Miten saan chat palvelua

  • 24 December 2015
  • 12 kommenttia
  • 21 katselukertaa

Edit 6.9.2017 Tutustu päivitettyihin chat-ohjeisiin Yhteisön blogissa täällä :)


 


---


 


Hei ! Olen yrittänyt etsiä sonera sivuilta chat palvelua mutta en löydä . Ostimme eilen pojalle uuden puhelimen johon uusi sim kortti pitäisi aktivoida mutta emme saa toimimaan tällä aktivoi ja numero jota tarjotaan sivuilla . Kävimme siis eilen sonera liikkeessä ihan hakemassa kortin ja myyjä neuvoi aktivoimaan chat palvelussa ..


12 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Kirjauduithan Sonera tunnuksilla? Sinullahan ei ole Adblock / vastaava tracking esto ohjelmaa? 


 


https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/SIM-kortin-vaihto?id=1182

Kirjaudu Omille sivuille Sonera-tunnuksella. Pääsivun oikeassa alakulmassa on chat eli "Kysy meiltä" tai jotain vastaavaa.


 


Jaa, Olkitu oli nopeampi.

Kun kirjaudun omille sivuilleni on ensimmäinen sivu saldo sivu ym . Jossa ei ole tuota sanomaasi kysy meiltä tm. Sonera klaani on ja keskustelualueet on sinun oikealla reunalla . Ja vasemmalla oik koodi ym. Ja laskuarkisto ym.
En tiedä onko jokin esto ym. Mutta en usko ..
Oon nyt eilisestä saakka tätä yrittänyt ja en vain löydä .. hiukan outoa. ?
Nyt kuulkaas löytyi . Kiitokset avustajille ? ja hyvää joulua !

Itse olen kuukausia yrittänyt päästä chattiin mutta kun sitä ei vain ole olemassa, tututkaan eivät löytäneet. Kiva palvelu teillä, täällä menee hermot!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Ruusu111 ja tervetuloa Telian yhteisöön!


Tässä blogissa on selvä ohje chatin löytämiseksi : https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Chat-apunasi-24-7/ba-p/147767

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Minkä takia chat oli tänä lauantaina kello 1740 jo kiinni. Kyseli kaikki kysymykset ja kun vihdoinkin pääsi chattiin asti, että voi keskuksella henkilön kanssa ilmoitettiin on jo suljettuna. Hyvää palvelua. Eikö teillä olekaan chat toiminnassa 24/7 vaan yritetään saada ihmiset soittamaan teille ja lasku asiakkaalle. Ja tabletilla ei oikein toi chatin loppuvaihe toimi kunnolla, pyytää jättämään numeron ja otetaan 2 päivän sisällä yhteyttä mutta kun kokeilee alkaa kirjoittamaan niin kirjaisimet tulee ylhäälle ja laskee samantien ei voi jättää tabletilla yhteystietoja kun ei voii kirjoittaa. Voisi saada toimimaan tabletilla paremmin kuin myös tavallisilla selaimilla juuri jos on ongelmia lankayhteydellä.

 

 Jos chat palvelu on kiinni siitä olisi kiva tietää jostain ilmoituksella ei tarvii turhaan ottaa yhteyttä ja vastailla kysymyksiin vaan olettaakseen pääsevän asiakaspalveluun.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @peekotu!


Kyllä chat on toiminnassa 24/7 eli aina auki. En osaa sanoa mitä tuolloin on tapahtunut, mutta äsken ainakin chat toimi ja sain asiakaspalvelijan kiinni. Joskus chatissa voi toki olla ruuhkaa ja joutuu odottamaan omaa vuoroa.


Kohta saadaan lisätietoa onko ollut joku tekninen vika kyseessä.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Kiitos vastauksesta, nettiyhteys katosi täysin ja nyt  5 tunnin katkon jälkeen alkoi toimimaan, sitä ennen tehnyt kaikki operaatiot ja ei mitkään toiminut moneen tuntiin mutta  nyt kuitenkin alkoi toimimaan yhtäkkiä kuin alkoikin. Jossain ollut joku katkos kun 3 konetta menetti samaan aikaan yhteyden ja internet valo sammui kokonaan noiksi tunneiksi. Nyt päässyt paremmin nettiin ja katsellut sivuja niin olisikohan tuohon chattiin ongelmaan ollut syy, että  laitoin viestin kun tuo vikapalvelu puoli oli sulkeutunut ja minun viesti koski nettiyhteyden vikaa missä mainittiin yhteyden loppuminen niin chatti ei auennut koska vikapalvelu ei voinut auttaa.

 

Jos tuo on syy on tuo sinällään huonopalvelu silti, koska otan yhteyttä chattiin selvittääkseni asioita ja haluan silloin henkilön kanssa jutella. Sieltä voidaan katsoa kuitenkin onko ilmennyt vikaa heilläpäin (vika ja häiriötiedotteet eivät aina välttämättä ilmesty telian sivuille juuri samalla minuutilla ja tiedä onko ongelma havaitttavissa jotenkin myös tavallisen asiakaspalvelun kautta) ja samalla voisi keskustella asian etenemisestä,

 

Tuo etttä ilmoitetaan kaiikien kyselyjen ja ajanviemisen jälkeen ilman syytä chatti suljettu on kuin lyötäisiin yhtäkkiä ilman mitään syytä luuri korvaan puhelussa.  Tuohon olisi hyvä saada parempi palvelu jollei sitten chatissa ollut silloin hetkellistä katkosta ( en ollut jonossa vaan ilmoitti suljettu,en tiedäm miten ilmoitetaan jono täynnä tai ei pääse juuri sillä hetkellä chattiin). Pieni kehitys ehdotus.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kiitos lisäinformaatiosta! Laitoin tästä viestiä Telialle, toivottavasti sieltä vastataan pikimmiten. Hyvää illanjatkoa sinulle ja toivottavasti nettiyhteydet toimii vastaisuudessa paremmin.

@peekotu Vikapuolen Chat on avoinna arkisin 08-19:30 ja La-Su klo 09-16:30. Kuluttajapuolen tuo normaali chat on sitten taasen avoinna 24/7. :) 
Jos palveluajan ulkopuolella pyrkii olemaan yhteydessä vikapuoleen, tulee tuossa sitten esiin mahdollisuus jättää asian tiimoilta soittopyyntö. Vaikka tuo vikapuolen chat on avoimena vain rajatuin ajoin, nuo botin esittämät kysymykset ja ohjeet ratkaisevat kuitenkin monen asiakkaamme ongelmat. 

Kerroit että sinulla on ongelmia tabletilla jättää yhteystiedot. Mikä laite sulla on käytössä? Ei ole korviini kantautunut tälläisiä ongelmia, joten vinkkaan vielä jatkossa kokeilemaan mahdollisuuksien vuoksi vaikkapa toisella selaimella, mikäli siis tulee vielä tarvetta vastaavaan. :) 

Palautetta ja kehitysehdotuksia otetaan vastaan aina ja nämä välitetään myös eteenpäin tiedoksi. :)


Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Laite samsung galaxy tab 3 ja siinä chrome selain, Siinä en voinut jättää soittopyyntöä vaan aina kun painoi kohtaan mihin kirjoittaa niin kirjaimet nousi ylös ja laski saman tien joten ei voinut jatkaa kirjoitusta. Kaksi eri kertaa kokeilin tuolla tavalla.  Arvelinkin tuon sitten olevan syy miksei päästänyt chattiin asti kun vikapuoli oli kiinni. Tähän olisi hyvä saada muutos omasta mielestä. Kuten sanoin nyt olet vastaillut kaiken maailman botti kyselyihin ja se linkkaa eri sivuille ja sitten ilmoittaa että ei voi autta mutta pääset chattiin juttelemaan ja siellä sitten ilmoitetaa vaan että suljettu. Ei ilmoita että vikapuoli suljettu ja tämän takia ei pääse juttelemaan vaan yhtäkkiä vaan suljettu. Voisi kysyä haluatko jatkaa chattiin tai ohjata tekemään vikailmoitus. Mainitsinkin otin yhteyttä sen takia chattiin, että haluan palvelua muuten olisin voinut mennä saman tien tekemään vikailmoituksen.

 

Nyt jäin vain aluksi ihmettelemään miksi chat suljettu vaikka pitäisi olla 24/7 auki ilman mitään selityksiä. Nuo vaihohdet tai tiedot lopuksi olisi hyvä lisä palveluun. Itse vika asia korjaatui 5 tunnin kuluttua joten asia siltä osin selvä ja nyt tietää tarkemmin miten asiat ovat siellä tehty tähän asti. Tuo tabletin toimimattomuus en tiedä miksi ei voinut jättää soittopyyntöä mutta ei ollut oikein muitakaan mahdollisuuksia käyttää palvelun hoitamiseen kun netti oli normaalikäytöltä poikki. Kiitoksia vastauksista, noita oamsta mielestä parannus ehdotuksia voisi viedä eteenpäin kuitenkin.

Vastaa