Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
EKO70
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

ARRIS VIP 4302 lopetti toimintansa kotiverkossa, sininen valo vilkkuu.

ARRIS VIP 4302 toimi WiFi kotiverkossa moitteettomasti vuoden päivät mutta nyt yhteyttä televisioon ei saa millään konstilla, kaapelilla tietysti mutta sitä pitäisi olla n. 10 metriä. Sininen valo vain vilkkuu. HDMI liitäntä televisioon on kunnossa. Näin olen Telia TV:n tallennus- ym. palveluita ei voi käyttää. WIFI verkko on kunnossa ja tv:ssa mm. YLE Areena toimii moitteettomasti. Pitääkö ostaa uusi "musta kuuma lettu" vai yrittää jotain temppua?

4 vastausta
JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 145 custom-general.kudos
  • 515 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions

Oletko vielä kokeillut että poistat sen wifi-verkon kokonaan digiboksin muistista ja yhdistät uudestaan?

 

Ohjeen langattoman verkon nollaamiseen löydät täältä. Kun langaton verkko on poistettu ja laite käynnistyy uudestaan niin menee se automaattisesti langattoman verkon yhdistämiseen, kunhan verkkokaapelia ei ole kytketty digiboksiin. 

jesse56
Kommentaattori
  • 17 custom-general.kudos
  • 73 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kokeilempa tähän vanhaan ketjuun,kun samoja temppuja terttenu tehdä.

Digiboksi+wifi temppuilee.Illalla kun avaa telkkarin ni mitään ei tapahdu.Pari kertaa tehny aiemmin täs lyhyen ajan sisällä.Aikansa näperreltyä oon saanu yhteyden sit takaisin.Eilen illalla sit ei onnistunu ja laitoin piuhan kiinni jolloin boxi alkoi toimia ja sain kuvan telkkariin.Läppärissä ja älyteeveen puolella wifi on toiminut hyvin.Kuvassa ollutkin pitemmän aikaa pätkimistä/pixelöintiä,mutta piuhan ollessa kiinni kuva ei pätkinyt yhtään.Tänä aamuna aloin wifin kautta boksia taas näpertämään ja viimein sain sen taas toimimaan.Onkoha tos boxissa joku vika vai mikä täs mättää?

VPS kautta ja manuaalisesti yrittäny sitä palauttaa ja jotain erroria se välillä herjaa.

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 100 custom-general.kudos
  • 545 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions


@jesse56  kirjoitti:

Kokeilempa tähän vanhaan ketjuun,kun samoja temppuja terttenu tehdä.

Digiboksi+wifi temppuilee.Illalla kun avaa telkkarin ni mitään ei tapahdu.Pari kertaa tehny aiemmin täs lyhyen ajan sisällä.Aikansa näperreltyä oon saanu yhteyden sit takaisin.Eilen illalla sit ei onnistunu ja laitoin piuhan kiinni jolloin boxi alkoi toimia ja sain kuvan telkkariin.Läppärissä ja älyteeveen puolella wifi on toiminut hyvin.Kuvassa ollutkin pitemmän aikaa pätkimistä/pixelöintiä,mutta piuhan ollessa kiinni kuva ei pätkinyt yhtään.Tänä aamuna aloin wifin kautta boksia taas näpertämään ja viimein sain sen taas toimimaan.Onkoha tos boxissa joku vika vai mikä täs mättää?

VPS kautta ja manuaalisesti yrittäny sitä palauttaa ja jotain erroria se välillä herjaa.


Voisiko boksi olla mahdollisesti kytketty 2,4GHz taajuudella olevaan wifi-verkkoon? Kokeile yhdistämistä 5GHz verkkoon jos näin on. 

Muutoin verkkoyhteydestä tuo ei vaikuta johtuvan kun kaapelilla toimii.

 

Ongelman jatkuessa myös 5GHz verkossa laita meille häiriöilmoitusta Minun Telian kautta niin saadaan tilannetta tutkittua ja tarvittaessa laitetta vaihdettua.

jesse56
Kommentaattori
  • 17 custom-general.kudos
  • 73 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Sen olen katsonut,että on 5G.Pitää seurailla.....