Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Reijorinkeli
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ei palautus tai vaihtooikeutta rikkinäiselle tuotteelle

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tulipahan ostettua tikkurilan telia liikkeestä reititin joka oli rikki heti ostettaessa. Myymälässä ainoaksi vaihtoehdoksi annettiin,että minun pitäisi antaa päivää aikaisemmin ostettu rikkinäinen reititin lähettäväksi korjaus analyysiin enkä saisi korvaavaa tilalle. Miten voi kuluttajalla olla näin huonot oltavat jos valmiiksi toimimatonta tuotetta ei voi vaihtaa toimivaan seuraavana päivänä tai edes saada rahojaan takaisin. Pitäisikö minun netittömänä odottaa kuukausia kun purkki kiertää jossain halpamaassa korjattavana ja saan sen mahdollisesti taas viallisena takaisin? Ei taida telian puolella toimia hoksottimet, että jos vaihdan puhelin ja nettiliittymät kilpailijalle niin telia häviää siinä enemmän rahaa kuukaudessa kun mitä se laatikko maksaa heille sisäänostettuna. Telialle on myös selitetty, että netti toimii laina reitittimellä mutta ei uudella, mutta silti telian päädyssä halutaan, ettå soitan maksulliseen helppiin jonne olen jo soittanut kerran missä vain syytettiin taloyhtiön liittimiä. No jos se on liittimissä vika niin misi laina zyxel toimii? Taitaa olla elisaan vaihto edessä.

3 vastausta
Katjane
Moderaattori
Moderaattori
  • 222 custom-general.kudos
  • 514 custom-general.replies
  • 30 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Reijorinkeli  kirjoitti:

Tulipahan ostettua tikkurilan telia liikkeestä reititin joka oli rikki heti ostettaessa. Myymälässä ainoaksi vaihtoehdoksi annettiin,että minun pitäisi antaa päivää aikaisemmin ostettu rikkinäinen reititin lähettäväksi korjaus analyysiin enkä saisi korvaavaa tilalle. Miten voi kuluttajalla olla näin huonot oltavat jos valmiiksi toimimatonta tuotetta ei voi vaihtaa toimivaan seuraavana päivänä tai edes saada rahojaan takaisin. Pitäisikö minun netittömänä odottaa kuukausia kun purkki kiertää jossain halpamaassa korjattavana ja saan sen mahdollisesti taas viallisena takaisin? Ei taida telian puolella toimia hoksottimet, että jos vaihdan puhelin ja nettiliittymät kilpailijalle niin telia häviää siinä enemmän rahaa kuukaudessa kun mitä se laatikko maksaa heille sisäänostettuna. Telialle on myös selitetty, että netti toimii laina reitittimellä mutta ei uudella, mutta silti telian päädyssä halutaan, ettå soitan maksulliseen helppiin jonne olen jo soittanut kerran missä vain syytettiin taloyhtiön liittimiä. No jos se on liittimissä vika niin misi laina zyxel toimii? Taitaa olla elisaan vaihto edessä.


Moikka @Reijorinkeli ja tervetuloa Yhteisöön! 

Takuun ehtoihin ei sijaislaitetta automaattisesti kuulu, joten sellaista ei varmasti kaupallakaan ole ollut antaa. Lainalaitteet on tarkoitettu vain yhteyksien testausta varten.

 

Me käytämme ainoastaan valtuutettuja huoltoliikkeitä. Yleisesti korjaukset eivät kestä kuukausia ja ensisijaisesti me pyrimme aina huoltamaan laitteen ennen kaupanpurkua. Laitevalmistajat antavat meille ohjeistuksen missä tilanteissa laitteet huolletaan ja missä korvataan vaihtolaitteella.

 

Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 11 | Sarjat ja elokuvat |
Reijorinkeli
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ok. Jos kerta liikkeestä valmiiksi toimimatonta rikkinäistä tuotetta ei voi vaihtaa uuteen tai palauttaa tai edes ei saa korjauksen ajaksi väliaikaista niin ehkä on parempi todeta, että vaihdan liittymäni pois telialta pikimmiten. 

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 889 custom-general.kudos
  • 1309 custom-general.replies
  • 84 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Reijorinkeli  kirjoitti:

Ok. Jos kerta liikkeestä valmiiksi toimimatonta rikkinäistä tuotetta ei voi vaihtaa uuteen tai palauttaa tai edes ei saa korjauksen ajaksi väliaikaista niin ehkä on parempi todeta, että vaihdan liittymäni pois telialta pikimmiten. 


Laitevalmistaja tosiaan antaa ohjeistuksen kuinka rikkinäisten laitteiden kanssa tulee toimia. Eli jos reitittimen valmistaja ohjeistaa että rikkinäistä ei voi vaihtaa uuteen, vaan se tulee kierrättää huollon kautta niin silloin meidän täytyy toimia niillä säännöillä. Ja käsittääkseni kaikilla operaattoreilla on sama käytäntö, eli laitevalmistaja ohjeistaa kaikkia operaattoreita samalla tavalla. Ymmärrän jos olet tuohtunut ja haluat sen vuoksi vaihtaa operaattoria, mutta toimimme saamamme ohjeistuksen mukaan, vaikka se ikävältä sinusta tuntuukin. 

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More