Arris VIP 5305W digiboksi


Kunniamerkki +4

Tervehdys. Soitin tuossa asiakaspalveluun tuosta uudesta  Arris VIP 5305W digiboksista. Ajatus oli, että vaihtaisin tuon vanhan VIP 4302W digiboksin  Arris VIP 5305W boksiin samalla kun tilasin tuon hybridilaajakaistan telia tv:n kera. Minulle kerrottiin asiakaspalvelusta, että tuossa uudessa boksissa ei ole lainkaan Netflixiä. Onko tosissaan näin? Jos on niin aika ikävä homma tuo on.


34 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Kaisuliini@  kirjoitti:

Tervehdys. Soitin tuossa asiakaspalveluun tuosta uudesta  Arris VIP 5305W digiboksista. Ajatus oli, että vaihtaisin tuon vanhan VIP 4302W digiboksin  Arris VIP 5305W boksiin samalla kun tilasin tuon hybridilaajakaistan telia tv:n kera. Minulle kerrottiin asiakaspalvelusta, että tuossa uudessa boksissa ei ole lainkaan Netflixiä. Onko tosissaan näin? Jos on niin aika ikävä homma tuo on.




Tervehdys vaan @Kaisuliini! En ole Telialainen vaan Telian Yhteisön käyttäjä kuten sinäkin.


 


Hienoa kuitenkin, että olet löytänyt itsellesi sopivan kokonaisuuden käyttöösi. Valitettavasti Netflix-palvelu ei ole saatavilla tuohon kyseiseen malliin. Lainaan tukisivustolta vastauksen tähän:


 


__________________________________________________


 


Miksi uudella Arris 5305 digiboksilla ei näy Netflix?


Uudella Arris 5305 digiboksilla ei ole tukea Netflixille. Mikäli tuki tulee, asiasta tiedotetaan myöhemmin.


 


Lähde: https://www.telia.fi/asiakastuki/tv-ja-viihde/telia-tv-digiboksi-laajakaistalla/kaytto-ja-tilanteet-tv


 


__________________________________________________


 


 


Mitä olet muutoin mieltä uudesta boksista? Oletko jo löytänyt jotakin kiinnostavaa katsottavaa? :smileyhappy:

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Minkähintainen tämä uusin Arriksen 5305W-digiboksi on, jos haluaa päivittää nykyisen boksin uuteen? Käykö tuohon 5305W-boksiin sama kovalevy mikä tässä 4302W-boksissa on käytössä?

Kunniamerkki +14

@jarkko35@  kirjoitti:

 Käykö tuohon 5305W-boksiin sama kovalevy mikä tässä 4302W-boksissa on käytössä?




Kyllä käy sama kovalevy.

Kunniamerkki +4

Kiitoksia vastauksesta @Sekunti. Taidan ottaa tuon uuden boksin. Pystyyhän tuota Netflixiä katsomaan muutenkin. :smileyhappy: Tuo uusi digiboksi kyllä vaikuttaa ok laitteelta ja katseltavaa kyllä varmasti riittää...

 


@tilasto@  kirjoitti:

@jarkko35@  kirjoitti:

 Käykö tuohon 5305W-boksiin sama kovalevy mikä tässä 4302W-boksissa on käytössä?


Kyllä käy sama kovalevy.

 

Minulle tuli pe VIP5305W ja tänään siirsin siihen VIP4302: n kovalevyn (levy uusi ja käyttämätön), ei tunnista levyä, ei ainakaan näy tallennus vaihtoehtona.

Mitään herjaa ei kylläkään anna ruudulle.

 


Pitäisikö tuo ensin alustaa VIP4302-boxsissa?

Kunniamerkki +14

@ahpel@  kirjoitti:

 



@tilasto@  kirjoitti:


@jarkko35@  kirjoitti:

 Käykö tuohon 5305W-boksiin sama kovalevy mikä tässä 4302W-boksissa on käytössä?




Kyllä käy sama kovalevy.



 


Minulle tuli pe VIP5305W ja tänään siirsin siihen VIP4302: n kovalevyn (levy uusi ja käyttämätön), ei tunnista levyä, ei ainakaan näy tallennus vaihtoehtona.


Mitään herjaa ei kylläkään anna ruudulle.


 




Pitäisikö tuo ensin alustaa VIP4302-boxsissa?




@ahpel Ei tarvitse, Arris5305W valikossa asetukset-->Järjestelmä-->Alusta kovalevy löytyy alustus. Mutta kyllä sen pitäisi ihan suoraan toimia. Hydribilaajakaistan kanssa ollut jotain ongelmaa Arriksen ja kovon kanssa, onko sinulla sellainen? https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV/Arris-VIP4302W-Digiboxi-ei-tallenna-kovalevylle/m-p/174132#M10854


 


Myöskään aIPTV palvelussa ei kovalevyä voi käyttää, mutta eipähän Telia sitä varmasti edes myisi siihen. Kannattaa kokeilla myös resetoida digiboksi niin että kovo on siinä kiinni, jos mahdollista niin toisella usb-kaapelilla vielä. Jos nämä eivät auta niin sitten Telialle vikailmoitusta vaan. https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot


 

Uutena Arris 5305W -digiboksin käyttäjänä toki toivoisi lämpimästi, että käytettävissä olisi paitsi

* Netflix, niin myös

* YLEAreena

 

Näillä kahdella kuvittelen olevan aika paljon katsojia, myös Telian digibokseilijoissa.

 

Ja caeterum censeo ... myös Japanin NHK-kanava olisi tyylikästä saada katseluun Telialla, vallankin kun nuo olympialaisetkin lähestyvät.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

Netflixin ja YLE Areenan tilanne on meillä huomioitu ja toivottavasti saadaan ne tälle digiboksille lähitulevaisuudessa käyttöön. Meillä on näistä neuvottelut käynnissä, mutta tarkempaa aikataulua ei ole antaa tässä kohtaa.


 


NHK-kanavasta vastailtiinkin jo toiseen ketjuun :) 

Kunniamerkki +3

Ei ilmeisesti vieläkään uutta tietoa YLE Areenasta tai Netflixistä? Neuvotteluita käyty ketjusta päätellen jo 1,5 vuotta ...

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@jjk1969@  kirjoitti:

Ei ilmeisesti vieläkään uutta tietoa YLE Areenasta tai Netflixistä? Neuvotteluita käyty ketjusta päätellen jo 1,5 vuotta ...




Ei ole valitettavasti tässä kohtaa uutta tietoa tarjota näiden osalta. Ilmoitamme toki heti, mikäli tilanne muuttuu!

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Ei voi kuin nauraa tätä Telian saamattomuutta Yle Areenan suhteen 😁>

Mutta asiaan. Onko mitään mahdollisuutta saada tuota kovalevyä tähän boxiin, kun nettinä minulla on 300 meganen 5G ?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Eeros@  kirjoitti:

Ei voi kuin nauraa tätä Telian saamattomuutta Yle Areenan suhteen 😁>


Mutta asiaan. Onko mitään mahdollisuutta saada tuota kovalevyä tähän boxiin, kun nettinä minulla on 300 meganen 5G ?




Sulla ilmeisesti käytössä tuo meidän Telia TV digiboksi -palvelu, johon ei kovalevyä ole saatavilla ollenkaan. Kovalevy on mahdollista hankkia meidän Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluun.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@Eeros@  kirjoitti:

Ei voi kuin nauraa tätä Telian saamattomuutta Yle Areenan suhteen 😁>

Mutta asiaan. Onko mitään mahdollisuutta saada tuota kovalevyä tähän boxiin, kun nettinä minulla on 300 meganen 5G ?


Sulla ilmeisesti käytössä tuo meidän Telia TV digiboksi -palvelu, johon ei kovalevyä ole saatavilla ollenkaan. Kovalevy on mahdollista hankkia meidän Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluun.


Juu, niin on kun tähän torppaan ei saa toimivaa kiinteää laajakaistaa. Olisi kiva jos asiakkaat olisi samalla viivalla riippumatta millä yhteys tulee taloon, myös kanavien suhteen.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Eeros@  kirjoitti:


@HannaMarikaL@  kirjoitti:


@Eeros@  kirjoitti:

Ei voi kuin nauraa tätä Telian saamattomuutta Yle Areenan suhteen 😁>


Mutta asiaan. Onko mitään mahdollisuutta saada tuota kovalevyä tähän boxiin, kun nettinä minulla on 300 meganen 5G ?




Sulla ilmeisesti käytössä tuo meidän Telia TV digiboksi -palvelu, johon ei kovalevyä ole saatavilla ollenkaan. Kovalevy on mahdollista hankkia meidän Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluun.




Juu, niin on kun tähän torppaan ei saa toimivaa kiinteää laajakaistaa. Olisi kiva jos asiakkaat olisi samalla viivalla riippumatta millä yhteys tulee taloon, myös kanavien suhteen.




Ymmärrän ja kiitos tästä palautteesta, olemme vieneet sen eteenpäin asiasta vastaaville tahoille. Tuossa meidän Telia TV digiboksi -palvelusta löytyy esimerkiksi ohjelmakirjastot, joiden kautta voit katsoa ohjelmia silloin, kun sinulle sopii. Tallennuspalvelulla sinun on myös mahdollista tallentaa kanavia verkkoon, vaikka kovalevyä ei olisi.

Kunniamerkki +3

Mikähän on neuvottelujen tilanne Netflixin saamiseksi Arris VIP 5305W boksiin? Nyt aikaa neuvottelujen alkamisesta kulunut jo yli 2 vuotta. Eihän minulla käyttäjänä sille niin kiire ole, mutta olen alkanut huolestua neuvottelijoiden terveydestä, toivottavasti muistavat välillä nukkuakin ja syödä terveellisesti että jaksavat neuvotella ...

Tällä välin on DNA neuvotellut Netflixin kanssa hyvän diilin, joka hyödyttää asiakastakin. Saa pari euroa halvemmalla Netflixin perhe tilauksen. Telian puolustukseksi voi todeta, että tälle Arriksen boxin uudemmalle versiolle ei ole Netflix-sovellusta vielä saatavilla. Onko tämä Arris hyvä ja toimiva valinta kodin viihdekeskukseksi ylipäätään on mielenkiintoinen kysymys. KreaTV alustalle sovellus jo on vanhempien mallien osalta, eikä porttaaminen varmaan ole suuri homma jos on tekemistä lainkaan, eli siitä ei ole kyse.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@jjk1969@  kirjoitti:

Mikähän on neuvottelujen tilanne Netflixin saamiseksi Arris VIP 5305W boksiin? Nyt aikaa neuvottelujen alkamisesta kulunut jo yli 2 vuotta. Eihän minulla käyttäjänä sille niin kiire ole, mutta olen alkanut huolestua neuvottelijoiden terveydestä, toivottavasti muistavat välillä nukkuakin ja syödä terveellisesti että jaksavat neuvotella ...




Netflixin osalta ei ole tällä hetkellä uutta kerrottavaa. Meillä ei valitettavasti ole antaa myöskään aikataulua siitä milloin Netflix-sovellus mahdollisesti olisi tulossa Arris VIP 5305W -boksille. Viestimme asiasta täällä Yhteisössä, jos homma nytkähtää eteenpäin.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

@mikkooks@  kirjoitti:

Tällä välin on DNA neuvotellut Netflixin kanssa hyvän diilin, joka hyödyttää asiakastakin. Saa pari euroa halvemmalla Netflixin perhe tilauksen. Telian puolustukseksi voi todeta, että tälle Arriksen boxin uudemmalle versiolle ei ole Netflix-sovellusta vielä saatavilla. Onko tämä Arris hyvä ja toimiva valinta kodin viihdekeskukseksi ylipäätään on mielenkiintoinen kysymys. KreaTV alustalle sovellus jo on vanhempien mallien osalta, eikä porttaaminen varmaan ole suuri homma jos on tekemistä lainkaan, eli siitä ei ole kyse.


Luultavasti Telialla odotellaan rauhallisen sitkeästi, että asiakkaille päivittyy uudet ruudut ja sitä kautta flixi kyselyt vähitellen laimenee.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Toimiiko Telia-TV boxi esimerkiksi tuon Koti 5G | DNA kanssa vai vaatiiko se aina Telian yhteyden?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Eeros@  kirjoitti:

Toimiiko Telia-TV boxi esimerkiksi tuon Koti 5G | DNA kanssa vai vaatiiko se aina Telian yhteyden?




Telia TV digiboksi toimii sekä meidän omalla laajakaistalla kuin myös toisen operaattorin nettiyhteydellä. Täältä löydät vielä lisätietoa.


@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@Eeros@  kirjoitti:

Toimiiko Telia-TV boxi esimerkiksi tuon Koti 5G | DNA kanssa vai vaatiiko se aina Telian yhteyden?


Telia TV digiboksi toimii sekä meidän omalla laajakaistalla kuin myös toisen operaattorin nettiyhteydellä. Täältä löydät vielä lisätietoa.


Peruskanavista Nelonen ei näy nettisivujen mukaan kun ainoastaan Telian yhteyden kautta???

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

@Juuso1980@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@Eeros@  kirjoitti:

Toimiiko Telia-TV boxi esimerkiksi tuon Koti 5G | DNA kanssa vai vaatiiko se aina Telian yhteyden?


Telia TV digiboksi toimii sekä meidän omalla laajakaistalla kuin myös toisen operaattorin nettiyhteydellä. Täältä löydät vielä lisätietoa.


Peruskanavista Nelonen ei näy nettisivujen mukaan kun ainoastaan Telian yhteyden kautta???


Mikähän siinä on? Muistaakseni myös Elisan boxilta jäi nelonen pois jos katsoo jonkun toisen operaattorinin liittymällä.

Boxinahan tää uus Arris tuntuisi oikein pätevältä, vielä kun siihen saisi lisää sisältöä (lue Yle Areena) niin olisi vieläkin parempi.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Moi @Juuso1980 ja @Eeros ! Telia TV digiboksilla näkyy Nelosen kanavat suorana, kun käytössä on meidän laajakaista. Mikäli käytössä on toisen operaattorin laajakaista, saa Nelosen kanavat näkyviin Tallennuspalvelulla. Syynä Nelosen kanavien puuttumiseen toisen operaattorin kaistalla on se, että Nelonen Media ei ole antanut lupaa ilmaiskanavien jakeluun. Aiheesta löytyy lisätietoa täältä.

Juurikin näin, eli ei toimi kaikkien operaattorien liittymillä järkevästi vaikka niin aikaisemmin mainostit. Tallennuspalvelun kautta nelosen katsominen on aika hankalaa. 

Laitetaan tähän ketjuun, eli eilen iltana tuli taas päivitys (mistä ei mainita täällä) 8_6_80_cccab72f77_fin ja pakko kysyä, että joka kerta, kun tulee päivitys niin boksi menee täysin jumiin:

 

  • kun klikkaa että "päivitä nyt" niin boksi resetoituu, mutta jää jumiin "load software" kohtaan eikä etene siitä vaikka kuinka odottaisin
  • kun ottaa kohdon irti seinästä ja buuttaa boksin, niin boksi käynnistyy mutta mitään ohjelmatietoja ei ole mutta mitä pahinta mitään kanavaa ei näy (kaikki mustana)
  • loppujen lopuksi täytyy irrotan johdon boksista ja odotan yön yli josko se sitten toimisi.

Tämä tosiaan tapahtuu jokaisen päivityksen kohdalla mitä on tullut ja lisäksi yleisesti tämä boksin jumiutuminen tapahtuu viikottain joskus useimmin ja joskus harvemmin. On tosiaan arpapeliä onko boksilla hyvä vai huono päivä tulossa.

Vastaa