuta 2025
kiisseli67 kirjoitti:

Uudelle sivustolle pitää kirjautua vissiin aina sähköpostilla ja kertakäyttökoodilla 🤷‍♀️

Kyllä, juuri näin. Eli kun sinulla on jo Minun Prepaid -käyttäjätili, kirjaudu Minun Prepaidiin kirjautumissivulta kirjoittamalla käyttäjätiliisi liitetyn sähköpostiosoitteen sille varattuun kenttään, ja painamalla Kirjaudu-painiketta. Saat sähköpostiisi kertakäyttöisen koodin, joka syötetään kirjautumissivulla sille varattuun kenttään. 


Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • 68 kommenttia
  • 25. helmikuuta 2025

Nyt on ostettu uusi Telia Prepaid simmi gsm töpseliin. Homma toimii ihan ok. Kokeilin päästä katsomaan kuinka saan ladattua lisää saldoa ja milloin liittymä on loppumassa. En päässyt mihinkään edes pankkitunnuksilla. Chattadin aspan kassa ja he kysyi mikä numero kyseessä jonka ilmoitin ja henkilö lupasi tehdä vikailmoituksen. Ja se olikin sitten siinä.


SonjaMelina
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderaattori
  • 325 kommenttia
  • 25. helmikuuta 2025
Myynnix kirjoitti:

Nyt on ostettu uusi Telia Prepaid simmi gsm töpseliin. Homma toimii ihan ok. Kokeilin päästä katsomaan kuinka saan ladattua lisää saldoa ja milloin liittymä on loppumassa. En päässyt mihinkään edes pankkitunnuksilla. Chattadin aspan kassa ja he kysyi mikä numero kyseessä jonka ilmoitin ja henkilö lupasi tehdä vikailmoituksen. Ja se olikin sitten siinä.

@Myynnix poistin ketjusta aiemmin lisäämäsi kuvan, joka sisälsi puhelinnumeron.

Kylläpäs nyt vastustaa uudenkin liittymän kanssa. 😓 Hyvä kuulla, että asiasta on tehty vikailmoitus, ja ongelma on nyt tutkinnassa. Olisi hienoa, jos voisit tulla kertomaan, kuinka asia etenee. 


Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • 68 kommenttia
  • 25. helmikuuta 2025

Aspan neito soitti juuri ja kertoi että Telian päässä numero näkyy ja voimassa elokuun oliko se 25 päivä. Lupasi laittaa ohjeen kuinka sen saa näkyviin Oma -prepaidiin. Minun täytyy ottaa Simmi pois gsm sähkötöpselistä ja laitettava se puhelimeen sisään ja lähettää joku tekstiviesti sillä ja taas takaisin gsm sähkötöpseliin. Kuulemma sitten pitäisi näkyä saldot jne..

Aika hankalaa eli teen saldolatauksen R-kipsalla elokuun alussa minimi summalla ja kuulemma ekanlusä latauksen jälkeen se olisi voimassa melkein vuoden.


Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • 693 kommenttia
  • 25. helmikuuta 2025

Eikö tuossa kannattaisi käyttää jo laitenettiä. Sellaisen saa alkaen 4 €/kk.


Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • 68 kommenttia
  • 25. helmikuuta 2025

Vuoden aikana pattereiden päälle kytkeminen max 20 tekstaria siis vuodessa. Edes Prepaidin aloitus paketti ei loppuisi moneen vuoteen jos se olisi voimassa jatkuvasti. Laitenetti siis aivan ylimitoitettu minun  rtarpeisiin


Vastaa