Skip to main content

K-ryhmän lahjakortti saamatta

  • 15. marraskuuta 2021
  • 51 kommenttia
  • 1064 katselukertaa

Näytä ensimmäinen kirjoitus

Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 14. maaliskuuta 2025
jyrki kirjoitti:
Katjane kirjoitti:

Kertoisitko vielä tarkemmin minkä merkkiset kuulokkeet on kyseessä? Voisin tarkistaa sen perusteella mikä on toimitusten tilanne. 

Jbl Tune Flex in-ear bluetooth (2 paria).

Kiitos nopeasta vastauksestasi! Selvittelen asiaa ja palaan mahdollisimman pian. Vastauksen saaminen saattaa mennä ensi viikkoon koska laitetoimitusten vastuuhenkilöt eivät ole enää paikalla tällä viikolla. 


Goyahkla
  • Morsettaja
  • 14. maaliskuuta 2025

Mitä väliä sillä on minkä merkkiset kuulokkeet tai muut luvatut tavarat, lahjakortti jotka asiakkaalle on luvattu antaa/ toimittaa joko postissa tai Telian kaupassa. Nyt jotain rotia tähän Telian toimintaa sillä ei tällä menolla ole kohta niitä asiakkaita kenelle myydä jos yritys toimii näin asiakkaita kohtaan. Me asiakkaat maksetaan teidän palkat ja chatit. Nyt jäitä hattuun ja tehkää työnne johon teidät on palkattu ei ne asiakkaille kuullu vaan teille jotka olette Telian palveluksessa.

 


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 14. maaliskuuta 2025
Goyahkla kirjoitti:

Mitä väliä sillä on minkä merkkiset kuulokkeet tai muut luvatut tavarat, lahjakortti jotka asiakkaalle on luvattu antaa/ toimittaa joko postissa tai Telian kaupassa. Nyt jotain rotia tähän Telian toimintaa sillä ei tällä menolla ole kohta niitä asiakkaita kenelle myydä jos yritys toimii näin asiakkaita kohtaan. Me asiakkaat maksetaan teidän palkat ja chatit. Nyt jäitä hattuun ja tehkää työnne johon teidät on palkattu ei ne asiakkaille kuullu vaan teille jotka olette Telian palveluksessa.

 

Tässä oli kyse kuulokkeista, jotka olivat kaupanpäällisinä ja siksi kysyin merkkiä niin tiedän lähteä selvittämään juuri oikeiden kuulokkeiden tilannetta. 


  • Morsettaja
  • 14. maaliskuuta 2025

Entäs, miten ne etukupongit, ne eivät ole edes kartongista, vaan vain sekunnissa lähetettäväksi sähköpostitse, mikä niitä viivyttää, miksi tulee vasta huhtikuun lopussa??

Mikä homma oikeasti? Onko tosiaan Telia maksukyvytön??

Pitääkö kaikkien muidenkin olla huolissaan. Pitääkö tehdä jo rikosilmoitus?


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 14. maaliskuuta 2025
SKalervo kirjoitti:

Entäs, miten ne etukupongit, ne eivät ole edes kartongista, vaan vain sekunnissa lähetettäväksi sähköpostitse, mikä niitä viivyttää, miksi tulee vasta huhtikuun lopussa??

Mikä homma oikeasti? Onko tosiaan Telia maksukyvytön??

Pitääkö kaikkien muidenkin olla huolissaan. Pitääkö tehdä jo rikosilmoitus?

Täällä olemme antaneet neuvoja sekä vastanneet kysymyksiin sen puitteissa mitä voimme yleisellä tasolla antaa. Myös sinun kysymystäsi olemme selvitelleet, ja selvyyden vuoksi on hyvä pitää sitä koskeva keskustelu omassa ketjussaan. Rikosilmoitukselle ei sentään tässä ole aihetta, nämä selviävät kyllä. Siitä ei tarvitse olla huolissaan, ja on myös satoja etukuponkeja sekä lahjakortteja jotka ovat toimittuneet mutkitta. 


  • Morsettaja
  • 14. maaliskuuta 2025

Yleisellä tasolla, mutta ollaan kyllä selvittävinään kuitenkin asiakohtaisesti kohteista.

En ymmärtänyt, että vieraiden aloittamiin ketjuihin ei saa muut kirjoittaa. Olen pahoillani

väärinymmärryksestä.


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 14. maaliskuuta 2025
SKalervo kirjoitti:

Yleisellä tasolla, mutta ollaan kyllä selvittävinään kuitenkin asiakohtaisesti kohteista.

En ymmärtänyt, että vieraiden aloittamiin ketjuihin ei saa muut kirjoittaa. Olen pahoillani

väärinymmärryksestä.

Teemme täällä parhaamme, ja näiden ko. kuulokkeiden osalta pystymme tarkistamaan esimerkiksi varastotilanteen ja onko kaupanpäällisiä vielä toimittamatta. Ilman muuta saat kirjoittaa muidenkin aloittamiin ketjuihin, sitä en tarkoittanut. On vain selkeämpää pitää keskustelu yhdessä ketjussa, varsinkin kun olemme jo käyneet siinä hyvää vuoropuhelua.


  • Savumerkittäjä
  • 17. maaliskuuta 2025

Ja ei kuulu edelleenkään mittään mistään. Lähetin keskiviikkona 12.3. tuon täälläkin tarjotun palvelupyynnön yhteydenottokaavakkeella, mutta ei ole yhteyttä otettu. Kovin tuntuu hankalalta Telian saada hoidettua sinänsä varsin yksinkertainen asia.


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 18. maaliskuuta 2025
jyrki kirjoitti:

Ja ei kuulu edelleenkään mittään mistään. Lähetin keskiviikkona 12.3. tuon täälläkin tarjotun palvelupyynnön yhteydenottokaavakkeella, mutta ei ole yhteyttä otettu. Kovin tuntuu hankalalta Telian saada hoidettua sinänsä varsin yksinkertainen asia.

Väliaikatietoa laitetoimitukselta: Flex-kuulokkeita on lähdössä pian jälkitoimituksena asiakkaillemme, vielä en saanut tarkkaa aikataulua mutta palaamme ketjuun, kunhan aikataulu selviää!


Goyahkla
  • Morsettaja
  • 19. maaliskuuta 2025

Hieno vastaus kysymykseen asiakas ei ole vielä saanut kuulokkeita mutta lupaan palata asiaan?

Hei oikeesti ​@SakuMik näinkö kohtelet asiakasta?


--
Muokkaus katjane: pingattu nimimerkki


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 20. maaliskuuta 2025
Goyahkla kirjoitti:

Hieno vastaus kysymykseen asiakas ei ole vielä saanut kuulokkeita mutta lupaan palata asiaan?

Hei oikeesti ​@SakuMik näinkö kohtelet asiakasta?
 

Kuulokkeiden toimitusten tilanteesta odotamme tarkempaa tietoa, eli ilmoitamme kyllä heti kun niitä saamme. Ja kaikista toimituksista asiakas saa myös henkilökohtaisen viestin (tekstiviesti/sähköposti) kun paketit lähtevät matkaan. 


Goyahkla
  • Morsettaja
  • 20. maaliskuuta 2025

Onneksi Telia ei myy autoja? Voisi kuvitella seuraavan esimerkin jos Telia myisi auton myyjä kehuisi auton audio laitetta ostaja haluaisi kuulla miltä musiikki kuuluu hyvistä kaiuttimista eikö ole hyvät saundit kysyy myyjä? Kylläpä on todellakin otan tämän auton anteeksi tämä on esittely auto mutta ei hätää meillä on sama auto mutta ilman kaiuttimia mutta ei hätää saatte ne vko kuluttua ja sen jälkeen voitte nauttia hyvästä saundista autossanne. 


  • Savumerkittäjä
  • 21. maaliskuuta 2025

Sain eilen uuden linkin Telian omaan tilausseurantaan, jossa olikin jo että tuotteet ovat ”keräilyssä”. Mutta yön aikana onkin sitten otettu taas takapakkia ja status on takaisin alkupisteessä ”tilaus vastaanotettu”. On tää aikamoinen sirkus.


  • Savumerkittäjä
  • 21. maaliskuuta 2025

Ja nyt tämäkin seuranta ”odottaa varaston täydennystä”. Tää on huono vitsi. Telian nettikaupassa nämä on 1-2 päivän toimitusajalla ja suoraan hyllystä saa yli 30:sta myymälästä, mutta kylkiäisinä näitä ei mitenkään pystytä toimittamaan asiakkaille. 


Goyahkla
  • Morsettaja
  • 21. maaliskuuta 2025

Kyllä nyt täytyy tehdä jotain koska Telia on luvannut sitä tai tätä mutta ei luvattua tuotteita tai lahjakortteja ei kuulu? Luulisi tämän käytännön käyvän Telian johdolle kalliiksi sillä jos asiakkaat vaihtavat operaattoria joka antaa jokaiselle asiakkaalle luvatut kaupan kylkiäisenä tuotteet tai lahjakortin. Nämä he saavat heti kaupankäynnin jälkeen ilman turhia lupauksia ja niitä lukemattomia käyntejä kyselemässä milloin tuote on asiakkaalla kuten nyt Telian tapauksessa. Kyllä asiakas on kuningas sen luulisi jo Telian yrityksen tajuavan sekä asiakaspalvelun ettei maksavaa asiakasta saisi nöyryyttää tyhjillä lupauksilla.

 

 


Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 21. maaliskuuta 2025
jyrki kirjoitti:
Katjane kirjoitti:
jyrki kirjoitti:

Itse odotan edelleen aikoinaan (-24 lopussa) liittymäetuna olleita nappikuulokkeita. Ei ole näkynyt eikä kuulunut. Chatissa luvataan vaan aina että kyllä ne sieltä tulevat ja laitetaan selvitykseen mutta ei ole näkynyt. Seuranta on jämähtänyt “odottaa varaston täydennystä”, vaikka kyseisiä kuulokkeita on jokaisessa Telian myymälässä ja nettikauppa lupaa toimitusta 1-2 päivässä. Ei näy. Viimeksi soitin asiakaspalveluun, joka kertoi että kuulokkeet on toimitettu Tampereelle. Miksi? Asun Helsingissä eikä minulla ole koskaan ollut osoitetta Tampereella ja Telian tiedoissa oli tarkistuksessa minulle kyllä oikea osoite Helsinkiin. No taas luvattiin että pistetään kuulokkeet välittömästi tulemaan ja uusi seurantanumero tulee myös. No ei ole tullut kuulokkeita eikä myöskään seurantanumeroa. Ja alkuperäinen seuranta odottelee edelleen “varaston täydennystä”. Enpä ole kyllä surkeampaa kohtelua saanut. 

Kertoisitko vielä tarkemmin minkä merkkiset kuulokkeet on kyseessä? Voisin tarkistaa sen perusteella mikä on toimitusten tilanne. 

Jbl Tune Flex in-ear bluetooth (2 paria).

Laitettu kyselyä eteenpäin meillä laitetoimittamisen puolelle, palaamme tähän heti kun saamme vastauksen! 


  • Savumerkittäjä
  • 25. maaliskuuta 2025

@Katjane ​@SakuMik ​@PiaJo milloin selvittelyt ja kyselyt tuottavat jotain konkreettista pelkän toivomisen sijaan? Vai pitääkö määräaikainen sopimussuhde purkaa kuluttaja-asiamiehen kautta?


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 25. maaliskuuta 2025
jyrki kirjoitti:

@Katjane ​@SakuMik ​@PiaJo milloin selvittelyt ja kyselyt tuottavat jotain konkreettista pelkän toivomisen sijaan? Vai pitääkö määräaikainen sopimussuhde purkaa kuluttaja-asiamiehen kautta?

Pahoittelut, että selvittely on kestänyt. Olemme juuri saamassa uuden erän Jbl Tune Flex in-ear bluetooth -kuulokkeita, jotka kaikki lähtevät jakoon kaupanpäällisiksi. 


Goyahkla
  • Morsettaja
  • 25. maaliskuuta 2025

Mielestäni Telia vie asiakas Jyrkiä nyt aika kovaa jos luvattu kaupan kylkiäisenä luvattu tuote kestää noin kauan? Telia yrityksenä pitäisi olla kiinnostuneita miten asiakkaat voivat koska tyytyväinen asiakas kerryttää niitä hyviä asiakas kokemuksia ja yritykselle se on plussaa. Mutta näin ei kuitenkaan ole koska olen lukenut miten muut asiakkaat kokevat Telian asiakaspalvelun tylsyyden asiakasta kohtaan. Luvataan sellaista mitä ei todellisuudessa ole vielä Telian myyjän mielestä toteuttaa mutta myyjä saa kaupan ja näin ollen hän on Telian johdolle hyvä myyjä. Mutta jos kaikki petetyt asiakkaat tekisivät kuluttaja asiamiehelle valituksen Telian toimintaa kohtaan niin kyllä yritys kärsii siitä. Olen jonkin verran tutkinut Telian asiakaspalvelun toimintaa ja kyllä 2021 alkoi yritykselle tullut valituksia asiakaspalvelun heikkoudesta ja asiakkaiden haukkumista mikä ei kuulu hyvään asiakaspalveluun. Tämän voi nähdä että Telia joutui irtisanomaan työntekijöitä. Vanha fraasi sopii tähän hyvin sillä asiakas on kuningas.


jokeri59
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+5
  • 25. maaliskuuta 2025
Goyahkla kirjoitti:

Onneksi Telia ei myy autoja?

Ostimme kolme vuotta sitten hybridi VW Tiguanin. Kylkiäiseksi saimme jalkapallon, heti ostohetkellä myyjältä. Auton toimitus kesti melkein vuoden yli luvatun toimitusajan. Mutta saimme pelata jalkapalloa. 😀 Autolla taisi olla hintaa karvan päälle 50k euroa. Autoja ei ollut, jalkapalloja oli.

Kysyin myyjältä ainoastaan kerran auton perään, sillä tiesin ettei myyjä voi taikoa autoa tyhjästä.

Mielestäni on kohtuutonta jatkaa älämölöä muutaman kympin kylkiäiskuulokkeista, jos itse palvelu mikä on ostettu toimii. Pitäisi osata nähdä metsä puilta…

Itse sain kuulokkeet, vaikka en niitä halunnut. Telian myyjä kysyi vielä ohikulkiessani asiasta erikseen. Olen saanut huonompaakin palvelua. 😀

Mielestäni räyhääminen on helppoa, osaan sen itsekin. Kohtelias käytös on taitolaji. Sitä kannattaisi itse kunkin opetella, minunkin.

Mutta olen varmaan hieman vanhanaikainen, vanhan liiton mies.


  • Savumerkittäjä
  • 25. maaliskuuta 2025
jokeri59 kirjoitti:

Ostimme kolme vuotta sitten hybridi VW Tiguanin. Kylkiäiseksi saimme jalkapallon, heti ostohetkellä myyjältä. Auton toimitus kesti melkein vuoden yli luvatun toimitusajan. Mutta saimme pelata jalkapalloa. 😀 Autolla taisi olla hintaa karvan päälle 50k euroa. Autoja ei ollut, jalkapalloja oli.

Kysyin myyjältä ainoastaan kerran auton perään, sillä tiesin ettei myyjä voi taikoa autoa tyhjästä.

Mielestäni on kohtuutonta jatkaa älämölöä muutaman kympin kylkiäiskuulokkeista, jos itse palvelu mikä on ostettu toimii. Pitäisi osata nähdä metsä puilta…

Itse sain kuulokkeet, vaikka en niitä halunnut. Telian myyjä kysyi vielä ohikulkiessani asiasta erikseen. Olen saanut huonompaakin palvelua. 😀

Mielestäni räyhääminen on helppoa, osaan sen itsekin. Kohtelias käytös on taitolaji. Sitä kannattaisi itse kunkin opetella, minunkin.

Mutta olen varmaan hieman vanhanaikainen, vanhan liiton mies.

Ajattelin etten viitsi tähän vastata mutta vastaanpa kuitenkin. Jollekulle nuo muutaman kympin kuulokkeet saattavat olla varsin samanhintaisten liittymien välillä sellainen asia, joka jopa ratkaisee puhelinyhtiön valinnan. Ja onpa joku saattanut jopa arvella että käyttää noita kuulokkeita ettei tarvitse sitten ostaa niitä erikseen. Tietysti 50 000 euron auton ostajalle voi olla joskus hankalaa hahmottaa erilaisessa asemassa olevien ihmisten tarpeita ja taloudellisia mahdollisuuksia; se muutama kymppikin voi olla iso juttu. 

Itsekin olen hieman vanhanaikainen ja oletan että sopimuksia ja lupauksia noudatetaan, jopa firmat. Riippumatta siitä mikä on niiden taloudellinen arvo.


Goyahkla
  • Morsettaja
  • 25. maaliskuuta 2025

No vastaan tähän kysymykseen koska halusin vain karrikoiden verrata autoihin ja niiden myyjien lupaamien lisävarusteena luvattua tuotteita auton oston jälkeen. Ja mitä tulee tuohon jalkapallon saamisen en osaa sanoa oliko se hyvä vai huono? Mutta oma mielipide on noista vag-konsernin autoista ettei niiden laatu ole mikään hyvä? Mutta se autoista koska kuten kerroin oli aika herätellä ihmisiä joille on luvattu lahjakortti tai tavara niin kyllähän se alkaa syödä miestä/naista rotan lailla ja varsinkin jos perhettä asiakkaalla ja joutuu ravamaan ja soittelemaan asiakaspalveluun monta kertaa että missä ne luvatut tuotteet ovat?

 


jokeri59
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+5
  • 25. maaliskuuta 2025
jyrki kirjoitti:

Itsekin olen hieman vanhanaikainen ja oletan että sopimuksia ja lupauksia noudatetaan, jopa firmat. Riippumatta siitä mikä on niiden taloudellinen arvo.

Olen tästä täsmälleen samaa mieltä.

Telia voisi hieman korjata käytäntöjään.

Kansakoulussa ollessani tuli poikien välillä joskus kinaa ja syntyi välituntitappeluja. Tappelijoiden ympärille muodostui rinki “kanssatappelijoista” jotka huusivat rytmissä: Verta, Verta, Verta.

Ihmiset haluavat verta kehiin, oli kyse mistä tahansa nettikirjoittelusta. Olen sitä mieltä, että asiat voi aina esittää ystävällisestikin.

Itse asia on tullut tässä ketjussa hyvin esille, ja vastauksia on annettu aika monta kertaa. Mielestäni sen pitäisi riittää, vai pitäisikö työtään tekevien Telian henkilöiden mennä polvilleen.

En oleta että sopimuksen noudattamista vaativat olisivat köyhiä, enkä ota mitään kantaa autoihin.


  • Savumerkittäjä
  • 28. maaliskuuta 2025

Kävin tänään vihdoin hakemassa kuulokkeet postin noutopisteestä. Haluan kiittää asian selvittelyyn osallistuneita asiakaspalvelijoita ja toivotan teille jaksamista. Lisäksi toivoisin että teidän kauttanne menisi palautetta eteenpäin tämän prosessin toimimattomuudesta, sillä nämä eivät todellakaan näytä olevan ihan pelkkiä yksittäisiä tapauksia. Kiitän ja kuittaan.


SonjaMelina
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderaattori
  • 28. maaliskuuta 2025
jyrki kirjoitti:

Kävin tänään vihdoin hakemassa kuulokkeet postin noutopisteestä. Haluan kiittää asian selvittelyyn osallistuneita asiakaspalvelijoita ja toivotan teille jaksamista. Lisäksi toivoisin että teidän kauttanne menisi palautetta eteenpäin tämän prosessin toimimattomuudesta, sillä nämä eivät todellakaan näytä olevan ihan pelkkiä yksittäisiä tapauksia. Kiitän ja kuittaan.

Kiitos ​@jyrki että tulit antamaan tilannepäivityksen. Upea juttu, että prosessi on saatu vihdoin päätökseen ja sinulle kuuluva lahjakortti on nyt toimitettu. Terveisesi otetaan lämmöllä vastaan! 🤗 Oikein mukavia hetkiä kuulokkeiden parissa. 🤗🎧


Vastaa