Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
veijo317
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tilauksen peruuttaminen asiakaspalvelun kautta

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olen viime aikoina asioinut Telian "asiakaspalvelun" kanssa useita kertoja. Ihmettelin viimeksi eilen puhelimessa minne asiakaspalvelusta on hävinnyt osaaminen. Annetaan neuvoja joille sitten Telian toinen taho nauraa. Jos pyydän liittymä sopimuksen perumista ei sitä ehtojenne mukaisesti osata/haluta tehdä heti asiakaspalvelussa vaan käsketään tehdä peruutus lomakkeella joka roikkuu viikkoja jossakin ennen käsittelyä. Nyt peruutus sitten

odottaa josko joku viitsisi sen käsitellä! Onko perehdytys täysin pielessä vai mikä mättää. 

 

Edit HannaSu: muokattu hieman otsikkoa.

35 vastausta
HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 137 custom-general.kudos
  • 561 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@veijo317  kirjoitti:

Olen viime aikoina asioinut Telian "asiakaspalvelun" kanssa useita kertoja. Ihmettelin viimeksi eilen puhelimessa minne asiakaspalvelusta on hävinnyt osaaminen. Annetaan neuvoja joille sitten Telian toinen taho nauraa. Jos pyydän liittymä sopimuksen perumista ei sitä ehtojenne mukaisesti osata/haluta tehdä heti asiakaspalvelussa vaan käsketään tehdä peruutus lomakkeella joka roikkuu viikkoja jossakin ennen käsittelyä. Nyt peruutus sitten odottaa josko joku viitsisi sen käsitellä! Onko perehdytys täysin pielessä vai mikä mättää. 


Harmillista kuulla, että liittymätilauksen peruminen ei ole sujunut mutkitta. Tilauksen peruuttaminen onnistuu tosiaan tuolla sinulle mainitulla perumislomakkeella, mutta myös meidän asiakaspalvelun kautta. Joten jos olit tästä tilauksen peruuttamisesta yhteydessä, olisi sen kyllä pitänyt hoitua myös valitsemaasi yhteydenottokanavaa pitkin. Tosiaan sinun valintasi mukaan. Tältä sivulta löytyy tarkempaa tietoa tilauksen peruuttamisesta.

 

Lähtökohtaisesti meillä on täällä ilman muuta asiakaspalveluhenkistä porukkaa täällä töissä. Toki virheitä voi aina sattua, ja joskus kaikki ei mene niin sujuvasti, kuin olisi toivottavaa. Jotta sinulle saadaan selvyys tähän tilauksen perumiseen, pyytäisin sinua lähestymään meidän asiakaspalvelua yhteydenottokanaviamme pitkin, esimerkiksi Minun Telian chatissa tai puhelimitse, jotta asiaa voidaan selvittää tarkemmin. 

| Telia Yhteisön moderaattori |
kustaa1967
Konkari
  • 331 custom-general.kudos
  • 782 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tämä teidän Yhteisö on vain ompeluseura , jonka kautta ei voi hoitaa asikkuuksiaan sujuvasti.

 

Kilpailijan Yhteisössä voi omaan profiiliinsa laittaa asiakasnumeronsa , joka näkyy vain operaattorin moderaattoreille. Voit Yhteisössä lähettää yksityisviestillä pyynnön tutkia ja/tai korjata jonkun asiakkuuteen liittyvän asian ja koska Yhteisön modet näkevät asiakasnumeron ja ovat osa aspaa , niin homma hoituu sujuvasti.

 

Teillä kyllä yksityisviestit on , mutta niiden kautta ei voi mitään asiakkuuksiin liittyvää laittaa korjaukseen , vaan pitää ihan erikseen sama asia runoilla johonkin vikailmoitukseen. Minusta se on typerää asiakkaiden pompottelua luukulta toiselle. Ottakaapa kilpailijasta mallia ja sujuvoittakaa asiointia.

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 137 custom-general.kudos
  • 561 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@kustaa1967  kirjoitti:

Tämä teidän Yhteisö on vain ompeluseura , jonka kautta ei voi hoitaa asikkuuksiaan sujuvasti.

 

Kilpailijan Yhteisössä voi omaan profiiliinsa laittaa asiakasnumeronsa , joka näkyy vain operaattorin moderaattoreille. Voit Yhteisössä lähettää yksityisviestillä pyynnön tutkia ja/tai korjata jonkun asiakkuuteen liittyvän asian ja koska Yhteisön modet näkevät asiakasnumeron ja ovat osa aspaa , niin homma hoituu sujuvasti.

 

Teillä kyllä yksityisviestit on , mutta niiden kautta ei voi mitään asiakkuuksiin liittyvää laittaa korjaukseen , vaan pitää ihan erikseen sama asia runoilla johonkin vikailmoitukseen. Minusta se on typerää asiakkaiden pompottelua luukulta toiselle. Ottakaapa kilpailijasta mallia ja sujuvoittakaa asiointia.


Meidän Telia Yhteisö on avoin keskustelufoorumi ja vertaistukiyhteisö, jonka tarkoitus on tuoda yhteen nykyiset ja mahdollisesti tulevat asiakkaat juttelemaan keskenään, ratkomaan ongelmia ja vaikka suosittelemaan mitä hankkia ja tehdä. Me uskomme vakaasti vertaistuen voimaan. 🙂

 

Tästä johtuen Yhteisössä annettavat ohjeet ja neuvot ovat aina yleisiä neuvoja, joilla kuka tahansa juuri saman asian kanssa painiva voi löytää itselleen avun.

 

Meillä on erilliset asiakaspalvelukanavat henkilökohtaisiin ongelmatilanteisiin, joissa yleiset ohjeet eivät auta. Tilanteisiin, joissa tarvitaan asiakkaan tunnistamista sekä asiakastietoihin pureutumista. Näihin yhteydenotoissa hyvä vaihtoehto on esimerkiksi aina avoinna oleva chat. Jos käy niin, että täällä ollaan ensin koitettu ratkoa ongelmaa, mutta se ei selviä yleisillä neuvoilla, kysyjä voi ottaa ketjun linkin talteen ja vaikka jakaa sen sinne chat-keskusteluun, jolloin samoja asioita ei välttämättä tarvitse kirjoittaa uusiksi.

 

Tästä syystä Yhteisölle ei ole erillistä tarvetta toimia virallisena asiakaspalvelukanavana. Tilanne olisi toinen esimerkiksi silloin, jos tuota chattia meillä ei olisi. Toisaalta, jos meidän Yhteisö olisi ihan puhdas asiakaspalvelukanava, niin se voisi viedä ison osan keskusteluista niin sanotusti piiloon kulisseihin, jolloin yhä useampi joutuisi kysymään neuvoa, yksi kerrallaan. Niissäkin tilanteissa, joissa ongelma ratkeaisi yleisillä ja julkisilla neuvoilla.

 

Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta halusin kuitenkin avata hieman taustoja. Tulevaisuutta on mahdoton ennustaa, mutta ainakin toistaiseksi tällä valitulla strategialla menemme kuitenkin tästäkin eteenpäin. 

| Telia Yhteisön moderaattori |
Poksuvau
Kommentaattori
  • 72 custom-general.kudos
  • 74 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@kustaa1967  kirjoitti:

Tämä teidän Yhteisö on vain ompeluseura , jonka kautta ei voi hoitaa asikkuuksiaan sujuvasti.

 

Kilpailijan Yhteisössä voi omaan profiiliinsa laittaa asiakasnumeronsa , joka näkyy vain operaattorin moderaattoreille. Voit Yhteisössä lähettää yksityisviestillä pyynnön tutkia ja/tai korjata jonkun asiakkuuteen liittyvän asian ja koska Yhteisön modet näkevät asiakasnumeron ja ovat osa aspaa , niin homma hoituu sujuvasti.

 

Teillä kyllä yksityisviestit on , mutta niiden kautta ei voi mitään asiakkuuksiin liittyvää laittaa korjaukseen , vaan pitää ihan erikseen sama asia runoilla johonkin vikailmoitukseen. Minusta se on typerää asiakkaiden pompottelua luukulta toiselle. Ottakaapa kilpailijasta mallia ja sujuvoittakaa asiointia.


Tätä olen itsekin peräänkuuluttanut. Aika monesti näkyy, että ihmiset löytää yhteisöön kyselemään apuja jonka jälkeen toivotetaan tervetulleeksi söpöin sanankääntein ja heti perään ohjataan pois koska "hei emme me ole asiakaspalvelu".

Poksuvau
Kommentaattori
  • 72 custom-general.kudos
  • 74 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HannaSu  kirjoitti:

@kustaa1967  kirjoitti:

Tämä teidän Yhteisö on vain ompeluseura , jonka kautta ei voi hoitaa asikkuuksiaan sujuvasti.

 

Kilpailijan Yhteisössä voi omaan profiiliinsa laittaa asiakasnumeronsa , joka näkyy vain operaattorin moderaattoreille. Voit Yhteisössä lähettää yksityisviestillä pyynnön tutkia ja/tai korjata jonkun asiakkuuteen liittyvän asian ja koska Yhteisön modet näkevät asiakasnumeron ja ovat osa aspaa , niin homma hoituu sujuvasti.

 

Teillä kyllä yksityisviestit on , mutta niiden kautta ei voi mitään asiakkuuksiin liittyvää laittaa korjaukseen , vaan pitää ihan erikseen sama asia runoilla johonkin vikailmoitukseen. Minusta se on typerää asiakkaiden pompottelua luukulta toiselle. Ottakaapa kilpailijasta mallia ja sujuvoittakaa asiointia.


Meidän Telia Yhteisö on avoin keskustelufoorumi ja vertaistukiyhteisö, jonka tarkoitus on tuoda yhteen nykyiset ja mahdollisesti tulevat asiakkaat juttelemaan keskenään, ratkomaan ongelmia ja vaikka suosittelemaan mitä hankkia ja tehdä. Me uskomme vakaasti vertaistuen voimaan. 🙂

 

Tästä johtuen Yhteisössä annettavat ohjeet ja neuvot ovat aina yleisiä neuvoja, joilla kuka tahansa juuri saman asian kanssa painiva voi löytää itselleen avun.

 

Meillä on erilliset asiakaspalvelukanavat henkilökohtaisiin ongelmatilanteisiin, joissa yleiset ohjeet eivät auta. Tilanteisiin, joissa tarvitaan asiakkaan tunnistamista sekä asiakastietoihin pureutumista. Näihin yhteydenotoissa hyvä vaihtoehto on esimerkiksi aina avoinna oleva chat. Jos käy niin, että täällä ollaan ensin koitettu ratkoa ongelmaa, mutta se ei selviä yleisillä neuvoilla, kysyjä voi ottaa ketjun linkin talteen ja vaikka jakaa sen sinne chat-keskusteluun, jolloin samoja asioita ei välttämättä tarvitse kirjoittaa uusiksi.

 

Tästä syystä Yhteisölle ei ole erillistä tarvetta toimia virallisena asiakaspalvelukanavana. Tilanne olisi toinen esimerkiksi silloin, jos tuota chattia meillä ei olisi. Toisaalta, jos meidän Yhteisö olisi ihan puhdas asiakaspalvelukanava, niin se voisi viedä ison osan keskusteluista niin sanotusti piiloon kulisseihin, jolloin yhä useampi joutuisi kysymään neuvoa, yksi kerrallaan. Niissäkin tilanteissa, joissa ongelma ratkeaisi yleisillä ja julkisilla neuvoilla.

 

Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta halusin kuitenkin avata hieman taustoja. Tulevaisuutta on mahdoton ennustaa, mutta ainakin toistaiseksi tällä valitulla strategialla menemme kuitenkin tästäkin eteenpäin. 


Tämä ei vaan käy järkeen. Ihan yhtälailla voitte jakaa aiheesta/ongelmasta yleiset neuvot täällä julkisesti ja ottaa kuitenkin kopin ongelmasta ja hoitaa sen asiakkaan kanssa loppuun yksityisesti. Nyt vaan toivotatte tervetulleeksi rupattelemaan ja samalla kerrotte että "tämä on väärä paikka tälle ongelmalle koska pitää tunnistautua, eli meneppä nyt kertomaan tämä sama jonnekkin muualle tästä linkistä". Tulee mieleen jotenkin "En mä tiedä mä oon vaan töissä täällä" tyyppinen tilanne 😄

kustaa1967
Konkari
  • 331 custom-general.kudos
  • 782 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HannaSu  kirjoitti:

@kustaa1967  kirjoitti:

Tämä teidän Yhteisö on vain ompeluseura , jonka kautta ei voi hoitaa asikkuuksiaan sujuvasti.

 

Kilpailijan Yhteisössä voi omaan profiiliinsa laittaa asiakasnumeronsa , joka näkyy vain operaattorin moderaattoreille. Voit Yhteisössä lähettää yksityisviestillä pyynnön tutkia ja/tai korjata jonkun asiakkuuteen liittyvän asian ja koska Yhteisön modet näkevät asiakasnumeron ja ovat osa aspaa , niin homma hoituu sujuvasti.

 

Teillä kyllä yksityisviestit on , mutta niiden kautta ei voi mitään asiakkuuksiin liittyvää laittaa korjaukseen , vaan pitää ihan erikseen sama asia runoilla johonkin vikailmoitukseen. Minusta se on typerää asiakkaiden pompottelua luukulta toiselle. Ottakaapa kilpailijasta mallia ja sujuvoittakaa asiointia.


Meidän Telia Yhteisö on avoin keskustelufoorumi ja vertaistukiyhteisö, jonka tarkoitus on tuoda yhteen nykyiset ja mahdollisesti tulevat asiakkaat juttelemaan keskenään, ratkomaan ongelmia ja vaikka suosittelemaan mitä hankkia ja tehdä. Me uskomme vakaasti vertaistuen voimaan. 🙂

 

Tästä johtuen Yhteisössä annettavat ohjeet ja neuvot ovat aina yleisiä neuvoja, joilla kuka tahansa juuri saman asian kanssa painiva voi löytää itselleen avun.

 

Meillä on erilliset asiakaspalvelukanavat henkilökohtaisiin ongelmatilanteisiin, joissa yleiset ohjeet eivät auta. Tilanteisiin, joissa tarvitaan asiakkaan tunnistamista sekä asiakastietoihin pureutumista. Näihin yhteydenotoissa hyvä vaihtoehto on esimerkiksi aina avoinna oleva chat. Jos käy niin, että täällä ollaan ensin koitettu ratkoa ongelmaa, mutta se ei selviä yleisillä neuvoilla, kysyjä voi ottaa ketjun linkin talteen ja vaikka jakaa sen sinne chat-keskusteluun, jolloin samoja asioita ei välttämättä tarvitse kirjoittaa uusiksi.

 

Tästä syystä Yhteisölle ei ole erillistä tarvetta toimia virallisena asiakaspalvelukanavana. Tilanne olisi toinen esimerkiksi silloin, jos tuota chattia meillä ei olisi. Toisaalta, jos meidän Yhteisö olisi ihan puhdas asiakaspalvelukanava, niin se voisi viedä ison osan keskusteluista niin sanotusti piiloon kulisseihin, jolloin yhä useampi joutuisi kysymään neuvoa, yksi kerrallaan. Niissäkin tilanteissa, joissa ongelma ratkeaisi yleisillä ja julkisilla neuvoilla.

 

Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta halusin kuitenkin avata hieman taustoja. Tulevaisuutta on mahdoton ennustaa, mutta ainakin toistaiseksi tällä valitulla strategialla menemme kuitenkin tästäkin eteenpäin. 


Jassoo.

Eli typerä asiakkaiden pompottelu palvelukanavasta toiseen vain jatkuu.

 

On se kumma , ettei teillä toimi se mikä toimii kilpailijalla erinomaisesti ja on sekä julkinen keskustelufoorumi että aspa samanaikaisesti.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5443 custom-general.kudos
  • 5010 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tarkoitus ei ole pompotella. Kuten @HannaSu tuossa avasi niin meidän Yhteisön tavoite on eri kuin kenties muilla, ei siinä sen kummempaa. Toisaalta meillä on kenties muutenkin erilaiset asiointikanavat kuin muilla, viittaan minäkin tuohon aina auki olevaan chattiin. Kyse on kokonaisuudesta siinä mielessä.

 

Tästä ollaan tosiaan joskus aiemminkin juteltu. Viittasin silloin ja viittaan myös nyt, että kysymme Yhteisön vierailijoilta muutamia kysymyksiä. Selvitämme muun muassa syytä miksi hän tuli Yhteisöön ja löysikö sen mitä etsi. Tämä kysely osoittaa, että tosi isolla prosentilla jengi löytää täältä sen mitä tulikin hakemaan. Telealaan liittyy valtavasti erilaisia kysymyksiä ja erilaisia ongelmatilanteita ja niihin kaikkiin voi olla vaikea löytää ratkaisua.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

Sepkup
Kommentaattori
  • 6 custom-general.kudos
  • 23 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jos se kilpailijalla toimii on näitä asioita. Miksi minulla ei koputus toimi, yhteisön palvelu pyytää asiakkaan profiiliin numeron ja vastaa, koputellaan täältä liittymääsi. Vähän ajan päästä asiakas kirjoittaaa, nyt toimii koputus.

Sitten asiakas kirjoittaa, miksi tämä koputus toimii kilpailijalla, ei tarvitse koputella. Toinen asia toimii toisella toinen ei.

 

kustaa1967
Konkari
  • 331 custom-general.kudos
  • 782 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Sepkup  kirjoitti:

Jos se kilpailijalla toimii on näitä asioita. Miksi minulla ei koputus toimi, yhteisön palvelu pyytää asiakkaan profiiliin numeron ja vastaa, koputellaan täältä liittymääsi. Vähän ajan päästä asiakas kirjoittaaa, nyt toimii koputus.

Sitten asiakas kirjoittaa, miksi tämä koputus toimii kilpailijalla, ei tarvitse koputella. Toinen asia toimii toisella toinen ei.

 


Itse mobiilipalvelujen toimivuus on vähän eri asia kuin asiakaspalvelun sujuvuus.

@TeroRe 

Kyllä kilpailijoillakin on chatti eli ei se Telia ainoa ole.